Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - dizel araç kullanmanın incelikleri...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

dizel araç kullanmanın incelikleri...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
bahcekapili Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2012
Konum: Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 46
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bahcekapili Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: dizel araç kullanmanın incelikleri...
    Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2013 Saat 10:14
Kesinlikle kullanım kitapçığı okunmalıdır aynen katılıyorum. Şimdiye kadar okuduğum hiçbir kullanım klavuzunda sabahları 1-2 dk bekleyin gibi bir ifade yok. Mazot israfından başka birşey değil. Ayrıca dizel de olsa benzinli de olsa araç rölantide uzun süre çalıştırılmamalıdır. Bir Fatiha ya da Ayetel Kürsi okuyacak kadar süre beklemeniz yeterlidir. Eminim benim kitapçıkta (Citroen ama Peugeot ile aynı motor) yazdığı gibi hemen hemen tüm kitapçıklarda da araç ısınana kadar aracı zorlamayın ibaresi vardır. Stop etmeden önce 1 dk. beklemeyi gerektirecek durum ancak çok performanslı sürüşler için geçerlidir. Uzun yolda bile aracı zorlamamışsanız en fazla 30 sn beklemeniz oldukça yeterlidir. Kim aracı bu kadar zorlar (hele ki dizel için sürekli yüksek devir çevirmeniz gerekir) bilemiyorum artık.
 
Birde yukarıda manifold tarafından turboya parça gelebileceği şeklinde ibare var. Tam tersi hava akışı aksi istikamettedir. Emme manifoldundan emiş türbinine parça gelmesi mümkün değildir. Fizik kanunlarına aykırı bir durum. Egzos tarafından ise egzos gazı gelip türbini çeviriyor. Anlayacağınız gelse gelse kurum gelir o da zaten normal bir durum. Hava filtresinden parça gelmesi için hava filtresinin parçalanmış olması gerekir bu da orjinal hava filtresi kullanıyorsanız ve bakım zamanını geçirmemişseniz olanaksız bir durum. Olsa olsa 1.4 ve 1.6 HDI motorlar için turbonun emiş türbinine bağlanan yerdeki turuncu contanın parçalanmış olması ihtimali var. Gerek Citroen gerekse de Peugeot bunu öngörmüş ve oradaki vida sıkmalı kelepçeyi değiştirmişler ve kendinden sıkmalı kelepçe geliştirmişler.
 
 
İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar.
Yukarı Dön
hema123 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2011
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 83
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hema123 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2013 Saat 08:54
bu ve benzeri bilgilerin maalesef çoğu şehir efsanesi. hiçbir bilimsel temele dayanmayan kerameti kendinden menkul usta-şoför yorumlarından ibaret şeyler. bu tavsiyeleri dillendiren insanlar araçların kullanma kılavuzlarını bir kez bile baştan sona okumamışlardır. üreticinin kullanım talimatları dışındakiler saçmalıktan başka birşey değildir. böyle egzantrik fikir sahipleri hala "turbo nedir" sorusuna "egzost gazını yeniden yakıyo" cevabını veriyorlar ki tarafımdan onlarca kez test edilmiştir. bir de lastik örneği vereyim. bütün lastik üreticilerinin lastik kullanım kitapçıklarında veya internet sitelerindeki bilgilendirme yazılarında eğer iki lastik yenilenecekse daha iyi olanların çekişe bakılmaksızın arka dingile takılması önerilir. ülkemizde bu kuralı bilen bir tane usta-şoför-servisçi veya lastik satıcısına rastlamadım. hepsi kulaktan dolma "yeni lastik öne takılır" fikrindedirler. kendini çok bilir sananlar ise "çekişteki dingil"e cevabı verirler. hiç biri tenezzül edip üreticinin tavsiyesi neymiş diye bakmaz maalesef.
sonuç olarak herkese tavsiyem, aracınızın kullanma ve bakım kılavuzunu dikkatle okuyun, üreticinin tavsiyelerinin dışına çıkmayın yeter. servis elemanları bile lütfedip bu kılavuzları okumadan şişirme bilgiler verebiliyorlar, mutlaka kılavuz verileriyle kıyaslayın.

saygılarımla.
2006 206 hdi x-design beyaz
Yukarı Dön
ahmet_bjk Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013
Konum: MERSİN
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1416
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmet_bjk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Şubat 2013 Saat 01:50
Siz dizel araç yüksek deviri sever demişsiniz ben başka bir yerde Dizel araçların yüksek devirde kullanılmasının sakıncalı olduğunu okudum. Hangisi doğru acaba?
Yukarı Dön
istanbullu_3886 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Aralık - 1973

Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011
Konum: ist/esenyurt
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 841
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı istanbullu_3886 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Temmuz 2012 Saat 16:34
arkadaşlar ustama ben turbo dizel araçlarda sabahları haraket etmeden önce ve yoldan geldikten sonra belli süre motoru stop etmeden sonra beklemelimiyım diye sordum benim aracım için beklemenin geregi olmadıgını söyledi nedenini sordugumda ise senin aracında degişken hacimli turbo var gaza bastıkça kulakcıklar açılır nihayetinde ise turbonun devri otomotık olarak ayarlanmış oluyor zaten gibi bi cevap verdi sabahları ise tabiki turbo yaglaması için kısa bi süre beklemenin iyi olacagını söyledi ve kafam karıştı
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
Yukarı Dön
CHEsila5358 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2012
Konum: Sürücü
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı CHEsila5358 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Temmuz 2012 Saat 12:35
Agzina emegine bilgine saglik.tes.ederimCHESİLA
307 1.4 HDİ XR
Yukarı Dön
hassaN Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2011
Konum: Tavşanlı
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 34
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hassaN Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2011 Saat 10:33
çok faydalı bir paylaşım, beklemek gerektiğini biliyordum ama stop etmeden  neden beklediğimize anlam veremiyordum.. teşekkürler
206 XR 1.4 HDI 2002

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20435&title=bu-da-benim-yolgezer

Sizikisi aşk, bizimkisi MEMLEKET MESELESİ (TKİ Tavşanlı Linyit Spor)
Yukarı Dön
gokhanaysoy Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

9 - Mayıs - 1986

Kayıt Tarihi: 18 Ekim 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gokhanaysoy Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Ekim 2011 Saat 20:08
birde peugeot araçların yanında verilen enjektör temizleyici katkı maddesi var peugeot un ürettiği bunları kullanmak gereklimidir?
Yukarı Dön
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ekim 2011 Saat 16:55
mazot filtresi için uygun aralık 30.000 dir zaten. ama yinede yağ değişimi ve diğer filtreler için 10.000 km. daha uygun olur...
Yukarı Dön
jack67 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı jack67 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Ekim 2011 Saat 16:51
ben 15.000 de bir bakım yapıyorum hiç bir sıkıntı yaşamıyorum ama yakıt filtresini de 2 bakımda bir yani 30.000 de bir değişiyorum
206 XT 1.4 HDi 70 PS Gri Hatchback 2004 Model Manuel+com2000+3satır bilgi ekranı 10 yıl 250.000km beraberlik
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Ekim 2011 Saat 08:39
Abim ellerine sağlık,gerçekten en önemli noktalar bence bunlar,aracını seven bir insanı kesinlikle zorlamayacak şeyler,üstelik 1 dakika ile cebimizden birçok para çıkmasını engellemiş oluyoruz..
Yukarı Dön
Long Beach Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
Forumdan Banlandı

Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2010
Konum: Hamburg
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 316
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Long Beach Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Ekim 2011 Saat 23:52
motor üst devirlerini fazla zorlamayin, ( 2.000 - 3.500 arasi ideal )
hava filtresini, kullandiginiz sehire göre ( toz-kum vs.) SIK -SIK kontrol edin, degistirin,
yag degisimini geciktirmeyin,
senede 1 kez mazot filresini degistirin,
kaliteli yakit kullanin.
Yukarı Dön
Ako06 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
24 - Ocak - 1991

Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 136
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ako06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Ekim 2011 Saat 22:47
teşekkürler faydalı paylaşım..
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 23:49
Kimi servisler yağ değişimi için abi 10000 km diyorlar ama sen 15000 de gel birşey olmaz şeklinde konuşmalar yapabiliyorlar.Bunlara itibar etmeyin ve arkadaşımında belirttiği üzere 10000km de bir mutlaka aracınızın yağ değişimi ve periyodik bakımını yaptırın.
Yukarı Dön
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 23:07
Orjinalini yazan: muzaffer muzaffer Yazdı:

Son olarak Kesinlikle ve kesinlikle yağ değişimini mazot filtresi değişimini orjinal parçalar ile ve 10000 Km yi geçirmeden mutlaka yaptırın.Turbolu araçlarda hava filtresi dolmuş vaziyette gezmeye devam ederseniz bilinki turboya en büyük zararı veriyorsunuzdur. Saygılarımla abi arz ederim. 
bakım zamanını geçirmemek zaten hem benzinli hem dizel hem lpgli araçlar için zaten şart yani... onu o yüzden yazmadım bile. aracını sevenler, titiz insanlar ve kafasında en ufak bi kaygı olmasını istemeyenler için paylaştım...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 23:01
Thumbs UpAlkış çok ama çok yararlı paylaşım teşekkürler
Yukarı Dön
muzaffer Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
02 - Haziran - 1987

Kayıt Tarihi: 08 Eylül 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 198
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muzaffer Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 22:41
Son olarak Kesinlikle ve kesinlikle yağ değişimini mazot filtresi değişimini orjinal parçalar ile ve 10000 Km yi geçirmeden mutlaka yaptırın.Turbolu araçlarda hava filtresi dolmuş vaziyette gezmeye devam ederseniz bilinki turboya en büyük zararı veriyorsunuzdur. Saygılarımla abi arz ederim. 
407 Executive Black CD 2007
Yukarı Dön
hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 22:35
+1 yorumuna sağlık ustam 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 22:35
Aracı ilk çalıştırdığımızda ve stop etmeden önce özellikle yeni nesil turbolu dizel araçlarda turbonun tam basıncını alıp boşaltması açısından; ayrıca turbonun pervaneleri çok hassas olması dolayısı ile sabah çalıştırdığımızda turbonun içine herhangi birşey kaçmış olma ihtimalini düşündüğümüzde araç rölantide çalıştığında turbonun pervanesinde herhangi birşey varsa atılacaktır ancak araca bindiğimiz gibi gaza yüklenirsek turbonun pervesinde olabilecek herhangi bir pislik yada başka bir şey direk pervaneyi parçalayacaktır ki dünya masraf.Turbonun pervalerinin hassaslığına örnek vermek gerekirse manifolttan gelebilicek herhangi bir kurum dahi pervaneye zarar veriyor.Stop etmeden önceki beklemede turbonun içindeki basıncı boşalması açısından stop etmeden önce 1dk beklemekte fayda var.

Düzenleyen Bahadır32 - 11 Ekim 2011 Saat 22:45
Yukarı Dön
MaximuS Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

15 - Şubat - 1983

Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 394
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MaximuS Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 22:10
küçük bi hata olmuştu, düzelttim... kesinlikle belemeliyiz!!!Göz Kırpma
Yukarı Dön
orhanax Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1982

Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 337
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı orhanax Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Ekim 2011 Saat 20:47
Orjinalini yazan: efsanemurat efsanemurat Yazdı:

rölantide bekleyelimmi yoksa beklemeyelimmi ?


Bekliyoruz. 
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+)
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6261 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 125 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 451 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 365 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107513 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1605 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3229 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9745 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8955 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1073 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1124 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1673 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55593 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 324 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1425 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2501 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 283 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2780 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 573 0 Ozgur30
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
Rock 1
kralex18 1
Salihsencan 1
leow 1
alibozoglu1 1
kartal5200 1
İlyas41 1
a.selim 1
badking530 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English