![]() |
|
dizel araç kullanmanın incelikleri... |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
bahcekapili ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2012 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 46 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı bahcekapili
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 03 Mayıs 2013 Saat 10:14 |
Kesinlikle kullanım kitapçığı okunmalıdır aynen katılıyorum. Şimdiye kadar okuduğum hiçbir kullanım klavuzunda sabahları 1-2 dk bekleyin gibi bir ifade yok. Mazot israfından başka birşey değil. Ayrıca dizel de olsa benzinli de olsa araç rölantide uzun süre çalıştırılmamalıdır. Bir Fatiha ya da Ayetel Kürsi okuyacak kadar süre beklemeniz yeterlidir. Eminim benim kitapçıkta (Citroen ama Peugeot ile aynı motor) yazdığı gibi hemen hemen tüm kitapçıklarda da araç ısınana kadar aracı zorlamayın ibaresi vardır. Stop etmeden önce 1 dk. beklemeyi gerektirecek durum ancak çok performanslı sürüşler için geçerlidir. Uzun yolda bile aracı zorlamamışsanız en fazla 30 sn beklemeniz oldukça yeterlidir. Kim aracı bu kadar zorlar (hele ki dizel için sürekli yüksek devir çevirmeniz gerekir) bilemiyorum artık.
Birde yukarıda manifold tarafından turboya parça gelebileceği şeklinde ibare var. Tam tersi hava akışı aksi istikamettedir. Emme manifoldundan emiş türbinine parça gelmesi mümkün değildir. Fizik kanunlarına aykırı bir durum. Egzos tarafından ise egzos gazı gelip türbini çeviriyor. Anlayacağınız gelse gelse kurum gelir o da zaten normal bir durum. Hava filtresinden parça gelmesi için hava filtresinin parçalanmış olması gerekir bu da orjinal hava filtresi kullanıyorsanız ve bakım zamanını geçirmemişseniz olanaksız bir durum. Olsa olsa 1.4 ve 1.6 HDI motorlar için turbonun emiş türbinine bağlanan yerdeki turuncu contanın parçalanmış olması ihtimali var. Gerek Citroen gerekse de Peugeot bunu öngörmüş ve oradaki vida sıkmalı kelepçeyi değiştirmişler ve kendinden sıkmalı kelepçe geliştirmişler.
|
|
İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar.
|
|
![]() |
|
hema123 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 83 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu ve benzeri bilgilerin maalesef çoğu şehir efsanesi. hiçbir bilimsel temele dayanmayan kerameti kendinden menkul usta-şoför yorumlarından ibaret şeyler. bu tavsiyeleri dillendiren insanlar araçların kullanma kılavuzlarını bir kez bile baştan sona okumamışlardır. üreticinin kullanım talimatları dışındakiler saçmalıktan başka birşey değildir. böyle egzantrik fikir sahipleri hala "turbo nedir" sorusuna "egzost gazını yeniden yakıyo" cevabını veriyorlar ki tarafımdan onlarca kez test edilmiştir. bir de lastik örneği vereyim. bütün lastik üreticilerinin lastik kullanım kitapçıklarında veya internet sitelerindeki bilgilendirme yazılarında eğer iki lastik yenilenecekse daha iyi olanların çekişe bakılmaksızın arka dingile takılması önerilir. ülkemizde bu kuralı bilen bir tane usta-şoför-servisçi veya lastik satıcısına rastlamadım. hepsi kulaktan dolma "yeni lastik öne takılır" fikrindedirler. kendini çok bilir sananlar ise "çekişteki dingil"e cevabı verirler. hiç biri tenezzül edip üreticinin tavsiyesi neymiş diye bakmaz maalesef.
sonuç olarak herkese tavsiyem, aracınızın kullanma ve bakım kılavuzunu dikkatle okuyun, üreticinin tavsiyelerinin dışına çıkmayın yeter. servis elemanları bile lütfedip bu kılavuzları okumadan şişirme bilgiler verebiliyorlar, mutlaka kılavuz verileriyle kıyaslayın. saygılarımla.
|
|
2006 206 hdi x-design beyaz
|
|
![]() |
|
ahmet_bjk ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Siz dizel araç yüksek deviri sever demişsiniz ben başka bir yerde Dizel araçların yüksek devirde kullanılmasının sakıncalı olduğunu okudum. Hangisi doğru acaba?
|
|
![]() |
|
istanbullu_3886 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Aralık - 1973 Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011 Konum: ist/esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 841 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı istanbullu_3886
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlar ustama ben turbo dizel araçlarda sabahları haraket etmeden önce ve yoldan geldikten sonra belli süre motoru stop etmeden sonra beklemelimiyım diye sordum benim aracım için beklemenin geregi olmadıgını söyledi nedenini sordugumda ise senin aracında degişken hacimli turbo var gaza bastıkça kulakcıklar açılır nihayetinde ise turbonun devri otomotık olarak ayarlanmış oluyor zaten gibi bi cevap verdi sabahları ise tabiki turbo yaglaması için kısa bi süre beklemenin iyi olacagını söyledi ve kafam karıştı
|
|
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
|
![]() |
|
CHEsila5358 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2012 Konum: Sürücü Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı CHEsila5358
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Agzina emegine bilgine saglik.tes.ederimCHESİLA
|
|
307 1.4 HDİ XR
|
|
![]() |
|
hassaN ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2011 Konum: Tavşanlı Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
çok faydalı bir paylaşım, beklemek gerektiğini biliyordum ama stop etmeden neden beklediğimize anlam veremiyordum.. teşekkürler
|
|
206 XR 1.4 HDI 2002
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20435&title=bu-da-benim-yolgezer Sizikisi aşk, bizimkisi MEMLEKET MESELESİ (TKİ Tavşanlı Linyit Spor) |
|
![]() |
|
gokhanaysoy ![]() 1. Vites ![]() 9 - Mayıs - 1986 Kayıt Tarihi: 18 Ekim 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı gokhanaysoy
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
birde peugeot araçların yanında verilen enjektör temizleyici katkı maddesi var peugeot un ürettiği bunları kullanmak gereklimidir?
|
|
![]() |
|
MaximuS ![]() 1. Vites ![]() 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
mazot filtresi için uygun aralık 30.000 dir zaten. ama yinede yağ değişimi ve diğer filtreler için 10.000 km. daha uygun olur...
|
|
![]() |
|
jack67 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Ekim 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 267 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ben 15.000 de bir bakım yapıyorum hiç bir sıkıntı yaşamıyorum ama yakıt filtresini de 2 bakımda bir yani 30.000 de bir değişiyorum
|
|
206 XT 1.4 HDi 70 PS Gri Hatchback 2004 Model Manuel+com2000+3satır bilgi ekranı 10 yıl 250.000km beraberlik
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Abim ellerine sağlık,gerçekten en önemli noktalar bence bunlar,aracını seven bir insanı kesinlikle zorlamayacak şeyler,üstelik 1 dakika ile cebimizden birçok para çıkmasını engellemiş oluyoruz..
|
|
![]() |
|
Long Beach ![]() 2. Vites ![]() ![]() Forumdan Banlandı Kayıt Tarihi: 16 Nisan 2010 Konum: Hamburg Durum: Aktif Değil Mesajlar: 316 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Long Beach
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
motor üst devirlerini fazla zorlamayin, ( 2.000 - 3.500 arasi ideal )
hava filtresini, kullandiginiz sehire göre ( toz-kum vs.) SIK -SIK kontrol edin, degistirin, yag degisimini geciktirmeyin, senede 1 kez mazot filresini degistirin, kaliteli yakit kullanin. |
|
![]() |
|
Ako06 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 24 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
teşekkürler faydalı paylaşım..
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kimi servisler yağ değişimi için abi 10000 km diyorlar ama sen 15000 de gel birşey olmaz şeklinde konuşmalar yapabiliyorlar.Bunlara itibar etmeyin ve arkadaşımında belirttiği üzere 10000km de bir mutlaka aracınızın yağ değişimi ve periyodik bakımını yaptırın.
|
|
![]() |
|
MaximuS ![]() 1. Vites ![]() 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
![]() |
|
muzaffer ![]() 2. Vites ![]() ![]() 02 - Haziran - 1987 Kayıt Tarihi: 08 Eylül 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Son olarak Kesinlikle ve kesinlikle yağ değişimini mazot filtresi değişimini orjinal parçalar ile ve 10000 Km yi geçirmeden mutlaka yaptırın.Turbolu araçlarda hava filtresi dolmuş vaziyette gezmeye devam ederseniz bilinki turboya en büyük zararı veriyorsunuzdur. Saygılarımla abi arz ederim.
|
|
407 Executive Black CD 2007
|
|
![]() |
|
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
+1 yorumuna sağlık ustam
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aracı ilk çalıştırdığımızda ve stop etmeden önce özellikle yeni nesil turbolu dizel araçlarda turbonun tam basıncını alıp boşaltması açısından; ayrıca turbonun pervaneleri çok hassas olması dolayısı ile sabah çalıştırdığımızda turbonun içine herhangi birşey kaçmış olma ihtimalini düşündüğümüzde araç rölantide çalıştığında turbonun pervanesinde herhangi birşey varsa atılacaktır ancak araca bindiğimiz gibi gaza yüklenirsek turbonun pervesinde olabilecek herhangi bir pislik yada başka bir şey direk pervaneyi parçalayacaktır ki dünya masraf.Turbonun pervalerinin hassaslığına örnek vermek gerekirse manifolttan gelebilicek herhangi bir kurum dahi pervaneye zarar veriyor.Stop etmeden önceki beklemede turbonun içindeki basıncı boşalması açısından stop etmeden önce 1dk beklemekte fayda var.
Düzenleyen Bahadır32 - 11 Ekim 2011 Saat 22:45 |
|
![]() |
|
MaximuS ![]() 1. Vites ![]() 15 - Şubat - 1983 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
küçük bi hata olmuştu, düzelttim... kesinlikle belemeliyiz!!!
![]() |
|
![]() |
|
orhanax ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bekliyoruz.
|
|
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+) |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |