|
|
Motorun ideal çalışma aralığı nasıl tespit edillir |
Yanıt Yaz
|
| Yazar | ||
tolga35
1. Vites
20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: Motorun ideal çalışma aralığı nasıl tespit edillirGönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 19:53 |
|
|
sayın albayım;sanki yazıda bir kavram karrışıklığı var gibi.bahsettiğin değerler hep max değerler buna karşın yakıt ekonomisi için ideal devirler 2000-2500 arasıdır.bu devirlerde oluşan tork şanjıman vasıtasıyla ideal değerlere getirilir ve ekonomi sağlanır.tabiki bu değerleri sürekli korumak sakin bir sürüş tekniğiyle olur...
|
||
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
| Sponsor Bağlantı | ||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 18:58 |
|
|
:) anladım
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 18:51 |
|
|
Tamamen Tercih Meselesi...
![]() |
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 18:41 |
|
|
albayım teşekkürler ama aklım karıştı şimdi ne yapalım basalım mı basmayalım mı :)
|
||
![]() |
||
Ako06
1. Vites
24 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 26 Şubat 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 136 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 18:03 |
|
Maşallah harbiden Hazine abi :)
|
||
![]() |
||
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 17:55 |
|
Maşallah Maşallah,
|
||
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 16:14 |
|
Abi İçim Dışım Hazine Maşallah :))) |
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 15:37 |
|
|
Albayım okudum aklım karıştı. Bu konulara uzak olduğum için hiçbirşey anlamadım.
|
||
![]() |
||
BAHTİYAR
1. Vites
16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 14:57 |
|
|
Albayım bilgiler için teşekkürler benim görüşümse çekiş için 4200 ve sonrası güzel devirler fakat yüksek çeviren motor çabuk yıpranır uzun yol yapan araçlar ticari münübus kamyon otobüsler bazı araçlar anahtar vurmadan 1milyon kmyi vurabiliyor çünkü hiç yüksek devir çevirmiyor şehiriçi yokuşlar dur kalk motor ile araca çok zarar veriyor
|
||
|
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
||
![]() |
||
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 14:55 |
|
taktım taktım güzel ötüyor ama biraz emanet durdu borudan dolayı. şimdilik emanet şekilde dolaşıyoruz bakalım güzel bir boru ayarlamaya çalışacağım olmadı pimaş yaparım artık (:
|
||
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
alisuat
2. Vites
28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 14:52 |
|
|
metin taktın mı green filtreyi :)
|
||
![]() |
||
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 14:42 |
|
|
albayım biraz ara ver daa teşekkür ede ede dilimde tüğ bitti
|
||
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2011 Saat 12:06 |
|
![]() Devre bağlı olarak; güç, tork ve özgül yakıt tüketimini birlikte değerlendirmek gerekir. Bu konuyu bir örnekle açıklayalım. Maksimum tork 4200 d/d’de ve maksimum güç ise 5800 d/d’de üretildiğini kabul edelinm. Normalde klasik yaklaşımda maksimum torkun elde edildiği 4200 d/d ile maksimum gücün elde edildiği 5800 d/d aralığı motorun ideal/optimum çalışma aralığıdır. Ancak günümüzdeki motor-aktarma organlarında uygulanan teknolojiler bu durumu değiştirebilmektedir. Örneğin; motorun yönetim stratejisi, devir bandı sınırlama sınırı, değişken supap zamanlama stratejisi, varsa turbo ve kompresör çalışma aralıkları, ekonomi vitesi düzenlemesi ve şanzıman otomatikse modu (spor, ekonomi vs. gibi) gibi durumlar… Aksi takdirde değerlendirme eksik kalabilir. En tutarlı değerlendirme için motorun gücü, torku ve yakıt tüketimini birlikte gösteren harita incelenerek bu sorunun cevabı verilmelidir./aranmalıdır. |
||
![]() |
||
Yanıt Yaz
|
|
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |