![]() |
|
Direksiyon neden zamanla sertleşir |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||
_ali_ ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 22 Nisan 2013 Saat 09:32 |
|
Hidrolik pompasına aktarma yapan kayış ve bilyeleri kontrol ettirin, gevşeme ve kaçırma yapıyorsa pompa tam devirde çalışmıyor olabilir.
Evet motor stop ettiği anda direksiyon sertleşiyor, ben yolda giderken stop etmişti aracı kontrol etmek çok zorlaşıyor, allahtan çok yavaştım ve düz yodaydım önümde bir viraj vs.olsaydı hızlı olsaydım yanmıştım yani o derece. Çok tehlikeli bir durum onun için direksiyon hidroliği, hortumlar kayışlar bilyeler en az fren kadar önemli. |
||
206 1.4 + LPG
|
||
![]() |
||
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Direksiyon hıdrolığını kontrol edın gerekırse değiştirin.Salıncaklar bırakcaktır sizi kontrol ettırın .Rot balans arabanızı rahatlatır birde kar lastığınız varsa uzun yol yapıcaksanız artık yavaş yavaş yaza geçın bugun uzun yol yaptım 140 tan sonra dıreksıyon baya tıtredı fazlada yakıyorum ön takımda yoruluyo en kısa zamanda yazlığa geçıcem bende .Kar lastığınle hız yapmak pek adetım değıldı ama mecbur kaldık :)
|
||
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arac stop ettiginde direksiyon sertlesir bu normal? Yanlis mi anliyorum?
Araciniz nedir? Ben 307'mde cok farkini gordum. Cidden tek elle dondurulebiliyor su anda. Ancak 308'in direksiyonu agir. Oyle iki el gerektirmese de 307 gibi degil. 206 ise araciniz onlarda biraz daha sert oluyor. Düzenleyen koliva - 21 Nisan 2013 Saat 21:10 |
||
![]() |
||
pierson ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2012 Konum: giresun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
peki yağ değiştiren arkadaşlar...değişimden sonra direksiyon kendine geldi mi?benim aracın da direksiyonu çok sert...millet durduğu yerde tek eliyle pervane gibi ceviriyor...ben iki elimle zor ceviriyorum sinir oluyorum
|
||
![]() |
||
Peugeot 307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2013 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot 307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arkadaşlar benimde peugeot 307 arabam var direksiyonum bir hata yaptığımda mesela ikide bir istop ettirdiğimde sertleşiyor kontağı kapatıp bi süre bekledikten sonra düzeliyor acaba sorun ne olabilir. pompadan diyorlar ama hata olsa sürekli öyle olur.
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben biraz daha arştırayım cesareti toplayayım kendim yapayım. muhtemelen yağ ilk yağıdır servis kayıtlarında yokdu çünkü değişmemiş. 2004 yılından beri aynı yağ.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yağ litresi 25 tl işçilik çokmuş
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Metin hava olayi yok. Olsa dahi yagi doldurduktan sonra direksiyonu cevirdigin anda tum hava rezervuarin icine donecektir. Zaten goreceksin yagi doldurduktan sonra araci calistirinca ve pompa yagi pompalamaya baslayinca rezervuardaki yagda kabarciklar olacak. Yani yagi koyarken iceri giren havanin cikmasi demek oluyor. Alttan boru girisini cikararakta muhtemelen yapabilirsin ama zamaninda arastirmistim ve bu ise her nedense girmemistim. Ama olmaz diye bisey yok tabi. |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Biz niye kendimiz yapiyoruz zannediyorsun. Hem kendi yapmanin verdigi haz var hem de daha ozenli daha temiz yapiyorsun. |
||
![]() |
||
çetin ![]() 1. Vites ![]() ![]() 19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
||
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yağ değişimi+işçilik 60-70 tl arası alırlar.. |
||
![]() |
||
çetin ![]() 1. Vites ![]() ![]() 19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Direksiyon hidrolik seviyesine baktıracağım.servis yağ değişimini ne kadar yapar sizce
![]() |
||
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
valla cesaretlendim inşallah becerebilirim. diğer yağ değişimleri gibi alttan boşaltma şansımız yokmu bunu. birde yağı boşaltınca sireksiyonu sağ sol yap demişsin içinde kalan yağın çıkması için. peki ozaman hava yapmadımı yada yapmazmı. |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bir onceki mesajimi gormedin sanirim. 1 litrelik almistim bende. 1 litre yeter. Direksiyonda sertlikten ziyade yagi kontrol ettigimde cok kirli oldugunu ve islevini yitirmis olabilecegini dusunmustum o yuzden degistirmistim. Iyi de oldu. Bosluk konusunda bir bilgim yok ama neden olsun ki? |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
abi gaza geldim şimdi,
nekadar yağ çıktı senden. sonra nekadar yağ aldı. elimde 1 litre yağ varda yetermi bilmiyorum.
birde direksiyonda değişme oldumu negibi izlenimlerin oldu.
ayrıca hafta sonu tamponu sökmüştüm direksiyon pompasına falan baktığımda şaseye monte edildiği civatalar üzerinde gidip geliyor yani boşluk var normalmidir anlamadım.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
çetin ![]() 1. Vites ![]() ![]() 19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yok üstad lastik havaları iyi sorun yok ....dediğiniz gibi yağdan kaynaklanıyor sanırım...
|
||
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ince serum gibi plastik esnek bir hortum bul ve haznenin icine daldir. Sonra hotrumun diger ucunu aracin altindan dogru onden cikar. Sonra az bisey agzina vakum yap gelsin ve bir kabin icine o sekilde hepsini bosalt. Zaten birkez gelmeye basladimi devami bitene kadar gelecektir. Ancak bu sekilde hala sistemde eski yag kaliyor. Bunu onlemek icin aracin onunun iki tarafini da krikoya aliyoruz. Yag haznesindeki yag bitmeye dogru tekerlegi araci calistirmadan! tam sag ve tam sol yapiyoruz. Bu sayede sistemde olan yag da hazneye cikiyor ve hortum ile disari atiliyor. Bir kac kere bunu yaptiktan ve daha fazla yag gelmedigini gordukten sonra yeni yagi dolduruyoruz. Sonra araci calistiriyoruz ve calismayla birlikte hazneye koydugumuz yag sisteme inmeye basliyor ve yag seviyesi azaliyor. O azaldikca biz koyuyoruz. Yine arac calisirken direksiyonu tam sag tam sol yapiyoruz ve seviyeyi kontrol edip gerekli ise ekliyoruz. Bu sekilde seviye sabit oluncaya dek devam ediyoruz. Islem bundan ibarettir. |
||
![]() |
||
EmRe26 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 13 - Mayıs - 1993 Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2010 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 459 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
direksiyon hidroliği falan hepsi bi yana lastik hava basınçlarıda fark edebiliyor. Onada dikkat edin.
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yok abi ne kusuru, bir an otomatik viteslerin direksiyon yağının farklı olduğunu düşünmeye başlamıştım (:
sen değiştirmiştin derken nasıl değiştirdin kolaysa bende değiştireyim. bazı yerlerde hava yaparsa kötü olur değiştirmek kolay değil gibi yazılar okumuştum tırsmıştım.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
orjinal yağından aldım 1 litre hatta murat abiyi arayıp parça numarasından da baktırdım. elimde 1 litre var yeterlimi değilmi bilmiyorum eğer yetmezse üzerine ilave alıp değiştireyim diyorum.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |