Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Aracınızı bekleyen gizli riskler!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Aracınızı bekleyen gizli riskler!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
mdincer34 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 425
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mdincer34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Aracınızı bekleyen gizli riskler!
    Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 14:39

güzel bilgiler elinize sağlık paylaşım için

2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
Yukarı Dön
trtolgi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Mart 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 153
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı trtolgi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 14:05
paylasım için tesekkürler
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 10:16
Ben Teşekkür Ederim Kardeşlerim Fakat Sizden Ricam Bu Konuyu Sürekli Güncel Tutalım Yeni Kayıt Olacak ve Bilmeyen Üyelerimeze Katkıda Bulunmuş Olacaktır.





Peugeotturkey Fun Club
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 10:05
Bigilendirme için teşekkür ederim. Emeine sağlık.
Yukarı Dön
oguzhan29 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010
Konum: GÜMÜŞHANE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2352
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguzhan29 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 09:40
paylaşım için teşekkürler
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 09:32

faydalı paylaşım için teşekkürler

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 01:00
Arkadaşlar Bu Konuları Açmamızın Nedeni Üyelerimizin Biraz Daha Bilinçli Olabilmesidir.
Unutmayalımki Bütün Bu Bilgilendirmeler Bizler İçin Hayati Önem Taşımaktadır...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 00:49
her eve lazım lafında her arabaya lazım lafı çıkar herhaldeSırıtma
Yukarı Dön
göktuğ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Eylül 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 661
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı göktuğ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 00:46
güzel paylaşım sağol...
2004 PEUGEOT 307 xr 1.4 hdı
Yukarı Dön
muurrat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 27 Nisan 2011
Konum: adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 378
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muurrat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 00:40
çok yararlı bilgler cddn emeğne sağlık
2010 hyundai era team 1,4.
murat karagöz
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 00:34




Rot Ayarı

Otomobil önemli parçalarından biri olan rot mili, sürüş güvenliğini ve sürüş özelliklerini direkt etkiler. Otomobilin sürüş özelliklerinde farklılıklar hissediyorsanız bunun nedenlerinden biri bozuk rot ayarıdır. Rot ayarının bozuk olduğunu anlamak için; düz yolda ilerlerken aracınız direksiyonunu bırakın ve oluşan sapmayı hissetmeye çalışın. Eğer aracınız sağa veya sola gidiyorsa, rot ayarı bozulmuştur. Özellikle 10.000 km'de bir yapılması gereken rot ayarı, 35 TL ile 55 TL arasında değişen fiyatlarla 20-30 dakika gerçekleşen bir ayardır. Rot ayarı yapılmadığı zaman, direksiyon titremesi haricinde, frenleme esnasında otomobil sağa veya sola doğru kayacaktır. Zemin ile yeterli temas edemeyen lastiğin aşınma miktarı hızlanarak artar. Jant, amortisör ve aks keçelerinin yıpranması hızlanır.


Balans ayarı

Lastiklerin titreşimsiz yani salınım yapmadan dönmesini sağlayan balans ayarı mutlaka 10.000 km'de bir kontrol edilmeli. Balans ayarının ihmal edilmesi halinde, hareket halindeki jant yalpalarken tümsek ve çukurların etkisiyle direksiyonda titremeye yol açarken dönüşleri de zorlaştırır. Fren mesafesinin uzamasına yol açan bozuk balans ayarı, yakıt tüketiminin de artmasına neden olur. 4 lastik için 30 TL'ye yapılan balans ayarı, bu iş için geliştirilmiş özel makineyle gerçekleşir. Sabit ve seyyar olmak üzere 2 çeşit balans makinesi kullanılır. En yaygın olarak kullanılan sabit balans makinesinde tekerlek dönerken bilgisayar, balansı için gerekli dengeleme ağırlığını belirler. Yine bu ağırlığın jant üzerinde takılacağı yeri gösteren bilgisayar sayesinde ağırlık dengeleyici kurşun tekerleğe takılarak balans ayarı yapılır.



Lastikler

Bozuk yollar, düşük hava basıncı, yanlış park etmek, bunların hepsi lastiğin aşınma süresini kısaltır. Aşınan yani diş derinliği 1.6 mm'nin altında inen, ya da çeşitli bölmelerinde kırılmalar oluşan lastiklerin değiştirilmesi gerekir. Aksi taktirde aşınan lastik, zemine tutunamayacağı için otomobilin yol tutuşu azalır. Yol tutuşu azalan lastiklerle otomobilin fren mesafesi uzarken jantın balans ayarı bozulur ve direksiyonun dönmesini de zorlaşır. Ayrıca aşınan lastik, yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Lastiğin ömrünü fazladan azaltmamak için hava basınçlarını 10-15 günde bir mutlaka kontrol etmeli. Diş aralarını kontrol edip, taş ve diğer maddelerden temizlemek gerekir. Ayrıca, lastiklerin yer değişimi yani lastik rotasyonunu yetkili servise danışarak veya aracın el kitabında yazan bilgilere göre yapabilirsiniz.


Ön takım parçaları

Rot, rot başı ve aks gibi birçok parçadan oluşan ön takım elemanları, bozuk yoldan etkilendiği kadar, rot ve balans, kamber ve kaster ayarlarından da olumsuz etkilenir. Kamber ve kaster ayarı günümüz otomobillerde çok fazla kontrole ihtiyaç duymazken, rot ayarı kontrol edilmelidir. Rot ayarıyla birebir bağlantılı olan rotiller, zamanla aşınarak çeşitli seslerin çıkmasına neden olurken, direksiyon ve süspansiyon sistemini de olumsuz etkiler. Rotiller, 4 tekerlekten çekişli araçlarda daha çabuk yıpranabilirler. Yıpranmış rotiller, lastiğin yönlendirilmesini zorlaştırırken, çıkaracağı ses dışında kazaların en büyük davetiyelerindendir. Amortisör, helezon yayları ve varsa makaslar da kontrol edilmelidir. Ayrıca, salıncak ve traversin sıkma torku değerleri de ihmal edilmemelidir





Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Conta değişimi maliyeti son mesaja git 17416 7 konfor
konu icon Hararet gostergesinin aniden dusmesi ve dalgalanma son mesaja git 317 7 Saramago
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 1132 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 609 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 436 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 1046 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 6418 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 10 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 2258 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1202 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7586 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1221 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1392 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3859 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 6075 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 508 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1627 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5051 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40713 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 905 0 barisF
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Onlinewolf 4
Saramago 4
konfor 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English