![]() |
|
Otomatik Şanzıman Yağı. |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |||
hantsome28 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 82 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hantsome28
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 11 Mayıs 2011 Saat 21:47 |
||
aracım bu arada 117000 km.de vede bu ay LPG taktıracağım bir aksilik olmaz ise
|
|||
2004 model 307 SW Triptonik ....hayat üç buçuk ile dört arasında geçer.ya dört dörtlük yaşarsın yada üç buçuk atarsın...
|
|||
![]() |
|||
hantsome28 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 82 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hantsome28
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
valla arkadaşlar bende 2004 model 307 Sw. var triptonik.Aracı geri vitese ne zaman atarsam atayım küt diye bir ses geliyorr.Bu yağ değişimi çözümmü ..Birde valflerle birlikte 380 Tl. nerede..Samsundayım özel servisler yapabilirmi ...Yetkili servise sorduğumda esso koyduklarını söylediler
|
|||
2004 model 307 SW Triptonik ....hayat üç buçuk ile dört arasında geçer.ya dört dörtlük yaşarsın yada üç buçuk atarsın...
|
|||
![]() |
|||
BAHTİYAR ![]() 1. Vites ![]() ![]() 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bir üyemiz yazmışya yağ fazla ise ısınır diye bence ya ondan yapıyor yada eski içinde kalan yağ ile yeni yağ karışıp köpük yaptı ve ısınmaya neden oluyor aklıma bunlar geliyor (köpük yapma olayını sanayiden biri demişti biz ondan değiştirmiyoruz demişti nekadar doğrudur bilmiyorum) bu arada araba kaç binde |
|||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
aynen bahtiyar ne sorun var ne arıza var ne bişey, senin triptoniğe almama olayını tam bursaya gelmeden önce yokuşu çıkınca yaptı, onun dışında denizliye gittim geldim maşallah hiç sorun yok. aslında benimkide sorun değil ama hassas bir şanzımana sahip olduğum için eşşeği baştan sağlam kazığa bağlamak niyetindeyim. yoksa arıza şikayet vs hiç bişey yok.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
BAHTİYAR ![]() 1. Vites ![]() ![]() 16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
benim 307 varken de son 1aydır motor dur kalkdarda çok ısındımı çekiş düşüyor şanzumanda güç kaybı oluyordu ör 70kmde 2bin devirde gitcekse 3 4 bin arası gidiyor manuel aracın baskısı bitince olurya aynı öyle birşey iyice zorlarsam triptoniğe alıp triptonic iptal oluyor d yazıyor arac 5binden önce vites değiştirmiyor du ama soğukken hiç bir sorun yoktu ve araba arıza vermiyordu pcde de arıza vermiyordu yağ değişiminden sonra böyle olması da ilginç bi rastlantı oldu selonidden şüphelenip servise götürdüm hiç bişey yok basınç normal her şey normal dediler inş. sizin sıkıntınıza da çare bulunur
Düzenleyen BAHTİYAR - 04 Mayıs 2011 Saat 17:19 |
|||
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
abi yağ değişti ama 3,5 LT konulduğunu idda eden usta değiştirdi (: 3-4 ay oluyor. acaba vuruntunun sebebi fazla yağ mı?
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
O sıcak havada vuruntunun sebebi valfler değil,artık özelliğini kısmen yitirmiş yağ.Yani sadece senin aracına özgü bir şey değil.Yetkili servisin aracın LPG li diye bakmamak gibi bir lüksü yok.İstersen Peugeot ya bir mail at hangi servisin bakmadığını belirt
![]() ![]() ![]() |
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
evet gözümden kaçmış. sorun yoksa değiştirme diyorsun evet sorunum yok, yanlız yoğun trafikdeki dur kalklarda yağ çok ısınıyor ve kalkışta 1. vitesten 2. vitese geçerken vuruntu yapıyordu. kışın rahattım sorun olmuyordu ama yaz geliyor ve bu sorun sürekli yapacak korkusu var. bende eğer sorun bunda ise yaz gelince dahada büyeyecek ve büyümeden hazır uygun fiyat bulmuşken değiştirmeyi düşündüm. bu durumda sen ne tavsiye edersin? değitireyim mi binmeye devam mı edeyim?
bu arada araç lpg li olduğu için servis bakmıyor!. Özel servisle işlerimi halletmek durumundayım. Düzenleyen metin - 04 Mayıs 2011 Saat 15:52 |
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hehehe ![]() ![]() Eğer ki herhangi bir kaçak yoksa (keçelerinde,tapalarında) o yağ eksiltmez.etrafında hafif yağ brikintileri görebilirsin onlar terlemeden oluşur,dikkate bile alınmaz.Her iki şekilde de son yapacağın uygulamada yani,motoru ısıtıp yağı ekledikten sonra ortadaki tapayı her halukarda açıp seviyeye getireceğinden oradan anlaşılır zaten. Bugün senin için bir yere bir yazı yazmıştım ama bulamıyorum şimdi hangi konuydu diye.Kısaca şanzımandan memnunsan eko-valfleri değiştirtme diye. Ayrıca servisin kullandığı yağ üstteki yağ ben litresini 18 den almıştım. Edit: Yazdığım yazı arka sayfada 1 dakika arayla yazmışız dikkatinden kaçmış olsa gerek
![]() Düzenleyen monur - 04 Mayıs 2011 Saat 14:44 |
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
işte aradığım yağlar ne güzelde bakıyorlar öyle (: |
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
sahin-peugeot ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Mart 2011 Konum: ÜMRANİYE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 906 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sahin-peugeot
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Uploaded with ImageShack.us peugeot'dan gelen orjinal yağlar |
|||
Peugeot & Citroen Yedek Parça
Peugeot Yedek Parça Bayii Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti. İstanbul/Ümraniye (533)3018806 - (216)6311080 |
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
maşalalh güzel anlatmışsın (: valla bu işi yapıyorsan geliyim sen değiştir olmaz mı? bide düzeltmek istiyorum. içinden çıkan yağ kadar ekle demişsin ya. eğer içindeki yağ eksikse onu baz alarak yeni yağ koyduğumuzda eksik koymuş olacaz. Diğer yöntem daha iyi. |
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ustanızın tecrübesini bilemem,AL4 şanzımanın verilerine göre yazdım. Toplamda aldığı 6 litre 2.2 si konverterde kalıyor. tam 1 kilo olmasada yakın bir miktar ünitede kalıyor,filitresi vs derken içinden alabileceği max yağ miktarı 3 litre bile değil.Bence içinden çıkan yağı ölçün o kadar yağ ilave edin.Ne fazlası olacak nede eksiği. Yağı koymadan evvel bilgisayara bağlayıp motor sıcaklığının 70 derece olmasına dikkat edin.Fazla yağ şanzıman hararetini yükseltir.
Değişimi de sıralamasına göre şu şekilde oluyor; şanzımanın 2 tane tapası var bunlar iç içe geçik.Ortada duran seviye tespit, iç de duran tamamen boşaltmak için kullanılıyor. Önce yağı tamamen boşaltıyor iyice süzülmesini bekliyorsun.vidayı yerine takıyorsun ama sıkılmıyor.Sonra araç çalıştırılıyor,çalışır vaziyette P den R,N,D,3,2 yapıp valflerin açılıp kapanması ve orada bulunan eski yapıda boşaltabilmek.Sonrasında stop edilip o vidalar tekrar sökülür içinden bir miktar daha yağ gelir.Son olarak bilgisayara bağlanır,motor sıcaklığı 70 dereceye gelince motor tekrar stop ediliyor,içte kalan vida güzelce sıkılıyor,dışta kalan vida kaçırmayacak kadar sıkılıyor,3 litre yeni yağ içine konuyor,az sıktığımız dıştaki seviye tespit vidası yerinden tamamen sökülüyor,akan yağ ip kalınlığında akınca bu vida yerine takılıp sıkılıyor. Şanzıman yağı seviyesinde olmuş oluyor. Düzenleyen monur - 04 Mayıs 2011 Saat 13:12 |
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
çok enteresan ya. ustam bana 4 litre alıcan 3,5 kullanılacak dedi. ustaya gidenler çok memnunlar adam işinin ehli diye heryerde biliniyor, kimide 3 litre diyor sizde 2,4 dediniz iyice kafam karıştı (:
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
[/QUOTE] yağ konusunu hallettim. "şahin peugeot" dan alıcam litresi 15 tl den 4 litre alıcam. usta 3,5 litresini kullanıyormuş. [/QUOTE]
3,5 litresini mi kullanıyormuş?Bu işte bir yanlışlık var iyice araştır,fazla dan yağ koymasın.Bu sefer şanzımanın harareti yükselir keçeleri patlatır allah korusun.Toplamda 6 litre tork konverteryle beraber alır. 2.2 litre Konverter (sökülmediği sürece içinde kalır hiç bir şekilde boşaltamazsın) geri kalır 2.7 litre onun da 300 gramı yağ tespitten geri alınır içinde kalan 2,4 litre olur.
|
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
yağ konusunu hallettim. "şahin peugeot" dan alıcam litresi 15 tl den 4 litre alıcam. usta 3,5 litresini kullanıyormuş.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bence hazır sorun yokken elletme derim ben.Bir kaç konudur takip ediyorum valfleri değiştireceğim diyorsun.Sitedeki valfler için verilen rakam hakikaten uygun kaçırılmaz kabul.Al dursun elbet 80.000 km sonra lazım olacak,arızalanınca taktırırsın.Markasına bakmadım Borg-Warner olması gerekiyor,senin üzerinde hali hazırda bulunan valfler eski tip sarı konektörlü valflerdir ve bu Borg-Warner ı takınca şanzıman beynini güncelletmen gerekicek aksi halde yenisinin çalışma zamanları farklı olduğu için yakın bir sürede bozacak.Bunu illa taktırdın mecbur servis de yazılım yükletmen gerekicek 60-70 tl den aşşağı yükletemezsin,120 den 2 tane 240 tl de valfler,60 tl de yağ (normalde 2 litre 200 gr alır valfler değişince 3 litre olur, birde bunun kapağının contası 20 tl 50 tl de işçilik versen toplamda 440 TL masraf ediceksin durduk yere. Bu saydıklarımın hepsini servis 360 TL ye değiştiriyor yazılım dahil ![]() Karar elbetteki sizin.Yazdıklarımı ukalalık olarak lütfen algılamayın.Ben çektim siz çekmeyin diye yazmak gereksinimi duydum.Alın parçayı dursun ama arızalanıncaya kadar elletmeyin. Ustanız otomatik şanzıman ustasımı bilmiyorum ama o valflerin değişmesi için en az 3 ila 5 saat hidrolik ünitesinin soğuması gerekir,ılık olsa bile değiştirilmez,değişirse üniteyi bozar,geceden bırakılıp ertesi gün hiç marşa basılmadan değiştirilmesi tavsiye olunur.Yabancı ülkeler de otomatik şanzıman bizden daha yaygın kullanıldığı için ben oranın forumlarını da takip ediyorum herkes aynı şey üzerinde birleşiyor " do not touch! " Keyifli günler.
|
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ben eko-valflerle beraber değiştirdiğim için hepsi dahil serviste 367 tl ye mal oldu. Ama yağ piyasada 1 litrelik kutular halinde 18-20 TL gibi bir rakama satılıyor.
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
valla benim sorunum şuan yok ama hazır daha sorun çıkmamışken değiştireyim diyorum.
otomatik şanzımancıda yada başka bir yerde selenoid valf + yağ + işçilik 450-500 den aşağı yok.
parçaları kendim alırsam ustama yaptırırsam 360 tl ye aynı şeyleri yaptırabiliyorum. o yüzden yağ konusunu araştırdım.
MOBİL LT 71141 kullanacağım.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
ismail özdemir ![]() 2. Vites ![]() ![]() 26 - Mart - 1983 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: ANKARA/elvanknt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ismail özdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bu yağ konusunda vurma olmadığı sürece servisler ve ustalar pek değiştirme taraftarı değil (para kazanmak için konuşan usta ve servisler hariç) benim servisim bi sıkıntı hissetmediğin sürece bu yağ ömürlüktür dedi ama yinede yağ ne kadar gidebilirki sonuçta özelliğini yitirecektir sanırım
|
|||
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |