|
306 Hararetin düşmesi - Termostat değişimi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
knockout
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Kasım 2010 Konum: İST PENDİK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2011 Saat 23:01 |
slm herkese
gerçekten faydalı bilgiler veriyorsun.aklına yüreğine sağlık.benim bi sorum olacak.aracım 306 1,8 1996 model. 70-80km hız la giderken sıcaklık 75 80 lere kadar düşüyor.kışın, bu benim için sorun olmadı.fakat şehiriçi rolantide veya dur kalklarda 100ü gördüğüm oluyor.bu beni rahatsız ediyor.sıcaklığı nasıl 90 'a nasıl sabitleyebilirim.ne yapmamı önerirsiniz?
|
|
PEUGEOT 306 XT 1,8
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Teşekkür ederim güzel bir çalışma olmuş.
|
|
Serhun
1. Vites Kayıt Tarihi: 31 Mart 2011 Konum: ÇORLU 59,5 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 478 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Fotolar ve bilgiler için teşekkürler.
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
benım aracımdada termostat 90 gıbı acınca hararet 80 e kadar dusuyor sonra 80-85 arasında takılıyor...
|
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
evet abi termostatı açtığında 85 e kadar iniyor ama onun dışında 90da çakılı.
iyiki değiştirmişim valla abi yakıtı bile etkliyor çok sağol (: senden öğreneceğimiz çok şey var.
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
metınım hatırlıyorsan aracına bındıgım gıbı anında termostatın arızalı oldugunu sana soyledım :)) onceden utanmasa 60C nın bıle altına dusuyordu. sımdı zımba gıbı oldu 90C cıvarında takılıyor degıl mı??
|
|
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
maşallah abi sayende bizde öğreniyoruz ellerine sağlık
|
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hem servısten ogrendıgım hemde ınternetten bulmus oldugum teknık kıtapcıktada okudugum kadarıyla 306 ların 1.4 ve 1.6 larında 89C, 1.8 ve 2.0 larında ıse 83C lık termostat var. kıtapcıkta yazdıgı kadarıyla termostatın 83C de acmaya basladıgı ve 89C de ıse tam acıldıgını yazıyor. fakat orjınal termostat ıle hem yazın hemde kısın duz yolda bellı hızla seyrederken hararet 70 e kdar dusuyor. yazın sıcagında ıstedıgım kadar suratte yapsam yıne 80 e ulasmıyor. tabıkı dur kalkta 100 e kadar cıkıyor ve fan acıyor. burada sorun yok.
Bu arada peugeot nun revıze etmıs oldugu 1.8 ve 2.0 motorlarda termostatları degıstırıp 89C lık kullandıgınıda tespıt ettım. yanı ;
bendekı 1.8 motor XU7JP4 te 83C, yenılenmıs olan EW7J4 te ıse 89C,
eskı 2.0 motor XU10J4 te 83C, yenısı EW10J4 te ıse yıne 89C termostat kullanılmıs. yanı fabrıka 83C termostatı kaldırmıs...
Hararetın bu denlı dusuk seyretmesı yazın sorun yaratmasada kısın yeterlı kalorıfer sıcaklıgı uretemedıgınden ısıtma verımının dusmesıne neden oluyor. bırcok ustayla konustum arastırdım. 1.8 ler hep boyleymıs. ben termostatın bıraz erken acıldıgını dusunuyordum. kontrol etmek amaclı sogukken calıstırdım ve motorun rolantıde ısınmasını bekledım. gosterge 75 bile degılken radyatore sıcak su geldı. bu olaya bır anlam veremedım tabıkı. termostatın erken actıgını dusundugum ıcın degıstıreyım dedım. uzerınden orjınal "colorstat 83C" termostat cıktı. bende yukarıda acıklamıs oldugum bılgıye dayanarak 89C lık farklı bır termostat taktım. cunku orjınalının 89C olanı yok...
Sımdı hararetım eskısı gıbı dusmuyor. eskıye nazaran en az 11-12C lık bır artıs sagladım. sımdı hararetım asla 80 ın altına ınmıyor. genelde 80-85 arasında gezıyor. bu baglamda daha sıcak bır calısma elde ettıgımden kısın yeterlı ısınanamama sorunu asmıs oldum.
89C lik yeni termostatım. ıtalyan malı bır urun... Termostat kutugu... Solda müşür yuvaları, üstte hava alma civatası, sağda kalorifere gıdıs hortumu.
Termostat kapağı.
Kutuk üstüneki 3 müşür. Mavi göstergeye, kahverengi fanlara ve yeşil ise ecuya bilgi verir Termostat kutugunun silindir kapağından sökülmüş hali.
Gordugunuz uzere kanalın ıcı tertemız. bu noktada antıfreeze kullanımının onemı cok buyuk. Yaz kıs yarı yarıya antıfreeze kullanmalısınız... Düzenleyen cecoli - 13 Nisan 2011 Saat 14:07 |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |