Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - basit ariza ve kontrolleri
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

basit ariza ve kontrolleri

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
usta307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2016
Konum: konya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı usta307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: basit ariza ve kontrolleri
    Gönderim Zamanı: 09 Ocak 2016 Saat 00:45
SIK RASTLANAN BASİT ARIZALAR
SIK RASTLANAN ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ;
Marş basmıyor motorda tık sesi var veya hiç ses yoksa:
Muhtemel sorunlar akü boşalmış olabilir, akü kutup başları gevşemiş yada fazla oksitlenmiş olabilir.Marş motorunun sigortası atmış yada aküden marş motoruna giden elektrik bağlantıları gevşemiş olabilir.Akü kontrolü basit şekilde araç üzerindeki alıcılar açılarak kontrol edilebilir.
Örneğin farlar açılır,dörtlü sinyaller açılır, araç teybi açılır.Bu alıcıların hepsi açıldıktan sonra kontrol edilir sinyallerde, farlarda yada oto teypte zayıf çalışma veya hiç çalışmama gibi bir durum varsa sorunun aküden kaynaklandığı anlaşılabilir.


Marş basıyor motor dönüyor araba çalışmıyorsa:
Böyle bir durumun birçok sebebi olabilir. Yapılacak basit kontroller buji bağlantı kabloları tek tek yerine tam oturmuş mu diye kontrol edilir.Araç lpg liyse kontak açılarak lpg göstergesinin çalışıp çalışmadığına ve lpg göstergesi üzerindeki anahtarın açık olup olmadığı kontrol edilir.Lpg göstergesindeki ışıklar yanmıyorsa sigortası atmış olabilir.
Bujileriniz kurum bağlamış olabilir.Bu durumla karşılaşmamak için bujilerin düzenli değişmesini sağlamanız olası arızaya sebebiyet vermemiş olur.
Distribütör kapağına veya motor içindeki lpg bağlantılarına,buji kablo uclarına su gelmiş yada oksitlenmiş olabilir.Kontrolleri yapılır ıslaklık varsa kurulanır oksitlenme varsa ince zımparayla temizlene bilir.
Buji kablolarının kontrolü yapılırken tek tek söküp takın hepsinin yerleri ayrı ayrı olduğu için karıştırmamış olursunuz.
Araç hem lpg de hemde benzinde çalışmıyorsa muhtemel sebep ateşleme sisteminden kaynaklı olabilir. Ateşleme bobininden distribütöre giden kablo distribütör kısmından çıkarılır.Çıkarılan kablo aracın motor kısmındaki boyasız bir yerine 1-2 santim mesafe bırakılarak yaklaştırılır. Bu durumdayken marş yapılarak ateşleme kontrolü yapıla bilir. Kablo ucundan kıvılcım çıkıyorsa ateşleme bobininden distribütöre elektirik gittiği anlaşılabilir.
Distribütör kapağı açılarak kapak üzerindeki tırnaklar ve tevzi makarası ince zımparayla temizlene bilir.Buji kablolarıda tek tek sökülüp motor kısmına yaklaştırıp marş yapılarak kıvılcım kontrolü yani kabloların sağlam olup olmadığının kontrolü yapılabilir.



Motoru çalıştırınca ciyaklama sesi geliyor:
Ses vantilatör kayışının gevşemesinden yada ısıya maruz kaldığından dolayı esnemesinden kaynaklı olabilir.Araç çalışmaz durumdayken Vantilatör kayışının uzun kısmından bastırılır. Kayışın bir, bir buçuk santim esnemesi gerekir. Esneme daha fazlaysa sesin kaynağının kayış olduğu anlaşılabilir.
Motorda tekleme devir dalgalanması var:
Muhtemel sorun buji veya buji kablolarından kaynaklı olabilir. Motora düzensiz hava giriyor olabilir. Distribütör kapağı içindeki tırnakların oksitlenmesinden , kömürün azalmasından yada distribütör kapağı ve tevzi makarasındaki delik yada çatlaktan kaynaklı olabilir.
Motorda ateşleme yok buji kablolarında kıvılcım yok:
Ateşleme bobininin bağlantılarında gevşeme oksitlenme olup olmadığı kontrol edilir.Modül yada platin arızalanmış olabilir.Buji kablosu kopmuş olabilir.

Geç Çalışma:
Supap ayarı normal değilse ve platinde bir sorun varsa araç genellikle zor çalışır.

Distribütör soğutmasındaki bir sorun aracın benzinde de gazda da zor çalışmasına sebep olur.
Buji ve buji kabloları eskimiş veya kalitesiz ise araç benzinde ve gaz da zor çalışır.
Avans ayarının bozuk olması benzin de ve gaz da zor çalışma sebebidir.
Aracın LPG ayarı iyi yapılmamışsa araç zor çalışabilir.
                        
Rölanti Sorunu:

Şayet aracın rölantisinde benzinle ilgili bir sorun yoksa, LPG için olabilecek sorunlar şunlar olabilir:
Karbüratör kelebeğinde millerinin bulunduğu yerden hava alıyorsa, aracın benzinde de lpg’ de rölanti ayarı bozulur.
Emme manifoldunun hava alması gaz ve benzinde rölanti ayarını bozar.
Buji veya buji kablolarının kalitesiz olması veya eskimiş olması gaz ve benzinde rölantiyi etkiler.
Karbüratör alt takozunun hava alması benzinde ve gaz da rölantiyi bozar, genelde yükseltir.
LPG beyninin de bulunan diyaframın eskimesi, deforme olması LPG’de rolanti ayarının yapılamamasına neden olur. Diyaframın ortalama 50.000 km de değişmesi gerekir.
Aracın Westinghousunda sorun varsa benzinde ve dolayısıyla lpg’de rölanti tutmayabilir.
Lpg beynindeki diyafram patlak veya yırtık olursa lpg’de rölanti ayarı tutmayabilir. Bunun teşhisini lpg ayarlarından iyi anlayan ustalar koyabilir.
Distribütör diyaframında ki problem de hem benzin hem de lpg ’de rölanti sorunu yaratır.
Avans ayarının bozuk olması da benzin ve lpg ’de rölanti sorunu yaratır.
Lpg beyninde biriken yağ ve tortu rölantiyi bozar. Bu yağ ayda bir kez temizlenmelidir.
Lpg beyin bobinine giden elektrikte voltaj düşerse, bu, rölanti bozulmasına neden olabilir. Yetersiz elektrik gelmesi bobin yayının bozuk olmasından kaynaklanabilir.

Araçta Koku Hissedilmesi:
LPG’li bir araçta koku varsa ilk akla gelecek şey kaçak olmalıdır. Büyük kaçakları şamandıra emniyet valfi keser. Küçük sızıntılar için arada bir kaçak kontrolü yaptırmak gerekir.
Kullanılan gazın kalitesiz olması koku yaptırabilir. Koku hisedilir ise kullanılan gaz değiştirilmelidir.
Beyin diyaframı deforme olup, işlevini görmüyorsa, gazın iyi yanmamasından dolayı egzozdan çiğ gaz atar, bu ise kokuya neden olur.
Egzozun patlak olması koku yapar.
Radyatörde su kaçağı olup ya da başka bir nedenden lpg beynine yeterli sıcak su gelmez ise buda koku sebebi olabilir.
Manifold contası su kaçırırsa, araç su eksiltir, hararet yapabilir. Bu aynı zamanda lpg beynini tam ısınamamasına sebep olabilir.

LPG’de Kesiklik Olması:

Lpg beyninde ki bobinin içinde mıknatıs vardır. Bu mıknatısın bulunduğu yerde ki deliğin tıkanmış olması veya bobin yayının eğilmiş olması, aracın gaz da kesiklik yapmasına neden olabilir. Bobinin başka nedenlerle de olsa arızası kesiklik yaptırabilir.
Buji ve buji kablolarının kalitesiz olması veya eskimiş olması, ateşleme hatasına dolayısıyla kesikliğe neden olabilir.
Gaz filitresinin tıkalı olması, şamandıradaki herhangi bir sebepten kaynaklanan tıkanıklıklar da aracın kesiklik yapmasına neden olabilir.
Yakıt sisteminde karbüratör temizliği çok önemlidir. Bakımsız ve temiz olmayan ya da hava alan bir karbüratör kesiklik yaptırır.

Aracın Stop Etmesi:

Westinghaus ( fren merkezi )da meydana gelebilecek bir kaçak, aracın rölantisini bozar ve aracı benzinde ve lpg’de stop etmesine neden olur.
Karbüratörün düzensiz hava alması, fren yaparken, benzinde ve gazda stop ettirebilir.
Hareket halinde vites boştayken, frene basınca stop etme varsa, frenlerde kaçak ihtimali var demektir.
LPG ve benzinin karışıyor olması aracı, boştayken veya rampa aşağı giderken stop ettirebilir.
Avans ayarı bozuk ise bu da aracı stop ettirebilir.
LPG beyni herhangi bir nedenle tam ısınmıyorsa, gaz tam yanamayacağı için araç stop edebilir.

Gaz Kaçağı:

Gaz kaçağı olan yerde, hava sıcak bile olsa buzlanma oluşur. Böyle bir durumda, öncelikle şamandıra da bulunan vana saat yönünde çevrilerek gaz akışı durdurulmalıdır. Daha sonra en yakında ki bir lpg servisine gidilerek kaçak tespit edilmeli ve sorun giderilmelidir.

Elektronik Aksamdaki Arızalar:

Lpg anahtarı yanmış ise, bu şarj dinamosunda ki bir sorundan olabilir. Akünün fazla şarj edilmesi de buna neden olabilir.
Lpg anahtarı depodaki gaz seviyesini göstermiyorsa, düğme veya sensör şaseleri düzgün yapılmamış ya da, şamandıra arızası olabilir
Tek nokta enjeksiyonlu araçlar da benzinden gaza otomatik geçiş olmuyorsa, sinyal veren kablo yanlış bağlanmış ya da tam sarılmamış olabilir.

Aracın Çekişten Düşmesi:

Avans’ın düşük olması durumunda ateşleme sistemi zamansız ateşleme yaparak araç performansını düşürebilir. Gaz beyni diyaframı kaliteli değilse veya yırtıksa, beyin işlevini göremez ve araç çekişten düşer.
Gaz beyninin hava ve gaz ayarı iyi değilse araç çekişten düşer. Karbüratör hava alıyorsa araç yine çekişten düşer. - Endüksiyon bobin akımının fazla olması meksefeyi, o da pilatini yakabilir. Bu da 3 bin devirden sonra benzinde patlatma yaptırır, gaz da ise çekişi düşürür. Enjeksiyonlu araçlar da benzinde normal ama gaz da çekiş düşükse, bu eksantrik milinde ki bir sorundan kaynaklanıyor olabilir.
Bujilerde sorun varsa benzinde de, gazda da araç çekişten düşer.
Motordaki herhangi bir sorun çekişten düşme sebebidir.
Gaz beynine kaloriferden gelen sıcak su yetersiz veya tam ısınmıyorsa araç çekişten düşer.
Hava ayar vidası bulunan enjeksiyonlu araçlarda ayar iyi değilse, araç patlatma yapar ve çekişten düşer.
Lpg beyin tamir takımının kalitesiz olması çekişi etkiler.
Yağ yakan ve su eksilten aracın çekiş sorunu olabilir.
Triger kayışının sente atlaması çekişi etkiler.
Subapların aşırı sıkı veya fazla boşluk olması benzin ve LPG’de fazla yakıta ve performans kaybına neden olur.
Hararet yaptırılan araçta, motor zarar görür ve araç çekişten düşer.
Buji tırnak aralığı büyükse fazla yakıta ve performans kaybına neden olur.
Platin ve meksefedeki sorunlar da ateşleme hatasına, fazla yakıta ve performans kaybına neden olur.
Karbüratör hava alıyorsa, LPG ve benzinde çekişi düşürür ve patlatmaya neden olur.
LPG Beyni tam ısınmıyorsa, gaz iyi yanmayacağından araç çekişten düşer. Beynin ısınması sağlanarak sorun giderilir.
Manifoldun hava alması benzinde ve gazda çekişi düşürür.
Karbüratörün üzerine konulan mikser araca uygun değilse araç lpg’de performans sorunu yaşar.
Karbüratör kelebeğinin arızalı olması rölantiyi bozar, bu ise aracı çekişten düşürebilir.

Depoda gaz olduğu halde motora gaz gitmiyorsa, şamandırada sorun var demektir.
Avans ayarının düşük olması, ateşleme hatasına, o da teklemeye ve performans kaybına neden olabilir.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Hararet gostergesinin aniden dusmesi ve dalgalanma son mesaja git 7445 59 Onlinewolf
konu icon peugeot 308 t9 hayalet ekran son mesaja git 826 0 emirock
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 1202 0 Ayhan1126
konu icon Tanısma son mesaja git 6 1 GökhaN
konu icon Peugeot 208(2015) motor yapılcak diyorlar son mesaja git 2428 1 GökhaN
konu icon 208 Led Stop son mesaja git 2440 1 GökhaN
konu icon 2008 motor arıza ışığı uyarısı son mesaja git 1967 0 Pişman
konu icon 206 . 1.6. Benzinli araç rolenti motoru son mesaja git 2254 0 koray
konu icon bagaj ölcüsü hk son mesaja git 2126 0 cagiris
konu icon 2013 RCZ RÜZGAR KANADI AÇIK KALDI son mesaja git 3176 0 HASAN BASRİ
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 4202 1 engintunbel
konu icon Conta değişimi maliyeti son mesaja git 19389 7 konfor
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 4558 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 4011 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 1956 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 1293 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 10045 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 12 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 5718 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1389 0 GRKN35
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Saramago 29
Onlinewolf 28
GökhaN 3
durgun293 3
engintunbel 2
konfor 1
HASAN BASRİ 1
faduygun 1
cagiris 1
koray 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English