|
MOTOR YAĞI HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR. |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
TuNeR_32
2. Vites Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 572 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
Gönderim Zamanı: 22 Aralık 2013 Saat 23:36 |
Merhaba Arkadaşlar Bu aralar Aracımın Yağını değiştireceğim bunun içinde araştırma içerisindeydim ve güzel bilgilere ulaştım bunları da sizinle paylaşmak istiyorum...
Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır ? Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerden geçtikten sonra gerekli katıkların eklenmesiyle elde edilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır. Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır? Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir. Motorlar neden yağ eksiltir? Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar. Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz? Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır. İnce yağ motora zarar verir mi? Burada dikkat edilmesi gereken nokta, aracın motoruna uygun ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir. Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır? Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır: § Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır § Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır? Bir yağın performans sınıfını, ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz. Yağ firmalarının uzun yıllar süren, yüksek maliyetli çalışmalar sonucu aldığı bu sınıflar, yağın performansını belirler. Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda; § Benzinli sınıfta SM en üst API performans düzeyini § Dizel sınıfta CF ve CI-4 en üst API performans düzeyini § A3, binek araçlar için ACEA performans sınıfını § B3, dizel, hafif ticari araçlar için ACEA performans sınıfını § E4, ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıfını gösterir API SH/CF ne demektir? API; performans sınıfı onayı veren kuruluş Amerikan Petrol Enstitüsü'nün (American Petroleum Institute) baş harfleridir. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM, dizel araçlarda ise CF ve CI-4'tür. § CF, hafif ticari araçlarda § CI-4 ise iş makinelerinde en üst sınıftır API SH/CF örneğinde "S" harfi önde olduğu için, bu yağın öncelikle benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. "S"nin yanında ki "H" harfi, yağın benzinli araçta "H" sınıfı bir yağ olduğunu gösterir. Aynı zamanda bu yağ, dizel bir araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir. 0W ne demektir? "W" İngilizce winter (kış) kelimesinden gelmektedir. 0W kış şartlarında sıfır numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir. Viskozite açısından 0w-30'mu, 10w-60'mı daha iyidir? Yağın viskozitesinin uygunluğu kullanım yerine göre değişir. Örneğin 0W-30 çok ince bir yağdır. Motorun içinde rahatça dolaşır ve her noktaya ulaşarak yağlama yapar. 10W-60 ise daha geniş bir viskozite aralığına sahiptir ve çok sıcak iklimlerde, sıcaklık değerleri çok yükselen ve yüksek performans beklenen motorlarda kullanılır. Aynı viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur? Yağın içerisindeki baz yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir. Fren hidroliklerinde DOT3 ve DOT4 nedir? Ne farkları vardır? DOT3 ve DOT4, higroskopik (havadan nem emme) niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. DOT3 ve DOT4'ün ayrı ayrı kaynama noktaları vardır. DOT3 140°C'de, DOT4 ise 155°C'de kaynar. Bu nedenle DOT4 kullanması gereken araçlarda kesinlikle DOT3 kullanılmamalıdır. Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL-4 veya GL-5 ne anlama gelir? Her ikisi de dişli yağları için kullanılan API sınıflandırmasıdır. GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Araç üreticisi tarafından aksi belirtilmediği sürece GL-4 dişli yağı tavsiye edilen yerlerde GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü GL-5'te bulunan aşırı basınç katığındaki kükürt, sarı metalleri aşındırır. Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür? Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir. Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız? Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir. Aynı cins ve aynı marka yağlarda bile neden renk farkı olur? Ham petrolün farklı yerlerden, farklı renklerde elde edilmesi sonucu, baz yağın tonunda değişiklikler olabilir. Ayrıca kullanılan katıkların farklı renklerde olması, motor yağının rengini etkileyebilir. Ancak, renginin açık veya koyu olması yağın kalitesi etkilemez. Sabahları aracın zor çalışması motor yağıyla ilgili bir sorun mudur? Araçlar soğuk havalarda genellikle zor çalışırlar. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır. Köpürme neden olur? Motora zararı nedir? Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir. Motorlarda "tolerans"ların daraltıldığı söyleniyor tolerans nedir? Tolerans, birbirine çok yakın, hatta birbirine değen iki metal arasındaki boşluğa verilen isimdir. Yeni teknolojiyle bu boşluklar en aza indirilerek, motorun daha kompakt olması ve daha fazla performans göstermesi sağlanmaktadır. Toleransı daraltılan, yeni teknoloji motorlarda daha ince (sentetik) yağların kullanılması tercih edilir Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır? Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir. Kutunun arkasındaki sınıflandırmalar ve özelliklerin anlamı nedir? Yağlar kullanımları ve kalitelerine göre değişir. Bazıları yalnızca belli motorlar için uygunken bazıları da yalnızca belli hava koşullarında kullanılabilir. Aynı motor ve hava koşulları için optimize edilmiş iki yağın performans düzeyleri bile belirgin şekilde farklılık gösterebilir. Bu nedenle yağ performansını ve kullanımını tanımlayan evrensel ölçütler belirlenmiştir. Bu ölçütleri belirleyen ana kurumlar şunlardır: Society of Automotive Engineers (SAE) - yağı viskozitesine göre tanımlar. Farklı sıcaklıklardaki viskozite performansına göre bir yağ tek mevsim (monograde) veya dört mevsim (multigrade) olabilir. American Petroleum Institute (API) - yağları motoru koruma kapasitelerine göre sınıflandırır. Benzinli motorlar için S, dizel motorlar için C harfi kullanılır. S veya C'den sonra gelen harf, alfabetik sıra takip edilerek (CA, CB, CC.... gibi) performans ve koruma derecesini gösterir. Shell Helix gibi bazı yağlar benzinli ve dizel motorlarda kullanılabilir, bu nedenle sınıflandırmaları SJ/CF veya CF-4/SJ şeklinde yapılır. Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) - API ile benzerdir, aralarındaki fark ise API kurumunun Amerikan motorlarını, ACEA kurumununsa Avrupa motorlarını baz almasıdır. Ayrıca ACEA sınıflandırmaları belirtmek için harfleri kullanır. Fren hidroliğinin ömrü ne kadardır? Normal şartlarda fren hidroliğinin değişim süresi kilometreden bağımsızdır. Ancak DOT3 için 12 ay veya 20.000 km., DOT4 için ise 18 ay veya 30.000 km. olarak kabul edilebilir. Dişli yağları için katık gerekir mi? Katık kullanmak zararlı mıdır? Her nitelikli yağda olduğu gibi, dişli yağlarında da çeşitli katıklar vardır. Dişli yağlarında özellikle aşırı basınç katıkları (EP) bulunur. API GL-4, GL-5 gibi sınıflara göre EP katıklarının oranı değişir. EP katığının fazlası, içinde sarı metal bulunduğundan, transmisyon sisteminde aşınmaya yol açar. Bu nedenle araç üreticisinin önerdiği sınıfta, kaliteli dişli yağı kullanıldığı takdirde ekstra katık kullanmak gerekmez. Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi? Eklenen yağın aynı viskozite derecesinde, aynı API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır. Ancak, bu işlem, geçici bir önlemdir, ilk fırsatta yağın tümüyle değiştirilmesi tavsiye edilir. |
|
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
|
|
TuNeR_32
2. Vites Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 572 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
MOTOR YAĞININ SINIFLANDIRILMASI
KISALTMALAR : G (GASOLİNE) : Benzinli D (Diezel) : Dizel – Mazot PD (Passenger Diesel) : Dizel Binek Arabası CCMC Seviyeleri : G4 : Benzinli servis G5 : Benzinli ve yakıt ekonomilşi servis PD2 : Dizel binek arabası, doğal havalandırmalı, turboşarjlı D4 : Dizel servis, doğal havalandırmalı, turboşarj, süperşarj D5 : Ağır dizel servis, uzun yağ değiştirme periyodu. ACEA Seviyeleri : Benzinli motor yağları A1 : Düşük sürtünme, yüksek viskozite A2 : Genel amaçlı A3 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu A4 : GDI benzinli motorlar A5 : Düşük viskoziteli ve sürtünmeli, uzun yağ değiştirme HAFİF HİZMET DİZEL MOTOR YAĞLARI : B1 : Düşük sürtünme, düşük viskozite B2 : Genel amaçlı,indirekt enjeksiyon B3 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu, indirekt enjeksiyon B4 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu, indirekt ve direkt enjeksiyon, yakıt ekonomisi B5 : Yüksek performans ve-veya uzun değiştirme periyodu, indirekt ve direkt enjeksiyon, yakıt ekonomisi AĞIR HİZMET DİZEL MOTOR YAĞLARI E1 : Doğal havalandırmalı, turboşarjlı E2 : Genel amaçlı E3 : Ağır şartlarda, uzun değiştirme periyodu E4 : Çok ağır şartlarda, uzun değiştirme periyodu E5 : Çok ağır şartlarda, daha uzun değiştirme periyodu E7 : Çok ağır şartlarda, daha da uzun değiştirme periyodu, yakıt ekonomisi API (American Petroleum Institue) Sınıflandırması : Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel (C) motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans seviyesi her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-L arası, dizel motorlar için C-I arası yapılır. Benzinli Motor Yağları API Kalite Sınıflandırması : SA : Ilımlı koşullarda çalışan eski benzinli ve dizel motorlar için kullanılmış ve içinde herhangi bir katkı maddesi ihtiva etmeyen yağlardır. Bu kategorideki yağ, ancak araç üreticisinin tavsiyesi halinde kullanılabilir. SB : Ilımlı koşullarda çalışan eski benzinli motorlar için kullanılmış ve asgari katkı maddesi ihtiva eden yağlardır. 1930'lardan sonra kullanılmaya başlanan bu yağlar oksidasyona ve yatak korozyonuna karşı dirençlidir. Ancak, araç üreticisinin tavsiyesi halinde kullanılabilirler. SC : 1964-1967 arası modelde üretilmiş arabaların ve bazı kamyonların dahil olduğu servistir. Bu serviste kullanılan yağlar, benzinli motorlarda yüksek ve düşük sıcaklık depozitlerini, aşınma, pas ve korozyonu kontrol etmektedir. SD : 1968-1970 arası modelde üretilmiş benzinli binek arabaları ve bazı kamyonların dahil olduğu servistir. Aynı zamanda 1971 ve daha sonraki modellerde de araç üreticilerinin tavsiyeleri ile bu servis için üretilmiş yağlar kullanılmaktadır. Bu servisteki yağlar yüksek ve düşük sıcaklık depozitlerine, aşınma, pas ve korozyona karşı SC seviyesine göre daha fazla dayanıklıdır. SE : Bu servis 1971 modeli bazı benzinli binek arabaları ile 1972'den itibaren üretilmeye başlanan ve benzinli binek arabalarını ve bazı kamyonları kapsamaktadır. Bu servis için üretilen yağlar, API SC ve SD’ ye göre yağ oksidasyonuna, yüksek sıcaklık motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı daha dayanıklıdır. SF : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1980 yılı başında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu kategoride üretilen motor yağlarında, API Servis Sınıflaması SE’ de istenilen asgari şartlardan oksidasyon stabilitesi artırılmış ve aşınma önleyici performans geliştirilmiştir. Bu yağlar ayrıca, motor depozitlerine, pas ve korozyona karşı da koruyucu özelliktedir. Bu kategorideki yağlar; SE, SD veya SC seviyelerindeki yağların yerine de kullanılabilirler. SG : Araç üreticilerinin bakıma ilişkin önerileri doğrultusunda, 1989 yılında yayınlanan ve benzinli araçlar için geliştirilen bir servistir. Bu seviyede üretilen motor yağları, daha önceki kategorilerde yer alan yağlara göre, motor depozitlerine, yağ oksidasyonu ve aşınmaya karşı performansları arttırılmıştır. Ayrıca, bu yağlar, pas ile korozyona karşı da koruyucu olup, SF, SF/CC, SE veya SE/CC seviyelerindeki yâğların yerine de kullanılabilirler. SH : SG test neticeleri Kimyasal Madde üreticileri (Chemical Manufactures Associations, CMA) ürün onay koduna göre yapılmaktadır. Bu koda göre bir kere test edilecek yağda her bir parametre, iki kere test edilecek yağda parametre averajı, üç kere test edilecek yağda, bir test atılarak diğerlerinin averajı geçer sayılmalıdır. SJ : 1997 Benzinli Motor Servis Kategorisi. API servis kategorisi SJ'yi karşılayan yağların, yüksek sıcaklıkta depozit oluşumu, aşınma, köpük ve alevlenme özellikleri geliştirilmiştir. Bu yağlar, CMA (Chemical Manufacturers Association) ürün onay kodlarına göre test edilmektedir. API SH, daha önceki API ve servis kategorilerini tavsiye eden motorlarda da kullanılabilirler. SL : 1 Temmuz 2001 itibariyle yayınlanmıştır. 1 Nisan 2002 tarihinden itibaren üretilen motorlarda önerilecektir. Bu tarihten önce üretilmiş araçlarda da kullanılabilir. Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır. En son ILSAC Şartnamesi'ni karşılayabilir ve/veya Energy Conseriving Sınıflaması'na girebilir |
|
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
|
|
ahmet_bjk
3. Vites Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bizim buradaki ustalar dizel ve benzinli araçların yağları aynıdır diyordu. Madem aynı adamlar neden ayrıca dizel için yağ üretiyorlar? Düzenleyen ahmet_bjk - 23 Aralık 2013 Saat 02:22 |
|
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
|
ahmet_bjk
3. Vites Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bu arada güzel bilgiler iççin teşekkür ederiz...
|
|
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
|
muku
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Ocak 2013 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 206 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle çok faydalı bi konu olmuş eline sağlık. Burdan anladığım kadarıyla yağı yaz kış değiştirmek lazım mı?
|
|
gogly35
2. Vites Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2013 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 744 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Güzel paylaşım için teşekkürler..
|
|
308 VTI // 2009
|
|
TuNeR_32
2. Vites Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2013 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 572 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Motor yağının en önemli fonksiyonunu -yağlamayı- gerçekleştirebilmesi için, vizkozitesinin motorunuzun aşırı ısı koşullarında dayanabilmesi gerekmektedir. Yağ ısıtıldığında incelir ve soğutulduğunda kalınlaşır. Coğrafi konumunuzdaki çevre sıcaklığı için uygun vizkozite derecesinin seçilmesi hayati önem taşımaktadır. Tek dereceli (monograde) bir yağ, vizkozitesi, düşük veya yüksek, tek bir ısı derecesinde belirlenmiş bir yağdır. Çok dereceli (multigrade) bir yağ, hem düşük hem de yüksek ısı gereksinimlerini aynı anda karşılamalıdır. Bu durum, sıcak yazlar ve sert kışlar yaşayan sürücülerin, tüm yıl boyunca kullanmak için çok dereceli yağları seçmesini sağlamaktadır. Bu yağlar, çift vizkozite ibaresi ile (örn. 10W-30, 10W düşük sıcaklığı veya kış şartlarını ve 30 da en yüksek sıcaklığı ifade etmektedir) kolayca ayırt edilebilirler. Vizkozite düzenleyici, yüksek ısılarda bir kalınlaşma sağlar ancak düşük ısılarda pasif kalır. diğer bilgiler alacak olduğunuz yağım markasında yağ spesifikasyonları verilmektedir bunuda yukarıda vermiş olduğum bilgilerden kolayca öğrenebilirsiniz..;)
Düzenleyen TuNeR_32 - 23 Aralık 2013 Saat 22:26 |
|
İmzam Yok Parmak Bassam..!!!
|
|
gogly35
2. Vites Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2013 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 744 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Peki her yağ değişiminde yağ filtresini değiştmek gerekir mi?
|
|
308 VTI // 2009
|
|
kuscu38
4. Vites Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2013 Konum: istanbul/bğclar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2546 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
gerekli değiştirmediğimizde bi anlamı kalmaz yağ değişiminin...
|
|
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® *** |
|
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
konuyla alakalı olarak sormak istiyorum aracımın motor yapını değiştiricem yağı ben almak istiyorum hangi yağ ı almalıyım
407 - 2,0 benzinli 2005 model araştırmalarım sonucu 5W 40 TOTAL QUARTZ 9000 doğru mudur web sayfalarında araştırdım 407 modelleri için uygun yağ listeleri var ama 2,0 benzinli 2005 model motor modelini bulamadım yada ben bilmediğim için farkedemedim bu motor kodu nu nereden öğrenebilirim saygılar...
|
|
gogly35
2. Vites Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2013 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 744 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Reklama girecekse silebilrsiniz ama bende bu üründen almayı düşünüyorum, fiyatıda piyasaya göre uygun geldi bana..
|
|
308 VTI // 2009
|
|
ahmet_bjk
3. Vites Kayıt Tarihi: 20 Şubat 2013 Konum: MERSİN Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1416 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ahmet_bjk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
evet fiyatı çok uygun...
|
|
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
|
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
fiyat uygun cam suyu da hediye ama hangi yağ ı koymak gerekiyor bunu öğrenmem lazım :)
|
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
5W-40 dogrudur. Castrol Edge Turbo diesel 5W-40 da olur Mobil 1 Super 3000 de Total de. Secim sizin. |
|
mami202
2. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
teşekkür ederim , keyifli sürüşler.
|
|
gogly35
2. Vites Kayıt Tarihi: 26 Temmuz 2013 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 744 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yağ ve hediye cam suyu geldi bugun herhangi bir sorun yok
|
|
308 VTI // 2009
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benimde yağ değişim vaktim geldi fakat yazın çok uzun. Yarın detaylıca okuyacağım teşekkürler
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |