|
|
206 GTI üst kapak conta değişimi motor inecek mi?? |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Yazar | |
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: 206 GTI üst kapak conta değişimi motor inecek mi??Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 00:36 |
|
Arkadaşlar aracımın ağır bakımları 2 ay önce falan yapıldı devirdaim su kaçırıyordu değişmişti o zamandan sonra bi daha suyuna hiç bakmamıştım aracın yaklaşık 2-3 aydır yani..Bugün ustanın yanına uğradım arıza lambasından dolayı..Map sensörü hatası veriyordu değiştirdik..Katalizör iptali yapmıştık oksijen sensörü hatası veriyor ama o duruyor öyle haliyle..Birde ateşleme faz kaydı (1.sıra) diye bi hata veriyor usta ateşleme bobini değişçek dedi..Birde cam suyu fıskiyeleri kireçlenmiş tıkanmıştı onları kireç çözücüyle açtık onun suyunu ekledikten sonra dedim birde ne zamandır bakmadım hiç motor soğutma suyuna bakalım dedim kapağı açarken hafif bi tıslama oldu hafif hava attı sonra su eklemeye kalktım 1litreye yakın su aldı... Ustaya dedim bu baya su eksiltmiş 3 ayda 1lt su eksiltmesi bi terslik var galiba dedim...Radyatörde bi yerde terleme var ordanda biraz buharlaştırıyodur ama bu kadarı fazla tabi dedi..1 hafta sonra gene bi bak bakalım ayrıca arabayı koyduğun yerede bak altına damlatıyor mu kaçak falan mı var acaba diye? Hatta kaçak olsun diye dua et dedi çünkü kaçak yoksa ama su eksiliyosa conta yanmıştır conta değiştirmek için de motor iner dedi :(
Daha önce 98" ford mondeo nun contasını yakmıştık ama motor direk yağ atıyodu conta yandığında ama contayı çok rahat değiştirmişti üst kapağı söküp usta 2dk da..Bu 206 GTI da bu üst kapak conta değişimi zor mu yani motorun inmesi mi gerekiyor inmeden değişmiyor mu??? |
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 00:47 |
Silindir kapak contası değişeceği zaman neden motor insin? Böyle bir şey söz konusu değil,ya teleffuz hatası var yada ustadan şüphe duymak gerekir muhtemelen motor açılacak demiştir.Üst kapağı sökmek yarı yarıya motor açmak anlamına gelir ama öyle 2 dk da yapılacak bir işlem değil maalesef. Kapak sökülür,kapakçıya gider ve yüzeyi,su kanallarına bakılır,gerekirse taşlanır (hararet görmediyse aracınız taşlamaya gerek kalmaz) conta değişir ve motor toplanır.Ayrıca Bosh Car servislerinde motorun conta yakıp yakmadığını anlamak için bir sıvı test yapıyorlar. Mavi bir sıvı var ve onun özel pompası var. Hararet yükselip fan açtımı suyu tamamladığınız kapağı açıp oradaki havayı o mavi sıvı ile birleştiriyorlar, o mavi sıvı sarıya dönüyorsa conta yanıktır sıvı aynı mavi kalıyorsa conta sağlamdır. Ayrıca sabah ilk çalıştırınca motorda tekleme,öksürme yapıyorsa yine egzozdan buhar atıyorsa yine conta ile bir sıkıntı olduğuna işarettir. Umarım anlatabilmişimdir
![]() |
|
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|
![]() |
|
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 01:02 |
|
Map sensorunu degistirince diger bahsettigin sorun cozuldu mu?
|
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 01:04 |
|
Valla ustadan yana bi şüphem yok..Adam ilk defa 206 GTI a el vurmasına rağmen servisin motor inmeden değiştirmemiz mümkün değil dediği triger ve devirdaimi motoru indirmeden değiştirdi ..Ama şimdi conta değişçek olursa o zaman indirmedik ama bu sefer indirmemiz gerekir dedi..Diğer 206ların motoruyla GTI motoru farklı ondan olabilir mi ki anlamadım ya..
Ayrıca 2dk lık iş değil dediniz ama ben ciddiyim mondeo nun contasını gözümüzün önünde 2dk da değiştirmişti memlekette usta..Sadece kapağı söktü o kıl gibi olan contayı temizledi yeni contayı taktı kapattı üst kapağı ha 2dk sı mecazi tabi de 10-15dk sürdü anca.. Şimdi benim motorda tekleme öksürme egzozda buhar falan yok..Bosch car service olsa zaten burda şimdiye gitmiştim ama malatyada yok ne yazık ki..Yağ çubuğunu çekip yağın özelliğine de bakmıştı usta iyi bişeyi yok demişti |
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 01:12 |
Yok hocam ya bana hiç bi fark gelmedi araçta map değişince..Yani performnas değişmedi hala düşük..Üstelik kat iptali de yapıldı sanki hiç etkilemedi..Şimdi ateşleme bobini ni değiştircem artık bakalım onu değiştirince bi değişim olcak mı 1.sıra ateşleme faz kaydı diye bi hata veriyo bilgisyarda..Birde oksijen sensörü hatası veriyo ama ona yapçak bişey yok dedi usta o kat iptalindendir dedi.. |
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 01:13 |
Estafurullah ama bahsettiğimiz işlem yani sadece kapağı sökmesi 1 saatten fazla sürer. Siz en üstte bulunan külbütör kapağı ile karıştırıyor olabilirsiniz.Yani oradaki kablo ve soketleri çıkarıp ayıklaması 20 dk sürer onu kastetmiştim ben. Bu sökülecek parça motor bloğunun üzerindeki büyük ve kalın aliminyum parça. Yani bu parçanın üzerinde emme manifoldu,enjeksiyon sistemin tümü,egzantrikler,siboplar vs olan parça.Bu motor kapağın en üstinde de sibopların kapağı olan külbütör kapağı vardır. Son olarak bu parça ılıkken bile değişmez illa kapağı bozmaması için motorun kesinlikle soğuk olması gerekir.
Düzenleyen monur - 03 Haziran 2012 Saat 01:22 |
|
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 01:36 |
|
Siz de Balıkesir yazıyor bende normalde Balıkesir liyim ve Balıkesirdeyim sadece şu an temmuz sonuna kadar Malatyadayım..
Belki ben karıştıryorumdur evet olabilir bizim mondeo da değişen belki külbütör kapağı dediğinizdir çünkü baya basit bi işlem olmuştu..Neyse bakalım bi conta yanık mı değil mi çözebilelimde.. |
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 01:53 |
Bende doğma büyüme İstanbulluyum ama 8 senedir işim gereği Edremitli olduk
yolunuz Edremite düşerse her zaman beklerim. |
|
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 02:06 |
|
Altınolukta halam falan baya sürekli oturan akrabalırımız var yazları oralardayız hep..Edremitte de bi serhat abimiz vardı siyah 206 GTI ı vardı geçenlerde kardeşi direğe vurdu pert etmişti arabayı..
Neyse konuya dönelim bu GTI n conta değişiminde motor inmesi gerekmeyecek dimi? Birde conta yandığını anlamanın başka yolları var mı? Ayrıca "koliva" benim bu performans düşüklüğüne bu ateşleme bobini de sebep oluyomudur? Gerçi tekleme problemi falan yok ama..Araç yüksek devirlerde seri değil ivmelenmesi.. |
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 03:02 |
Kazadan sonra aracı gördüm allah korumuş,içinden sağ çıkması bile büyük mucize.. 2000 TL ye hurdaya gitti canım GTI. Motorun inmesine gerek yok ama üstten baya bir açacaklar sadece blok kalıyor. Düzenleyen monur - 03 Haziran 2012 Saat 03:14 |
|
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 03:35 |
|
Eğer beyin ve elektrik tesisatı sağlam kalmış olsaydı ben alıcaktım zaten aracı o şekilde ..omurilik zedelenmesi vardı kardeşinde serhat abi görmek istemiyorum artık arabayı diyordu yok paraya çıkardı hemen..Temiz yürürü sağlam GTI lardan biri daha kayboldu piyasadan UG 206 yla birlikte..
|
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 08:36 |
Bak iste daha onceden degindigim noktaya geliyorsun yavas yavas. "1.sıra ateşleme faz kaydı" denilen hata daha onceki hata okumalarinda yok muydu? Muhtemelen vardi. Vardiysa neden goz ardi edildi? Atesleme bobini soyledigin arizalari yapabilir. Ancak ucuz bir parca degildir. Degistirdikten sonra map sensoru gibi olmani istemem Baska hangi hatalar vardi aracinda? Keske numaralarini alsaydin, o zaman daha net birseyler soyleyebilirdim. |
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Haziran 2012 Saat 12:32 |
|
Daha öncede varmış ben kendim ekrana bakmadım bakan usta da önemsememiş..Aracın normal ustasıyla bilgisyara bağlayan farklı..Şu an 5 tane hata vermişti 1 tanesi ateşleme faz kaydı (1.sıra 1. ..) yazıyordu diğer 4 tanenin 2si oksijen sensörü ısı devresi ..(1.sıra 1.sensör) 2si de oksijen sensörü ısı devresi....(1.sıra 2.sensör) yazıyordu kodlarını yazmadım unuttum ama bi po0127 bide po0135 ti 2 tanesi yanlış hatırlamıyorsam oksijen sensörü olanların..Bu hafta tekrar gidicem zaten ateşleme bobini alıp değiştirince o zaman alırım kodlarını falan hataların..
Şu an kafamı bu su eksiltme olayı çok ağrıtıyor acaba neden eksitiyor conta yanık mı değil mi nasıl anlarız diye :(( |
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2012 Saat 21:36 |
|
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
istanbullu_3886
2. Vites
01 - Aralık - 1973 Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2011 Konum: ist/esenyurt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 841 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı istanbullu_3886
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2012 Saat 23:09 |
|
Slm arkdasim sen silindir kapagiyla kulbitor kapağını karistiriyosun pejonun. Silinapağı n az 4 yada 5 at kadar zaman alır kapak sokuldukten sonra rektifiyeciye kontrole gider eğer catlma falan yoksa ytaslanir contasida ytas
lama derinliğine göre daha kalın alınır tavsiyem sibop lastiklerini kesinlikle değiştir takım conta al ben 307 de ustaya işçilik vermedim trigger filitreler ve yağ bakımı 500 liraya yaptirdim performans dusuklugune gelirsek bobin olma olasılığı çok yüksek |
|
|
nissan qashqai 2013 model 1.5 dci
|
|
![]() |
|
berk2309
3. Vites
23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Haziran 2012 Saat 06:38 |
|
monur bey buhar atarsa contayla ılgılı sorun var demıssınızde soguk motor herzaman su buharı atar ısınana kadar benım 307 de atıyo daha 2000 km jetta aldım oda atıyo buhar cıkartan motor saglıklıdır tam tersı bence ısınana kadar atar buharı hatta egzostan su damlaması bıle yapar
|
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
toga406
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 05 Haziran 2012 Saat 10:06 |
|
geçemiş olsun
|
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2012 Saat 00:28 |
|
Bugün aracı hiç çalıştırmadım acaba kaçak mı var damlatma falan var mı diye kontrol için suda hiç eksilme yok demekki bi yerlerden kaçırmıyor..Ayrıca bugün yeğenimle konuştum onlarda 2003 307 sw var..O da bende daha geçen gün suyuna baktım baya eksilmiş 1 litreden belki fazla su aldı ekledim dedi..Normal heralde benimkide diye düşünmeye başladım..Yağına baktım yağ parmaklarımın arasında 1-2mm uzuyor ayırırken rengide koyu kahverengi bu da normal heralde yağda normal diye düşünüyorum...Yarın bi dolaşıyım biraz kullanayım bide ondan sonra tekrar kontrol edeyim bakalım yağı suyu
|
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
monur
2. Vites
09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2012 Saat 09:59 |
Mütabık size tamamen katılıyorum.Ben sıcak havalarda atarsa demek istemişimdir. Taktir edersiniz ki 30 derece dış ortam sıcaklığında ekzozdan buhar atmaz araç.
|
|
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|
![]() |
|
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Haziran 2012 Saat 18:27 |
|
Arkadaşlar 3 günde araç 1 çay bardağı daha su eksiltmiş..Şu an dış görevdeyim ve bulunduğum yer doğuda küçük bir ilçe..Burda aracı gösterebileceğim bi yer yok mecburen 2 hafta araçla burdayım 2 hafta sonra Malatyaya döndüğümde ustaya gidicem veya Bosch car service gördüm yolda gelirken geri dönüşte olmadı oraya bi uğrarım Elazığda ama orası bu conta yanmış mı diye bi test yapıp anlıyolarmış heralde inşallah Elazığdaki Bosch car service yapıyodur.
|
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
![]() |
|
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||