|
peugeot 4007 |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 02 Nisan 2008 Saat 11:54 |
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Fransa’nın ilk gerçek SUV’u, ancak safkan bir Fransız değil.
Fransızların SUV’u Japon Mitsubishi platformu üzerinde yükseliyor.
Fransız zarafeti ve Japon maharetinin ideal kombinasyonu.
Fransızlar TT’leriyle gurur duyuyor. Her araziye uygun anlamına gelen "Tout Terrain" kelimelerinin kısaltması "TT" SUV’un Fransa’daki adı. Mitsubishi Outlander platformu kullanılarak üretimi yapılan 4007, görünüm olarak daha farklı bir yapıya sahip. Tipik Peugeot yüzü; uzunlamasına yerleştirilmiş farlar ve geniş ızgara az da olsa Porshe Cayenne’i, arka kısmı da Audi Q7′yi hatırlatıyor. Asıl pozitif etki 4007′nin iç mekanına girildiğinde yaşanıyor. Oldukça fazla kullanılan plastik aksama rağmen, iç mekanda alüminyum görünümlü aksamlarla canlı bir atmosfer yaratılmış. İç mekan hacmine verilen önem hem önde, hem de arkada yeterli diz mesafesi sağlanarak ortaya konulmuş. 4007′nin bagaj kapağı, tıpkı Volvo XC90′daki gibi iki parçalı, klasik Amerikan tarzında açılıyor. Alt kısım açıldığında yükleme derinliğinde bir artış sağlanması açısından oldukça pratik. Üst kısımda bulunan bagaj kapağıysa normal bir station wagon gibi açılıyor. 4007′in yükleme alanı düz ve büyük. 441 litre olan yükleme kapasitesi, arka koltukların katlanmasıyla 1686 litreye çıkıyor. üstelik değişken bir iç mekana sahip. Arka koltuklar ileri geri hareket ederek, diz mesafesini arttırıyor. Bagaj bölmesinde bulunan düğmeler yardımıyla koltuklar, otomotik olarak öne doğru yatırılıyor. 4007′de bulunan üçüncü koltuk sırası, doğal olarak yetişkin 2 kişinin oturabileceği genişlikte değil. Sert ve dar koltuklar konfordan uzak. 4007 eylül ayı içinde piyasaya, 156 HP gücünde Peugeot üretimi dizel motorla çıkacak. 2.2 litrelik HDi motor standart olarak partikül filtresinde sahip olacak. Maksimum 380 Nm tork üreten motor, yüksek çekiş gücüyle dikkat çekiyor. 16 inç alüminyum jantlar üzerinde 0′dan 100 km/s hızlanmasını 9.9 saniyede, 18 inç alüminyum jantlar üzerindeyse 11.0 saniyede tamamlayan 4007, 7.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi değeri sunuyor. Oysa 136 HP gücündeki Toyota RAV4, 6.6 lt/100 km gibi oldukça ekonomik bir yakıt tüketimi değerine sahip. Öte yandan Peugeot’nun 4007′de PSA raflarında var olan 170 HP gücünde 2.2 litrelik çift turbo beslemeli HDi motoru kullanmıyor oluşu üzücü. Kasım ayından itibaren 4007′in filosuna, Mitsubishi’nin raflarından alınan 2.4 litrelik 170 HP gücünde benzinli motor versiyonu eklenecek. Tüm 4007 versiyonlarında dört tekerlekten ve önden çekiş sistemi ayar düğmesi standart olarak orta konsolda bulunacak. Tıpkı Outlander’de olduğu gibi düğme 2WD’ye getirildiğinde araç önden çekişli oluyor, 4WD’ye getirildiğindeyse güç kademesiz olarak ön ve arka akslara dağıtılıyor. Bunlara ilave bir başka düğme de, değişken yol şartlarında diferansiyel kilidini harekete geçirmek için bulunuyor. Üç donanım versiyonuyla piyasaya merhaba diyecek olan 4007′nin, 2.4 litrelik benzinli motoru sadece Tendance donanım versiyonunda bulunacak ve aracın donanımındaysa; otomotik klima, hız sabitleyici, yol bilgisayarı, elektrikli açılır camlar, CD-radyo çalar yer alacak. En pahalı donanım seviyesi olan Sport versiyonunda, Tendance’deki donanımlara ekl olarak; Xenon farla, sis farları, soğutmalı torpido gözü, park sensörü ve CD değiştiriciyle daha fazla konfor sunacak. Peugeot 2008 yılından itibaren yılda 20 bin adet 4007 satmayı planlıyor. Teknik Verileri Marka/model Peugeot 4007 2.2 HDi FAP Motor 2179 cc, 4 silindirli, 16V Maksimum güç 156 HP 4000 d/d Maksimum tork 380 Nm 200 d/d Maksimum Hız 200 km/s 0-100 km/s hızlanma 9.9 sn Yakıt tüketimi (ort.) 7.2 lt/100 km Aktarma Dört tekerlekten çekişli Şanzıman 6 ileri manuel Süspansiyon (ön) Bağımsız üç kollu Süspansiyon (arka) Bağımsız Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk Boyutlar (u/g/y) 4646/1806/1670 mm Dingil mesafesi 2670 mm Boş ağırlık 1825 kg Bagaj hacmi 441/1686 lt Depo kapasitesi 60 lt Değerlendirme + Kaliteli malzeme, yakıt tasarrufu sağlayan dizel motor, değişken iç mekan, yolları belirgin vites, yüksek sürüş konforu, sağlayan dört tekerlekten çekiş sistemi, zengin donanım - Üçüncü koltuk sırası neredeyse gereksiz, arka görüş kısıtlı, yüksek rüzgar sesi |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |