Fransa’nın ilk gerçek SUV’u, ancak safkan bir Fransız değil.
Fransızların SUV’u Japon Mitsubishi platformu üzerinde yükseliyor.
Fransız zarafeti ve Japon maharetinin ideal kombinasyonu.
Fransızlar TT’leriyle gurur duyuyor. Her araziye uygun anlamına
gelen "Tout Terrain" kelimelerinin kısaltması "TT" SUV’un Fransa’daki
adı. Mitsubishi Outlander platformu kullanılarak üretimi yapılan 4007,
görünüm olarak daha farklı bir yapıya sahip. Tipik Peugeot yüzü;
uzunlamasına yerleştirilmiş farlar ve geniş ızgara az da olsa Porshe
Cayenne’i, arka kısmı da Audi Q7′yi hatırlatıyor. Asıl pozitif etki
4007′nin iç mekanına girildiğinde yaşanıyor. Oldukça fazla kullanılan
plastik aksama rağmen, iç mekanda alüminyum görünümlü aksamlarla canlı
bir atmosfer yaratılmış.
İç mekan hacmine verilen önem hem önde, hem de arkada yeterli diz
mesafesi sağlanarak ortaya konulmuş. 4007′nin bagaj kapağı, tıpkı Volvo
XC90′daki gibi iki parçalı, klasik Amerikan tarzında açılıyor. Alt
kısım açıldığında yükleme derinliğinde bir artış sağlanması açısından
oldukça pratik. Üst kısımda bulunan bagaj kapağıysa normal bir station
wagon gibi açılıyor. 4007′in yükleme alanı düz ve büyük. 441 litre olan
yükleme kapasitesi, arka koltukların katlanmasıyla 1686 litreye
çıkıyor.
üstelik değişken bir iç mekana sahip. Arka koltuklar ileri geri
hareket ederek, diz mesafesini arttırıyor. Bagaj bölmesinde bulunan
düğmeler yardımıyla koltuklar, otomotik olarak öne doğru yatırılıyor.
4007′de bulunan üçüncü koltuk sırası, doğal olarak yetişkin 2 kişinin
oturabileceği genişlikte değil. Sert ve dar koltuklar konfordan uzak.
4007 eylül ayı içinde piyasaya, 156 HP gücünde Peugeot üretimi dizel
motorla çıkacak. 2.2 litrelik HDi motor standart olarak partikül
filtresinde sahip olacak. Maksimum 380 Nm tork üreten motor, yüksek
çekiş gücüyle dikkat çekiyor. 16 inç alüminyum jantlar üzerinde 0′dan
100 km/s hızlanmasını 9.9 saniyede, 18 inç alüminyum jantlar
üzerindeyse 11.0 saniyede tamamlayan 4007, 7.2 lt/100 km ortalama yakıt
tüketimi değeri sunuyor. Oysa 136 HP gücündeki Toyota RAV4, 6.6 lt/100
km gibi oldukça ekonomik bir yakıt tüketimi değerine sahip.
Öte yandan Peugeot’nun 4007′de PSA raflarında var olan 170 HP
gücünde 2.2 litrelik çift turbo beslemeli HDi motoru kullanmıyor oluşu
üzücü. Kasım ayından itibaren 4007′in filosuna, Mitsubishi’nin
raflarından alınan 2.4 litrelik 170 HP gücünde benzinli motor versiyonu
eklenecek. Tüm 4007 versiyonlarında dört tekerlekten ve önden çekiş
sistemi ayar düğmesi standart olarak orta konsolda bulunacak. Tıpkı
Outlander’de olduğu gibi düğme 2WD’ye getirildiğinde araç önden çekişli
oluyor, 4WD’ye getirildiğindeyse güç kademesiz olarak ön ve arka
akslara dağıtılıyor. Bunlara ilave bir başka düğme de, değişken yol
şartlarında diferansiyel kilidini harekete geçirmek için bulunuyor. Üç
donanım versiyonuyla piyasaya merhaba diyecek olan 4007′nin, 2.4
litrelik benzinli motoru sadece Tendance donanım versiyonunda bulunacak
ve aracın donanımındaysa; otomotik klima, hız sabitleyici, yol
bilgisayarı, elektrikli açılır camlar, CD-radyo çalar yer alacak. En
pahalı donanım seviyesi olan Sport versiyonunda, Tendance’deki
donanımlara ekl olarak; Xenon farla, sis farları, soğutmalı torpido
gözü, park sensörü ve CD değiştiriciyle daha fazla konfor sunacak.
Peugeot 2008 yılından itibaren yılda 20 bin adet 4007 satmayı
planlıyor.
Teknik Verileri
Marka/model Peugeot 4007 2.2 HDi FAP
Motor 2179 cc, 4 silindirli, 16V
Maksimum güç 156 HP 4000 d/d
Maksimum tork 380 Nm 200 d/d
Maksimum Hız 200 km/s
0-100 km/s hızlanma 9.9 sn
Yakıt tüketimi (ort.) 7.2 lt/100 km
Aktarma Dört tekerlekten çekişli
Şanzıman 6 ileri manuel
Süspansiyon (ön) Bağımsız üç kollu
Süspansiyon (arka) Bağımsız
Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk
Boyutlar (u/g/y) 4646/1806/1670 mm
Dingil mesafesi 2670 mm
Boş ağırlık 1825 kg
Bagaj hacmi 441/1686 lt
Depo kapasitesi 60 lt
Değerlendirme
+ Kaliteli malzeme, yakıt tasarrufu sağlayan dizel motor, değişken
iç mekan, yolları belirgin vites, yüksek sürüş konforu, sağlayan dört
tekerlekten çekiş sistemi, zengin donanım
- Üçüncü koltuk sırası neredeyse gereksiz, arka görüş kısıtlı, yüksek rüzgar sesi
|