|
depolution system faulty |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
masezer
1. Vites Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2011 Konum: EMEKLİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 01 Aralık 2011 Saat 22:30 |
bugün 105.000 km'deki p 308 araç göstergesinde " depolution system faulty" mesajı belirdi. araç gaz pedalına basınca stop ediyor. Peugeot acil servis aracı çekiciyle servise götürmemi önerdi. Aracı olduğu yerde bıaktım.. yapabileceğim birşey var mıdır...
|
|
MASEZER
|
|
djchaos
3. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
1. Pollution kirlilik depollution ise temizlik-temizleme anlamına geliyor. Bu hata sadece daha 2. Bu arıza bildirimini aldığınızda eğer motor gücünde bir düşme, sabit gazla tekleme varsa hemen olduğunuz yerde durunuz ve 3. Eğer 10 dk sonra arıza ışığı sönerse yola devam ediniz ancak otomobilin gaz yemesinde bir problem olup olmadığını kontrol ediniz. Aynı zamanda sabit gazla giderken tekleme yapıp yapmadığını da kontrol ediniz. Eğer bir problem yoksa devam edebilirsiniz. Bu durumda lamba yansa bile eğer motorun çalışma karakteristiğinde bir problem yoksa yola devam edebilirsiniz. Çünkü ECU bu arızayı hafızaya alıyor ve bazen hata düzelse bile hafızadan geri okuyarak bildirimde bulunabiliyor. 4. Peki bu arıza bildirimini niye yapıyor. PSA grubun en sık karşılaşılan bildirimlerinden biri bu. Eğer sürekli soğuk motoru çalıştırıp fazla km. yapmadan stop eder sonra tekrar çalıştırıp yine motor ısınmadan durup stop ederseniz bu arıza bildirimini yapabilir. Motor yeterli ısıya ulaşmadığından temizleme yapılamıyor. Neyin temizliği diye sorarsanız dizel partikül filtresinin. Filtredeki zararlı partiküllerin temizlenebilmesiiçin yani egzosdan dışarı atılabilmesi için motorun yeterli ısıya ulaşması gerekiyor. Bu sağlanmadığında ve sürekli soğukken stop edildiğinde biriken partiküllerin temizlenememesi sonucu ECU bu hata bildiriminde bulunabiliyor. 5. Tabiki tek nedeni bu değil. 6. Kalitesiz Bu konu |
|
djchaos
3. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracınızı bilgisayara bağlatın arızayı görmenizi tavsiye ederim arıza lambası kendiliğinden sönse bile ecu beyninde kayıtlı tutar ve en ufak şeyde tekrar arıza labması yanar sorunu giderseniz bile bilgisayara bağlatmakta fayda var
Düzenleyen djchaos - 03 Aralık 2011 Saat 22:44 |
|
baris558
1. Vites Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2014 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Biraz eski bir konu ama bilgilerimi paylaşıyım dedim. Bende 3 gün önce, 2007 407 1.6 dizel araç aldım. Araç çok güzel ve bakımlı bir araç. Ama ikinci el araçlarda bir takım sorunlar çıkabiliyor. Aracı adanadan aldım. Sivas gelince, depollution system faulty hatası verdi. Hatayı sidik tekrar çıktı. Yetkili servisde dahil bir kaç yere gittim. Kızdırma bujileri patlaktı değiştim. EGR valfini kontrol ettirdim. Sağlam çıktı. Temizliğini yaptırdım. Carbon clean yaptırdım. Bu arada turbo borularını da kontrol ettirdim. Sorun çıkmadı.Toz ve yakıt filtresinide kontrol ettirdim, yeni değişmiş. Bunlardan sonra motor arıza lambası kendi kendine söndü. Hataları tekrar sildirdim. Şu an için bir daha hata vermedi çok şükür. Araçda bir hata oluca, arızalı olmasa da başka hatalarda gösteriyor. Mesela bende bu hataylar beraber esp-asr faulty diye bir hatada verdi. Birinci vitesde patinaj falan çektirdim, baktım ki esp devreye giriyor. Yetkili servisde dahil kimse bir hata da göremedi. Arıza uyarısının, diğer arıza uyarısından kaynaklandığını söylediler. |
|
baris558
1. Vites Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2014 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 22 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Tekrar aynı hatayı aldım ama bu sefer farklı bir yol izledim.
Bilgilendirme için yazıyorum. Sanayi de çok iyi dedikleri ustalara gittim. Kendimi kaptırsam aracın bir çok parçasını değiştireceklerdi. EGR den başlayıp hava debi metreye kadar. Sonra Sivas Peugeot Yetkili servisine gittim. Bugüne kadar gördüğüm servislerden en iyisi. Kendimi evimde gibi hissettim. Hem işlerinde profosyoneller hem de esnaflar. Şunu bunu değiştirelim demediler. Komple kontrollerini yaptılar. Turbo selenoid valfinin arızalı olduğunu tespit ettiler. Sorun çözülmüş oldu. Araca genel bir bakımda yaptılar. Araç bambaşka bir araç oldu. Fişek gibi oldu. Bence böyle bayileri teşvik etmek lazım. Başta teknik danışman Ahmet bey olmak üzere, Yusuf bey ve Bilal Beye, Damla Hanıma (ki sürecin her anında menuniyeti sorguladılar) çok teşekkür ederim. Ahmet Bey genç ve yetenekli bir arkadaş. İşini özveriyle, bilim adamı edasıyla yapıyor |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |