![]() |
|
206 ve Helezon Yay... |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Yazar | ||
C!N ![]() 1. Vites ![]() ![]() 10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 00:02 |
|
Merhaba arkadaşlar;
2009 model 206 1.4 8v BVA aracıma 35mm alçaltacak spor yay almayı düşünüyorum. 206'sını spor yayla kullanan arkadaşlardan tecrübelerini, memnuniyetlerini/memnuniyetsizliklerini paylaşmalarını rica ediyorum. Aracımın şu an üzerinde orjinal ebatta lastik ve saç jantlar bulunmaktadır, yaza doğru 16'' lastik-jant ikilisine geçmeyi planlıyorum, düşüncelerinizi bekliyorum...
|
||
![]() |
||
C!N ![]() 1. Vites ![]() ![]() 10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
fikir, tecrübe sahibi olabilecek hiçbir arkadaşımız yokmu şimdi?
|
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
15 " den büyük jant takmanı tavsiye etmiyorum. 3.5 yayda önle arka arasında baya bir mesafe oluşturuyor. ön taraf havada kalıyor önden çekişli bir araçtada sakıncalı buluyorum. 5 cm eibach veya 5 cm fk yay ile 1 diş torsiyon düşüklüğü ile kullanabilirsin. Bu uygulamadan sonrada saç jantla kullanmaya devam edersen ön taraf baya basık duracaktır. Bir an önce jantla kullanmanı tavsiye edeceğim çünkü orjinal lastiğin yanakları çok büyük.
|
||
![]() |
||
dinoco ![]() 1. Vites ![]() ![]() 26 - Haziran - 1979 Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011 Konum: izmir urla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 829 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
merhaba 1,4 cc 206 larda, 5mm yay--> 3,5mm 4 mm gibi alçalma yapacaktır. yapan arkadaşlarım var motoru hafif kaldıgı için böyle bir sonuç doguruyor ayrıca bahseetiginiz yaylar özellikle aiback çok serttir daha yumuşak bir yay tavsiye ederim.
1,6 2,0 motor 206 da ise 5mm yay tam değerinde alçalma gerçekleştirdi. ama bu yay markasına göre değişir diye düşünüyorum hepsinin esnemesi farklıdır '!
|
||
![]() |
||
C!N ![]() 1. Vites ![]() ![]() 10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Arkadaşlar tavsiyeleriniz için teşekkür ediyorum. 5cm'in aracım için fazla geleceğini düşünüyorum ki an geliyor 4-5 kişi bindiğim oluyor araca, şu anda bile zaman zaman değme yapabilen karter muhafazam o zaman daha fazla temasa maruz kalacaktır diye düşünüyorum. Yay istememin tek sebebi de 16 inch jant düşünmemdir. bence 15'' jant kendini pek gösteremeyecektir, yanakları kalın kalacaktır diye düşünüyorum, mümkün olduğu kadar ince yanak istiyorum lastiklerimi yaz kullanımı için o sebeple 16'' jant + ince yanak V desen lastik + 3.5 cm yayın bana uygun olacağını düşünüyorum.
Bu arada Gökhan; senin 'RC'' jantlarla kullandığın yayların markası ve boyutu ne idi öğrenebilir miyim?
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben yeni uygulama yaptım kesinlekli 16 jant tavsiye etmiyorum inan pişman olursun. ben 15" inch jant ile 195*50*15 lastik kullanıyorum . önlerde 35 mm yay kullanıyorum, arka tarafta torsiyon yüksekliği 11.8cm yani lastik bitince davlumbaz başlıyor.
yaşadığım problemler;
1- araç patinaja düşüyor.
2- ön taraf biraz yukarda kaldı.
3- her çukurda böbrek taşı düşürüyorsun.
4- arkaya 3 kişi binince sürtme yapmıyor ama jant davlumbazın içine kadar giriyor.
sana tavsiyem 185*55*15 lastik ve 15 jant.
|
||
![]() |
||
d3Li ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
![]() |
||
ozaannn ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Ekim 2009 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 721 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bence hiç bi sorun olmaz ben 16 jantla kullanıyorum 3,5 yay var arkayı hiç düşürmedim 16 jantları dahada büyütmeyi düşünüyorum tabi ön tarafa çok dikkat etmek lazım.
|
||
ozaann
|
||
![]() |
||
orhanetap ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 140 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı orhanetap
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kullananlardan 15 jant ile 3.5 ve 5mm lik yay takanlar resim paylaşsa görerek daha mantıklı karar verilebilir.
bende orjinal jantlar war ama yay takmayı düşünoyorum resim paylaşılsa güzel olucak bakıp görmek lazım
|
||
206 xt 1.6 110hp
|
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben 5 cm fk kullanıyorum. Yaylar çok yumuşak alıp kullanabilirsin rahatlıkla zaten 5 cm düşürmüyor tam 4 cm civarı düşüyor. 3.5 cm'e para verip ön tarafın keçi gibi havada durmasını istiyorsan sen bilirsin.
|
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
16 jant 195 45 16
15 jantla 185 55 15 17 jantlada 205 40 17 kullanırsan hiçbir şekilde sürtme olmuyor. |
||
![]() |
||
serkan24577 ![]() 1. Vites ![]() 28 - Ekim - 1983 Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2010 Konum: izmir KSK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 665 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı serkan24577
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende 16 kullanıyorum jantları problem yaşamadım daha :) yay kullanmadım ama daha
|
||
![]() |
||
C!N ![]() 1. Vites ![]() ![]() 10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
5 cm alıp da amortisörlerler de oynamak istemiyorum, 3.5 şimdilik makul görünüyor benim için.
|
||
![]() |
||
d3Li ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
5 cm de amorsitorle oynatmaya gerek kalmıo
|
||
![]() |
||
C!N ![]() 1. Vites ![]() ![]() 10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
amortisörleri değiştirmek gerekir diye biiyorumm. |
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yok değiştirmen gerekmiyor fk yumuşak yay, amortisorle beraber inip çıkıyor ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
14 ten 15 e geçtim böyle oldu 16 takarsam nolur bilmiyorum..
|
||
![]() |
||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
araçların patinaja düşmesi birazda lastik markanla alakalı maalesef mustafa ![]() |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bence benim araç benzinli 1.4 olduğu için 3,5 yay ile yeteri kadar yere düşmedi. bu yüzden kontrolü kaybediyorum. 5 mm yay kullanırsam nasıl olur bilemiyorum. hatta araba yukarı bile kalktı daha önceden karlığı sürttüğüm yerde araba şimdi sürtme yapmıyor nasıl yay bu anlamadım:) kitapçıktan bakıp farika verilerini karşılaştıracağım.
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bu arada birileri banada yardımcı olsun. ön kısmı nasıl düşüreceğim araba havada kaldı :((( 35 mm yaylar hiç bir işe yaramadı. araba şaha kalkmış gibi oluyor 50 mm yay kullanırsam amortisör vs. ne yapmalıyım.
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |