![]() |
|
307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:) |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
ByHack ![]() 1. Vites ![]() ![]() 06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2013 Saat 19:09 |
Arkadaşlar cümleten S.A. Malumunuz 307 sahipleri olarak bizler arka amortisörlerden gelen rahatsız edici seslerden baya bir muzdaribiz. Özellikle arka koltuğa babayiğit 2-3 kişi bindim mi tamam, resmen kasislerde veya bozuk yollarda alttan birileri balyoz vuruyormuş gibi ses geliyor. Bu durumun amortisör takozundan olduğunu hepimiz biliyoruz ama bazı arkadaşlar ısrarla bu sorunun yerinden düşen takozlardan olduğunu söylüyordu. Oysa geçen bu konu tekrar aklıma takılınca 307'lerin yakın akrabası sayılabilecek C4'lerde de benzer sorunun olduğunu hatırladım. Acaba C4 sahipleride bizim kadar şikayetçi miymiş yada ne tür çözüm üretmişler derken bulduğum bir çalışma kafama yattı ve kendi aracımda uygulayarak test ettim. Sonu: çukurlara düştüğünüzde gelen vurma sorunu artık tarih oldu.
Bu durumun asıl sebebi arkadaşlar 307'lerin toz körüğünün üst kısmında bulunan amortisör takozu veya ara yatak takozu denen parçanın gerçekten takoz gibi olması ve arkada fazla yük olduğunda amortisörün darbeyi/şoku absorbe edemeyeceği çalışma mesafesi kaldığında bu zerzavatın işini yapaması.
Bunun yerine C4 sahibi arkadaşlar opel astra amortisör takozunu kullanmışlar. Aşağıda yapılan çalışmanın resimleri mevcut;
Aşağıda C4 için yapılan çalışmada kullanılan takozların resimleri....
![]() ![]() burada yapılan işlemin resimleri..
![]() ![]() arkadaşlar yukarıda kullanılan parçanın (sarı renkli olan)aynısını bulamadığım için ben vectra b kasa amortisör takozunu kullandım onun resmi görüldüğü gibi, fiyatı 16TL:
![]() parçaları kaliteli bir mastikle(sanayideki boyacılarda temin edebilirsiniz yaklaşık 10TL civarında fiyatı) güzelce yapıştırdıktan sonra ısınınca büzüşen makaronlar var. pürmüzle ısıtarak onlarla dışına kılıf yaptım.
![]() ![]() sonuç olarak gayet başarılı diyebilirim arkadaşlar. zaten yakında bir yedek parçacı varsa gidin bizzat kontrol edin vectra takozu ile 307 takozu arasında dağlar kadar fark var. opel takozu baya bi esnek. sadece biraz daha uzun(3 cm ) ama uç kısmın içi boş olduğu için çok da bir zararı olmadığı kanaatindeyim. umarım sizlerinde işine yarar, selametle kalın...
Düzenleyen ByHack - 05 Eylül 2013 Saat 00:59 |
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Guzel calisma. Tebrikler.
|
|
![]() |
|
qqyyxx ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ben olayi anlayamadim makyajli 307 mi ilk aldigimda amorsitor korukleri yrinde degil asagi kaymisti silikonla yerine sabitledim ancak o koruklerin ses yapma ihtimali oldugunu dusunmuyorum farkta hissetmedim zaten. Sizin eklediginiz parca da lastik koruk takoz farkli bir parca degilmi.
|
|
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg |
|
![]() |
|
ByHack ![]() 1. Vites ![]() ![]() 06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aslında 307'lerde toz körüğü ve "ara yatak takozu" denen parça kit halinde orjinalinde görüldüğü gibi. bende zaten asıl 307'lerdeki sorunun(bu arada aslında birçok arabada benzer sorun varmış ama çaktırmıyorlarmış:) ara yatak takozunun sert olmasından kaynaklandığını belirttim. bu takoz sert olduğu için üzerine yük bindiğinde veya amortisör çalışma mesafesi yeterli olmadığında resmen bütün şok aracın şasesine dağılıyor.
opel ara yatak takozu baya bir esnek. fiesta takozu da aklıma takılmıştı ama şu anda bulunduğum yerde adam akıllı bir yedek parçacı olmadığı için bizzat görme fırsatım olmadı ve riske girmeyeyim dedim. imkanı olan varsa inceleyip, kıyaslama yapıp burada cevap yazarsa bu konunun çözümünde daha sağlıklı ve profesyonel bir yol izlemiş oluruz. selametle kalın...
|
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
|
![]() |
|
kasırga16 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 68 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kasırga16
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
güzel paylaşım, güzel çözüm :) teşkkürler
|
|
'Kötülüğü andıkça, kötülük yayılır.'
|
|
![]() |
|
adali ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Kasım 2012 Konum: kuşadası Durum: Aktif Değil Mesajlar: 54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bende kendi 307im deki bu sorundan rahatsızım. 2 yıl önce arka amortisörleri değiştirdim fakat düzelmemişti. biz bu uygulamayı yaparsak maliyeti ne olur acaba aşağı yukarı
|
|
2003 307 xr 1,4 hdi
|
|
![]() |
|
eeccaa ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 175 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sesi önlemesi olumlu. Ama Opel'in takozu biraz daha uzun demişsiniz. Yan yana ikisini karşılaştırma fırsatınız oldu mu? Çünkü fazla uzun ise süspansiyonun çalışma storkunu azaltıp, tutunmada ve konforda sıkıntı yaratabilir diye düşündüm. Uygulamayı yapacaklar, iki takozla da amortisörlerini en kısa hale getirip uzunlukları ölçebilirseler süper olurdu :) Bir de 99'daki kısmi yenileme ile Vectra'larda (B2 kasa da derler) arka süspansiyon sertleştirilerek salınım azaltıldı. Tabi bu takoz değiştirildi mi bilmiyorum. Sizin kullandığınız parçanın aynısını araştırabilmek adına, bilginiz var mı diye bunu da sormak istedim.
|
|
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline |
|
![]() |
|
ByHack ![]() 1. Vites ![]() ![]() 06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sayin "adali" ; ben bu uygulamayı yapmadan önce benim amortisör takozları ve tabi körüğü baya bi kötü olmuştu. Biraz deneme yanılma meselesinden dolayı telef ettim açıkçası. Neyse bir çift orjinal 307 amortisör takozu 50 TL(tanesi 25'den), bir çift de vectra b kasa amortisör takozu 32 TL tuttu. Makaronun fiyatını bilmiyorum bizim kayınçonun dükkanda vardı birkaç parça onlardan kestim ama onunda pahalı bir şey olacağını sanmıyorum. Mastik 10TL tutmuştu. Anlayacağınız yaklaşık 100TL'ye sorun çözülmüş oldu. Fakat sizn amortisörün toz körüğü sağlam olduğu için sadece vectra takozu almanız yeterli olacaktır. Eliniz yatkınsa işçiliği kendiniz çok rahat yapabilirsiniz. Biz kendimiz yaptığımız için işçilik ne tutar bilemiyorum. Birde takoz ile tokozun üzerinde toz körüğünün tutunmasını sağlayan setler olmadığı için mastik ile yapıştırıyorsunuz ki bu birkaç saat sürebilir kuruması. Bunu göz önünde bulundurun.
|
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
|
![]() |
|
ByHack ![]() 1. Vites ![]() ![]() 06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uzunluk olarak 3 cm daha uzun gibi görünüyor onuda yarın ölçmeye çalışırım:) Yalnız vectra takozunun 2cm'den fazla uç kısmının içi boş ve baya baya esnek ısırsan koparırsın o derece:) bizim 307 takozu ise cinayet silahı olarak kullansan yeridir, adama vursan kafasını yarar derece de sert.
Salınım ve çalışma mesafesi açısından önce bende tereddüt ettim hatta ara yatak takozunun üst takoza giren(hani eski takozu slikonla tutturmaya çalıştığımız yer) kısmını biraz kesmeyi düşündüm ama takozun sahip olduğu elastik kabiliyetten dolayı aracın bu mesafeyi tolere edebileceğini düşünüyorum. Zaten bu takozların amacının aracın arkasına fazla yük bindiğinde özellikle amortisörün gerek yapısal gerek te çalışma mesafesinin kısa olmasından(yani arkada yük arttıkça malum yere çökecek araba) dolayı telafi edemeyeceği şokun şaseye aktarılmasını minimuma indirmek olduğunu düşünürsek salınımı ve konforu çok fazla etkilemeyeceğini göreceksizin.
Örnekle bahsedecek olursak; farzedin ki arabanızın arkasında 2 veya 3 tane babayiğit oturdu ve amortisörünüzün çalışabileceği 3 cm'lik bir mesafe kaldı. En küçük bir kasise girdiğinizde eski takozlara çarpan amortisör küt küt diye alttan vuruyor ve bu şoku bırakın arabayı, bedeninizin her yerinde hissediyorsunuz:) Arabaya İçinizin acıması da cabası tabi:) Eğer olaya çalışma mesafesinin yetersizliği açısından bakarsak eski takozlarla da bizim 307'lerin arkasına kimseyi bindirmememiz gerekir zaten. O yüzden yol tutuşunu ben etkilemediğini en azından kullanıcının ciddi anlamda hissedemeyeceği kanısındayım. Tabiki konunun uzmanı arkadaşlar bununla ilgili bildiklerini paylaşırlarsa yaznlış bir uygulamanın veya felaketin önüne geçebiliriz. Ozamana kadar içiniz rahat, gönlünüz hoş olsun selametle kalın...
orjinal 307 takozu:
![]() ![]() ![]() Düzenleyen ByHack - 05 Eylül 2013 Saat 00:55 |
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
|
![]() |
|
eeccaa ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 175 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sayın "ByHack" ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Bu ses olayı ilk zamanlar rahatsız ediyordu. Ama sonra alıştım. Takmamaya başlamıştım. Zaten arabaya 3 kişiden fazla çok ender biniliyor. Ama arka süspansiyona bir onarım gerekirse bu bahaneyle sizin uygulamayı yapmayı düşüneceğim. Vectra B takozuna 1995-2003 yazıldıysa parça değişikliği olmamış demektir. Zaten 2003'de Vectra C'ye geçiliyor. Uzunluğu da yumuşaklığı ile tolere edildiğinden sizin araçta da sıkıntı görünmediğine göre, Vectra B takozu uygulaması yerinde gibi görünüyor. Güle güle kullanın, tekrar teşekkürler.
|
|
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline |
|
![]() |
|
nevce ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2013 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 173 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bunu kaydettim aynen yapıyorum teşekkürler :)
|
|
2005 307 1.6 atiker xt
namı değer AT:) |
|
![]() |
|
aokaymaz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
denedinmi sonuç nasıl arkadaşım
|
|
![]() |
|
aokaymaz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yakın zamanda bu işlemi yaptıran varmı yada yaptıranlar memnun mu arkadaşlar
|
|
![]() |
|
serkomser ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 269 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı serkomser
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu parça "LAKIR LUKUR" diye ses yapar mı? Arabamda bir lakırtı var sanki plastik bir parça bir yere hafif hafif vuruyor gibi. Motor içinde ki "KAPUT ALTINDA" Plastik malzeme ne varsa sigorta kutusu akü kutusu hava filtresi kutusu vs vs hepsi sil baştan düznlendi. Ses i bir türlü bulamadık acaba bu parçalar olabilir mi? Nasıl bir ses veriyo bu takozlar?
|
|
SEN GİDERKEN...
|
|
![]() |
|
aokaymaz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arka koltuklarda bazen tıkırdıyor bilgin olsun arka koltukların arkasında bulunan kilit kısmı üzerindeki metal koltuktakine dokunuyor ve hafıf bozuk yolda tıkır tıkır ses yapıyor. Koltukla metal kilitin arasına ben birkaç kat yaptığım poşeti sıkıştım ses yapmıyor artık
|
|
![]() |
|
serkomser ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 269 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı serkomser
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Evet onu bende yaptım kalın bez bant yapıştırdım sorun yok, arabamın maşaallahı var tık ses yok sadece o lokurtu var ve sinir bozucu. Askı rotuna baktırmıştım sağlam görünüyordu?
|
|
SEN GİDERKEN...
|
|
![]() |
|
ByHack ![]() 1. Vites ![]() ![]() 06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaşlar bu uygulamayı yaptığım günden buyana bir hayli zaman geçti. Yapılan işlem neticesinde;
1- elastik kabiliyeti çok zayıf olan orijinal ara yatak takozu ve bağlı olduğu toz körüğünün amortisör üst takozuna monte edildiği yerden zırt bırt düşüp lokur lokur ses yapması olayı tamamen kesildi. 2- Özellikle arka koltukta yolcu veya bagajda yük var iken amortisör çalışma mesafesinin kısa olması, süspansiyonların ise bağımsız olmaması sebebiyle en küçük bir kasise veya çukura düştüğünüzde, ya da stabilize, bozuk yola girdiğinizde arka taraftan gelen "pat küt" seslerine veda ettim. Yapılan çalışmanın asıl amacı da zaten 2. maddede belirttiğim konudur. 307'lerin orijinal ara yatak takozları çok ama çok sert. Absorbe etmesi gereken şoku doğrudan aracın şasesine aktarıyor ki buda sürüş konforunu olumsuz etkiliyor arkadaşlar. Araca yönelik; sürüş kabiliyeti, salınım, yol tutuşu vb konularda herhangi bir sıkıntı görmedim, göreceğimi de zannetmiyorum. İlla sıkıntı aranacaksa yerinden düşen eski takozların daha büyük problem olduğu kanaatindeyim. Bu uygulamayı gerçekleştirdiğinizde özellikle eski tip sedan alman arabalarındaki konforu beklemeyin ama güncel hatchback arabalardaki konfora kavuşabilirsiniz. Her ne kadar uzun vadede bakım, işçilik ve yedek parça maliyeti gibi sebeplerden torsiyon bar sistemi avantajlı şekilde görünsede; Özellikle maliyet kaygısı ile hatchback spor arabaların büyük çoğunluğunun torsiyon bar sistemine sahip olduğunu ve bu tipteki araçların çukurları bağımsız süspansiyona göre daha fazla hissettirdiğini de eklemek isterim. Yani diğer hb arabalarda da bu durum söz konusu yahu ![]() neyse toparlayacak olursak bu sistemi kendi aracınıza gönül rahatlığı ile yapabilirsiniz, test edildi, onaylandı vesselam... |
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
|
![]() |
|
aokaymaz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eyvallah kardeşim teşekkür ediyorum verdiğin bilgiler için çok faydalı oldu en kısa zamanda deneyecem teşekürler
|
|
![]() |
|
106fb ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2011 Konum: KONYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 301 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ama illaki fabrikasyon kullanılan ara takozun sert olmasının bir mantığı vardır.yoksa peugeot daha sonraki modellerinde farklı bir sistem kullanırdı.İyi araştırmak lazım...
|
|
2003 307 XT PRE 1.6 110 HP
|
|
![]() |
|
serkomser ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 269 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı serkomser
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben bu takozları silikonladım çokta güzel oldu, süspansiyon sisteminden herhangi bir şikayetim yok..
Uygulama güzel ve bu tür şikayetleri olanlara birebir çözüm. Anlatım süper. Emeğinize sağlık keyfli sürüşler dilerim.
|
|
SEN GİDERKEN...
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |