Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

v kayışı koptu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9974
Tarih: 03 Haziran 2025 Saat 16:36
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: v kayışı koptu
Mesajı Yazan: Onur
Konu: v kayışı koptu
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 00:29
yolda giderken klimayı açtım cik cik kayışdan ses gelmeye başladı kapattım klimayı ses kesildi. tekrar açtım 5 km gittikten sonra akü şarj lambası yandı direksiyon ağırlaştı baktık ki kayış kopmuş :(( trigerde yakındır zaten siz siz olun bakımları ihmal etmeyin ufak şeyler bile sorun yaratıyor

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA



Cevaplar:
Mesajı Yazan: SUPERMAN
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 00:31
geçmiş olsun benimde klimayı açınca kayıstan bır ses gelıyor ama anlamadım açıkçası


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 00:38
abi ses geliyorsa baktır allah muhafaza ters bir yerde sorun çıkartır neme lazım kazasız günler onur kardeşim tekrar geçmiş olsun ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 00:44
sağolun bencede 20 liralık kayış için rezil olmaya degmez her ihtimale karşı baktır derim bende

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: EK-6
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 01:01
V kayışı Trigeri yerinden çıkarabilir ve koparabilirdi.O anda motorunuza elveda derdiniz.Gene ucuz atlatılmış

-------------
Bizi eskiler tanır,Yeniler örnek alır,Tanımayanlar ibret alır.


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 01:20
Abi triger atlamaşı bir araba gördüm sanayide yuh dedim ya birkaç diş atlayınca bu kadar mı arıza çıkartır 2 bini geçmişti :) inanılır gibi değil hakikaten her yer bozulmuş :) Allah kimseye göstermesin ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 22:32

insanlar triger kayışına gösterdiği ihtiması alternatör kayışına göstermiyor halbuki 60.000 de bir mutlaka değişmesi gerekiyor. Oysa insanlar anca triger değişirken bari buda değişsin hesabıyla alternatör kayışını hatırlıyor.

Gözle ve elle kontrolü çok basit. aracınızın yağını kontrol ederken bir kaç saniyenizi ayırarak kayışınızıda mutlaka kontrol edin. Çatlamaları veya gergi bilyasından gelen sesleri mutlaka kontrol edin. Geçenlerde bende antalyada bir baktım gergi bilyası çalkalıyor. hemen bilya takımı ve kayış alıp değiştirdim. 15 dk. mı almadı toplamda 2 bilya bir kayış 90 lirama mal oldu, beklenmedik bir zamanda kopmasından iyidir.
 
Geçmiş olsun Onur, Allah beterinden saklasın.


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 22:34
hocam altarnatör kayışımız koparsa ne olur Allah muhafaza koptu ne yapmalıyız ?

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: EK-6
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 22:46
Alternatör kayışın koparsa ilk önce aracındaki bütün elektrik tüketen herşeyi kapa.Teyp ışık klima gibi.Ve o andan itibaren akün bitmeden bir servise gitmek için pek zamanının olmadığını bilerek hemen ilk servise yada tamirciye ulaş derim.Bu kayış trigerden güç alarak aracın sürekli şarj olmasını sağlar.Koptuğunda yada çıktığında araba aküden olanı yer yerine yenisini şarj etmez.Pek vaktin yok yani.

-------------
Bizi eskiler tanır,Yeniler örnek alır,Tanımayanlar ibret alır.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 22:49
 alternatör koparsa araç şarj yapmaz  v kayışı ise vantilatörle alakalıdır ve klima motoru ile triger ise çok farklı yerdedir bu kayışların kopması trigere zarar vermez 


Mesajı Yazan: muhlisoz
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 22:50
geçmiş olsun

-------------
Muhlis Özdemir
2005 206XT 1.4
Adana
1986


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 22:52
alternatör kayışı bu arada devirdim pompayıda çalıştıran sisitemdir hararetin yükselmesini engellr


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 22:54
Orjinalini yazan: vbmaster vbmaster Yazdı:

hocam altarnatör kayışımız koparsa ne olur Allah muhafaza koptu ne yapmalıyız ?
 
Motor stop lambası yakar, hidrolik pompası, klima, alternatör çalışmaz. aceleye vermeden güvenli bir şekilde sağa çekip çekici çağıracaksın. eğer el yatkınlığın ve yedek kayışın varsa, geri bilyasını boşaltıp kayış dönme yönüne dikkat ederek yeni kayışı takabilirsin. Trigerdeki gibi sente pozisyonu söz konusu değil. Araç otomatik gergili değilse işin biraz zorlaşır.
 
Koptuğunda nadiren kranktaki ani yükdeğişimi ile triger sente atabilir. triger kilometresi geçmiş ve esnemişse bu durum olabilir.


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2010 Saat 23:47
Hocam süpersiniz ya allah razı olsun ..

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 00:10
Orjinalini yazan: EK-6 EK-6 Yazdı:

Alternatör kayışın koparsa ilk önce aracındaki bütün elektrik tüketen herşeyi kapa.Teyp ışık klima gibi.Ve o andan itibaren akün bitmeden bir servise gitmek için pek zamanının olmadığını bilerek hemen ilk servise yada tamirciye ulaş derim.Bu kayış trigerden güç alarak aracın sürekli şarj olmasını sağlar.Koptuğunda yada çıktığında araba aküden olanı yer yerine yenisini şarj etmez.Pek vaktin yok yani.
 
bır yanlısın var. bu kayıs hareketını trıgerden almaz. zaten 2 kayıs var aracımızda. bılındıgı uzere bırı trıger kayısıdır ve dıgerıde v kayısı yada alternator kayısı dıyebılırız. bu 2 kayısta hareketını krank mılının ucunda bulunan ayrı ayrı kasnaklardan alır. bırbırlerıyle alakaları yoktur.
 
trıger kayısı kam mılını ve devırdaım pompasını calıstırır.
 
v kayısı ıse dıreksıyon pompası, alternator ve klima kompresorunu calıstırır. dıreksıyon destek sıstemı elektrık tahrıklı olan modellerde kayıstan hareket alınmaz.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 00:13
Orjinalini yazan: polatkaptan polatkaptan Yazdı:

alternatör kayışı bu arada devirdim pompayıda çalıştıran sisitemdir hararetin yükselmesini engellr
 
bu soyledıgın kesınlıkle yanlıstır bılesın.
 
devırdaım pompasını trıger kayısı calıstırır. trıger kayısı cok daha saglam ve emnıyetlı bır kayıs oldugundan devırdaım pompası bu kayıs ıle tahrık edılır.


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 01:45

sağol haşim abi motor stop fln yanmadı ztn 110 la fln gidiyodum direk akü şarj yanınca anladım zaten kayıştan önce ses gelmişti 5 dk sonra fln koptu direksiyon ağırlaştı birden 3-4 km vardı servise hemen döndüm bende dediğin gbi ufak tefek çatlaklar vardıda önmesememiştim trigere gircek bu ara onla hallederiz dedik ama ... ders oldu işte bu aksatmamak lazım



-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: juventa
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 07:47
dün akşam saatlerinde akü şarj arızası verdi aracım yaklaşık 10 km daha yol yaptım en son da araç tamamen kiltilendi tüm herşey arıza vermeye başladı direksiyon sertleşti vs aracı kenara çektim açtık baktıkki küçük bir kayış sanırım alternatör kayışı kopmuş trigyer yerinden çıkmış ve yuvarlak bir kasnak oraya kenara düşmüş. bugün sabah saatlerinde çekici istedik sanayiye gidiyoruz bakalım bismillah.

ayrıntı aracı 1 ay dan kısa bir süre önce KAYSERİ İ.OGLU PEJO servisine götürdüm herşeyi çek ettiler ama bu kayışın kopacağını görememişler! araç 105 binde ama ddaha hiç değişmedi sanırım bu kayış :S


-------------
PEUGEOT TURKEY KAYSERI

2004

1.6 XT PREMIUM ŞEYTAN KIRMIZI


Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 08:03
Allah yardım etsin juventa inşallah fazla hasar yoktur. Kasnak düştüyse sanırım ciddi sayılır sorunun.

-------------
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 10:35

Geçmiş olsun inşaallah büyük masraf çıkmaz. 

Şu arabalarda trigerden korktuğum kadar hiçbir şeyden korkmuyorum. 



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 10:40
Arkadaşlar normalde triger 60000km.değişmesi gerekir diye hatırlıyorum,arabamı aldığımda ilk iş triger kayışını ve bütün bakımlarını yaptırmak oldu çünkü bu kayışlar gittimi hasarın verdiği etki büyük oluyor bunun için tedbiri elden bırakmamak lazım.Arkadaşa da büyük geçmiş olsun diyorum...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 17:16
hocam geçmiş olsun, triger olmaması büyük şans , o kayış bildiğim kadarıyla fazla hasar vermiyor. benimde klima ilk çalışırken cık cık cık diye bi ses geliyor sonra sıkıntı yok kayışlar falanda hepsi yeni değişmiş ama ?


Mesajı Yazan: sedatdatse
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 21:17
banada  bolu dağında oldu klimayı açtım ve aynadan siyah parçaların gittini gördüm
hendek te tamirciye kadar gittim
cem abinin dediği gibi sadece elektrik ve direksiyona etkisi var odun gibi olur
geçmiş olsun


-------------
206 xr 1.4 benzinli 2001
kendime nasıl bakarsam onada öyle


Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2011 Saat 23:25
Aynı sorun bende de var arkadaşlar motor soğukken ses geliyor ama ısınınca inceden devam ediyor kayış ve bilyaların değişmesi lazım mış ? Bu sorunu ben hallederim diyen bi arkadaş varsa cumartesi yanına gidip neyse masrafı veririm ama abartılı olmayacak ? 206 xs aracım var.  bilya değişmeden de olabiliyormuş bilyaya bakım yapılıyormuş ? çok fazla param yok ama hakkını da vermek istiyorum.  cevaplarınızı bekliyorum.

-------------
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco


Mesajı Yazan: tayfundoner
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2011 Saat 10:13
önemli bişey ama seni yolda bırakacak bişey deil sanayiye kadar tabi :) çıkar kopan kayışı aküden kullan sanayiye kadar fren şişer kara direksiyon :) bide tüm elektrik aksamını kapat arabada malum aküden gidiyo yola devam nerden baksam bi 200 km yol gidersin o şekilde gündüz :) çok geldi başıma benim 4 kere kopardım ilkinde acemilige geldi 1800 tl masraf ettik motora ama şimdi kayışı çıkar yola devam :)

-------------
TYFN DNR
2000 PEUGEOT PARTNER 1.9 D
TYFN_DNR28@hotmail.com

Gurbetçi Çotanak 028


Mesajı Yazan: mehmetaydinpug
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 11:03
arkadaşlar herkez biliyordur kadın çorabı felan bağlama gibi birşey var ama tavsiye etmiyorum çorap araya sıkışıp piyonoları eğiyormuş buda benim başıma gelmişti tavsiye etmiyorum sakın

-------------
2000 106 Quicksilver
HAYAT SENİNLE GÜZEL PUG


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2011 Saat 12:57
arkadaşlar aracımızın bakımlarını ihmal etmememiz gerektiğini gösteren örnekler , geçmiş olsun arkadaşlar umarım en az maliyetle çıkarsınız.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa


Mesajı Yazan: zubeyir35
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2012 Saat 15:11
Arkadaşlar peugeot 307 1.6 hdi  2006 model aracımın v kayışı gergi rulmanından şıkırtı sesi geliyor bu parçayı nerden temin edebiliriz. Marmaristeki oto tamircilerde bulamadım. İnternetten alamazmıyız?

-------------
2006 307 1.6 hdi 110hp



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net