Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

turbo performansı artırma...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9931
Tarih: 14 Temmuz 2025 Saat 20:21
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: turbo performansı artırma...
Mesajı Yazan: turbo27
Konu: turbo performansı artırma...
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2010 Saat 22:47

turbo konusunda bazı forumlarda ve sürücüler arasında kulaktan dolma bılgılerle yorumlar yapılıyor..turbo basıncını artırma gıbı,turbo emme pervanesını buyutme gıbı..turbo yapısı ıtıbarı ıle hem basit hemde oldukca hassas bır parcadır...aklın yolu birdir,emme pervanesının buyutulmesı motora fazla hava basılmasını getirir,fakat fabrıka motoru ve ecu yu orjınal pervaneden gelecek hava göre ayarlamıstır ve o havanın yogunlugu kadar mazot basacaktır motora..sımdı o pervane buyutulunce olması gerekenden fazla hava basılacak ve mazot mıktarı aynı kalacak,sızce bu mantıklımı?..motora daha fazla basınclı hava gırecek ve yuksek devırlerde motor bu basınc uyarısını alıp lımp mode a gececek..yanı koruma modu..ondan sonra araç 100 ü gecmeyecek...bırde en cok yazılıp cızılen bır konu,turbo basıncını yukselttım gıbı yazılar görüyoruz,bu konuları sakın dıkkate almayın,wasgate den turbo basıncı artırmak mümkündür..fakat motorun işlketım sıstemı bu basınc cogalmasını kabul etmez,motor kabul etmedıkce basıncı ıstedıgınız kadar yukseltın ne işe yararki?...ben turbocu olmama ragmen wasgate e kesınlıkle dokunmam..cunkı cok hassas bı parcadır..eger suphelendıysem basıncın oynandıgına hemen baska bır standar basıncta wasgate takarım..bır dıs basınc cogalsın dersın basınc fazla gelır motor korumaya gecer,dusurıım dersın araba cekmez..dedıgım gıbı cok ama cok hassas bır parcadır turbo..




Cevaplar:
Mesajı Yazan: EK-6
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2010 Saat 23:37
İyide pervane büyütmede zaten enjeksiyonlar değişip yüksek cc li si takılıyor.Yakıtta giren hava oranında arttırılıyor.
Turbo basıncı arttırıldığında ise yazılım değiştiriliyor
Sizin bu söyledikleriniz biraz basit tuningci işi olanlarda geçerli.Profesyoneller için bu getiri götürü ilişkisi hertürlü çözülebilir.
Zaten tuning zincirlemedir.Şu gibi egzantrik değiştirirsin subap takımları iteceklerde değiştirilmesi gerekir onları değiştirsen düşük devir dalgalanır chip gerekir sonrasında bunlara gereken fazladan hava için filtre değişim derekir bunu yapsan devamı gelir uzatmıym ama zaten dedikleriniz devamı gelmeden işe yaramaz ama okadarda basit bırakılmaz sonuçta.


-------------
Bizi eskiler tanır,Yeniler örnek alır,Tanımayanlar ibret alır.


Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 10 Temmuz 2010 Saat 08:18
Orjinalini yazan: EK-6 EK-6 Yazdı:

İyide pervane büyütmede zaten enjeksiyonlar değişip yüksek cc li si takılıyor.Yakıtta giren hava oranında arttırılıyor.
Turbo basıncı arttırıldığında ise yazılım değiştiriliyor
Sizin bu söyledikleriniz biraz basit tuningci işi olanlarda geçerli.Profesyoneller için bu getiri götürü ilişkisi hertürlü çözülebilir.
Zaten tuning zincirlemedir.Şu gibi egzantrik değiştirirsin subap takımları iteceklerde değiştirilmesi gerekir onları değiştirsen düşük devir dalgalanır chip gerekir sonrasında bunlara gereken fazladan hava için filtre değişim derekir bunu yapsan devamı gelir uzatmıym ama zaten dedikleriniz devamı gelmeden işe yaramaz ama okadarda basit bırakılmaz sonuçta.
Eger işletim sistemine yazılım uygulanırsa olur,yazılım olmazsa olmaz,sadece pervane buyutmede değil, basınc artırımında da yazılım gerekir...elbettekı tunıng zincirleme bir iştir,ben sadece pervane buyutmeyle olayın olacagını zannedılmemesi gerektıgını vurgulamaya calıstım..yazılımı bıle heryerde yapamıyolar dogru düzgün,eski halınden daha kötü duruma gelen araclar var..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2010 Saat 01:50
peki 97 model bi 106gti a turbo işlemi yaptırmanın masrafı nedir ve ne kadar sürer bu işlem?bi soru daha bunu kim yapar güvenebileceğim biri çıkarsa yaptırabilirim aracıma.


Mesajı Yazan: EK-6
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2010 Saat 02:04
Kaliteli bir turbo sistemi sadece motor içi parçalar olarak 5000 lira yı geçer.Bunun yanında güçlendirmen gereken yürüyen aksam fiyata dahil edilmedi bile.Ve turbon u çok doğru biçimde sağlıklı vaziyette montajlayamazlarsa ömrü çok kısa olur.Çok kaliteli montajlansa bile ara ara problemler hep çıkacaktır.Atmosferik aracınla atmosferik takılman en karlısı.Yok diyorsan bence sat ve üstüne edeceğin masrafı koyup fabrikasyon turbolu yada daha performanslı bir araç al.Yok ben çok değişim istiyorum yapılmamışı yada istisnayı yaşamak istiyorum dersen eğer sana şöyle söyliym reklamı en çok olan yere değil en çok memnun kalınmış yere gitmen bence doğru olur.Sadece turboyla işin bitmeyeceğini bil ama.

-------------
Bizi eskiler tanır,Yeniler örnek alır,Tanımayanlar ibret alır.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2010 Saat 02:13

öncelikle saol.o iş beni aşar ozman ben işimden dolayı fazla zman bulamıyorum o yüzden fazla uğraşamam.ama görünüşü , müzik tesisatını ve iç aksamı değiştirebilirim.şu an araştırma aşamasındayım.



Mesajı Yazan: EK-6
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2010 Saat 02:24
Önemli olan sağlıklı yürütebilmek.Aracının bakımlarını kaliteli markalardan ve aksatmadan gerçekleştir.Yürür zaten yeterince.Yetmiyor dediğin yerden yardımcı oluruz.

-------------
Bizi eskiler tanır,Yeniler örnek alır,Tanımayanlar ibret alır.


Mesajı Yazan: turbo27
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2010 Saat 10:02
Orjinalini yazan: alper06 alper06 Yazdı:

peki 97 model bi 106gti a turbo işlemi yaptırmanın masrafı nedir ve ne kadar sürer bu işlem?bi soru daha bunu kim yapar güvenebileceğim biri çıkarsa yaptırabilirim aracıma.
hiç tavsiye etmem, ınce ayarlı hassas bir iş oldugu için. sabır zaman ve para gerekli,sıkıntı stress yasarssın,ve aracındanda randıman alamazsın...mutlaka ters gıden bıseyler olur...ek-6 arkadasımızın dedıgı gıbı turbolu bı arac alsan cok daha ıyı olur...


Mesajı Yazan: Eyüp Duygun
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 10:26
Hdi motorlarda bazı sınırlayıcı unusurlar var basınc acmakla yetmez dogrudur zaten cokda fazla acamazsınız arac yüksek basıncdan arıza verebılır bunun yanında enjektör degısımı cok ılerıde gerekebılır.Özet ile araca uygun turbo ve tekrar araca özel yazılım ile güzel gücler alınabılır..

-------------
Otomobil elektronigi ve Chip Tuning hakkında hersey ...!

MSN:duyguneyup@gmail.com


http://www.ecutuned.com - ecutuned


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 11:42
İyi olmuyor diye biliyorum ama ? Turbomuz olmadığından net bişi sölemek zor ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: yeniceri06
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2010 Saat 15:54
arkadaslar konuyu acan arkadasa teskkurler araca turbo takarken hangi parcalar degisir neler yapmak gerekir bana ozel bi mesaj atarsaniz sevinirim tesekkurler


Mesajı Yazan: deniz_206
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2010 Saat 15:56
turbo yok aracımda bişi bilmiyorum.

-------------
206 PANAROMIC 1.4 benzinli   34 BR 4985

0535 648 84 68



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net