Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Automotic Gear Fault 307

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9612
Tarih: 04 Kasım 2025 Saat 16:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Automotic Gear Fault 307
Mesajı Yazan: bodrum7
Konu: Automotic Gear Fault 307
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2010 Saat 20:06
Arkadaşlar selam benim 2004 model tiptronic 307 xt aracımda genellikle soğukken araç rampa çıkarken Automatic  Gear Fault hatasını veriyor. Bu sorunu internetten çok araştırdım ve kronik bir sorun olduğunu öğrendim. Ama tam olarak şu sebeptendir diyen ve tam olarak çözene rastlayamadım. Genelde şanzımandaki 2 adet selenoid ten kaynaklandığını ve bunları değiştirmek gerektiği yazılıyor peki bu kesin bir çözümmüdür. Bu sorun başından geçen ve kesin bir şekilde çözen arkadaşlar varsa bana yardımcı olursanız çok sevinrim.
 
Ben Bodrum'da ikamet ediyorum, bu sorun için gidebileceğim en yakın şehir İzmir olabilir. Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: SahinGün
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2010 Saat 20:10
Öncelikle merhaba, Umarım en yakın zamanda tecrübeli ve deneyimli arkadaşlar konuyu cevaplayacaktır saygılar...

-------------
Şahin Gündoğan QuiK_


Mesajı Yazan: bodrum7
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2010 Saat 20:11
site içinde ve diğer sitelerde çok araştırma yaptım fakat yeterli çözümü bulamadım. Bana tam olarak bu sorun başından geçmiş ve çözebilen bir arkadaş varsa onun fikirlerini almak için açtım bu konuyu.
 Bu arada kendimi tanıtmıştım biraz daha ayrıntılı tanıtayım diğer bölümde.


Mesajı Yazan: ErolSen
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2010 Saat 20:40
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7112&PN=1&title=2005-206-xt-otomat%DDk-anzuman-problem%DD - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7112&PN=1&title=2005-206-xt-otomat%DDk-anzuman-problem%DD bu konuyu bi incele çözüm burda var.
 
buda benim yorumumdu alıntı yapayım senin için :
mr mutlu onur ve diğer benzer oto şanzuman arızası  olan arkadaşlar;
bu vuruntu olayı bende de oluyodu vuruntu ile beraber spor mod ve kar mod işaretleri ekranda çıkıyor ve dııııt dıııt diye sesli uyarı bundan sonra vay halime araç gaz almamaya devri geç yükselmeye ve dolayısıyla çekiçten düşmeye başlıyordu hele ki dik bi rampaya vurduğunda durduktan sonra aracım hem geri kaçıyor hemde zor kalkıyordu. durumu foruma konu açarak arkadaşlara sordum ve  selenoid adı verilen bir parçanın değişmesi gerektiğini söylediler. neyse bir süre kullandım baktım olacak gibi değil 1 hafta önce kadar sanayiye götürdüm. ustaya durumu anlatır anlatmaz anladı zaten pejo oto viteslerin hastalığı bu dedi bilgisayara bağladı şanzuman basınç ayar arızası diye bir arıza düşmüş. burda arkadaşların selenoid dedikleri parçaya onlar elektrovana diyorlar onların değişmesi gerekiyormuş. açtık baktık sipariş verdi parçaları tanesi 177 liraydı 2 tanesi 350 felan yapıyor. şanzuman yağıydı işçiliğiydi sana 500 epatlar dedi. tamam dedim. parçalar gelsin yarın getireyim arabayı . ertesi gün sabah götürüp bıraktım akşam saatlerinde aldım yani öyle korkulacak  çok abartılı bir durum yok oto şanzumanın içini açmadan değiştirebiliyorlar bu parçaları. neyse arabayı almaya gittim ustayla denemeye çıktık. ilk defa aracıma hayran kaldım. canavar gibi çekmeye başlamış devri daha hızlı yükseliyor.dolayısla daha seri hale gelmişti arabam. usta anlatıyor aynı arıza ile gelen müşterilerden 3 sene böyle arızalı şekilde aracını kullananlar varmış. adamın arabasını yaptık biz boşa bunca sene böyle kullanmışız diyorlarmış. ben bir haftadır kullanıyorum hiçbir problem yok vites geçişleri yumuşamış vuruntu olayı kaybolmuş. benim  en çok canımı sıkan şey rampa da bayılma olayıydı. şimdi sürekli rampaya vuruyorum arabayı ne bayılam ne bişey süper çekiyo. tavsiyem kesinlikle yaptırın bu arızaları aracınıza hayran kalacaksınız. ben eskişehirdeyim ve gittiğim usta işinin ehlidir. yardım isteyen arkadaşlara elimden geldiğince bu konuda yardımcı olmaya çalışırım. yönlediririm,hatta bizzat götürebilirim de.


-------------
Erol ŞEN
ESKİŞEHİR
21.02.1985
B Rh +
2005 206 X Line 1.4 O.V


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2010 Saat 22:00
Orjinalini yazan: ErolSen ErolSen Yazdı:

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7112&PN=1&title=2005-206-xt-otomat%DDk-anzuman-problem%DD - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7112&PN=1&title=2005-206-xt-otomat%DDk-anzuman-problem%DD bu konuyu bi incele çözüm burda var.
 
buda benim yorumumdu alıntı yapayım senin için :
mr mutlu onur ve diğer benzer oto şanzuman arızası  olan arkadaşlar;
bu vuruntu olayı bende de oluyodu vuruntu ile beraber spor mod ve kar mod işaretleri ekranda çıkıyor ve dııııt dıııt diye sesli uyarı bundan sonra vay halime araç gaz almamaya devri geç yükselmeye ve dolayısıyla çekiçten düşmeye başlıyordu hele ki dik bi rampaya vurduğunda durduktan sonra aracım hem geri kaçıyor hemde zor kalkıyordu. durumu foruma konu açarak arkadaşlara sordum ve  selenoid adı verilen bir parçanın değişmesi gerektiğini söylediler. neyse bir süre kullandım baktım olacak gibi değil 1 hafta önce kadar sanayiye götürdüm. ustaya durumu anlatır anlatmaz anladı zaten pejo oto viteslerin hastalığı bu dedi bilgisayara bağladı şanzuman basınç ayar arızası diye bir arıza düşmüş. burda arkadaşların selenoid dedikleri parçaya onlar elektrovana diyorlar onların değişmesi gerekiyormuş. açtık baktık sipariş verdi parçaları tanesi 177 liraydı 2 tanesi 350 felan yapıyor. şanzuman yağıydı işçiliğiydi sana 500 epatlar dedi. tamam dedim. parçalar gelsin yarın getireyim arabayı . ertesi gün sabah götürüp bıraktım akşam saatlerinde aldım yani öyle korkulacak  çok abartılı bir durum yok oto şanzumanın içini açmadan değiştirebiliyorlar bu parçaları. neyse arabayı almaya gittim ustayla denemeye çıktık. ilk defa aracıma hayran kaldım. canavar gibi çekmeye başlamış devri daha hızlı yükseliyor.dolayısla daha seri hale gelmişti arabam. usta anlatıyor aynı arıza ile gelen müşterilerden 3 sene böyle arızalı şekilde aracını kullananlar varmış. adamın arabasını yaptık biz boşa bunca sene böyle kullanmışız diyorlarmış. ben bir haftadır kullanıyorum hiçbir problem yok vites geçişleri yumuşamış vuruntu olayı kaybolmuş. benim  en çok canımı sıkan şey rampa da bayılma olayıydı. şimdi sürekli rampaya vuruyorum arabayı ne bayılam ne bişey süper çekiyo. tavsiyem kesinlikle yaptırın bu arızaları aracınıza hayran kalacaksınız. ben eskişehirdeyim ve gittiğim usta işinin ehlidir. yardım isteyen arkadaşlara elimden geldiğince bu konuda yardımcı olmaya çalışırım. yönlediririm,hatta bizzat götürebilirim de.
Arkadaşım katılıyorum sana, peugeot otomatik viterslerin en büyük kroniği selanoid valf adı verilen bu parçalar, onun dışında kolay kolay sıkıntı yaratmıyor diye duymuştum ben de farklı kaynaklardan.


Mesajı Yazan: yzt06
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2010 Saat 22:25
aynı sorunu arada bir bendede veriyor..gear fault hatasından sonra düz olarak kullanamıyorsunuz.stop edip tekrar çalıştırınca sorun düzeliyor.
bu sıralar yani yaklaşık 1 aydır falan arabanın çekişi çok fazla düştü.5 kişi bindiğimde 90 kilometreyi geçemedim.ayağım gaz pedalının sonundaydı.acaba bununla bi alakası olabilirmi?

-------------
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR...


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2010 Saat 22:30
Orjinalini yazan: yzt06 yzt06 Yazdı:

aynı sorunu arada bir bendede veriyor..gear fault hatasından sonra düz olarak kullanamıyorsunuz.stop edip tekrar çalıştırınca sorun düzeliyor.
bu sıralar yani yaklaşık 1 aydır falan arabanın çekişi çok fazla düştü.5 kişi bindiğimde 90 kilometreyi geçemedim.ayağım gaz pedalının sonundaydı.acaba bununla bi alakası olabilirmi?


öncelikle şanzuman yazılımının güncelleme yolunu dene. 30 -40 TL ye yaparlar. belki bu parayı vererek 500 TL den kurtulursun. denemekte fayda var.

-------------
Hadi, 1981, İstanbul


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2010 Saat 00:26
şanzuman güncellemsi hiç bir işe yaramaz arıza düşmüş zaten basınç hatası düşerse selenoid takımı değişmesi lazım bildigim kadarıyla onun dışında blok fln gbi hiç bir sorun yoktur kafanıza takmaya gerek yok bence iyi bir otomtak şanzuman ustası işi çözer şanzuman hata verdiginde acil mod devreye girer araç sadece 3.vites çalışır  çekişden düşer stop edip geri çalıştırdıgınızda düzelir

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: fatih1903
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2010 Saat 09:52
merhaba arkadaşlar ;
benim başımdanda geçti geçen sene bu olayın aynısı automatic gear fault  yazısı çıkıp duruyodu. böyle sorunlar için yetkili servislere gitme hemen parçayı şanzımanı değiştirelim derler uğraşmazlar ben gitmiştim bu sana pahalıya patlar falan dediler yetkili serviste , sonra izmit sanayide bi ustam var özel peugeot servisi hüseyin abi gittim anlattım olayı açtı baktı arıza şanzımanda değil vites geçişlerini algılayan bi parça var (adını hatırlayamadım)dedi onu değiştirmemiz gerekiyo dedi 160 tl ye parçayı aldık değiştirdi saolsun  1 senedir de maaşallah böyle bi sorunum yok inşallah sizde ucuza çözersiniz... 


Mesajı Yazan: bodrum7
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2010 Saat 09:55
Evet arkadaşlar dediğiniz gibi bilgisayarda bendede basınç hatası diyordu. Selenoid değişimi kesin çözer dediniz beni rahatlattınız. Fatih sende vites geçişlerini algılayan parça demişsin acaba ondanmı kaynaklanıyordur. Hatayı verdiğinde dediğiniz gibi 3 vitese alıyor kendini. Ve manuel olarak kullanamıyorsunuz.
 
Peki bodrum veya izmirde bu işi çözebilecek iyi bir usta bilen varmı arkadaşlar? Telefonunu verirseniz çok sevinirim.


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2010 Saat 13:44
selenoidler ztn vites geçişlerini sağlar 2 tane bulunur 1-2.vites 3-4.vites çözülür büyük sorun degil aracın kullanma klavuzunda bile yazar hata verdiginde şanzumandan bi vuruntu gelir bu şanzumana zarar vermez diye izmirdeki bilen arkadaşlar yardımcı olur

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: bodrum7
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2010 Saat 19:32
Teşekkür ediyorum dediğim gibi bu sorunu çözebilecek güvenilir bu işlerin ehli bir usta Bodrum yada İzmir'de varsa bildiğniz telefonunu verirseniz çok sevinirim.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2010 Saat 01:45
merhaba,
yaklaşık 1 saattir ilgili hataya ilişkin forumlarıo okuyorum, bu işi ucuzundan halletmek istiyorum, arabayı 2.el aldım ve aldığımdan beri sürekli para harcıyorum, bir dönemde anti pollution fault veriyordu, neyseki o çözüldü.
şimdi bu vites hatası için aşağıdaki bir çözüm buldum, ve gidip ustaya bunu vericeğim ancak ortalama neye mal olur bilemiyorum, fikri olan var mı? şimdiden teşekkürler..
 
Madde 1 - İlk önce yetkili bir peugeot servisine gidiniz ve (yanlış duymadıysam ismi yakıt kelebeği idi) yakıt kelebeğinizi temizletiniz benim arabam 47000 km de içi bayağı bi kurumlaşmıştı sadece bu cihazı temizlemek için üretilmiş bir spreyle pırıl pırıl oldu. Dolayısıyla hava ve yakıt karışımı birbirini dengeledi.
Madde 2 - Aracınız LPG ile çalışıyorsa benzinden LPG ye geçiş ısısını mutlaka ama mutlaka 45 dereceye getirtin. LPG ustanız bilgisayara bağlayarak bunu maksimum 3 dakikada yapar.
Madde 3 - Şanzıman yağınızın seviyesini yine yetkili bir peugeot servisinde kontrol ettiriniz.
Madde 4 - En önemlisi LPG yakıt enjektörlerinizi 2 numaralı tığ ile delik çapını genişlettirin ondan sonra "Automatic Gear Fault" yazısını bir daha görmezsiniz. Ben kurtuldum çok şükür bu lanet olası arızadan. Bu dediklerimi uygularsanız inşallah sizde kurtulursunuz.


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2010 Saat 04:32

Arkadaşlar; 206 Tiptronik şanzımanın komple fiyatı için 10-13 bin TL gibi bir rakamdan bahsediliyor bana en yakın yetkili serviste, bilginize (Ayrıca 307'lerde de bu şanzımanın aynısı kullanılıyor)



Mesajı Yazan: bodrum7
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2010 Saat 12:33
Zeynep hanim araciniz sogukunmi veriyor o hatay benim aracimda boyle genelde selenoidlerden kaynaklaniyor deniliyor bu sorun. Eger sogukken bu hatayi veriyorsa araci ilk kullanimizda d konumunda 2 dk boyunca isitin kalkmadan kalkarken dik bi rampaya cikacaksaniz ilk kullanimizda az gaz vererek cikin. Ayni sorun bendede ve bir cok 307 de var selenoid degisimiyle bu cozuluyor deniliyor.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2010 Saat 15:10
Aynı sorun bendede vardı bende selenoid denilen elektro vanaları değiştirdim.Şimdilik sorun yok . Vites geçişlerim rahatladı.


Mesajı Yazan: bodrum7
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2010 Saat 16:04
Hakan bey nerede ve kaça yaptırdınız?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2010 Saat 18:25

soğuk sıcak farketmiyor, uzun yolda manuel sürerken dahi aynı hatayı verdi, yokuilarda zaten 30 dan iyisini göremedim. bu selenoidli çözümü mü denesem diyorum, ama kimse ortalama bir fiyat söylemiyor.



Mesajı Yazan: bodrum7
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2010 Saat 20:19
Selenoid değiştirince çözülüyor diye biliyorum. Ortalama 500 tl gibi bir fiyatı var. Peki kontağı kapatıp açınca hatayı gün içinde tekrarlıyormu?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2010 Saat 08:30
tabi, arabayı durdurup tekrar çalıştırıyorum biraz gittikten sonra yine aynı hatayı veriyor.


Mesajı Yazan: bodrum7
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2010 Saat 10:17

Ankara'dasınız herhalde orada çok iyi otomatik şanzımancılar var buradaki Ankara'daki arkadaşlar telefon ve adres vereceklerdir. Belki selenoid sorunu değildir yağ eksilmişte olabilir. Ama bi göstermekte fayda var. Bilgisayara bağlandımı? Bağlandıysa arıza olarak ne gösterdi bilgisayar. Siz bir otomatik şanzımancıya götürün bence aracı onlar kesin çözümü bulur.



Mesajı Yazan: ErolSen
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2010 Saat 20:55
arıza selenoid kaynaklı ise bilgisayarda basınç ayar arızası diye arıza düşer. yağ değişimi problemi çözmez. iki adet selenoid var tanesi 177 tl yağıydı işçiliğiydi 500 e mal olur ortalama fiyat budur. yaptırdığımdan beri 4 5 ay oldu aynı arızayı tekrarlamadı. bu arızası olan arkadaşlar yakıt sarfiyatından da şikayetçilerdir. araba bayağı çok yakar bastığın halde çekmez. yaptırıldığında yakıt tüketimi hissedilir derecede azalır.


-------------
Erol ŞEN
ESKİŞEHİR
21.02.1985
B Rh +
2005 206 X Line 1.4 O.V


Mesajı Yazan: bodrum7
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2010 Saat 21:03
Evet Erol Bey dedikleri doğru, daha önce kendisininde başından geçmiş ve sorunu halletmiş. Ankara'da bir otomatik şanzımancıya gösterin derim ben.


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2010 Saat 21:34
ankaradaysanız tuna garajının iyi oldugunu duydum ben. aynı sorun bendede var %90 selenoidlerdendir.
 
 
 
 


-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: tolga41
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2010 Saat 09:30
slm arkadaşlar bende de 307 triptonik araç var yaklaşık 2 ay önce aracımın arıza lambası yandı (antipoliton fault)  özel servise gittim araç bil. bağlandı ve oksijen sonda arzızası olduğu sölendi parçayı değiştik ancak lamba yanmaya devam etti sonra yetkili servise gittim beyin programı ve şanzıman programı atıp gaz kelebeğini temizlediler ve arıza lambasının aynı hata kodu ile tekar yanması halinde triger sente ayarı ile başlayarak arıza çözülene kadar bir sürü işlem gerçekleştiriceklerini sölediler servisten çıktım yolda giderken arıza lambası tekrar yandı ve bu seferde gear fault hatası verdi stop edip tekrar çalıştırdığımda kalkışta vurmaya başladı tekrar servise döndüm arızayı sildiler tekrar bu hatayı vermesi halinde azami  3000 tl lik masraf olduğunu sölediler bu iki arıza ile ilgili deneyimi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum iyi günler 


Mesajı Yazan: ispinoze
Mesaj Tarihi: 05 Ağustos 2010 Saat 21:47
Orjinalini yazan: zeynep zeynep Yazdı:

merhaba,
yaklaşık 1 saattir ilgili hataya ilişkin forumlarıo okuyorum, bu işi ucuzundan halletmek istiyorum, arabayı 2.el aldım ve aldığımdan beri sürekli para harcıyorum, bir dönemde anti pollution fault veriyordu, neyseki o çözüldü.
şimdi bu vites hatası için aşağıdaki bir çözüm buldum, ve gidip ustaya bunu vericeğim ancak ortalama neye mal olur bilemiyorum, fikri olan var mı? şimdiden teşekkürler..
 
Madde 1 - İlk önce yetkili bir peugeot servisine gidiniz ve (yanlış duymadıysam ismi yakıt kelebeği idi) yakıt kelebeğinizi temizletiniz benim arabam 47000 km de içi bayağı bi kurumlaşmıştı sadece bu cihazı temizlemek için üretilmiş bir spreyle pırıl pırıl oldu. Dolayısıyla hava ve yakıt karışımı birbirini dengeledi.
Madde 2 - Aracınız LPG ile çalışıyorsa benzinden LPG ye geçiş ısısını mutlaka ama mutlaka 45 dereceye getirtin. LPG ustanız bilgisayara bağlayarak bunu maksimum 3 dakikada yapar.
Madde 3 - Şanzıman yağınızın seviyesini yine yetkili bir peugeot servisinde kontrol ettiriniz.
Madde 4 - En önemlisi LPG yakıt enjektörlerinizi 2 numaralı tığ ile delik çapını genişlettirin ondan sonra "Automatic Gear Fault" yazısını bir daha görmezsiniz. Ben kurtuldum çok şükür bu lanet olası arızadan. Bu dediklerimi uygularsanız inşallah sizde kurtulursunuz.
 
zeynep, anti pollution fault hatasını nasıl giderdiler?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2010 Saat 00:11
vana gibi bişi değiştirmişler, bi kelebeği temizlemişler; 500 tl para aldılar, tatilden geldim yine arızam başladı :(


Mesajı Yazan: dr543
Mesaj Tarihi: 29 Ağustos 2010 Saat 03:05
Selam arkadaşlar ben de Mayıs ayında 2004 model 307 triptonik aldım ve aldıktan 1 hafta sonra automatic gear fault uyarısını verdi.Kayseri de otomatik şanzumancıya götürdüm ve selenoid denilen iki parça değişti progran yüklendi ve şanzuman yağı değişti.500 milyon tuttu.Araba düzeldi ve bu uyarıyı bidaha vermedi.Yaklaşık 10000 km yaptım.Ama bu sabah o lanet olası uyarıyı tejrar verdi.Araba ısınana kadar devamlı veriyor uyarıyı.' gün sonra tekrar ustaya götürcem arabayı basınç ayarını ölçecek.İnşallah hüdrolik bloğu değişecek demez.Çünkü yaklaşık 2 bin lira.Arabamı satmamı düşünüyorum artık.Bu konu da başka bilgisi olan varsa paylaşsın lütfen.


Mesajı Yazan: dr543
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2010 Saat 22:43
ARABAYI TEKRAR GÖTÜTDÜM VE HİDROLİK BLOĞUNUN ARIZALI OLDUĞUNU SÖYLEDİLER.sEVİSE GÖTÜRDÜM 2.600 MASRAF ÇIKARDI.ANKARADA OTOMATİK ŞANZUMAN USTASI BİLEN VARSA PAYLAŞSIN LÜTFEN.


Mesajı Yazan: ispinoze
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2010 Saat 23:18
dr543 araç kaç binde?

-------------
2005 307 xt otm.


Mesajı Yazan: nightfly
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2011 Saat 09:49
selam arkadaşlar bende yaklaşık bu sorun 3 ay önce başladı geçen usta yağı değiştirdi kafana takma dedi . 2 ay önce şarj dinamosu değişti (abs fault braking fault) şimdi bu sorun sıklaştı araba 2 günde 3 kez stop etti .arabada çekişten düşme gaz almama hiç bir şey yok sadece spor ve kar modu çıkıp ses geliyor . bende burdan düşnüyorum şimdi selenoidi değiştirmeyi . ankarada bu  işi  yaptırıp çözüme ulaşan bildiği iyi bi ustası olan var mı?
307 xt triptronic 2005


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2011 Saat 10:52
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&PN=1&title=al4-anzman-hakknda-bilmemiz-gerekenler" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576&PN=1&title=al4-anzman-hakknda-bilmemiz-gerekenler

okumanızı öneririm.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2011 Saat 11:33
Orjinalini yazan: nightfly nightfly Yazdı:

selam arkadaşlar bende yaklaşık bu sorun 3 ay önce başladı geçen usta yağı değiştirdi kafana takma dedi . 2 ay önce şarj dinamosu değişti (abs fault braking fault) şimdi bu sorun sıklaştı araba 2 günde 3 kez stop etti .arabada çekişten düşme gaz almama hiç bir şey yok sadece spor ve kar modu çıkıp ses geliyor . bende burdan düşnüyorum şimdi selenoidi değiştirmeyi . ankarada bu  işi  yaptırıp çözüme ulaşan bildiği iyi bi ustası olan var mı?
307 xt triptronic 2005
 
bu abs fault şanzıman arzası değilki fren arızası. abs beyninizde yada hidroliğinizde sıkıntı olabilir. freni kökleyice abs devreye giriyor mu? fren balatalarınız bitmişsede yapabilir.
 
selenoidleride yetkili serviste değiştirin zaten arızalı onlar üretimden kaynaklı hatalı kesinlikle değişecek. değiincede yeni tip selenoidin çalşma frekansı farklı olduğu için yeni yazılım ayılması lazı şanzımana. bu yüzden yetkili servis şart özel servisler yazılım atamıyor eğiştirdikleri selenoid randımanlı çlışmıyor.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: nightfly
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 14:15
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: nightfly nightfly Yazdı:

selam arkadaşlar bende yaklaşık bu sorun 3 ay önce başladı geçen usta yağı değiştirdi kafana takma dedi . 2 ay önce şarj dinamosu değişti (abs fault braking fault) şimdi bu sorun sıklaştı araba 2 günde 3 kez stop etti .arabada çekişten düşme gaz almama hiç bir şey yok sadece spor ve kar modu çıkıp ses geliyor . bende burdan düşnüyorum şimdi selenoidi değiştirmeyi . ankarada bu  işi  yaptırıp çözüme ulaşan bildiği iyi bi ustası olan var mı?
307 xt triptronic 2005
 
bu abs fault şanzıman arzası değilki fren arızası. abs beyninizde yada hidroliğinizde sıkıntı olabilir. freni kökleyice abs devreye giriyor mu? fren balatalarınız bitmişsede yapabilir.
 
selenoidleride yetkili serviste değiştirin zaten arızalı onlar üretimden kaynaklı hatalı kesinlikle değişecek. değiincede yeni tip selenoidin çalşma frekansı farklı olduğu için yeni yazılım ayılması lazı şanzımana. bu yüzden yetkili servis şart özel servisler yazılım atamıyor eğiştirdikleri selenoid randımanlı çlışmıyor.


Mesajı Yazan: nightfly
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2011 Saat 14:30
selam metin hocam daha yeni fark ettim cevabınızı  bugün selenoid namı diğer elektro vanaları ankara tek otoda alisuat kardeşimin tavsiyesi ile gidip değiştittirdim . 450 tl ye çıktı yanlız %20 indirimli fiyat yeni yazılım yapıldı gelirken test ettim bi sıkıntı kalmadı görüntüde . benim sanayideki ustama gelince pejo yetkili servisten çıkma imiş 8 sene önce . 307 ye biraz yabancı kalmış sanırım :)
ben birde burdan bugüne kadar yaptığım 2005 307 oto xt  aracıma yaptığım masrafları yazayım .aracı 3 haziran 2011 de aldım . önce fan kayışım koptu klima kasnağı bu sırada eridi , beraberinde korkup triger setini değiştirdim masraf 500 tl . sonra abs fault vs.. önce akü değişti 120 tl olmadı peşine şarj dinamosu  250 tl . derken sonbahar yağmurları ve sunroof contası  250 tl bunlar özelde benim ustamın yaptıkları  ve en son olarak selenoid valfi 450 tl  ile bitti derken yağ filitre gövdesi kaçağı ve şanzuman kulakçığı bunlar ucuz fakat işçiliği uzun süren yerde oldukları için  yetkili servis 300 tl dedi . (ha birde önceden şanzıman yağı 100tl)toplam şu ana kadar harcadığım para 1670 tl . 300 de yağacağım var 1970 tl yani düz hesap ile 2000 tl olacak . ben bu aracı 22400tl ye aldım araçtan soğudum mu daha soğumadım her ne hikmetse .  o yüzden burdan tavsiyem  307 alırken mutlaka bilgisayara bağlatın . lpg li ise  aynı marka tüp takan iyi bi usta bulup kontrol ettirsinler . saygılar


Mesajı Yazan: Kenan2603
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2017 Saat 20:12
Merhaba erol bey b3nde eskişehirdeyim nerde yaptırdınız acaba bende aynı sorun var



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net