Farkında olmadan farları açık unuttuysanız veya başka bir nedenle otomobiliniz
çalışmayabilir. Sorun aküden kaynaklanıyorsa, otomobili çalıştırmak için takviye
işlemi yapılır. Takviye kablolarıyla başka bir aracın aküsünden güç alınarak
otomobili çalıştırma yoluna gidilir. Bu işlem sırasında yanlış takviye yapıldığı
da olur. Yanlış takviye yapılması, özellikle enjeksiyonlu otomobillerin
elektronik kontrol ünitesinin ve çeşitli parçalarının arızalanmasına ve bir
hayli kabarık tamir faturasına neden olur.
Doğru takviye nasıl
yapılır?
Otomobilinizin aküsü boşaldığında yapmanız gereken başka bir
aracın aküsünden takviye alarak çalıştırmaktır. Ancak bu işlemi yaparken bazı
kurallara dikkat etmeniz gerekiyor.
- Otomobili takviye yoluyla
çalıştırabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, aynı kapasitede
(Ah/Ampersaat) olması gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazılıdır.)
-
Takviye alacağınız araçla aracınızın temas etmediğinden emin olun. Araçların
birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarının artı uçları bağlanır
bağlanmaz araçlar üzerinde elektrik akımı oluşur. Bu da tehlikelere sebep
olabilir.
- Başka bir otomobilden takviye alındığında, iki aracında
gereksiz lamba ve aksesuarlarını kapatmalısınız.
- Takviye kablosunun
pozitif (+) ucunu (kırmızı) boş akünün pozitif (+) ucuna, diğer ucuysa takviye
alınan aracın pozitif (+) ucuna bağlayın. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah)
yükleme aküsünün negatif (-) ucuna bağlayın. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa
hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu boş
akünün eksi (-) terminaline bağlamayın. Çünkü aküden kıvılcım meydana gelmesine
neden olabilirsiniz.
- Bağlantıların tamamlanmasından sonra elektrik
veren aracın aküsü zayıfsa, o aracın motorunu çalıştırın ve motoru çalışır
durumda bırakın.
- Motor hemen çalışmadığında, boşalmış olan akünün
cereyan alabilmesini sağlamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar
deneyin.
- Daha sonra şarj edilen aracın motorunu da çalıştırın. Motor
çalıştıktan sonra, şarj kablolarının bağlantılarını hemen çözmeyin. Motorun 5
dakika 2000 devirde çalışmasını sağlayın.
- Takviye kablosunu dikkatle
çözün. Bu işlem sırasında önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarını
çıkarın.
- Akünüzün şarjının bitme nedenini bilmiyorsanız (ışıkların açık
kalması haricinde) yetkili servisinize gidip şarj sistemini kontrol ettirin
------------- 106->206->208->207->301->308->3008->C4X
Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr
|