Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

306 rolanti sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9567
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 03:29
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 306 rolanti sorunu
Mesajı Yazan: serFBdar
Konu: 306 rolanti sorunu
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2010 Saat 21:56
arkadaşlar bu 306 daki rolanti sorunu benim başımı baya ağrıtıyor.sizden aldığım çözümleri ustamla paylaştığımda rolanti ayar valfinin değişmesi bu sorunun çözümünde herhangi bir garanti değildir. diyor ve ben bundan dolayı okadar parayı boşuna vermek istemiyorum.daha önce bu konuda tecrübelerim oldu diyor.sizin bunlarıda duyduktan sonra öneriniz ne olabilir.Ağlama



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2010 Saat 10:22

a dan z ye bır gaz kelebegı temızlıgı yapılmalı. ama oyle uzerıne sprey sıkmakla degıl. komple kelebek yerınden sokulecek ve dagıtılacak. rolantı motoru, kelebek konum sensoru vs hersey detaylı bakımdan gecmelı. eger hala devam edıyorsa rolantı motoru degıstırılebılır. fakat yan sanayı rolantı motorları da var pıyasada. gretı marka. 50 tl cıvarında bundan da deneyebılırsın. orjınalı 200 tl cıvarında olsa gerek...



Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2010 Saat 11:14
Orjinalini yazan: serFBdar serFBdar Yazdı:

arkadaşlar bu 306 daki rolanti sorunu benim başımı baya ağrıtıyor.sizden aldığım çözümleri ustamla paylaştığımda rolanti ayar valfinin değişmesi bu sorunun çözümünde herhangi bir garanti değildir. diyor ve ben bundan dolayı okadar parayı boşuna vermek istemiyorum.daha önce bu konuda tecrübelerim oldu diyor.sizin bunlarıda duyduktan sonra öneriniz ne olabilir.Ağlama


Sizde ustaniza, " eger sorun gitmezse, benim de size para vermem garanti degildir deyin "

Gercekten Peugeot'u taniyan bir ustaya gidin derim. Ustanin söyledigi ihtimal dalindedir, ama
söylediginin " ustalikla" alakasi da yoktur.

Motor tipi nedir yazsaydiniz ona göre yardimci olmaya calisirdik.


-------------
1- Ucuza alan iki kere alir
2- Calisiyorsa kurcalama
3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez.
4- Özür dilemeyi bilmiyorsan kimseyle kavga/tartismaya girme.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2010 Saat 12:04

bence tu5jp makınası olsa gerek... ama tabıkı bu bır tahmın



Mesajı Yazan: seLim
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2010 Saat 12:31
106 gtide rolenti sorunu yaşamıştım bunuda sensörü değişerek hallettim temizlemek bi işe yaramıyor zaman kaybından başka bişey değil

-------------
Düş Peşindeyim Düş Peşime..


Mesajı Yazan: bhdrgkz
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2010 Saat 14:28
Benim rolanti sorunum temizlenerek giderilmişti =) hala da kullanıyorum bir sorun yok.

-------------
www.ilanver.in
www.deppo.org


Mesajı Yazan: serFBdar
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2010 Saat 14:01
arkadaşlar ben bu kelebeği daha önce temizlettim. rolanti ayar valfide orjinali 400 tl civarında. bu sensör bütün arabalarda var ama en pahalısı pejoda. başka markada arabası olan arkadaşlarla konuştum an pahalısı 100 tl. bizimkinin italyanı 230 tl ama ne olacağını kimse bilemez.


Mesajı Yazan: serFBdar
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2010 Saat 14:02
motor tipi derken 306 sedan xn 1,6 anca bukadar biliyorum.


Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2010 Saat 14:05
Selamlar,
diger ( yabanci) forumlardan da arastirdim. Eger temizlik ile olmuyorsa,
mecburen sensörü degistirmeniz gerekecektir. Fiyatini bilemiyorum ( Türkiye)
400tl bile olsa, hem motor hem de fazladan harcanan yakit, size daha da pahaliya gelecektir.


-------------
1- Ucuza alan iki kere alir
2- Calisiyorsa kurcalama
3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez.
4- Özür dilemeyi bilmiyorsan kimseyle kavga/tartismaya girme.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2010 Saat 16:16
400 kım dedıyse cok fıyat soylemıs bence. ayrıca kelebek daha once temızlendı dıyorsan bılgısayara baglanıp oncelıkle sıkıntı nerde bulunmaya calısılmalı derım ben. gaz kelebegı konum sensorundede bır problemın olabılır belkı...


Mesajı Yazan: serFBdar
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2010 Saat 16:44

bilgisayara baglattım bununla ilgili bir sorun çıkmıyor. sadece yakıt karışımında bir problem gözüküyor oda herhalde lpg den olabilir.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2010 Saat 21:13
sımdı soyle dıyeyım. bazı arızalar bılg da gorunmeyebılıyor. cunku tamamen bozuk olmadıklarından oturu calısıyormus gıbı gorunuyorlar. bu durumda ıs bıraz tecrubeye kalıyor.
 
mesela cok basıt bır ornek vereyım. benım aracımdada hararet gostergesı bazen 5 bazende 10 dereceye kadar varabılen oynama yapıyordu. dıyelım 90 gosterırken tak dıye 100 e cıkıyor 2sn sonra tak dıye 90 a dusuyor gıbı. bu sekılde sapmalar yapıyordu. ama yınede calısıyordu. kımseye bırsey sormadım. cunku gostergeye ıleten musurun mavı musur oldugunu bıldıgım ıcın mavı musuru degıstırdım duzeldı...
 
tahmınımce sendekı sıkıntı yıne gaz kelebegı etrafında bıryerden cıkacak gıbı gelıyor. aracın lpg lı olduguna gore bu rolantı sıkıntıların benzındede yapıyormu bunu bır kontrol et? benzınde yapmıyorsa sıkıntıyı lpg ayarlarında aramalısın derım.
 
ayrıca anladıgım kadarıyla lpg de ya suan arıza ısıgın yanıyor yada daha once arıza ısıgın yanmıskı arıza kaydedılmıs. egerkı arıza ısıgın devamlı yanıyorsa karısımı dogru ayarlattırman ve arıza ısıgını sondurmen gerekır.


Mesajı Yazan: zatix
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2010 Saat 10:08
Arkadaşlar Slm,

Bende bir LPG maduru 306 sahibi olarak aranıza katılıyorum.

Bendeki problemde çogu arkadaşın yaşadığı rölanti de stop sorunu. Yıllardır soruna çözüm bulamadım. Başlıktaki yazıların tamamına yakınını okudum. Benim sizden ricam benim aracımın aynısına sahip ve sağlıklı bir şekilde çalışan LPG sistemi olan bir arkadaşın motor bölümünde montajın nasıl yapuıldığını görterir şekilde fotoğrafları yayınlayabilirmi. Eminim sonrasındada çoğu kişiye bunun faydası olacaktır. En çok merak ettiğim fazla yakıtı siteme geri gönderen bir hortum var bunun nereye bağlandığı.

Aracım özellikleri:

1998 Model 1.8 306 XR Sedan (115 Bg) Lovato Fast kit takılı.

Saygılar sunuyorum.

Atakan ÖZTÜRK




Mesajı Yazan: shamed
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2010 Saat 10:43
Orjinalini yazan: zatix zatix Yazdı:

Arkadaşlar Slm,

Bende bir LPG maduru 306 sahibi olarak aranıza katılıyorum.

Bendeki problemde çogu arkadaşın yaşadığı rölanti de stop sorunu. Yıllardır soruna çözüm bulamadım. Başlıktaki yazıların tamamına yakınını okudum. Benim sizden ricam benim aracımın aynısına sahip ve sağlıklı bir şekilde çalışan LPG sistemi olan bir arkadaşın motor bölümünde montajın nasıl yapuıldığını görterir şekilde fotoğrafları yayınlayabilirmi. Eminim sonrasındada çoğu kişiye bunun faydası olacaktır. En çok merak ettiğim fazla yakıtı siteme geri gönderen bir hortum var bunun nereye bağlandığı.

Aracım özellikleri:

1998 Model 1.8 306 XR Sedan (115 Bg) Lovato Fast kit takılı.

Saygılar sunuyorum.

Atakan ÖZTÜRK


Öncelikler üyelerimizi tanıyalım başlığı altından kendinizi tanıtmalısınız..

-------------
Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim

Bakalım Kim Önce Dönücek


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2010 Saat 10:56

Atakan bey sızın aracın aynısı bendede var. ılk basta regulator sıkıntım olmustu. parca hatası olunca degıstırdık ve duzeldı. o gunden sonra hıcbır sorunum yok. detaylı olarak aracımı gorup bakabılırsınız. bugune kadar sızler gıbı buradan yazılarımı okuyup bana gelen cesıtlı lpglı pug sahıbı arkadasların sıkıntılarını cozmeye calıstım. benımle baglantıya gecersenız sızede gereklı sekılde yardımcı olurum.

fazla yakıtı sısteme gerı gonderen hortum dıye yazmıssınız. lpg sıstemınde boyle bır boru yoktur. lpg sıstemınde yakıt depoya gerı donmez. yakıt depo ıcındekı tum basıncla motora dogru ıtılır ve regulator (usta dılınde beyın) tarafından uygun basınca dusurulerek motora salıverılır. enjektor kutugu ıcınde ortalama olarak belırlı bır basınc bulunur. bu basınca gorede enjektorlerın acılma kapanma surelerı degıskendır...


Mesajı Yazan: izci75
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2012 Saat 18:39
merhaba bende bilmeden pegeot 308 aldım.
lavato taktık baya sıkıntı yasayınca beyin degiştik
atiker fast sistem taktık. su an gayet guzel calısıyor
bi sorun yok.


Mesajı Yazan: aslans
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2013 Saat 20:25
Arkadaşlar bende 1995 2000 motor 8 valf 306 var ve bendede rolanti ayarlayıcısı sorunu yaşıyorum yan sanayi buldum boğaz kelebeğini komple temizletip taktırdım biraz düzen tuttu ama yine bozuldu arabada sirkeleme ve boşa atınca stop etme sorunları yaşamaya başladım. Cry bu 306'ların orjinal rolanti ayarlayıcıları genellikle hangi marka oluyor yardımcı olursanız sevinirim.


Mesajı Yazan: asbircan
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2013 Saat 12:27
bu söylenen durumlar bendede yaşandı ama sorunun çözümünü bulamadım rölenti motoru orjinali ile değişti  sadece belli bir süre sorun yaşanmadı ama sonra tekrar bu sorunları yaşıyorum zannedersem bu sorunun kökten çözümü yok herhalde eğer çözüm bulan olursa paylaşın teşekkürler 


Mesajı Yazan: halit7874
Mesaj Tarihi: 18 Nisan 2013 Saat 21:30
Arkadaşlar  selamün aleyküm yeni 1999 model 306 sedan grafii 1.6 8valf aldım aracım güzel parasına göre çok iyi yalnız almadan satan arkadaş söyledi rolenti sorunu var diye. ben de daha önceki  renoda aynı sorunu yaşayıp düzeltigim için, yaptırırım diye bilerek aldım  şimdi forumu okudum gözüm korktu varmı bu sorunu çözen.bir bilgi aktarsanız


Mesajı Yazan: drsnylmz
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2013 Saat 21:09
arkadaslar benimde rolanti sorunum var sabahları cok düzgün calısıyor sogukken bir sey yok yalnız motor ısınmaya basladıktan sonra rolanti durumda dururken  marş ısıgı yanıp sonmeye baslıyor tam stop edemiyor bazen de ani yavaslamalarda durdugumda sıkısık trafik tümsek gibi hemen stop ediyor  1994 306 1.8 8 valf rolanti musurunu degistirdim aynı sorun devam ediyor sorunu benzinde de yapıyor gazdada aynı sorun baska bir ustaya gösterdim sensörün orjinali ni taktırmamı söyledi aldıgım sensor yan sanayi imis 50 tl ye almıstım boğaz kelebegini temizlet diyorlar görüşlerinizi bekliyorum


Mesajı Yazan: rolandgarros
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2013 Saat 00:01
vala bıktırdı bu rölanti olayı bugün hiç yapmadı nazar değmesin umarım yapmazda ama yaptığı zaman böyle arabayı kenara çekip yayan devam edesi geliyo insanın LOL


-------------
https://www.pejo206.com" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: ErolSs
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2013 Saat 12:24
aynı problem bendede var 99 1.6 306 bazen yapıyor bazen yapmıyor bosa atınca devir 2 bin 2 beş yüze cıkabiliyor ama hiç stop etmedi  oksijen sensörü rolanti motoru galiba gaz kelebeğinin sensörüydü oda değişti :D yeşil jaklı hararet müşürüde dahil ne varsa değişti hala aynı sorunu çözen yokmu daha :D

-------------
QWERTY


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2013 Saat 22:26
Evet benim araçta arda sırada yapmaya başladı çözüm peugeot dan vazgeçmek başka çaresi yok :)
Benim sanki dikkatimi çeken bi durum var gazda da benzinde de yapıyo yaptımı ama sanki benzin az kalınca benzin ışığı yanınca yapıyo olabilir mi diye merak ediyorum


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: neoplan_ejder
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2016 Saat 21:56
SELAM ARKADAŞLAR 306 MODEL ARACIMIN DEVİR SAATİ KELEBEK BOĞAZI TEMİZLİĞİNDEN ÖNCE PIRPIRLAYARAK ÇALIŞIYORDU TEMİZLİKTEN SONRA HİÇ ÇALIŞMADI NE YAPMAK GEREKİR



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net