Arka fren balatalarinin degisimi,
Önemlli hatirlatma : Bu sadece bilgilendirme amacli hazirlanmistir. Meydana gelebilecek hatalardan, yaralanma-sakatlanmalardan sorumluluk kabul etmiyorum. Olabilecek hatalar icin, doktorunuza ve/veya eczaciniza basvurun
gerekli arac-gerecler foto 1.
1 takim fren balatasi -tercih Ate marka ( sag+sol ) 2 adet fren merkezi (silindiri), 1 takim fren balatasi yay takimi - tercih Ate marka - 0,5lt hidrolik yag, 10 imbus anahtar, 11 acik anahtar, 8 yildiz anahtar pense, tornavida (düz), 19 lokma+uzatma, 32 lokma, moment anahtari (150-200Nm) 8 yildiz anahtar, cekic,
Herzamanki gibi, aracimizi düz bir zeminde iken, bijonlari gevsetiyoruz. ( EL FRENINI KESINLIKLE CEKMIYORUZ), 1.vitese aliyoruz, ön tekerlere takoz koyuyoruz. kirko ile kaldiriyoruz, ve sehpaya aliyoruz. lastigi söküp aliyoruz ve 32 lokma+uzatma ile göbekteki somunu söküyoruz (dikkat etmek lazim, bu somun cok sikisiktir) araci sehpadan düsürmeyin.
Kampanayi cekip aliyoruz. ( cogu zaman zordur ve cekic yardimi lazim olabilir) El freni telini söküp, bosa cikariyoruz. eski balatalari söküyoruz.
Alttaki foto.'daki gibi ; fren merkezini 10 imbus somunla takiyoruz ve fren borusunu 11 acik anahtar ile fren merkezine bagliyoruz. Balatayi+yaylari ve el frenini takiyoruz.
son olarak, kampanayi takiyoruz ( cekic yardimi lazim olabilir, cekici direk kampanaya vurmayin) bir tahta parcanini kampananin üzerine koyup cekici öyle kullanin )
Kampana yarim girdikten sonra ( 32 lokma ile pul+somunu koyduktan sonra sikarakta kampanayi yerine oturtursunuz)
Ortadaki "32" pul+somunu KESINLIKLE MOMENT ANAHTARI ILE (140 - 150 Nm ) sikistiriyoruz. Nedeni ; Öncelikle emniyetimiz icin ve fazla sikmadan dolayi somunun dis atlamasini- yalama olmamasi icindir.
Arabalarin hemen hemen tüm somun-civatalari icin sikistirma-takma- gücü ayri ayridir. Bilek gücü ile hesap edilmesi de imkansizdir. Bazi civatalar+somunlar 10Nm gerektigi gibi bazilarida 140-150Nm olabilir.
Ben kampanayi, pastan korunmasi icin cinko spreyi ile boyadim-(kapladim) Dileyen kampana icin özel isiya karsi dayanikli boya ile boyayabilir. Cinko kaplamanin faydasi, hem pastan korur, hem de lastik degistirme esnasinda, jantin, kampanaya yapismasini önler.
Veeee, lastigimizi takiyoruz. Burada da moment anahtari ile 90-100Nm. Bu kesinlikle bizim emniyetimiz icin sarttir.
Tüm islemler bittikten sonra, bize bir yardimci lazim, fren havalarini almak icin.
1 kisi aracin icinde olacak ve fren pedalina, 10-15 defa bsip en son basmada ayak pedala basili olarak kalacak, diger kisi, fren mekezinden 8 yildiz ile borulardaki havayi alacak. Fren merkezinin arkasindaki hava alma somunun hafif gevsetip, icerdeki fren pedalina basan kisinin ayagi, aracin zeminine inecek sekilde herzaman basili tutacak. Bu islem fren merkezindeki ve tüm sistemdeki havayi alana kadar devam edecek. Fren hidroliginide , hidrolik kabindan doldurmayi unutmuyoruz.
------------- 1- Ucuza alan iki kere alir 2- Calisiyorsa kurcalama 3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez. 4- Özür dilemeyi bilmiyorsan kimseyle kavga/tartismaya girme.
|