Hayat kurtaran teknikler
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=943
Tarih: 03 Ocak 2025 Saat 11:44 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Hayat kurtaran teknikler
Mesajı Yazan: Cnccoder
Konu: Hayat kurtaran teknikler
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2008 Saat 21:34
Otomobil kullanmanın inceliklerini anlatan uzmanlar, yüksek hızla
seyreden araçlarda ön camın kırılması, lastiğin patlaması ve araçta
yangın çıkması gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda sürücünün
soğukkanlı davranmasını öneriyor.
Cam kırılması
Uzmanlar, özellikle süratli hareket eden araçlarda ön camın kırılması
halinde, sürücülerin nasıl hareket etmesi gerektiğiyle ilgili olarak
şunları öneriyor:
"Aynalardan yararlanarak aracınızı yolun sağ tarafına park edin.
Flaşörleri açın ve dikkatlice dışarı çıkın. Aracın cama yakın olan
kalorifer ve havalandırma deliklerine gazete kağıdı veya bez parçası
koyarak, cam parçacıklarının bu kısımlara düşmelerini önleyin. Sonra
krikonun arka kısmı ile camı içeriden dışarı doğru kırın. Cam lastiğini
dikkatlice çıkarıp temizledikten sonra, yeniden kullanılabileceği için
bagaja koyun. Gazete kağıdına birikmiş cam parçalarını bir naylon torba
içine koyun ve en yakın çöp bidonuna atın. Öylece en yakın cam
tamircisine kadar gidin."
Lastik patladığında
Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanın arkasının sağa veya sola
doğru kaymaya başlayacağını belirten uzmanlar, ön lastiklerden biri
patlamışsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışılması gerektiğini
bildiriyor. Ön lastiklerden biri patladığı zaman, aracın, lastiğin
patladığı yöne doğru kuvvetlice çekildiğini vurgulayan uzmanlar, bu
durumda direksiyonla, aracın düz bir doğrultuda tutulmaya çalışılması
ve yavaş frenleme ile durmasının sağlanması gerektiğini kaydediyor.
Uzmanlar ayrıca, taşmış dereler, nehirler veya büyük su
birikintilerinin içinden geçerken, aracın hızının kesilmesi gerektiğini
hatırlatıyor. Mütevazı bir aile otomobilinin, 25-30 santimlik su
birikintisinden geçebilecek yetenekte olduğunu söyleyen uzmanlar, bu
noktanın üstüne su geldiği takdirde, su damlacıklarını kuvvetli bir
sprey gibi motorun üstüne püskürdüğünü, bu su bombardımanının da,
bujilerin ve distribütörün ıslanmasına sebep olarak aracın stop
etmesine yol açtığını belirtiyor.
Araçlarda yangın
Araçlardaki yangının önüne geçilmezse, büyük bir facianın meydana
gelebileceği uyarısında bulunan uzmanlar, buharlaşmış benzinin
tutuşarak deponun alev almasına sebep olduğunu bildiriyor. Bir süre
sonra da aracın infilak edebileceğini kaydeden uzmanlar, "Araçta duman
tespit edildiği an araç durdurulmalı. Sonra anahtar üzerinde kontak
kapatılmalı. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde,
gerektiği takdirde aracın itilmesi mümkün olmaz. Bütün yolcular
dikkatlice dışarı alınmalı. Motor kaputu kısmi olarak açılmalı. Böylece
alevlerin büyümesi önlenmiş olur. İmkan varsa akü kutup başı sökülmeli.
Yangın söndürücü varsa kullanılmalı, yoksa, battaniye veya oto
kılıfından yararlanılmalı. Bu örtüler, alevlerin oksijen alıp
büyümesini önleyecektir" tavsiyesinde bulunuyor.
Kayma esnasında
Uzmanlar, aracıyla yokuş çıkarken geriye doğru kaymaya başlayan sürücülere de şu önerilerde bulunuyor:
"Ayağınızı yavaş yavaş gaz pedalından çekin ve zemine tutunma
sağlanınca yavaş yavaş tekrar basın. Kayarken savrulmayı engellemek
için direksiyonunuzu kayma yönüne doğru çevirin, kesinlikle
tekerleklerin kızaklamasına sebep olacak şekilde frene basmayın.
Unutmayın, dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez. Eğer
kızakladıysanız, hemen fren basıncını azaltın ve tekerleklerin
dönmesini sağlayın ama, sakın ayağınızı frenden tam olarak çekmeyin
(ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza gereğinden fazla
basmışsanız ayağınızı gazdan çekin, frene çok bastıysanız frendeki
basıncı azaltın, direksiyonu sert şekilde çevirmişseniz direksiyonu
yumuşatın, ayağınızı debriyajdan sert çekmişseniz tekrar debriyaja
basın.
...Alıntıdır.....
------------- Beni sevmek için programlanma devrelerini yakarım...
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2008 Saat 22:05
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2008 Saat 22:14
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2008 Saat 22:24
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2008 Saat 23:25
paylaşım için teşekkürler
|
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2008 Saat 23:30
sağolasın
------------- 106->206->208->207->301->308->3008->C4X
Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2008 Saat 01:07
güzel bilgiler devamını bekleriz.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2008 Saat 09:52
PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER
|
|