Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Xt Hareret sürekli 90ın Üzerinde ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9402
Tarih: 14 Eylül 2025 Saat 20:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Xt Hareret sürekli 90ın Üzerinde ?
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 206 Xt Hareret sürekli 90ın Üzerinde ?
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2010 Saat 16:53
Merhaba arkadaşlar 1 ay önce P 206 Xt Aldım 1.6 110 hp Yanlız Arabanın harereti sürekli 90 ın üzerinde çoğu zaman 100 de Hatta dün kızılay trafiğinde 110 a kadar çıktı bir ustaya gösterdim normal dedi 98 de fan açıyormuş peugeot lar ama bu kadar yüksek olması beni telaşlandırıyor Ne yapayım sizce suyuna baktım çamur gibi kahverengi resmen antifirizli suymuş Ne yapmam lazım ? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2010 Saat 17:24
Daha önce bu konuyla ilgili yorumlar vardı sitede biraz araştır. Fikir alabilirsin.


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2010 Saat 17:30
Radyatöre yakın zamanda antifiriz koydunuz mu... Yada kışın konulan antifiriz radyatör içindeki kir pas kireci çözmüş tıkamış olabilir... Doğal olarak soğutma sıvısıda tıkanmış kanallardan rahat geçiş yapamayacağı için hararet bir miktar yükseliyor olabilir... Şöylede anlayabilirsin eğimli bir yolda boşa atarsın araç hızını alır hararet 70 dereceye kadar düşüyorsa sorun yok. Düşmüyorsa 90 derecede sabit kalıyorsa radyatör müşür termostatı gözden geçirmende yarar var... İhmal etme...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2010 Saat 17:42
En son antifiriz Araca 7bin Km önce konulmuş Aracın Ek su Kısmını Yavaş Yavaş açtığmda Hareret 110 Derecedeydi hararet bayağı kahverenki bir su fışkırdı kapattım geri ancak sabah açtım suda eksilme yok fakat çamur gibi bir su var resmen Radyatör sanırım yeni değiştirilmiş tıkanma olacağını sanmıyorum Ancak Devirdayim de bir proble olabilir mi acaba 


Mesajı Yazan: t@lip
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2010 Saat 08:45
Aynı konu o kadar çok tartışıldıki forumda, sanıyorum söylenecek hiç bir şey kalmadı. Bence eski konuları tarayıp aracınız durumunun normal olup olmadığına karar vererek, değilse tamir ettirin, Geçmiş olsun..

-------------
En iyisi senin olandır


Mesajı Yazan: arifkemal
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2010 Saat 12:11
Orjinalini yazan: 06Pug 06Pug Yazdı:

En son antifiriz Araca 7bin Km önce konulmuş Aracın Ek su Kısmını Yavaş Yavaş açtığmda Hareret 110 Derecedeydi hararet bayağı kahverenki bir su fışkırdı kapattım geri ancak sabah açtım suda eksilme yok fakat çamur gibi bir su var resmen Radyatör sanırım yeni değiştirilmiş tıkanma olacağını sanmıyorum Ancak Devirdayim de bir proble olabilir mi acaba 
radyatör yeni değişmişse ve 7000 km olmuşsa su değişiöi  su öyle çamur gibi olmaz. su dolaşım aksamına baktırmanı tavsiye ediyorum. radyatör tıkanmasa bile , şanzıman eşanjörü tıkanmıştır,kalorifer peteği tıkanmıştır, onlardan da su geçiyor. aynısı benim başıma geldi. radyatörde değişti devirdaimde kontrol edildi yine hararet yüksek. suyun geçtiği heryere baktır.


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2010 Saat 19:20
bendede 100 üzerine çıktığı oluyor artık alıştım. gözüm hep ibrede ama yapacak bişey yok. fan açınca çabuk iniyor hararet ama boşta inerken 70 leri görüyorum. 206 larda hararet sorunu kronik alışın Sırıtma


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2010 Saat 20:14
100 e çıkması normal şehiriçinde sıkıştırıldıgında. peugeot motoru harareti sever fakat 100 ün üstüne çıkıyorsa bi problem vardır ayrıca peugeot kolay kolay hararet yapmaz. termostat + çift kademe fan var zaten. bnmde 80 den yukarı çıkmıyo Sırıtma rampada anca 90 sonra hemen iniyo 70-80 arası geziniyo bende de heralde termostat erken açıyo

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: tnt0648
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2010 Saat 17:07
Bu dertten bende muzdaripim radyatör,devirdaim,hararet müşiri,termostat değişti radyatör hortumları sökülüp temizlendi radyatör açıcı katkı kullanıldı fakat halen hararet normal kullanımda 95 civarı rampada yada sıkıştırdığımda 100-110 arası dolaşıyor kafasına göre.ben pes ettim artık takmıyorum kafayada. motoru elime alacağım günü bekliyorum.Bu arada aracım 2000 model 206xs 1.6 90hp ben ikinci kullanıcısıyım aldığım abla sağolsun hiç antifiriz yüzü göstermemiş çamur gibiydi soğutma suyu sanırım onun sonucu...bence çok kurcalama sende yaklaşık 1000tl nin üstünde para harcadım ama halen sonuç aynı paran cebinde kalsın...


Mesajı Yazan: muhlisoz
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2010 Saat 20:47
bende de 206 xt var. hareretin 90ın altına düştüğünü daha hiç görmedim. normal zamanla sende alışırsın

-------------
Muhlis Özdemir
2005 206XT 1.4
Adana
1986


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Temmuz 2010 Saat 10:17
arkadaslarında soyledıgı gıbı bu konular cok konusuldu. sen alınma ama bunları soyleye soyleye bıktım yanı :)  sogutma sıvısı camur hale gelıyorsa o araca hıc bakılmamıs demektır. duzgun bakılan aracın sogutma sıvısı her zaman antıfırızın rengınde olur. antıfırız kalıtelı ve bol oldugu surece devırdaım pompasıda uzun omurlu olur. sogutma suyunun asla ve asla bırak camuru kahverengı bıle olmaması lazım. o suyu en kısa surede yenıle. hemde tamamen bosalttır. mumkunse 2-3 kez degısım yaptırarak kanallardakı tortularıda temızlemeye calıs. ıcını cok cok ıyı temızlemen gerekır. temızlendıgınden emın olduktan sonra bol antıfırızlı olarak "evınde kendı ıctıgın sudan" doldur... sıstemın sıhhatı ıcın bu gereklıdır


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2010 Saat 18:44
307  lerde de  aynı problem var .pek yol gitmeme ragmen hararet devamlı 90-100 arası fan devreye girse bile aracı stop ettirdikten sonra fanda duruyor ..96 model  dogan slx te bile hararet varken aracı stop ettirsen bile fan yine çalışırdı .. bu peugeotları anlamadım giiti . 307 si olan arkadaşlar sizdede bu durum varmıdır acaba?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2010 Saat 16:43

Arkadaşlar merhaba bende 2005 partner var sürekli hararet 110 un bile üstüne çıkıyor 80-90 ı geçince hareraret artıyor yazın ortasında kaloriferi açıyorum suya yağ karışmıştı yağ soğutucuyu değiştirdim yine hareret yapıyor üst kapak sağlam arkadaşın dediği gibi yokuş aşağı 70 lere kadar iniyor su da yağ vardı şimdi temizlendi   termostatı iptal etsemmi yada devir daim pompasında mı bir sorun var kalorifer de imanına kadar ısıtıyor ne yapmam konusunda yardım olursanız sevinirim pejo yu o kadar severdim artık nefret etme derecesine geldim



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2010 Saat 14:57
aynı sıkıntı bende de var suyunu 3-4 kez boşalttırıp, yenisini koydurdum. ama değişen birşey olmadı aynı hemen kahverengi oluyor bilmiyorum böyle ne olacak.


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2010 Saat 15:34
antifriz koyun max seviyyeye kdr max ın üstüne çıkması bide öyle takip edin

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: serkan24577
Mesaj Tarihi: 21 Ağustos 2010 Saat 19:56
Orjinalini yazan: muhlisoz muhlisoz Yazdı:

bende de 206 xt var. hareretin 90ın altına düştüğünü daha hiç görmedim. normal zamanla sende alışırsın
aynen katılıyorum Sırıtma


Mesajı Yazan: 206 xt 11
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2011 Saat 20:19
s.a arkadaşlar bende 2000 model 206 xt var arcımın daha harareti 70 bile olmadan fan açıyor ve çok hızlı çalıştırıyor.arabayı istop ettiğim zamanda 15  20 dk fanı çalışıyorsanki hararet yapmış gibi.başına böyle bişey gelen varmı veya sebebini bilen. şimdiden teşekkür ederim. :)



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2011 Saat 22:05
Orjinalini yazan: 206 xt 11 206 xt 11 Yazdı:

s.a arkadaşlar bende 2000 model 206 xt var arcımın daha harareti 70 bile olmadan fan açıyor ve çok hızlı çalıştırıyor.arabayı istop ettiğim zamanda 15  20 dk fanı çalışıyorsanki hararet yapmış gibi.başına böyle bişey gelen varmı veya sebebini bilen. şimdiden teşekkür ederim. :)

Yeni üyeliğini tamamlamış ve foruma girmiş üyelerimiz, "Üyelerimizi Tanıyalım" başlığı altında lütfen yeni konu açarak kendinizi tanıtınız, Tüm bilgileri eksiksiz doldurmanız sizi daha iyi tanımamız açısından bizlere yardımcı olacaktır, Bilginize...

Tanıtma Konusu Açmak İçin Lütfen;
Bu Linke Tıklayın: new_topic_form.asp?FID=22" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/new_topic_form.asp?FID=22

1.- Adınız, soyadınız:
2.- Yaşınız:
3.- Aracınız (Markası, modeli):
4.- Hobileriniz:
5.- Mesleğiniz:
6.- Siteyi nereden duydunuz:
7.- Kan Grubunuz:
8.- Burcunuz:
9.- Taraftarı olduğunuz takım:
10.- Hangi ilçe yada İldesiniz:
11.- Msn adresiniz:


İlginiz için teşekkür ederiz.

Peugeot Türkiye Fun Club Yönetimi
http://www.peugeotturkey.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkey.com & http://www.peugeotturkiye.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkiye.com


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2011 Saat 23:26
sana tek kalemle yazacağım üç sebep olabilir.
1.suyunu boşalttırıp antifrezz koydurduysan yada kendin koymaya çalıştıysan belki hava yaptırmış olabilirsin ve devirdaim suyu çeviremez.
2.devirdaim bıçakları kırılmıştır çalışır,döner ama suyu çeviremez ondan yapar.devirdaim bozuk olabilir.
3.termostat suyun çok kirli olduğundan yapışıp açma kapama işlemini tam anlamıyla yapamıyodur o yüzden olur.


Mesajı Yazan: assat76
Mesaj Tarihi: 03 Kasım 2011 Saat 05:41
vay arkadaş bu kadar deneyimli insanlar yazmış ama kimse de dememişki "suyun çamur gibiyse ve temizlemene rağmen yağ karışıyosa conta yakmışsındır" diye.tek sorun bu.ve tüm bu sorunu yaşayan arkadaşlar (konu eski olmasına rağmen) hiç mi bi usta böyle böyle demedi size?


-------------
PEUGEOT 206 1.4 XR AUTO 2001 LPG


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2011 Saat 15:56
Arkadaşlar bende 87 derecelik alman malı termostat taktırdım arabaya ( kendi termostatını bulamadım ) şimdi harerek 90-100 arası dolaşıyor
eskiden ise termostat açık kalmış hiç çıkmazdı bu sıcaklıklara bi zararı olurmu peugeot un kendi termostatı kaçta açıyor biliyormusunuz ?  Araç 98 model griffe


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2011 Saat 19:50
Orjinalini yazan: Üçyüzaltı Üçyüzaltı Yazdı:

Arkadaşlar bende 87 derecelik alman malı termostat taktırdım arabaya ( kendi termostatını bulamadım ) şimdi harerek 90-100 arası dolaşıyor
eskiden ise termostat açık kalmış hiç çıkmazdı bu sıcaklıklara bi zararı olurmu peugeot un kendi termostatı kaçta açıyor biliyormusunuz ?  Araç 98 model griffe


bende 306 kullanıcısıyım bizmde 98 de açıyor diye biliyorum...


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2011 Saat 20:52
98 mi Embarrassed termostata 98 çok deilmi ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2011 Saat 21:48
ankarada rakım farkı yüzünden sular 97 derecede kaynıyo yani su kaynadıktan sonra termostat açılıcak desene Star


Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2011 Saat 22:41
zuhahaha Sırıtma su kaynadıktan sonra açılan termostadı neyleyim  97 termostat acan fanı ne zaman açar acaba Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2011 Saat 22:49
yahu uğraşmayın arkadaşlar 60lık termostat taktırın rahat rahat binin Sırıtma



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net