Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Euro Dieselden normal dizele geçiş

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9394
Tarih: 11 Ağustos 2025 Saat 11:08
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Euro Dieselden normal dizele geçiş
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Euro Dieselden normal dizele geçiş
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2010 Saat 22:11
Arkadaşlar slm öncelikle konuyu açmamın hikayesini çok kısa olarak özetlemek istiyorum daha sonra zaten sorum otomatik olarak gelecektir. Arkadaşlar bizim alt komşumuzun evinde çok uzun zamandır kullanmadığı bi mazotlu kat kaloriferi var. Çok uzun zamandır kullanılmıyor ki 2000 yılından beri. Geçtiğimiz günlerde kalorifer kazanının balkonda fazla yer kaplamasından dolayı ve özellikle sadece yaz aylarında gelmesinden dolayı kaloriferi iptal etti. Bende yardım amaçlı malum yaşlı insanlar, kazanın yerini değiştirdim. Ancak iş mazot deposuna gelince öğrendimki içinde şu andabiraz fazla mazot var. Ne yapacağını sordum yada nasıl değerlendireceğini bana söylediği arabana olursa kullan dedi. Numune alıp burdaki hemen hemen tüm akaryakıt istasyonlarına götürdüm. Mazotun biraz eski olduğu ancak herhangibir zararının olmadığını söylediler. Yeni nesil sıfır dizel araçların bile normal mazot aldığını söylediler. Biliyorsunuz ki veya dizel 206 kullanan arkadaşlar bilir genelde çoğumuz euro dizel kullanıyoruz. Ben bu mazotu aracımda değerlendirsem sorun çıkartırmı acaba oldukça da fazla mazot. Aracım 2005 model 206 1.4 X-desing



Cevaplar:
Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2010 Saat 22:29
10 senelik mazot ve kırsal mazot. ne kadar çok olursa olsun eğer bir sorun olursa arabanda yapacağı tahribat ve çıkaracağı sorunlar seni mutsuz edecektir. Al o mazotu kamyoncu yada minibüsçüye uygundan sat satabiliyosan. Ama 2005 model aracıma o mazotu koymazdım ben. Eskiden 307 HDI vardı bende. Turbosu arıza yapmıştı ve bayağı canımı yakmıştı. Mazot pompan bozulsa yada enjektörlerin pert olsa sağlam bir bütçe ayırırsın. zaten o parayada arabana mazot koyardın??? Göz Kırpma

Dizel arabanın şakası yok kanımca. 10 senedir kalorifer kazanının deposunda beklemiş mazotu aracınıza koyarak aracınıza riske atmaya değmez şahsi fikrim.


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2010 Saat 22:37
Ben aracı aldıktan sonra bir süre kırsal motorin koydum sonuç: enjektörleri temizletmek zorunda kaldım 400TL  

-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2010 Saat 22:50
yapma !! walla ben o zaman yarın geri çekeyim depodan fullemiştim depoyu 10-15 km yaptım sanırım onun zararı olmaz.. Walla isteyen olursa satayım gitsin 700 lt kadar mazot olsaydı aslında ii olurdu.. Bilmiyorumki ne yapayım..


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2010 Saat 22:56
Depoyu boşaltmakta tehlike diye biliyorum yanlış biliyor olabilirim. Tavsiyem azaldıkça euro ile takviye etmen ama ustalar daha iyi bilir bir araştır (depoyu boşaltmak pisliklerin depoda kalması demektir üzerine mazot aldıkça mazot pompasına orayı geçerse de enjektörlere gelmesi demektir.)

-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2010 Saat 22:59
walla biz 206 hdi yi 2002 senesinde aldığımızda eurodiesel yoktu 6 aydan fazla normal mazotla kullandık hiçbi sorun çıkarmadı... Ama eurodiesel geldiğinden beri bi daha almadım araba ölü gibi oluyo normal mazotla gitmiyor...


Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 26 Mayıs 2010 Saat 23:04
dinlenmis mazot daha kaliteli olur. Kullan zarari olmaz, eskiden eurp dizel mi vardi ?

-------------
1- Ucuza alan iki kere alir
2- Calisiyorsa kurcalama
3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez.
4- Özür dilemeyi bilmiyorsan kimseyle kavga/tartismaya girme.


Mesajı Yazan: rifatseker
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2010 Saat 09:28


Bir yerde gördüm fikir vermesi açısından ; ALINTIDIR

1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.


2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azaldığı için yakın ( 3-4 yıl ) zamanda tüm dizel araçlar bu yakıtı kullanmaya başlayacak.


3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.


Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.


Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.


Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.


Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir.


Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.

Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.



-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2010 Saat 11:47
hiç koyma bence enjektörleri tıkar pompa gider araba gitmez zaten o mazotla

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2010 Saat 12:25
bence yarım depo mazotun içine karıştırılarak (10-15 lt ilave ederek) kullanılabilir.

-------------
Hadi, 1981, İstanbul


Mesajı Yazan: t@lip
Mesaj Tarihi: 27 Mayıs 2010 Saat 14:30
Orjinalini yazan: H-a-d-i H-a-d-i Yazdı:

bence yarım depo mazotun içine karıştırılarak (10-15 lt ilave ederek) kullanılabilir.
Madem o mazot bedava işte mantıklı çözüm.

-------------
En iyisi senin olandır


Mesajı Yazan: tayfunyesilyurt
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2010 Saat 17:19
Orjinalini yazan: H-a-d-i H-a-d-i Yazdı:

bence yarım depo mazotun içine karıştırılarak (10-15 lt ilave ederek) kullanılabilir.
 
bencede gayet mantıklı fikir ;)


-------------
Peugeot 307 1.4 Hdi


Mesajı Yazan: SahinGün
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2010 Saat 18:17

Mazot az da değilmiş hani 700lt yazmıs arkadaş... Bence sadece bu mazotu kullanmak yerine yeni mazotla kullanılarak değerlendirilir. Ama bir minibüs ya da kamyoncu da bu mazota hayır demiyecektir uygun biri bulunup satılabilir..



-------------
Şahin Gündoğan QuiK_


Mesajı Yazan: ibrahim YILDIZAK
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2010 Saat 20:30
Orjinalini yazan: SahinGün SahinGün Yazdı:

Mazot az da değilmiş hani 700lt yazmıs arkadaş... Bence sadece bu mazotu kullanmak yerine yeni mazotla kullanılarak değerlendirilir. Ama bir minibüs ya da kamyoncu da bu mazota hayır demiyecektir uygun biri bulunup satılabilir..



En mantıklı bir fikir bu bence neden riske gireceksin ki?


-------------

01 COA 084 ARh(+)


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2010 Saat 21:05
2002 model ford fiesta tdci aracima bu gune kadar hic eurodizel koymadim hic bir sorunlada karsilasmadim arac suanda 130 binde
dnlenmis mazot iyidir bence enjektor temizleyici koy ve kullan 700lt mazot sonucta


-------------


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2010 Saat 21:09
bencede katılıyorum size


Mesajı Yazan: can32
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2010 Saat 21:22
normal dizelin sıkıntısı çoğu zaman içindeki yabancı maddeler. yanıcılığı biraz daha düşük ve euro dizelden daha kalın. ancak bu motorda rahatlıkla yanabilir. benim fikrim, o mazotu iyi bir şekilde filitreden geçirip temizlersen aracına zarar vermeyeceği yönünde.


Mesajı Yazan: shamed
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2010 Saat 21:35
Orjinalini yazan: H-a-d-i H-a-d-i Yazdı:

bence yarım depo mazotun içine karıştırılarak (10-15 lt ilave ederek) kullanılabilir.
  bcede


-------------
Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim

Bakalım Kim Önce Dönücek


Mesajı Yazan: ErolSen
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2010 Saat 22:02
ben askerliğimi yüksekovada yapmıştım. orda hiç hayatımda görmediğim kadar çok toyota corolla  vardı  herkes bunları kullanıyo tabi dikkatimi çekti merak ettim niye herkeste bu araba var. bi gün taksiye bindim çarşıya gidecem takside toyota şöföre dedim dayı hayrıdır yaw niye burda herkeste toyota var. dayı dediki burası kaçak memleketi  kaçak benzin gani gani bu kaçak benzini de en iyi ,en sorunsuz yakan araba toyotaymış ondan milet paso bunlara biniyomuş. hani araban  toyota olsa fulle fulle gez hiç bişey olmaz diyecem. ama pejoya koyma bunlar biraz nazik arabalar. arkadaşlarında felan varsa toyota doldurun gezin hiç bişey olmaz. yoksa da sat gitsin.


-------------
Erol ŞEN
ESKİŞEHİR
21.02.1985
B Rh +
2005 206 X Line 1.4 O.V


Mesajı Yazan: drakman
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2012 Saat 23:42
Bende Yüksekova'da belli bir süre kaldım. Orada gördüğüm kadarı ile belki normalden fazla Toyota olabilir ama ben abartılı sayıda Toyota Corolla görmedim. Kaçak benzin meselesine gelince, kaçak benzin 7-8 yaşından küçük otomobillerde sorun yaratır, eski teknolojiye sahip otomobillerde sorun çıkarmaz. Eğer Toyota Corolla sorun çıkarmıyorsa yakıt teknolojisi olarak geri kaldığı sonucu çıkmaktadır. Çünkü yakıt teknolojisi daha hassas ve gelişmiş yakıt formlarına geçmektedir. Örneğin yerli otomobiller Toros, Şahin, Brodway'de de fazla ayrıştırılmamış benzin sorun çıkarmaz çünkü bu araçlar seçici değildir.

-------------
PEUGEOT 3008 ALLURE ETG6(FULL) DİZEL+OTOM.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2012 Saat 12:19
artık böyle bir sorun kalmadı mazotların hepsi eurodizel


Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2017 Saat 17:40
Arkadaşlar bugün normal dizel almak zorunda kaldım. BP'den. Depoda 1 eurodizel 2 normal dizel var. Fiyatları da aralarında 2 kuruş var. Alırken koy bir şey olmaz dedim ama sonra da acaba dedim. Bir sıkıntı olur mu?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net