Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

1.4 HDI 307'm çekişten düstü?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9205
Tarih: 20 Haziran 2025 Saat 15:59
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 1.4 HDI 307'm çekişten düstü?
Mesajı Yazan: dieselbastard
Konu: 1.4 HDI 307'm çekişten düstü?
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 23:12
Aracım Çekişten Düstü Kalkarken Cok Ağır Şekilde Kalkıyor Seri Kalkısını kaybetti.. Yardımınız İcin Teşekkürler.. Aracın Motor Bakımları Daha Yeni Yapıldı 

-------------
Peugeot 307 1.4 HDI________



Cevaplar:
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 23:21
motor bakımı yapıldıktan sonra mı bu arıza meydana geldi herhangi bir arıza lambası yakıyormu ?

-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: dieselbastard
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 23:25
hiçbir arıza lambası yakmıyor motor bakımları yapılmadan öncede aynıydı yaptık gene aynı kalkarken hantal


-------------
Peugeot 307 1.4 HDI________


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 23:28
aracın triger seti değiştimi ?
bu arıza ne zaman başınızda geldi durduğu yerdemi oldu yoksa sıkıştırdıktan sonramı oldu


-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: dieselbastard
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 23:29
triger kayısı değişti set olarak değişmedi herhalde


-------------
Peugeot 307 1.4 HDI________


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 23:32

anlatmak istediğim bu arıza aracınıza herhangi bi işlem yaptıktan sonramı meydana geldi yoksa birden biremi böyle oldu



-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: dieselbastard
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 23:36
yok işlem yapıldıktan sonra değil birden bire oldu daha doğrusu söyle anlatıyım sana kardesim abim istanbuldan bu aracı aldığında bana daha seri ve kalkıslarda daha atik olduğunu söyledi. Ama ben bu arabayı kullandığımdan beridir aynı hiç değişen bişe olmadı. Ama Abim icin demin dediğim gibi seriliği ve kalkıslardaki atikliği kaybolmus. Onun lafına göre is yapıyorum açıkcası diğer 1.4 HDI ları deneme sansım olmadı diğerleride aynımı bilemiyorum

-------------
Peugeot 307 1.4 HDI________


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2010 Saat 23:50
aracı kullanmadan bişey demek yanlış olur

-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2010 Saat 10:35
Muhtemelen abin sana bu aracı verdikten sonra başka araç yada araçlar kullanmıştır onlar daha seriyse olur öyle


Mesajı Yazan: rifatseker
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2010 Saat 10:44
Orjinalini yazan: kundun kundun Yazdı:

Muhtemelen abin sana bu aracı verdikten sonra başka araç yada araçlar kullanmıştır onlar daha seriyse olur öyle



:) Katılıyorum , 1.4 HDI 307 'den bahsediyoruz sanırım. Yine de çok emin olmak istiyorsan bir bayiye gidip test sürüşü yapmak istiyorum dersin 1.4 hdi 307 var ise :) sanırım bu aklında ki soruları siler. Sonuçta bir başkasının öngörüleri ile hareket etmek ne kadar doğru bilemiyorum.


-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4


Mesajı Yazan: dieselbastard
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 17:16
saolun (: ama arac 99binde 2.el aldığımız icin neredeyse bütün bakımları yapıldı gecen turbo cu ya gittim turbosu iyi durumda dedi ama aklımda enjektörler var temizletmelimiyim ? 99binde zamanı gelmişmidir ?

-------------
Peugeot 307 1.4 HDI________


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 17:22
biraz rahat ol. aracın orasında burasında arıza arama. abin de olsa her denilene inanma...enjektör bakım km gelmişmidir bilemiycem.

-------------
Hadi, 1981, İstanbul


Mesajı Yazan: msen63
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2010 Saat 10:24
Merhaba aynı sorun bende de oluştu. Arkadaşın ve abisinin şikayetinin algılamadan kaynaklı olduğunu düşünmüyorum. Sanırım ifade edememişler. Bendeki sorun da birden bire oldu ve çok belirgin. Daha önce 4. vites ile çıktığım yokuşları 2. vites ile çıkmak zorunda kalıyorum. Ve bu sorun arabanın servisten çıkışında oluştu. Yani servise başka bir sorun nedeniyle gittim ama bu sorunla döndüm. Tekrar tekrar aynı servise gitmeme rağmen maalesef bir çözüm bulamadılar. En son yapılan işlemlerden sonra şu anda araba 1. ve 2. vites konumunda normal çekişteyken, 3, 4 ve 5. viteste anormal derecede çekişten düşüyor, neredeyse hiçbir yokuşu bu viteslerle çıkamıyorum. Yani yalnızca düz yolda ve inişlerde 3, 4, 5. vites iş görüyor.  Sırf bu sorun nedeniyle forumunuza üye oldum ve bir çözüm aramaktayım. Teşekkürler, iyi günler...


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2010 Saat 10:29
aracnın eksantrik milini söktür ve sağlam olduğuna emin olduğun bi eksantri mili ile kam larını karşılaştır

-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: msen63
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2010 Saat 11:32
Merhaba, cevap için teşekkürler. Benim aracım da 1.4 ve diesel. Arabayla ilgilenen ustaya sordum, eksantrik miline dokunmadığını ve ondan olamayacağını söyledi. Ben sorunun turbo devresiyle ilgili olduğunu düşünüyorum. Zaten sorunun ortaya çıkışı da turboyla ilgili bir onarımdan sonra oldu. Hikayesi kızaca şöyle: aracın hava kirliliğini önleme filtresi dolduğundan çok zor çalıştırılabiliyordu. Bu filtrenin fiyatı yüksekmiş, ben de filtreyi söktürdüm. Bu kez aracın ön tarafında rahatsız edici bir ıslık sesi oluştu. Bu sesi kesmesi için aynı ustaya gittim. Sesin turbodan geldiğini söylediler ve sesin düzeyini biraz düşürdüler ancak parçaları söküp takarken motorun yağ hortumlarını zedelemişler, birkaç km gidemeden dönüp aracı geri iade etmek zorunda kaldım.  Yağ hortumlarını yenileyip teslim ettiklerinde de maalesef bu sorun vardı. Araç yarı yarıya çekimden düşmüştü.


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2010 Saat 11:37

üzerine basa basa eksantrik milini kontrol ettirin diyorum turbodan veya elektronik bir arıza yok aracınızda



-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: msen63
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2010 Saat 11:47
Tamam, teşekkür ederim. Bu konuyla ilgili biraz daha  bilgi verebilirseniz de ayrıca memnun olurum...


Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2010 Saat 12:38
1.4 hdiler arada böyle performans düşüklüğü yaşatıyor. En azından benimki öyle. Bakımlarını aksatmadan ve zamanından önce yaptırırım, yakıtı hep aynı yerden alırım ama zaman zaman performansı düşüyor benimkininde. Hava sıcaklığı, turbo  ve enjektörler bunun nedeni diye tahmin ediyorum. fazla takmamak lazım sonuçta 1 depoya 1000 km gidiyorum :) 


Mesajı Yazan: tayfunyesilyurt
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2010 Saat 21:51
Öncelikle Merhaba,
İlk mesajım umarım faydalı olur.
Benimde 2003  307 1.4 hdi war.
 
Aynı sıkıntıları bende yaşadım.. İlk aldığımda (2.el) çekişte hiç randıman alamazdım arabadan. Gerçi 1.4 68 beygir 1.2 ton aracı anca böyle taşır filan diyordum. Sonrasında Ankara şaşmazdaki ustama götürdüm.
Motora bağlanan boruda kücük bir paça var borunun ucunda,hava ölçüm cihazı imiş. Orda ölçülen havaya göre mazot pompalaması yapıyormuş. Bilgisayarla bu cihazı test ettiğinde değerler çok düşük çıktı. Sonrasında yeni bir parça taktık deneme amaçlı ve aracın çekişi harbiden çok arttı.  Ben parçayı değiştirtmedim, baya bir tozlanmıştı, ben balata temizleyici ile temizlettim, nitekim icinde bir elektronik devre var. Şimdi aracın performansından son derece memnunum. (Zamanında babamın 1.3multijet aracının 60 la cıktığı yokuşu 50 ile çıkamazken, şimdi 80-90 ları görüyorum kendi aracımla). 
Ayrıca enjektör temizleyici katkı maddeside aldım würth marka. Ustam önerdi onuda, onunda katkısının olduğunu düşünüyorum.
Belki sizin sorununuz tamamen farklı bir şeydir , ama o parçayı göstermenizde fayda war diye düşünüyorum.
Selamlar


Mesajı Yazan: msen63
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2010 Saat 16:17
Arkadaşım, açıklaman için teşekkür ederim, yeni gördüğüm için şimdi karşılık veriyorum. "Motora bağlanan boru" demişsin. Bu boru hakkında biraz daha açıklama yapabilir misin? Motorun neresindedir, işlevi nedir gibi. Bir de şu yeni takılan parça ile temizlenen parça tam olarak hangisidir? Bunların adını öğrenebilirsen daha makbule geçer çünkü önemli bir konu bu. Bir çok insanın arabasından soğumasına neden oluyor bu tür şeyler. Özellikle uzun yola çıkmak zorunda olanlar için rahatsız edici oluyorlar...


-------------
msen63


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2010 Saat 14:36
ARKADSLAR SORUN  BUYUKIHTIMALLE KATALIZÖRDE CUNKU ORTALAMA 100 BIN DE KATALIZOR TIKANIYOR YAKITIN KALITESINE GÖRE .TIKANAN KATALIZOR TURBOYU ACMIYOR TEMİZLETMENIZ YETER CUZZI BI UCRETE HER TAMIRCI YAPAR TABI ANLAYANSırıtma


Mesajı Yazan: xMEGANx
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2010 Saat 16:11
1- Baskıbalata
2- Aracınız yokuş yukarı zorlayarak kaldırdınızmı hiç ? geri geri yada ileri ?;


-------------

AIRBUS 307
-Peugeot 307 1.6 HDI 2007 Alp Beyaz Makyajlı Kasa


Mesajı Yazan: alpbeyazı
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2010 Saat 16:52
kısaca; 1- hava filitresi tıkalı tozlu pis ise devir kaybı yasanacaktır.her 8bin-9bin aralığında kontrol edilmeli veya değişim yapılmalıdır..2- baskı balata aralığı debriyaja basılarak ve kavraması kontrol edilerek manuel olarak yapılabilir.bitmek üzer olan baskı balata yukarlarda kavrama yapacak ve aracın çekişi buna bağlı ölçüde düşecektir.rampa yukarı gaz ibresi artarken aracın ivmesi aynı kalıyorsa sorun var.3- enjektörlerin püskürtme oranları, motoru besme işlevi önemlidir.enjöktörlere temizleme yapılarak öekiş gücü arttırılabilir.4- araçların rodaj süreleri yani motor alışma evreleri vardır.ilk sahibi düzensiz gaz yaparak motoru belki sağırlaştırmış olabilir. 5- sübap ayarlarına baktırmakta fayda var.6-motorin secimi dizel araçlarda cok önemlidir.kırsal olarak tabir edilen oktanı düşük katkısı az olan motorinleri aracında kullanma.7-turbo hortumları kontrol edilmelidir.yırtık patka delik turbo hortumları devir kaybına yol açmaktadır.eğer BÜYÜK bir yırtık söz konusu ise turbodan cıkan ses sayesinde bu anlaşılabilir.8-yakıt pompası bozuk yada işlevini tamamlamış durumda olabilir.

ws ws ws

aslında yazılacak cok sey dizel motorlar için..

ama benden sana bir tavsiye; biraz sakin ol.68hp arac var altında..süper bir ivme bekleme araçtan.ama hava filitren, enjektör bakımın, uygun yakıt, baskı baltan, motor yağın  iyi olsun arac tıkır tıkır gider.


-------------
TesadÜfeN GeldİK, mEcbuRen yaŞıyOrUZ...

BEYLERBEYİ/İSTANBUL

0RH+


Mesajı Yazan: alpbeyazı
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2010 Saat 16:56
tayfunyeşilyurt arkadaşımızın bahsetmiş olduğu "motora bağlanan parça" tahminimce akış ölçcer..hava filitresinin hemen dibinde ufak bir parça.üzerinde 3-4 kablo bağlı bir parça..

-------------
TesadÜfeN GeldİK, mEcbuRen yaŞıyOrUZ...

BEYLERBEYİ/İSTANBUL

0RH+


Mesajı Yazan: asmoda35
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2010 Saat 10:40
benimde aracım 307 1.4 hdi aynı sorun bendede vardı sanayiye götürdüm araçta turbo arızalı dedi 1200tl fiyat verdi.hadi dedim servise gideyim iyikide gitmişim aracın katalizörü tıkanmış araç öğle bi çekişten düşmüştüki 2 viteste rampayı çıkmıyordu 60 tl verdim temizlediler şimdi sanki sıfır motor yapmışlar gibi oldu 60tl ye bu kadar performans ve memnuniyet beklemezdim sizde bi baktırın derim ..



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net