Peugeot RCZ
Bir
konsept otomobilin somutlaşmasının ötesinde, sportif Coupé RCZ, Peugeot
Marka dünyasının yenilenmesine eşlik ederek, Peugeot « keyif modelleri
» çizgisinde yeni bir aşama oluşturuyor. Özgün ve yenilikçi tarzı,
özel iç mekanı, dinamik olduğu kadar çevreci motor seçenekleri, yoğun
sürüş keyfi ile… 200 yıllık tarihinden güç alan Peugeot Markası’nı
gittikçe daha fazla tutku ve heyecan dolu bir geleceğe doğru taşıyor. Sportif 2+2 Coupé Peugeot RCZ, duygu ve heyecan konsantresi, seri dışı özel bir araç olarak tasarlandı: •
RCZ ismi Peugeot ürün gamındaki tek ve benzersiz konumunu simgeliyor:
RCZ isminin ortasında sıfır ya da çift sıfır kullanılmayan ilk binek
model oldu; • Tasarımıyla « yeni Marka dünyasını » yansıtan RCZ,
yeniden tasarlanan Peugeot logosunu da karoserinin üzerinde gururla
taşıyor. RCZ böylece, modern, otomobil konusunda özellikle
zor beğenen ve bilinçli, farklılaşma arayışında olan… ve ilk görüşte
tutulmaya, baştan çıkarılmaya hazır bir müşteri kitlesine yönelik
olarak tasarlandı. Bu kapsamda RCZ, Peugeot ürün gamının «
Seri Dışı » ilk modeli oldu. Onu gelecek yıllarda, hepsi birbirinden
farklı, seçkin ve özgün kimlikli, güçlü tasarımlı, otomobilde yeni
keyif duygularının taşıyıcısı olacak « sıra dışı » başka modeller
izleyecek. RCZ projesinin ilk aşaması, Eylül 2007’de,
Frankfurt Otomobil Fuarı sırasında başladı. Peugeot, ekiplerinin tutku
ve bilgi birikiminden doğan bir konsept aracı sergiledi. Araca ticari
olarak hayat verme kararı, Mart 2008’deki Cenevre Otomobil Fuarı’nın
ardından süratle olgunlaştı. Bununla birlikte, hayali
başarıyla gerçeğe dönüştürmek için, Marka’da var olan ve geçmişinde
defalarca kanıtlamış olduğu, gerçek bir kararlılık, gerçek bir
cüretkârlık ve bolca yaratıcılık gerekiyordu. Tasarımcılar ve
mühendisler, böylece aracın dış görüntüsünün çağrıştırdığı izlenimle
uyumlu teknik ve donanım özelliklerini tasarladılar. Aracın son derece
güçlü kendine özgü bir kimliğe sahip olması için, sürüş keyfi ve üretim
kalitesi konusunda RCZ için çok iddialı hedefler saptandı. RCZ’nin
son derece kısa süre içinde geliştirilmesi de projenin bir diğer
hedefini oluşturuyordu. Bunun için, araç Avusturya’nın Graz şehrindeki
Magna Steyr fabrikası bünyesinde, özel modellerin üretiminde uzman olan
bir tesiste üretime alındı. Böylece, geliştirilme kararı
alındıktan sadece iki yıl sonra, RCZ, 2010 ilkbaharının başından
itibaren tüketicilerin beğenisine sunulmuş olacak. 200 adet «
Limited Edition » sınırlı seri RCZ versiyonu için geçtiğimiz Eylül
ayındaki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda 48 saatten kısa sürede ön sipariş
veren müşterilere de araçları aynı anda teslim edilecek. RCZ özgünlük,
etkinlik ve tutku burcunda gerçekten doğmuş oldu… DIŞ TASARIM HEYECANI Atletik,
şık ve aerodinamik RCZ’nin tasarımı orijinal bir gövde üzerinde
yükselen yeni, uyumlu ve enerjik dengeler sunuyor. Tavanın ve arka
camın oluşturduğu çift tümsek ve kemer şeklindeki iki roll bar ile göze
çarpan estetik şıklık aracın en vurucu imzasını oluşturuyor. İÇ TASARIM HEYECANI İdeal
sürüş konumu, akıcı ve pürüzsüz çizgili torpido paneli, asil ve
teknolojik malzemeler… RCZ’nin iç mekanı « sürücünün » anında sportif
ve seçkin bir ambiyans içine girmesini sağlıyor. RCZ sınıfının en
cömert bagajlarından birini (384 ila 760 l boş hacim) oluşturmak üzere
yatırılarak katlanabilen sırtlıklı 2 arka koltuğu barındırıyor. MEKANİK KEYİF HEYECANI Kontrol
altında tutulan ağırlık, üzerinde çalışılmış aerodinamik ve modern
motor teknolojileri ile RCZ performans ve çevreye saygı arasında
yenilikçi bir sentez sunuyor. Motor-şanzıman gamı 2010 yılında aşağıdaki şekilde oluşacak: Lansmanda : - 1.6 l THP 115 kW (156 hp) Euro 5, 240 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu - CO2: 155 g/km - 2.0 l HDi FAP 120 kW (163 hp) Euro 5, 340 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu - CO2: 139 g/km Yaz aylarından itibaren: - 1.6 l THP 115 kW (156 hp) Euro 5, 240 Nm, 6 ileri otomatik vites kutusu - CO2: 168 g/km - 1.6 l THP 147 kW (200 hp) Euro 5, 275 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu - CO2: 159 g/km Yepyeni
olan bu son motor, dünyada ilk kez, 4 silindirli bir motorda,
performans açısından olduğu gibi yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu
açısından çok yüksek etkinlik seviyesine erişmesini sağlayan
teknolojilere sahip. Bu felsefenin uzantısında, HYbrid4
teknolojili bir RCZ show versiyonu da 2010 Cenevre Otomobil Fuarı’nda
sergilendi. Bu yenilikçi çözüm ile, bu sportif Coupé, bir yandan 147
kW’lık (200 hp) potansiyel bir güç ve 4x4 aktarma sisteminden
yararlanırken, aynı zamanda 95 g/km CO2 seviyesinde emisyon değeri
sergileyecek. DİNAMİK HEYECAN Peugeot’nun yol tutuşu ve sürüş
kontrolü konusundaki tüm bilgi birikiminden yararlanan RCZ, sürücünün
bütün duygularını yoğunlaştırmak amacıyla, Marka’nın sürüş hassasiyeti
ve sürüş keyfi konusundaki üstünlüklerini en yüksek düzeye taşıyor. RCZ,
platform 2’den alınan son derece etkin bir süspansiyon sistemine ve
yürür aksama sahip (Mac Pherson tipi ön takım, esnek kirişli arka
dingil takımı). Ayrıca, araç özellikle alçak bir kasa konumu ve ağırlık
merkezi, genişletilmiş tekerlek izleri ve cömert tekerleklere sahip.
(18” veya 19”). Öte yandan, RCZ THP 147 kW (200 hp) versiyonunun
ön takımına, otomobile müthiş bir denge ile birlikte daha canlı ve atak
bir sürüş özelliği kazandıran özel bir alt kule gergisine eklendi. TEKNOLOJİK HEYECAN Tasarım
ve mekanik yeniliklerine ek olarak, seri dışı ve dinamik konumuyla
uyumlu şekilde, RCZ sürüş keyfi ve güvenliğini arttıran ileri teknoloji
donanım ve sürüş desteklerine de sahip: ESP’li standart akıllı çekiş
kontrolü, yokuşta kalkış desteği (standart), WIP COM 3D (üst gam
multimedya sistemi), çift-xenon viraj farları, vs. KİŞİYE ÖZEL HEYECAN Her
müşterinin otomobilini eşsiz bir hale dönüştürebilmesini sağlamak
amacıyla, RCZ otomobilin özel karakteri ile ilişkili olarak özel
kişiselleştirme aksesuarları sunuyor: Karbon tavan, farklı renkteki
kemer barları, jant çeşitleri, karoseri dekorasyonları… MAKSİMUM GÜVENLİK RCZ,
özellikle önde üç efor kanalı, etkin tutma donanımları, aktif ön
gergili aktif kaputtan oluşan takviyeli gövde yapısı ile üst düzey bir
ikincil güvenlik sunuyor…
|