Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

5 cm yaylı 206 da nelere dikkat edilmeli?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9103
Tarih: 31 Ekim 2025 Saat 10:58
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 5 cm yaylı 206 da nelere dikkat edilmeli?
Mesajı Yazan: BuRÇaK
Konu: 5 cm yaylı 206 da nelere dikkat edilmeli?
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 10:26
merhaba arkadaşlar.
malum biliyosunuz geçen hafta önlere 5 cm yay+arkalar 1 diş torsiyondan indi.
araç bayağı bi düştü ve alçak araba kullanım konusunda tecrübe sahibi olanlarda dikkat etmem gereken neler fikir almak istedim. arabada karter korumada yok tırsmıyo değilim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 10:46
aracın altında motor korumalıgı varmı  ? varsa plastık yada sac ıkı secıtı var sac olanını takmanı tavsıye ederım .. ne kadar dıkkat etsende aracın aldını vuracaksın :)


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 10:47
Orjinalini yazan: BuRÇaK BuRÇaK Yazdı:

merhaba arkadaşlar.
malum biliyosunuz geçen hafta önlere 5 cm yay+arkalar 1 diş torsiyondan indi.
araç bayağı bi düştü ve alçak araba kullanım konusunda tecrübe sahibi olanlarda dikkat etmem gereken neler fikir almak istedim. arabada karter korumada yok tırsmıyo değilim.


rahat rahat kullan çünkü hala aracın çok yüksek bişi olmaz Gülme


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: FTH
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 11:07

sadece yüksek kasislerde ve yokuş başlangıçı ve bitişlerinde dikkat etmen gerek Gökhanın dediği gibi araban daha yüksek sürüngen olmamış daha en fazla 6 7 ay sonra sıkılacaksık birazdada basacaksın arabayı



-------------
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005
207 Millesim   2009
207 GT   2009    
VW Scirocco white ed. 2017
206 CC SİYAH 2003
206 CC GRİ 2004


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 11:10
karter koruma yok. neresi yüksek aga ya? Ben alışık değilim :)
http://img88.imageshack.us/i/dsc00214wy.jpg/">
Uploaded with http://imageshack.us - ImageShack.us
http://img696.imageshack.us/i/dsc00213nb.jpg/">


Mesajı Yazan: CIHANGIR_DONMEZ
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 11:18
Orjinalini yazan: EmRaH EmRaH Yazdı:

aracın altında motor korumalıgı varmı  ? varsa plastık yada sac ıkı secıtı var sac olanını takmanı tavsıye ederım .. ne kadar dıkkat etsende aracın aldını vuracaksın :)
sana 4.5 numara yakın gozlugu yazdım kankaaaEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed


Mesajı Yazan: CIHANGIR_DONMEZ
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 11:19
Orjinalini yazan: BuRÇaK BuRÇaK Yazdı:

merhaba arkadaşlar.
malum biliyosunuz geçen hafta önlere 5 cm yay+arkalar 1 diş torsiyondan indi.
araç bayağı bi düştü ve alçak araba kullanım konusunda tecrübe sahibi olanlarda dikkat etmem gereken neler fikir almak istedim. arabada karter korumada yok tırsmıyo değilim.
araba tatlı dusmus ama oyle aman aman bır dusme yok tabı alıskanlık meselesı ama 206 lar daha rahat altını kolay kolay vurmuo motoru yukarda kalıo saseye goreSleepy


Mesajı Yazan: Hacı
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 11:46

Bence zaman kaybetmeden karter koruma yaptır alışana kadar oluyor ne olursa alışınca saten ya her deliği ezberlemiş oluyorsun yada yavaş gitmeye alışmış oluyorsun altını sürtme konusuna gelince sağolsun asfalt döken arkdaşlar asfalt makinelerine göre kasis yapıyolar nereye kaçsanda sürtüyor anca tek kişi olunca kaçarsın sürtmez yan yat çamura bat olmuyor sadece yavaş sürtmesini sağla yeter  



-------------


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 12:00
"206 lar daha rahat altını kolay kolay vurmuo motoru yukarda kalıo saseye gore" demiş Cihangir.
 
karter koruma yaptırıcam ama 100 lira dedi efe. biraz pahalı geldi bana.


Mesajı Yazan: deniz_206
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 13:57
ya bu araba pek düşük değilki benim aracım orjinal halinde böyle abi be :))))

-------------
206 PANAROMIC 1.4 benzinli   34 BR 4985

0535 648 84 68


Mesajı Yazan: CIHANGIR_DONMEZ
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 14:04
Orjinalini yazan: BuRÇaK BuRÇaK Yazdı:

"206 lar daha rahat altını kolay kolay vurmuo motoru yukarda kalıo saseye gore" demiş Cihangir.
 
karter koruma yaptırıcam ama 100 lira dedi efe. biraz pahalı geldi bana.
aynen abıcım 106 ya 306 ya bıde 206 ya sole altttan bakma ımkanın varsa kafanı ey bak 206 nın motoru yanı karter kısmı saseye oranla daha ustte 106 ve 306 ya gore kaldıkı senın arac fazla  basık dııl ama tabı yuksek araca alıskanlık ve bızım yol sartlarına gore karter de fena olmaz 100 lıra bı karter ıcın ıyı bence sonucta metal 70 ıle 350 lıra arası degısıo karter koruma fıyatları genel marka bazında dedım pejo ıcın degılGöz KırpmaGöz Kırpma


Mesajı Yazan: shamed
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 14:26
burçak güzel durmuş bu yeterli aile aracı için kaç parmak girio =)

-------------
Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim

Bakalım Kim Önce Dönücek


Mesajı Yazan: EminÖNAL
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 14:56
Kartel muhafaza (plastik değilse) fiyatı normal Burçak.

-------------
A3



Mesajı Yazan: Aytaç
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 15:49

Senin Aracın Tatlı Basık.Öyle Sürüngen German Style Karakteri Yok:DBirsey Olacagını Sanmıyorum Birkaç Zaman Sonra Alısırsın Yavas Yavas Kullanmaya Özen Göster Arkandan Acele Edip Korna Çalanlar Olur Sen Keyfine Bak:D Quiksilverın Dedigi Gibi Kasisler de Rampa Bitiminde Ve Benim Cok Yasadıgım Egimli Yollarda Arabann Resmen 2  3 cm DaHa Basılıo (Emin Ve Mirak Bakırköyde Lost'un Sokagını İyi Bilir).Ama 6 7 ay Degilde 1 Ay Sonra Bu Basıklıktan Sıkılacagından Eminim.Keyfini Çıkar.



-------------
StOcK 99 106 S16/GTI


Mesajı Yazan: fourus_06
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 19:07
öncelikle hayırlı olsun.gayet güzel olmuş.aracı birazda kurtaran lastik yanağının geniş olması.bundan ince yanak lastik almamanı tavsiye ederim.yollardaki hız kesici ve çukurlara artık daha fazla dikkat etmen gerekecek.karter muhafaza taktırmayı düşünüyorsan saç olanı taktırmanda yarar var fakat onunda sıkıntısı belli bir bölgeye doğru biraz daha alçak kalıyor ama bir yere sürttüğünde en azından karter muhafaza deyip rahatlıyor insan.zaten fazla sürmez belli bir zaman kullanınca alışıyorsun 

-------------
http://img695.imageshack.us/i/dsc01933000000000000000.jpg/" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 19:35

4 cm yay arkalar torsiyon içinde 4-5 kişi varken şu plastik alçak tümseklerden ne kadar vayaş geçersem geçiyim surtüyo. Hele bilmediğim yollara girmek zulüm oluyor. Lastikçide kriko girmiyo, lifte çıkmıyo, hele bi rot makinasına çıkışı var sorma. Ama kullanımı çok zevkli. Zamanla sertleşince çukurlarda torpidon kırılmış gibi sesler gelcek alıştır şimdiden kendini.



Mesajı Yazan: itouch_GTi
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 20:00
5 cm yaylar benide üzmüştü ilk zamanlar.206 yı aldığımda üzerinde 5 cm coil-ex yaylar vardı.Alırken hiç düşünmemiştim bana sorun çıkaracaklarını ama arabayı eve getirip garaja sokmaya çalıştığım anda anladımki bu yaylar başıma iş açacak.Garaja girmek için öncelikle kaldırımın çokda yüksek olmayan eğiminden geri geri girmeye çalışırken eğimin bitiminde ön tampon yere oturdu ve içim acıyarak tamponu sürt sürte zorla da olsa  arabayı içeri aldım.İlerleyen zamanlarda arabayı garaja sokmadan sokağa park ederek 2 hafta kadar idare ettim.Yayları söksemmi diye düşünürken aklıma 195/55/15 olan jant lastik ölçüsünü 205/40/17 ölçüsüne geçerek yüksekliği arttırmak geldi.17 janta geçtiğimden beri aracım kasislere ve garaj girişine sürtmüyor ayrıca görünüş olarak da eskisine göre daha yakışıklı oldu.Sende  jant-lastik ölçünü arttırarak sürtme olayından kurtulabilirsin.
After:
http://www.hizliupload.com/img/868023221277328dd.jpg">
 
Before:
http://www.hizliupload.com/img/81220624576266wpt.jpg">


-------------
Follow me..If you can!?


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2010 Saat 01:18
arkadaşlar alıştım yaylı kullanmaya hatta hiç sürtmüyorum diyebilirim... Ama beni deli eden amortisörler eski performansında değil. yani set yada çukurda emmiyo darbeleri. tak tak sesler geliyo ve sanki at arabası kullanıyorum. Yaydan önce ve amortissörleri spora göre kısalttırmmadan önce böyle problem yoktu.Şekil güzel,yol tutuş güzel ama birazda amortisörler yumuşak olsa güzel olacak. Nasıl bu ssorun çözülür? 1000 tl lik KONI amortisör al demeyin alamam Sırıtma
son halide budur jantlar 185-55-15 oldu.
http://img185.imageshack.us/i/dsc00241j.jpg/">


Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2010 Saat 08:24

söylenenlere göre sanayideki amortisörcüler içine yağ basarak sanırım yumuşatıyolarmış. Bi boş vaktimde gidip sorcam bende. Aynen benimkide at arabası gibi zıplaya zıplaya gidiyorum :D



Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2010 Saat 13:22
Eger ki yay + amortisör uygun sekilde degisim yapilsaydi bu sorunlar cikmaz, ve daha büyük masraflara girilmez ( tamir , amortisörlerin teknik özelliklerini bozma - yag-gaz v.s bastirma.)

50mm alcaltma yapilmissa, uygun kisa sert veya orta sert amortisör kullanin. Koni sart degil, zaten sari Koni cok serttir tavsiye etmem.

Herzamanki örnegim ; Kösele ayakkabilar ile cim sahada futbol oynamak.

Sari koni yerine oranj renkli Koni kullanin, orta serttir, günlük kullanima da uygundur.

Pahali geliyorsa (Koni oranj, saridan ucuzdur) Diger markalarin ( gazli olmasi tavsiyemdir).


-------------
1- Ucuza alan iki kere alir
2- Calisiyorsa kurcalama
3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez.
4- Özür dilemeyi bilmiyorsan kimseyle kavga/tartismaya girme.


Mesajı Yazan: scorpions_64
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2010 Saat 12:07
arkadaşlar aranıza yeni katıldım, öncelikle herkese selamlar saygılar. Yaklaşık 2 ay önce hamd olsun 206 gti sahibi oldum.  aracımda orjinal yay lar olmasına rağmen geçenlerde gideceğim istikamette asfalt çalışması vardı bizde mecburen taşlı topraklı yola girdik, hızımızda çok yavaş olmasına rağmen aracın altı taşa sürttü ve karter paramparça olduOuch

-------------
206 gti 2.0 2000



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net