Hararet 206 xt
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8993
Tarih: 13 Mayıs 2025 Saat 04:19 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Hararet 206 xt
Mesajı Yazan: ozaannn
Konu: Hararet 206 xt
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2010 Saat 05:21
Arkadaşlar 2000 model 206 xt sahibiyim aracım hararet yapmaya başladı debriyaj bitmişti bugün yenisini taktırdım serviste ustayada söyledim araç hararet yapıyor diye baktı bişey bulamadı herşey normal bencede normal çünkü fan 90da açıyor ama hararet bugün yine 130un altındaki çizgiye kadar dayandı bilgisi olan varmı neden yapıyor ayrıca araçta anormal hiç bişey yok arabayı bi süre 3000 devirüzerinde kullanınca yapıyo ama hiç su kaynatmadı ayrıca conta flanda yanıkdeğil eminim ve arabayı boşa atınca nerdeyse 2 dakika sürmeden hararet düşüyo ustalar bi yardım lütfen ve bir not daha araç çok özenli dikkatli kullanılmış yorulmamış bi araba
------------- ozaann
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: arifkemal
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2010 Saat 12:12
tıkanıklık olabilir, bendede olmuştu radyatör eskimişti soğutma suyunun gezdiği yerler tıkanmıştı, belki öyle birşey olabilir. radyatörde tıkanmış olabilir. bir ihtimalde müşür bozulmuş olabilir. bilgisayara bağlatıp baktırdığında müşür arızası varsa görülebiliyor. ucuz birşey baktırmakta yarar var...
|
Mesajı Yazan: t@lip
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2010 Saat 14:01
Bana da tıkanıklık veya müşür gibi geldi, bence en kısa zamanda kontrol ettir bilen birisine.
------------- En iyisi senin olandır
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2010 Saat 22:35
Benim araçda da benzer bir sorun var sıkışık trafikde hararet yükseliyor,90 ı geçtiğinde fan açıyor,düz yolda 80 de sabit çok ilginç bişeyler var ama bende çözemedim daha.
Kışın bütün soğutma suyunu değiştirdik antifiriz koydurduk,radyatör daha önceden değişmişdi zaten anlamdım neden yaptığını.
Bu müşür denen şey nedir ne işi yaramakdadır ondan kaynaklanıyor olabilir denildiği için merak etdim
|
Mesajı Yazan: fourus_06
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2010 Saat 23:02
bu güne kadar bindiğim 206 araçların hepsinde aynı durum vardı kime gittiysem problem yok dedi.özellikle yoğun trafikte yapıyor araç yürüdüğünde hemen düzeliyordu.merak ediyorum bu sorunu olupta ilacını bulan var mı?
|
Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2010 Saat 23:32
normalde cogu aracin sehirici trafikte hararetin 90-100 gibi rakamlara cikmasi normaldir ve 206 larda 80de termostat acar 90-100 arasida fan acar ama 130 a cikiyorsa bi anormallik var servise bi bakit
-------------

|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2010 Saat 00:27
Termostat açıp açmadığını nasıl anlarız ama 95 100 gibi fan çalışıyor. Ama bu ibre neden böyle oynak ??
Bunun cidden çözümü bulan önerisi olan arkadaşlar yazsın yazda geliyor ki iyici sıkınıtı olmasın...
Bu 206 da ya da eski model pug larda kronik mi? Yokmudur bir hal çaresi...
|
Mesajı Yazan: t@lip
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2010 Saat 08:16
Klimayı birinci kademe açınca fanı da çalışıyor, bu yolla fanın çalışıp çalışmadığı sıcaklığın yükselmesini beklemeden kontrol edilebilir. 206'lar 90-100 arası çalışıyor, 94-95 de fanı birinci kademe açıyor. Anladığım kadarıyla bu durum normal, bir dönem ben de araştırmıştım, bence sıkıntı yok yani..
NOT: 130 kesinlikle normal gelmedi bana, ibrenin 90-100 arasında oynaması normal, zaten gösterge de bu bölümü normal gösteriyordu sanırım.
------------- En iyisi senin olandır
|
Mesajı Yazan: Eleanor_
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2010 Saat 08:35
bahsettiğiniz sorun birebir bendede vardı genelde trafikte ibre 120 lere dayandıgı oluyodu tabi herzaman değil haftada bir defa basıma geliyodu.trafik olmadıgı zamanlarda 90-95 arası duruyor. yogun trafikte dur kalk ta tekrar en üst seviyeye cıktıgı oluyordu!! ustalar baktı bişey bulamadılar ve sonunda termostatı boş olarak taktılar fakat bu seferde araba ısınmıyor yani 90 derece olana kadar baya bi yol gitmek gerekiyor. benimde çok kafam karısık zaten araba cok yakıyo bide soguk motorla gezince daha cok yakmaya basladı.. eger çözümünü bulursanız bilgilendirirseniz çok memnun olurum gecmiş olsunn
------------- Bizi Çekemeyen Anten Taksın !!!!
|
Mesajı Yazan: fourus_06
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2010 Saat 11:48
arkadaşlar çözüm bulamayınca kimse, 4 yıl bu sıkıntıyla bindim araca hiçbir şey olmadı.öncelikle içinize sinmiyorsa ufak tefek şeyleri değiştirin müşür,hortumlar vs radyatöre baktırın . belli zaman aralıklarında aracınızı kontrol edin eksilen bir şey var mı?çok kılımdır belki bu iş için onlarca kez tamirci yolu tuttum bir cacık olmadı.aldığım cevaplar (olum yok bu arabada bişey,kardeş para mı batıyor sana,zorla sağlam arabaya arızalı mı diyelim,paran çok galiba istersen bütün sistemi komple değiştirelim vs..) çözen arkadaşım olursa da lütfen bilgilendirsin.
|
Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2010 Saat 22:38
b55can Yazdı:
Termostat açıp açmadığını nasıl anlarız ama 95 100 gibi fan çalışıyor. Ama bu ibre neden böyle oynak ??
Bunun cidden çözümü bulan önerisi olan arkadaşlar yazsın yazda geliyor ki iyici sıkınıtı olmasın...
Bu 206 da ya da eski model pug larda kronik mi? Yokmudur bir hal çaresi...
|
temostatin actgini su sekilde anlasiliyor benim aracta ilk calistirip yola cikinca hararet 90 a yaklasiyor ondan sonra 80 e geri donuyor ve 80 de sabitleniyor uzun yolda. ama fan benim aracta cok dandik galiba 206 hdi 1.6 larin hepsi boyle araci asiri sikistir yada cokuzun yol yaparsam araci stop edince hararet 80 den 70 in altina dusunceye kadar fan calisiyor bazen hararet 90 ve braz uzerinde stop ediyorum bu defada calismiyor 
-------------

|
Mesajı Yazan: t@lip
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2010 Saat 08:21
cerci07 Yazdı:
b55can Yazdı:
Termostat açıp açmadığını nasıl anlarız ama 95 100 gibi fan çalışıyor. Ama bu ibre neden böyle oynak ??
Bunun cidden çözümü bulan önerisi olan arkadaşlar yazsın yazda geliyor ki iyici sıkınıtı olmasın...
Bu 206 da ya da eski model pug larda kronik mi? Yokmudur bir hal çaresi...
|
temostatin actgini su sekilde anlasiliyor benim aracta ilk calistirip yola cikinca hararet 90 a yaklasiyor ondan sonra 80 e geri donuyor ve 80 de sabitleniyor uzun yolda. ama fan benim aracta cok dandik galiba 206 hdi 1.6 larin hepsi boyle araci asiri sikistir yada cokuzun yol yaparsam araci stop edince hararet 80 den 70 in altina dusunceye kadar fan calisiyor bazen hararet 90 ve braz uzerinde stop ediyorum bu defada calismiyor 
|
İlginçmiş, kafaya göre takılıyor demekki 
------------- En iyisi senin olandır
|
Mesajı Yazan: pasaran
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2010 Saat 15:15
95-100 arası normaldir. Daha üst seviyelerde gösteriyor ve hararet yapmıyorsa hararet göstergesinin kalibrasyonunu yaptır sorun büyük olasılıkla odur.
------------- Forza 106
|
Mesajı Yazan: ozaannn
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2010 Saat 15:29
Fan açıyor tam 90da bi elanor adlı üye boş termostat taktırdım demiş boş nasıl oluyor bende kısa bi araştırma yaptım genellikle 206larda bu sorun varmış gittim aracı bilgisayara bağlattım herşey normal gözüküyor hatta şimdiye kadar hiç o hatayı vermemiş bu radyatör plastik olduğundan tıkanıklık olayı olmaz onuda araştırdım ama sorunu hala çözemedim sırf bu yüzden arabayı değişticem galiba:(
------------- ozaann
|
Mesajı Yazan: ozaannn
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2010 Saat 15:30
Ama belki arkadaşın dediği gibi göstergede bi sorun vardır çünkü imkansız bişey hararet nerdeyse130a gelicek ve araba su kaynatmıyacak imkansız
------------- ozaann
|
Mesajı Yazan: Kifanhom
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2010 Saat 22:31
evet bir kronik durum gibi, bizim 206 da da aynı durum mevcut
çoğunlukla sıkışık trafikte hararet yükseliyor ama 130 değil tabiki , normal sürüşe geçince iniyor
honda da hararet sürekli sabit durduğu için ilk önce bana da garip gelmişti sürekli gözüm hararet göstergesine gidiyordu
orasına burasına baktık ettik anormal bir durum yok
ama şimdi alıştım
------------- fn2 http://img341.imageshack.us/i/unutmayinizq.gif/" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2010 Saat 23:39
Sogutma suyunun, istenilenden fazla ( 90 - 100 ºC ) olmasinin önüne gecmek icin ( rahatsiz ediyor ise )
Fani acan isi sensörünü, daha düsük dereceli olani ile ( varsa) degistirin.
Daha iyi sogutma yapmasi icin fani, daha büyük ve/veya kanat adedi fazla olan ile degistirin (varsa)
Nasil ki, Pc kasalarinin icindek,i büyük ve daha fazla kanatli fanlar, daha iyi sogutma yapiyor 
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2010 Saat 02:03
Arkadaşlar genelde 206 da kronik bu durumun sebebini yokmu peki? yani sorunun kayağı belli değil mi?
Durum kronik,gözümüz hararet ibresinde peki,diğer birçok markada 90 da sabitlenip oynamayan hararet neden 206 ya da diğer puglarda bir işkence.
Bu durum sonradan olan bir durum mu yoksa 99 ya da 2001-2002 de sıfır alıpda hemen bu durumu gözlemleyen arkadaşlarda varmı?
Yani kronik dediğmiz bu sorun zaman içinde mi ortaya çıkıyor yoksa ilk günden beri varmı?
Eğer zaman içinde ortaya çıkıyorsa demek ki sistemde ters olan birşeyler var, biz ve ustalar her ne kadar kronik ya da normal desekde....
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2010 Saat 10:27
Evet arkadaşlar nerelerdesiniz..... bu konuya cevap verin lütfen önemli bir konu... birçok arkadaşımız bu durumu yaşıyor.
|
Mesajı Yazan: pasaran
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2010 Saat 16:02
Cevap yazmıştım ama yine yazayım. Bilgisayarda tüm değerler normal ise ki 100 dereceye kadar 206 larda hararet normaldir aracın performansını yükseltir. İyi bir km.ciye gidip hareret ibresinin kalibrasyonunu yaptır sorunun bitsin. Bilg. değerler normal gözüküyor diyorsun düşük dereceli termostat falan taktırma herhangi bir yararını göremezsin. İlla ekstra bir şeyler yapmak istiyorsan radyatörünü söktür ve tazdikli su sıktır.
------------- Forza 106
|
Mesajı Yazan: ozaannn
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2010 Saat 18:37
ben sorun buldum sonunda radyatörün şişlenmesi veya yenisiyle değişmesi gerekiyormuş ben şişlettim plastik olduğu için biraz azor oluyormuş ama iyi bi ustaya denk geldim sorunsuz şimdi mutlaka sizde yapın nelerine baktırdım devirdaim e bile ama olmamıştı sonunda yaptım
------------- ozaann
|
Mesajı Yazan: Eleanor_
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 09:33
radyatör şişlenmesi nasıl oluyor acaba? ayrıca maliyeti nedir arkadasım biraz anlatırsan çok iyi olur sana zahmet?
------------- Bizi Çekemeyen Anten Taksın !!!!
|
Mesajı Yazan: Long Beach
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2010 Saat 13:16
Biryerede okumustum, radyatörü söküp " Porcöz " ile kireci temizledikten sonra yeniden takiliyormus, olumlu netice aliniyormus. Garanti veremem ama denemekte fayda var.
------------- 1- Ucuza alan iki kere alir 2- Calisiyorsa kurcalama 3- Her zaman Gülümse ve tesekkür et.Hem maliyeti sıfır hem de değerine paha biçilmez. 4- Özür dilemeyi bilmiyorsan kimseyle kavga/tartismaya girme.
|
Mesajı Yazan: ozaannn
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2010 Saat 19:08
Bi radtatörcüye gidiyorsun ama işini iyi bilen olması gerekli çünkü plastik bu 206ların radyatörü şişliyor ben az çok anladığım için radyatörü abimin dükkanda kendim söktüm arkadaşında dediği gibi porcöz ama en iyisaini aldım radyatörün delikleri yukarı gelecek sekilde yatırıp içinetam dolana kadar doldurdum birazda sıcak su 1 gün beklettim sonrada götürüp şilettim 10 lira ücret aldı şimdi iyi gibi gerçi daha tam yol yapamadım arabayla çünkü tamponları boyatıyorum pasta cila koruma zamanı geldi bi binmeye başlayayım mutlaka hepinizle paylaşırım.
------------- ozaann
|
|