Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

tiptonic vites acil....

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8658
Tarih: 17 Ağustos 2025 Saat 19:49
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: tiptonic vites acil....
Mesajı Yazan: osterreich
Konu: tiptonic vites acil....
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2010 Saat 08:40
arkadaslar!  arabami  surus  sirasinda  manuel  olarak sürdügümde  ben vites kolundan sadece  vites  yükseltebiliyorum arac  vitesi kendi  dusuruyo yavasladigi zaman  mesela   3. vitesde  giderken  fren yapip  arabayi  yavaslatiyorum  ben ne  kadar  eksiye  tiklasamda  düsürmüyo en son durucagi ana  yakin 2  ye  ve  1   e  düsürüyo  bu bir  ariza midir  yoksa  peugeot un butun tiptonic leri böylemidir  kafama  cok takildi  bilgisi olan arkadaslar  yardim edin lütfen....



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ED35
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2010 Saat 09:53
Hayır hocam benimkide böyle ve bütün tiptronik'ler böyle kendi otomatik düşürür,sorun yok yani,yokuşta araba bayılırsa kendiniz müdahale edebilirsiniz ''-''ile...

-------------
407- 2.0 premimum!


Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2010 Saat 15:36
eyvallah yaa  sagol  yüregime  su serptin valla  otomatik vites  tamiri ve  parcasi  epeybir pahali biliyosun bende  icimden  aha simdi  hapi  yuttuk dedim fark edince ama  normalse  bi problem yok demekdir  ama  simdi  isin ilginc  yani  kendin istediginde  vitesi  düsüremiyosan  eksi  (-)  yi neden  koyuyolar o zaman böyle  benim gibi tam anlamayan insalarin kalbine  ucan tekme  atmak icinmi :)


Mesajı Yazan: ED35
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2010 Saat 17:13
Anlamadığım (-)ile düşüremiyormusunuz?Bende düşürülüyor,sanırım yanlış anlattım amaGülmeŞöyle açıklıyım fren yapınca zaten otomatik düşüreceği için siz ne kadar (-) yaparsanız çalışmaz,ama yokuş yukarı çıkıyorsunuz hafif bir yığılm aoldu ve vites araba küçültmedi o zaman siz midahale edebiliyorsunuz.Yani tiptronik'te (-) otomatik olduğu için problem yokGülme

-------------
407- 2.0 premimum!


Mesajı Yazan: ErolSen
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2010 Saat 18:31
bende manuele alıyorum bazen devir olayını  pek beceremiyorum galiba kendisi otomatiğe geçiyor. 

-------------
Erol ŞEN
ESKİŞEHİR
21.02.1985
B Rh +
2005 206 X Line 1.4 O.V


Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2010 Saat 21:39
abicim  mesela  manuelle  kalkis yapiyorum 1    hizlandikca   arttiriyorum vitesi  mesela  50 km hiz  da  3  vitesde  gidiyorum sonra  yavaslamaya  basliyorum  40...   30...  eksi  yapiyorum olmuyo  enson  durana  yakin  bi aralikda  vites  2   ye  ve  pesinden de  1  e  düsüyo  kendiliginden


Mesajı Yazan: ED35
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 21:04
Sorun yok o zaman güle güle bininGülme

-------------
407- 2.0 premimum!


Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 21:16

sagol yaa  bu mesaji  bekliyodum isde  bende   ama  sakin  bidaha  (yanlis  anlamisim benim arabada oluyo) deme  bu sefer kesin kalpden giderim  Handshake



Mesajı Yazan: fatih1903
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 22:17
dostum nerde olursa olsun triptonic vites araçta manuele aldığın zaman istediğin zaman düşürür istediğin zaman arttırırsın he ama yavaşlarken vitesi düşürmezsen  otomatik olarak vites düşer..


Mesajı Yazan: ED35
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 22:17
GülmeAraba neydi bu arada merak ettim?

-------------
407- 2.0 premimum!


Mesajı Yazan: ED35
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 22:20
Orjinalini yazan: fatih1903 fatih1903 Yazdı:

dostum nerde olursa olsun triptonic vites araçta manuele aldığın zaman istediğin zaman düşürür istediğin zaman arttırırsın he ama yavaşlarken vitesi düşürmezsen  otomatik olarak vites düşer..

Manuel'e aldığınız zaman acaba nasıl istediğin zaman düşürebileceksiniz???ConfusedZaten tam otomatik kendi iniyor vites siz müdahele edemiyorsunuz,durduğun yerdede (-)'ye basmanın mantığı yoktur zaten..Yukarıda açıklamıştım zatenGöz Kırpma


-------------
407- 2.0 premimum!


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 23:26
Açıkçası bana pek normal gelmedi bu durum. Tiptronik vitesin mantığı zaten otomatik viteste manuel keyfini yaşayabilmektir, öyle ki siz manuelde kullanırken istediğiniz gibi vites büyütüp küçültebilirsiniz, ekstrem şartlar dışında şanzıman beyni buna pek müdehale etmez. Örneğin herhangi bir viteste devir kesiciye kadar yüklendiğiniz taktirde aracınızın şanzımanı manuel konumda olsa bile kendisini bir üst vitese geçirecektir, aynı şekilde bir yokuşta çıkarken bulunduğunuz viteste araç bayılıyorsa yine şanzıman önlem olarak kendisini bir alt vitese atacaktır, böyle ekstrem durumlar dışında manuledeyken şanzıman beynihiç müdehale etmez vites geçişlerine, arttırmak veya eksiltmek sizin kontrolünüzdedir, Eğer ''-'' ye çektiğinizde vitesiniz küçülmüyorsa anormal bir durum sözkonusudur bana kalırsa ki şöyle bir örnek vermek istiyorum; diyelim ki belirli bir hızda  vites otomatik konumda seyrediyorsunuz ve bir anda beklenmedik bir durum oldu, durmanız gerekti, frene asıldınız aracın en kısa sürede durabilmesi için fren gücünün  yanında araç kendi kendine vites düşürecektir, bunu manel şanzımanda da kendimiz yaparız, lakin tiptronik konumda kullanırken frene asıldığımız zaman şanzıman bu düşürmeyi gerçekleştirmez, diyelim ki 3. viteste manuel konumda giderken fren yaptığımız zaman araç durana kadar 3. viteste kalmaya devam eder, durduğu zaman ya da durmaya en yakın zamanda hızlı bir şekilde 2-1 şeklinde düşürür vitesi, bunun o anda durmaya pek etkisi olduğu söylenemez, kısaca manuel viteste vites küçülterek yaptığımız motoru kompressöre bindirme işlemini tiptronik konumda kullanırken kendimiz de yapabilmekteyiz, en azından ben kendi kullandığım 2009 model 206 1,4 Tiptronik aracımda bunu yapabiliyorum...


Mesajı Yazan: ED35
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2010 Saat 08:55
''bunu manel şanzımanda da kendimiz yaparız, lakin tiptronik konumda kullanırken frene asıldığımız zaman şanzıman bu düşürmeyi gerçekleştirmez''   Bu cümleleri söylediğinize göre ya hiç tiptronik kullanmadınız ya da eksikleriniz var..Tamam tiptronik'te manuel keyfi yaşamak için yapılmış ama hız düşmelerinde otomatik indiriyor,en azından benim aracımın yapısı böyle belki diğerlerinde daha farklıdır o nedenle bişey diyemiyorum.

-------------
407- 2.0 premimum!


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2010 Saat 21:40
Bakın orada demek istediğim benim, tiptronik şanzımanda manuel  konumda kullanırken frene asıldığınızda, otomatik konumda olduğu gibi şanzıman aracın daha çabuk durmasını sağlamaya yönelik motor gücünü kısmak için bu düşürmeyi gerçekleştirmez, yukarıda da bahsettiğim gibi araç ekstrem değere ulaştığı için düşürmeyi gerçekleştirir ve bunun durmaya etkisi yoktur. Örnek vermek gerekirse; diyelim ki aracımız ''D'' konumunda 3. viteste 3000 devir/dakikada giderken aniden fren yapmamız gerekti ve de yaptık bunun akabinde şanzıman aracın daha çabuk durmasını sağlamak için ve de motorun kuvvetini azaltmak için kendisini ilk olarak 2. vitese çeker ve devrimiz önceden dulunduğumuz 3000 devirden çok daha yukarılardan ivedilikle düşmeye başlar. Bu motor gücünü kısıtlama işlemi araç durana kadar devam eder vites ''D'' konumunda iken. Lakin aracımızı ''M'' modunda 3. viteste 3000 devir/dakikada aynı şekilde frenleme yaptığımız taktirde şanzımanımız aracın daha çabuk ve güvenli bir şekilde durması için bu vites düşürme işlemini yapmayacaktır; tamam bir müddet sonra vitesi düşürecektir fakar onun sebebi aracın durmasıyla alakalı değildir, araç 3. viteste gidemeyecek kadar devirden düştüğü zaman vitesi 2'ye belki de 1'e çekecektir. Bir örnek daha, 3. vitesle kırmızı ışıkta durmak için fren yaptığınızda manuel olarak vitesi düşürmezseniz eğer araç durduğu anda kendisi vitesi 2-1 olarak (direkt 1'e alarak değil) düşürmektedir.
 
Herneyse sözü ben fazla uzatmak istemiyorum, sorun yaşayan arkadaşın sorusuna gelecek olursak, bana kalırsa bu bir problemdir, şanzıman manuel konumdayken vitesi istediği gibi arttırıp eksiltebilmesi gerekmektedir. Bildiğim kadarıyla Peugeot 206-307-407 moellerinde aynı tiptronik şanmzımanı kullanmıştır. Yazdığım herşey, ağustos 2008'de 0 km olarak aldığı Peugeot 206 1.4 8v 75HP Tiptronik aracıyla geçen süre içinde 17 bin km yapan 25 yaşında bir erkeğin tecrübesi ile sabittir...
 
Kısmet CİN
Saygılar...


Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2010 Saat 21:44
aracim  2004 model  807 HDI     ED35   arkadasim kusura  bakma  ismini bilmedigim icin sana  böyle  hitab edicem artik :)    simdi  sen  aracini  manuel  sekilde  sürdügünde  her ne halukarda olursa olsun (fren yapdigin anda,gaz verdigin anda,yada  hic bir  pedalina  basmadan arac kendi  devrinde  yavasladigi anda )     (-) eksi  yapdiginda  aracin vites düsürmüyomu????  konuya  aciklik getirelim :)  ben  her  sekilde  (-) eksi  yapiyorum ama  vites  düsmüyo  taaki  dedigim gibi  durana  yakin bi  anda   mesela  3   den   2  ye  ve  pesinden  1  e  atiyo  ve  duruyo


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2010 Saat 22:06
Orjinalini yazan: osterreich osterreich Yazdı:

aracim  2004 model  807 HDI     ED35   arkadasim kusura  bakma  ismini bilmedigim icin sana  böyle  hitab edicem artik :)    simdi  sen  aracini  manuel  sekilde  sürdügünde  her ne halukarda olursa olsun (fren yapdigin anda,gaz verdigin anda,yada  hic bir  pedalina  basmadan arac kendi  devrinde  yavasladigi anda )     (-) eksi  yapdiginda  aracin vites düsürmüyomu????  konuya  aciklik getirelim :)  ben  her  sekilde  (-) eksi  yapiyorum ama  vites  düsmüyo  taaki  dedigim gibi  durana  yakin bi  anda   mesela  3   den   2  ye  ve  pesinden  1  e  atiyo  ve  duruyo
Üstad aracın dizelmiş  ben bu ayrıntıyı atladım, benim aracım benzinli olduğu için yazdığım herşey benzinli araç ile elde edilmiş tecrübelerdir, fakat hala normal olmadığını düşünmekteyim, aracınızı arıza tespit cihazına bağlatırsanız size en garantili ve kesin cevabı verecektir diye düşünüyorum...


Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2010 Saat 22:10

simdi  bide  söyle  düsünmek lazim  farz edelimki  arabanin (-)  eksi   sinde  bir  problem  var  otomatikde   giderken hic bir sorun olmuyo  ve  manulde  de  giderken kendi  düsürüyo  yani  surus de  ve  vites  atislarinda  bir  problem yok   acaba  bi  sogorta  arizasi  felanmidir??he  bise  daha  üstad   burda  servis  yolu  bize  cok pahaliya  geliyo  yaa  dedigin gibi  araci  bilgisayara  takip  hata  arama  yapmak  40  euro  ..vs    olmasi lazim  Ağlama



Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2010 Saat 22:29

Açıkçası ben sana sigortadandır ya da değildir ya da şundandır demek için yeterli bilgi donanımına sahip değilim, onun için ne desem yalan olur, yanlış yönlendirmek istemem. Lakin sigortadan olup olmadığını tespit etmek için şöyle bir yol geliyor aklıma: aracının sigortasını yenisi ile değiştirdiğin takdirde aynı sorunu yapıp yapmamasına göre bunu test edebilirsin, sigorta çok pahalı birşey değil diye biliyorum, umarım yanılmıyorumdur. Bu arada ''Avustralya''yı yeni gördüm bilgilerinde,, daha doğrusu yeni dikkatimi çekti:)



Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2010 Saat 22:54
ben  bi  arabadan kullanma  klavuzuna  bakiyim sigortasi varmi  yok mu  vs  felan  eyvallah kardes :)


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2010 Saat 23:05
kolay gelsin, sorununu çözümlediğinde, ya da edindiğin bilgileri bizimle paylaşırsan sevinirim...


Mesajı Yazan: EminÖNAL
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 00:32
Kısmet'in dediği gibi triptronic peugeot sürmedim ama diğer markaların triptronik vites modellerinde bende öyle tespit ettim.( mercedes-benzinli + chevrolet-dizel )
hatta ani durmalarda fazlaca kullandığım bi özellik.manuelde yüksek vites ve devirde durmak için istediğim an (-) kullanarak motor freni uygulamak.her ne koşulda olursa olsun manuel'de (-) kullanarak aracın vitesini küçültebiliyor olmalısın..
ama Emre (ED35) o kadar emin konuşuyorki acaba peugeot triptronik şanzımanın çalışması farklı mı diyesim geliyor ?
eğer öyle değilse bencede yaşadığın bir problemdir Selçuk..


-------------
A3



Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 00:54
:(:(  evet  yaa   bende  yavas  yavas  kendimi  inandiriyorum artik ama  kanimca  büyük bir  problem olucagini sanmiyorum  problemimin  cünkü mekanik olarak vitesde  hic  bir sikinti yok   (-) eksi yapamamakdan baska  tabi   otomatikde   gayet iyi   manuel  dede  kendisi  vitesi  düsürüyo hic bir  sacmalik yapmadan simdilik tabii


Mesajı Yazan: fatih1903
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 08:14
Orjinalini yazan: C!N C!N Yazdı:

Açıkçası bana pek normal gelmedi bu durum. Tiptronik vitesin mantığı zaten otomatik viteste manuel keyfini yaşayabilmektir, öyle ki siz manuelde kullanırken istediğiniz gibi vites büyütüp küçültebilirsiniz, ekstrem şartlar dışında şanzıman beyni buna pek müdehale etmez. Örneğin herhangi bir viteste devir kesiciye kadar yüklendiğiniz taktirde aracınızın şanzımanı manuel konumda olsa bile kendisini bir üst vitese geçirecektir, aynı şekilde bir yokuşta çıkarken bulunduğunuz viteste araç bayılıyorsa yine şanzıman önlem olarak kendisini bir alt vitese atacaktır, böyle ekstrem durumlar dışında manuledeyken şanzıman beynihiç müdehale etmez vites geçişlerine, arttırmak veya eksiltmek sizin kontrolünüzdedir, Eğer ''-'' ye çektiğinizde vitesiniz küçülmüyorsa anormal bir durum sözkonusudur bana kalırsa ki şöyle bir örnek vermek istiyorum; diyelim ki belirli bir hızda  vites otomatik konumda seyrediyorsunuz ve bir anda beklenmedik bir durum oldu, durmanız gerekti, frene asıldınız aracın en kısa sürede durabilmesi için fren gücünün  yanında araç kendi kendine vites düşürecektir, bunu manel şanzımanda da kendimiz yaparız, lakin tiptronik konumda kullanırken frene asıldığımız zaman şanzıman bu düşürmeyi gerçekleştirmez, diyelim ki 3. viteste manuel konumda giderken fren yaptığımız zaman araç durana kadar 3. viteste kalmaya devam eder, durduğu zaman ya da durmaya en yakın zamanda hızlı bir şekilde 2-1 şeklinde düşürür vitesi, bunun o anda durmaya pek etkisi olduğu söylenemez, kısaca manuel viteste vites küçülterek yaptığımız motoru kompressöre bindirme işlemini tiptronik konumda kullanırken kendimiz de yapabilmekteyiz, en azından ben kendi kullandığım 2009 model 206 1,4 Tiptronik aracımda bunu yapabiliyorum...


BU ARKADAŞIMA TAMAMEN KATILIYORUM.....


Mesajı Yazan: fatih1903
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 08:24
Orjinalini yazan: EminÖNAL EminÖNAL Yazdı:

Kısmet'in dediği gibi triptronic peugeot sürmedim ama diğer markaların triptronik vites modellerinde bende öyle tespit ettim.( mercedes-benzinli + chevrolet-dizel )
hatta ani durmalarda fazlaca kullandığım bi özellik.manuelde yüksek vites ve devirde durmak için istediğim an (-) kullanarak motor freni uygulamak.her ne koşulda olursa olsun manuel'de (-) kullanarak aracın vitesini küçültebiliyor olmalısın..
ama Emre (ED35) o kadar emin konuşuyorki acaba peugeot triptronik şanzımanın çalışması farklı mı diyesim geliyor ?
eğer öyle değilse bencede yaşadığın bir problemdir Selçuk..


benim aracımda 307 bva triptonic peugeot  triptonic şanzımanında istediğin zaman vites küçültüp istediğin zaman yükseltirsin ben ani duruşlarda aynı manueldeki gibi VİTESİ KENDİM KÜÇÜLTEREK motor freni yapıyorum sanırım emre arkadaşın triptonic hakkında çok tecrübesi yok Confused
kısmet kardeşim seninde aracın - yaptığın zaman vites küçültmüyorsa bi sorun var demektir .....

SAYGILAR....




Mesajı Yazan: ED35
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 09:31
Orjinalini yazan: fatih1903 fatih1903 Yazdı:

Orjinalini yazan: EminÖNAL EminÖNAL Yazdı:

Kısmet'in dediği gibi triptronic peugeot sürmedim ama diğer markaların triptronik vites modellerinde bende öyle tespit ettim.( mercedes-benzinli + chevrolet-dizel )
hatta ani durmalarda fazlaca kullandığım bi özellik.manuelde yüksek vites ve devirde durmak için istediğim an (-) kullanarak motor freni uygulamak.her ne koşulda olursa olsun manuel'de (-) kullanarak aracın vitesini küçültebiliyor olmalısın..
ama Emre (ED35) o kadar emin konuşuyorki acaba peugeot triptronik şanzımanın çalışması farklı mı diyesim geliyor ?
eğer öyle değilse bencede yaşadığın bir problemdir Selçuk..


benim aracımda 307 bva triptonic peugeot  triptonic şanzımanında istediğin zaman vites küçültüp istediğin zaman yükseltirsin ben ani duruşlarda aynı manueldeki gibi VİTESİ KENDİM KÜÇÜLTEREK motor freni yapıyorum sanırım emre arkadaşın triptonic hakkında çok tecrübesi yok Confused
kısmet kardeşim seninde aracın - yaptığın zaman vites küçültmüyorsa bi sorun var demektir .....

SAYGILAR....




Bu kanıya nerden vardınız sorması ayıpSinirli şu an arabamla yaklaşık 15000 km devirdim ve hala emre arkadaşın tecrübesi yok diyosunuz bu kadar kesin...Wall

Arkadaşlar bugün çıkıp tamamen sizin dediğiniz herşeyi deniyeceğim araçta kesin ve net bilgileri,benzinli tiptronik 407 üzerinden aktaracağım...


-------------
407- 2.0 premimum!


Mesajı Yazan: EminÖNAL
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 09:39
Orjinalini yazan: ED35 ED35 Yazdı:

Orjinalini yazan: fatih1903 fatih1903 Yazdı:

Orjinalini yazan: EminÖNAL EminÖNAL Yazdı:

Kısmet'in dediği gibi triptronic peugeot sürmedim ama diğer markaların triptronik vites modellerinde bende öyle tespit ettim.( mercedes-benzinli + chevrolet-dizel )
hatta ani durmalarda fazlaca kullandığım bi özellik.manuelde yüksek vites ve devirde durmak için istediğim an (-) kullanarak motor freni uygulamak.her ne koşulda olursa olsun manuel'de (-) kullanarak aracın vitesini küçültebiliyor olmalısın..
ama Emre (ED35) o kadar emin konuşuyorki acaba peugeot triptronik şanzımanın çalışması farklı mı diyesim geliyor ?
eğer öyle değilse bencede yaşadığın bir problemdir Selçuk..


benim aracımda 307 bva triptonic peugeot  triptonic şanzımanında istediğin zaman vites küçültüp istediğin zaman yükseltirsin ben ani duruşlarda aynı manueldeki gibi VİTESİ KENDİM KÜÇÜLTEREK motor freni yapıyorum sanırım emre arkadaşın triptonic hakkında çok tecrübesi yok Confused
kısmet kardeşim seninde aracın - yaptığın zaman vites küçültmüyorsa bi sorun var demektir .....

SAYGILAR....




Bu kanıya nerden vardınız sorması ayıpSinirli şu an arabamla yaklaşık 15000 km devirdim ve hala emre arkadaşın tecrübesi yok diyosunuz bu kadar kesin...Wall

Arkadaşlar bugün çıkıp tamamen sizin dediğiniz herşeyi deniyeceğim araçta kesin ve net bilgileri,benzinli tiptronik 407 üzerinden aktaracağım...
 
Fatih senin için bu konuda kesin olarak tecrübesiz dememiş Emre "sanırım" demiş,yanılıyorda olabilir..ayrıca 15bin değil 100bin km.de yapsan başka araçlarda tecrübe etmediysen triptronicte işleyişin öyle olduğunu bilmiyorsan yanılıyor olabilirsin.Sen kendi aracını test et eğer dediğimiz gibi manuelde (-) yaptığında vites küçülmüyorsa Selçuk gibi sende bi servise görün derim..


-------------
A3



Mesajı Yazan: ED35
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 11:56
An itibariyle denedim kısa kısa aktarayım; Aracı D ile değil manuel ile başlatıyorum 3000 devirde m1-m2-m3'e kadar müdahale edebiliyorum (+) gerisi kendisi artıyor,ondan sonra yavaşlayacağım zaman fren yapıyorum m3-m2-m1 diye inmeye başlıyor(ben müdahale etmeden),normal seyir halindeyken diyelim araç m3'te ben performansı ve gücü arttırmak istediğimde(-)'ye çekiyorum ve motor sesiyle birlikte araç m2'ye iniyor,yani sadece yokuşlarda değil normal zamanda da müdahale edince inebiliyormuş (-)'ye...Ama (-)'ye düşürmeninde gereksiz olduğu kanısındayım,nedenine gelirsek araç zaten otomatik küçültüyor,bence tiptroniğin en önemli amacı hızlanırken devir saatini kendimiz ayarlayıp manuel zevki almak...Yani hocam ben  müdahale edilmiyor biliyordum ama istediğim zaman indirebiliyorum..Tabi benim benzinli 2.0 407'de geçerli senin arabanın çalışma prensibi farklımıdr bilemiyeceğim,en iyisi bir serviste aracı bilgisayara bağlayıp kontrol et ya da ben yarın servise gieceğim seni için öğrenmeye çalışayım...Herkese kolay gelsin..

-------------
407- 2.0 premimum!


Mesajı Yazan: EminÖNAL
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 12:16
Demekki neymiş Emre kardeş,yeterli tecrüben yokmuş,bu ayıp birşey değil,bu forum bu yüzden var paylaşmak ve bilmediklerini öğrenmek için.%100 emin olmadan iddia etmemek gerek,veya öğretme amaçlı bilgi verenlere hemen sinir yapmamak lazım..
Keyifli sürüşler diliyorum..
 
Selçuk umarım seninde arızan dediğin gibi sorun yüksek maliyetli değildir.Sorunu giderdiğinde bilgi amaçlı paylaşırsan seviniriz..


-------------
A3



Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 18:16
Orjinalini yazan: fatih1903 fatih1903 Yazdı:

kısmet kardeşim seninde aracın - yaptığın zaman vites küçültmüyorsa bi sorun var demektir .....


şükür şanzımanda sıkıntım yok maşallahı var, tıkır tıkır düşürüyor da yükseltiyor da. Olsa bile bir süre daha önemli değil benim için, hala garanti kapsamında kendileri...


Mesajı Yazan: ED35
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 20:28
Orjinalini yazan: EminÖNAL EminÖNAL Yazdı:

Demekki neymiş Emre kardeş,yeterli tecrüben yokmuş,bu ayıp birşey değil,bu forum bu yüzden var paylaşmak ve bilmediklerini öğrenmek için.%100 emin olmadan iddia etmemek gerek,veya öğretme amaçlı bilgi verenlere hemen sinir yapmamak lazım..
Keyifli sürüşler diliyorum..
 
Selçuk umarım seninde arızan dediğin gibi sorun yüksek maliyetli değildir.Sorunu giderdiğinde bilgi amaçlı paylaşırsan seviniriz..

Ortada iddia yok ve bunun tecrübe ile de alakası yok..Arkadaşa yardım amacıyla burda konuşuyoruz,sinir yapmak ve ya yapmamak meselesi değil,herkes kendi işine bakıp kimseyi sen tecrübelisin veya değilsin diye yargılamaz ise benim içinde sorun yok..Sizede keyifli sürüşler..


-------------
407- 2.0 premimum!


Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2010 Saat 20:36
cevap yazan bütün arkadaslara  tesekkürler  cokda germiyelim ortami yaaa   tabi birimizin dogru bildigi bir yanlisi öteki dogruluycakki  olayin sonunda  verimli biseler ciksin ortaya  bu arada  arabayi buranin otomobil club üne birakdim bilgisayara  takip  bakicaklar insallah ufak bir  sistem hatasi felandirsa  hemencik orda  silerler  :) ki bence öyle olmasi lazim otomatik sürüsde  arabanin vites gecisleri  cok rahat  ve  vurmadan vites arttiriyo ve düsürüyo (simdilik kendime böyle  teselli veriyorum ) herkese  iyi forumlar   problemi ogrenir ogrenmez  yazarim


Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2010 Saat 20:10
arkadaslar arabayi bu gün öglen otomobil club unden teslim aldim aracin problemi tam türkceye cevirmek gerekirse (vites kolundan)  mis  yanliz bu club yanliz arizayi belirliyo  ve söylüyo tamir  ve  bakim tarzi bi ise karismiyo  simdi  bu vites kolu sorunu  nasil bir sorun olabilir  tamiri  vs  hakkinda bir bilgisi olan varmi?


Mesajı Yazan: C!N
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2010 Saat 01:13
geçmiş olsun, onu da ustasına filan ya da servisine sormak lazım sanırım...


Mesajı Yazan: fatih1903
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2010 Saat 08:36
Orjinalini yazan: EminÖNAL EminÖNAL Yazdı:

Demekki neymiş Emre kardeş,yeterli tecrüben yokmuş,bu ayıp birşey değil,bu forum bu yüzden var paylaşmak ve bilmediklerini öğrenmek için.%100 emin olmadan iddia etmemek gerek,veya öğretme amaçlı bilgi verenlere hemen sinir yapmamak lazım..
Keyifli sürüşler diliyorum..
 
Selçuk umarım seninde arızan dediğin gibi sorun yüksek maliyetli değildir.Sorunu giderdiğinde bilgi amaçlı paylaşırsan seviniriz..


+


Mesajı Yazan: osterreich
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2010 Saat 18:30

insallah haziranda  kendimi  bi  türkiyeye  atabilsem sag salim  izmitte  iyi bir  peugeot ustasi bulup  arabayi komple bir  gözden gecirttiricem  onada  o zaman baktirmayi düsünüyrum burda  tamircilerin yanina  yaklasamiyosun valla  cok kekliyolar insani  :(




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net