Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Benzinin %85'i bakın nereye gidiyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8603
Tarih: 13 Ağustos 2025 Saat 12:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Benzinin %85'i bakın nereye gidiyor
Mesajı Yazan: rifatseker
Konu: Benzinin %85'i bakın nereye gidiyor
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2010 Saat 17:02


(Aksiyon Dergisi) Alıntıdır.

Benzinin %85'i bakın nereye gidiyor

Benzinin 3,80, motorinin 3,10 TL'ye yaklaştığı Türkiye, dünyanın en pahalı akaryakıtını tüketirken; sürücüler de mecburen tasarrufa yöneliyor. Peki, bir yerden bir yere giderken 100 TL'lik akaryakıtın ne kadarı nereye harcanıyor?


Haberimize başlar başlamaz bir soru: Bir otomobilde yakıttan elde edilen enerjinin ne kadarı o otomobili ilerletmek, klima, farlar ve müzik sistemi gibi ekipmanları çalıştırmak için kullanılır? Cevabınızı bilmiyoruz ama bizim vereceğimiz cevaba şaşıracağınız kesin: Sadece yüzde 15’i… Peki, geri kalan enerji nerede kayboluyor? Motorda, yoğun trafikte, rölantide ya da trafik ışıklarında... Bakın, 100 liralık benzini nerelere harcıyoruz:*

Motorda kaybolan (62,4 lira):
Motor, kimyasal enerjiyi mekaniğe çevirirken ısınma, sürtünme, egzoz, yanmayan yakıt ve diğer kayıplarla enerjisinin yüzde 62,4’ünü kaybeder. Değişken geometri, http://www.milliyet.com.tr/index/Turbo - turbo besleme, direkt püskürtme gibi teknolojiler verimliliği artırır, kaybı azaltır. Dizel araçlar benzinli araçlara oranla yüzde 30-35 daha verimlidir ve yeni teknolojiler dizel araçların cazibesini daha da artırıyor.

Rölantide çalışırken kaybolan (17,2 lira):
Trafik ışıkları, sıkışık trafik gibi durumlarda boşa çalışan motor, yakıt harcar; ancak bunun kullanıcıya hiçbir yararı yoktur. Otomobil ışıklarda veya trafikte beklerken ‘start-stop’ gibi motoru durduran, gaza basıldığında da hızla çalıştıran sistemler bu enerjiyi geri kazanmaya çalışır.

Aktarma organlarında kaybolan (5,6 lira):
Yakıttan elde edilen enerjinin yüzde 5,6’sı şanzıman gibi aktarma organlarında kaybolur. Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar ve CVT gibi kademesiz şanzıman sistemleri, bu kayıpları azaltmaya çalışır.

Aksesuarları çalıştırmak için (2,2 lira):
Klima, hidrolik direksiyon, cam silecekleri, farlar ve müzik sistemi enerjisini motordan alır. Yakıt ekonomisi gelişmelerinde yüzde
1 kadar enerji, bu sistemlerin daha tasarruflu kullanılmasıyla ve daha verimli hidrolik pompalarının geliştirilmesiyle sağlanır.

Hava direncini kırmak için (2,6 lira):
Otomobiller rüzgârı yarıp geçebilmek için enerji harcar. Harcanan enerji, hız arttıkça yükselir. Enerji tüketimi aracın şekliyle de doğrudan ilişkilidir. Havayı pürüzsüz biçimde yaran otomobiller sürtünme değerini yüzde 30’a kadar düşürürler.

Hareket ettirmek için (5,8 lira):
Duran bir aracı hareket ettirmek ve belirli bir hıza ulaştırmak için enerji harcanır. Gerekli enerji, aracın ağırlığı ile doğrudan ilişkilidir. Araç ağırlığını azaltmak için daha hafif malzemeler ve yeni teknolojiler kullanılır. Kullanıcı, frene her bastığında, durgunluğu aşmak için kullanılan enerji miktarını artırmış olur. Yani freni ne kadar çok kullanırsanız enerji tüketimini de o kadar artırmış olursunuz.

Sürtünme direncini kırmak için (4,2 lira):
Lastiği ileri götürmek için gereken kuvvettir. Lastiğin üzerine binen yük ile doğrudan ilişkilidir. Yeni teknolojilerle geliştirilen yüzey desenleri sayesinde, sürtünmesi azaltılmış lastik hamurlarıyla sürtünme direnci azaltılır. Aile araçlarında sürtünme direncinde sağlanan yüzde 6’lık iyileşme, yakıt tüketimini yüzde 1 azaltır.






-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2010 Saat 17:53
güzel bi konu paylaşım için teşekkürler

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2010 Saat 19:07
Asıl vergi diye kestikleri kimlerin cebine gidiyor ben onu merak ediyorum?

Şaka gibi bir miiletiz koskaca Mercedes vs vs çinde üretim yaptırıyor 3 kuruşun hesabını yapıyor,asgari ücretli bir ay çalışıyor 500-600 lira veriyosun yeter mi yetmez bizde her ay benzine zam yapılyor,dünyanın en pahalısı bize giydiriyorlar kimse noluyor ? bu nasıl düzel kardeşim? ÇÜŞ bi durbakalım demiyor.

Lpg falan takdırıyor kendini avutuyor şöyle az yakıyor, şöyle az yakdırdım diye ,kendini yakmış haberi yok,gerçi herkes halinden memnunsa bana -ok yemek düşer orasıda ayrı


Mesajı Yazan: Kifanhom
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2010 Saat 22:23
güzel bilgiler saolun

ama b55can arkadaşımızın belirttiği gibi vergide kaybolan paralar için verimliliği arttırmak adına napılır orası bilinmez


-------------
fn2
http://img341.imageshack.us/i/unutmayinizq.gif/" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: TOLGA
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2010 Saat 23:12
güzel paylaşım teşekkürler,


-------------
KADIN DEDİĞİN,
İSTANBUL GİBİ OLMALI,
FETHİ ZOR,
SAHİBİ TEK...


Mesajı Yazan: ali öncü
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2010 Saat 01:28
benzin nerdeyse 4 lira oldu artık diycek bişey bulamıyorum



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net