206 xs orjinal amortisör ve yay sertliği?
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8573
Tarih: 25 Ağustos 2025 Saat 06:49 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 206 xs orjinal amortisör ve yay sertliği?
Mesajı Yazan: b55can
Konu: 206 xs orjinal amortisör ve yay sertliği?
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2010 Saat 01:10
Arkadaşlar bende 99 model 206 3kapı xs var yanlız aracın süspansiyonu bana göre çok sert acaba benmi alışamadım yoksa amortisör ya da yayların ömürlerimi tamamlandı?
Öncelikle araç orjinal olarak çok havada neden böyle bilemiyorum ama yüksek süratde hiç güven vermiyor bu yüksek oluşu nedeniyle 130 dan sonra resmen araç içinde tedirgin oluyorum.
Çamurluklar teker arası açıklık çok fazla yay takıyım desem ya da arkayı torsiyon ile düşürsem bu sefer sert bulduğum süspansiyon beni iyice delirtecek.
Sormak istediğim bir soruda bütün 206 larda aynı yay ve amortisörlermi kullanılıyor(SW,Gti,RC modelleri hariç). birde 4 kapı 206 lar sanki daha yere yakın gibi birde kaputdaki hava girişi acaba yüksek süratde olumsuz bir etki yaparmı?? aerodinamik ya da basınç gibi sanki
ordan bir uğultu ve zorlanma benzeri bişey oluyor gibime geliyor yüksek
süratde.
Yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum....
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2010 Saat 01:48
ben sadece yay ve amrotisör için yorum yapıyım. 206 lar yerden çok yüksek ve hakikaten yüksek süratte güven vermiyor. Ben önleri 4 cm lik yay ve arkaları da torsiyonla çamurlukla teker arasına 1 parmak bile girmiycek şekilde indirttim. İlk zamanlar konfor eskisi gibiydi ama 1.5 sene geçti ve araba tam at arabasına döndü. Şu an orginal jantları taktım ama orjinallerle bile yoldaki en ufak taşı bile hissediyosun. Ama yol tutuşu ve sürüş zevkim müthiş arttı. Şu an maslaktaki nam orjinal yay ve amortisörlerle kesmeden ve ısıtmadan 5 cm e kadar indiriyor (işlemi yayın amortisörde oturduğu tablayı yukarı kaynak yaparak uyguluyorlar.) Karar senin ben yayla konforu kaybettim ama bana kazandırdığı artılarından çok memnunum.
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2010 Saat 22:14
Arkadaşlar yokmu forumda kimse?
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2010 Saat 22:44
Bence sınıfındaki araçlar arasında kıyaslama yapmak daha doğru olur. küçük sınıf araçlarda esas sorun süspansiyon değil şase uzunluğu. ne kadar uzun şase o kadar iyi moment ve o kadar iyi darbe yutmadır. ne kadar uzun süspansiyon o kadar uzun yaylanma mesafesi ve o kadar konforlu sürüştür. Araç üretilirken hitap edilecek ülkenin arazi şartlarını hesaba katmak gerekir.
|
Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2010 Saat 23:14
206 nın süspansiyoları sınıfının en iyisi diyebilriz sert bi süspansiyona sahip arac eger 206 a o süratlarde güvenmiyosanız o sınıfta hiç bi arabaya güvenemezsiniz xs tek kapı oldugu için görünüm farkıyla digerlerinden yüksek görünebilir
------------- 2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2010 Saat 23:34
Arkadaşlar tek kapı diye yüksek gelmiyor orjinal 14 boheme jant var üstünde çamurluklar teker arası bariz çok açık.
Sınıfında kıyaslama yaptım Arkadaşımda corsa c var 2001 model araçda harika bir süspansiyon var çukurları çok fazla hissetirmiyor,çukura girdiğinde darbeyi çok güzel emiyor ve tok bir ses var bendeki gibi küt küt değil.
Bir ikincisi yine corsa c ile 160-170 km/h sürat yaptım konya yolunda ve araç bildiğiniz süratide belli etmiyor çok hoşuma gitti sürüş zevki yani 170 le gidiyormuşşsunuz gibi değil daha yavaş gibi geliyor size.Eğer zaten bu sorunları çözemssen satıp corca c alabilirim :(((
Ben 206 ile 130 la giderken bariz çok yüksek bir sürat gibi geliyor yan rüzgar,kaput hava girişinden basınç uğultu tarzı bir his ve ister istemez sürat kesiyorum. Bu hızlarda araç sollmaya korkuyorum bile diyebilirim.
Acaba sorun benim araçda mı anlamadım gitti,birde bilen bili varsa lütfen bütün 206 araçlar aynı yay ve amortisöleri mi kullanıyor söyliyebilir mi?
|
Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2010 Saat 23:54
ben xs ile 4 kapıyı kıyasladıgınız için belki aracın görünümünden dedim normalde yüksektir çukurlara girdiginizde küt küt dediginiz ses tüm 206 larda gelir sizin aracınıza mahsup bişey degil bu sesde süspansiyonların aşırı sert oluşundan kaynaklıdır 206 lar yol sesini fazla alır diger araçlara göre rc gti hariç 206 larda aynı amartisör ve yay vardır
------------- 2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2010 Saat 00:52
Peki süspansiyonları daha yumuşak yapamazmıyım yeni amortisör ve yay alsam gene böylemi olur?
Belki benim aracın yay ve amortisötleri eskimişdir çünkü bence bu kadar sert olamaz,sonuçda 4 kapılı olanlarıda var onlardamı bu kadar konforsuz??
Acaba gündüzeler pejoya gittiğimde bunuda anlarlarmı bana söylerler normal ya da bunun şuyu var derlermi?
Aracın direksiyonuda sert bana göre nasıl bi hidrolik ise anlamadım neyse onu çok önemsemiyorumda, benim süspansiyonda sorun yoksa cidden satarım ben bu aracı yaza çünkü ankaranın heryeri delik deşik bende içinde deliririm yoksa
|
Mesajı Yazan: Hacı
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2010 Saat 10:05
Rahat ol kardeşim sıkıntı yapma bu geçici bir durum bir süre sonra geçecek grip gibi nezle gibi baş ağrısı gibi bişey peugeot sahibi olupda o hastalığa yakalanmayan yoktur ama geçecek merak etme 
-------------
|
Mesajı Yazan: shamed
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2010 Saat 11:06
berko Yazdı:
ben sadece yay ve amrotisör için yorum yapıyım. 206 lar yerden çok yüksek ve hakikaten yüksek süratte güven vermiyor. Ben önleri 4 cm lik yay ve arkaları da torsiyonla çamurlukla teker arasına 1 parmak bile girmiycek şekilde indirttim. İlk zamanlar konfor eskisi gibiydi ama 1.5 sene geçti ve araba tam at arabasına döndü. Şu an orginal jantları taktım ama orjinallerle bile yoldaki en ufak taşı bile hissediyosun. Ama yol tutuşu ve sürüş zevkim müthiş arttı. Şu an maslaktaki nam orjinal yay ve amortisörlerle kesmeden ve ısıtmadan 5 cm e kadar indiriyor (işlemi yayın amortisörde oturduğu tablayı yukarı kaynak yaparak uyguluyorlar.) Karar senin ben yayla konforu kaybettim ama bana kazandırdığı artılarından çok memnunum. |
kazandırdıkları nelerdi eksiklerini gördük ßide kazandıklarını alabilirmiyiz?
------------- Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim
Bakalım Kim Önce Dönücek
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2010 Saat 07:31
Arkadaşlar şimdi benim aracımı 4 kapı 206 ile karşılaştırdım bir arkadaş
tek kapı olduğu için sana yüksek geliyordur demişdi resimlerden daha
net anlaşılır sanırım.
Birde gti,sw,rc harici bütün 206 amortisör ve yayları aynı denmişdi peki
o zaman benim aracım neden daha yüksek üstelikde spor model güya abs
koymuşlar çoğu 206 da olmayan
dikkat etdiğim çoğu 4 kapı 206 için yükseklik ve çamurluk teker arcı boşluk normal sayılabilcek düzeyde xs de ise bu açıklığa nerdeyse kafam girecek araç jeep gibi yüksek kapı altlarını hiç bi kaldrıma sürtmüyosun.    
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2010 Saat 12:48
XS in ağırlığı nedir?? 896 dizel 4 kapı..
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2010 Saat 15:43
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2010 Saat 15:48
dizel benim bildiğim daha ağır olması lazım motordan dolayı 896 çok düşük geldi de...
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2010 Saat 13:04
Yokmu bilen birileri sitede, hiç cevap yazan yok
|
Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2010 Saat 17:18
bende 990 kg civarı diye biliyorum dizeli. Bu arada 2004 ve sonrası modellerin arkaları biraz daha alçak. Eski modeller çok yüksek... Sana önerim nam amortisör var onlar aracın üzerindeki orjinal amortisörlere gerekli onamaları yaparak hem yumuşatıp hem indirebiliyorlar.
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2010 Saat 23:41
berko kardeş ben ankaradayım o dediğin yere gidebilme şansım yok,yanlız amortisör öyle içini açıp tamir edilcek bişey değil üretimi çok hassasmış,kesinlikle asla ve asla tamit etdirmeyiniz diyorlar.
Benim derdim leylek gibi duran aracımı biraz konforlu ve 4 kapı 206 lar gibi normal görünmesini sağlamak.
Bu arada dizelin benzinliden hafif olması çok düşük bir ihtimal motor daha ağır oluyor çoğu dizel aracın.
Şimdi bir arkadaş açıklıyabilirmi 4 kapı 206lar neden normal Xs ler leylek gibi orjinali bunu bilen kimse yok mu?
|
Mesajı Yazan: berko
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 00:23
nam amortisörün ana merkezi ostimdedir. öle içini açmıyolar. yayın oturduğu tablayı isteğine göre 3 civarı aşağı kaynatıyolar. Amortisörün içine de yağ pompalıyolardı sanırım yumuşak olsun diye. ben de 4 cm yay var çok sert amortisörler bi ara istanbuldaki şubesine götürüp yumuşatcam.
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 19:42
Yahu koskoca forum da kimse yokmu 4 kapı ile 2 kapı arasında yükseklik farkının nedeni bilen,amortisörleri yayları aynıda biri neden daha yüksek ?
|
Mesajı Yazan: canberk
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 20:01
benimde fazla bir bilgim yok ama gerçekten seninki aşırı yüksek duruyor normal deil gibi geldi birde sanki lastiklerin küçük gibi diğer 206 dan
------------- SİYAH 206 GTİ
1985/KARABÜK
CAN BERK GÜVEN
|
Mesajı Yazan: b55can
Mesaj Tarihi: 05 Nisan 2010 Saat 21:22
lastiklerim 185/60/14 175/65/14 ün eşdeğeri,ben oynanmamış 206xs lere dikkat etdim geneli leylek gibi,ama cidden bu durum çok sinir bir durum hem bu kadar yüksek arabaya bin hemde konfor adına hiç bişey olmasın çok can sıkıcı
4 kapılar ya da 206 vanlar neden daha alçak hala anlamadım gitti,bir arabayı spor yapıp bu kadar yüksek nasıl yaparlar çözemedim
|
|