Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Türbin ??

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8507
Tarih: 07 Ekim 2025 Saat 13:58
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Türbin ??
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Türbin ??
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2010 Saat 10:51
2006 307 HDI 1.6 aracıma gecen bi arac konusunda tecrübeli arkadas bindi 1-2 gaz verdi dururken. Ve dediki türbünleri dolmuş temizletmen lazım dedi. Türbin nedir. hava ile ilgili bir şey olduğunu biliyorum sadece. Neden temizlenir. Nasıl temizlenir.  yoksa Temizlenmez mi. Performans azalırmı. Beni aydınlatırsanız memnun olurum arkadaşlar.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: LUCKYBEN
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2010 Saat 11:46
alıntıdır.
 
Gaz türbini bir araba motoru gibi yakıt enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinedır.Sıkıştırılmış havayı alıp nozullarında genişleten türbin, çıkış şaftı ile bir jeneratör veya kompresörü çalıştırır.
Makinanın içerisinde sıkıştırılmış havanın sağlanması bir eksenel veya radyal akış kompresörü ile gerçekleştirilir. Sıkıştırılmış hava, yakıtla ısıtıldığı çok sayıdaki yanma odaları içerisine gönderilir. Burada yakıt ağır yağ, motorin, kerozen, doğalgaz, gaz veya sıvı yakıt kombinasyonlarından biri olabilir. Prensip olarak yanma sistemi uygun olarak tasarlandığı takdirde herhangi bir tür yakıt kullanılabilir.
Gaz türbinlerinde önemli olan kullanılan yakıtın türü değil, kızgın havanın elde edilmesidir. Yaklaşık 1200 derecedeki kızgın hava nozullarda kısmen hız enerjisine dönüştürebilecek olan belli bir miktardaki ısıyı ihtiva eder. Yüksek hız kazanan hava gaz türbini seyyar kanatlarında yön değiştirir ve türbin tekerleğinin dönmesini sağlayacak olan bir itme kuvveti oluşturur. Bu olay 2. hatta 3. tekerlekte de kendini tekrar edebilir.
Gaz türbinleri çeşitli amaçlar için kullanılır:
• Jeneratör çalıştırma
• Kompresör çalıştırma
• Uçak ve gemilerin çalıştırılması
çalışma prensibi:
Prensip olarak bir gaz türbini bir dizel motoru veya patlamalı motor gibi içten yanmalı bir makinadır. Bu makinanın izlediği proses hava girişi, sıkıştırma, genişletme ve egzos adımlarından oluşmaktadır. Gaz türbini çevrimi rahatlıkla bir içten yanmalı motor çevrimini ile karşılaştırılabilir.

Atmosfer havası bir kompresörle emilir ve 6....12 bar lık basınçla sıkıştırılır. Sıkıştırmadan dolayı sıcaklık artacaktır. Hava bundan sonra yanma odasına geçer, yakıt nozulların püskürttüğü yakıt ile karışır. Yanan yakıt sabit basınç altında gaz (hava + yanma gazları) sıcaklığını yükseltir. Kızgın gazlar mekanik işin elde edileceği türbin boyunca genişler. Elde edilen işin bir kısmı kompresörü çalıştırmak için kullanılır geri kalan iş ise diğer amaçlar için kullanılmak üzere çıkış şaftına iletilir. Bir gaz türbininin bir dizel veya patlamalı motora göre büyük farkı gaz türbininin çevriminin sürekli olmasıdır. Burada proses 2 veya 4 zamanlı motorlar gibi kesintiye uğramaz. Sıkıştırma yanma genişleme ve egzost adımları içerir. Bu ise pistonlu makinaların düzensiz torkuna göre bir avantaj olan çıkış şaftı üzerinden sabit bir tork alınması imkanını sağlar.



-------------
<font color=RED>ONUN ARABASI BİLE YOK :([/COLOR]
[/COLOR]



Mesajı Yazan: LUCKYBEN
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2010 Saat 11:51
Neden temizlenir. Nasıl temizlenir.  yoksa Temizlenmez mi o kısmını bilemiyorum arama motorunda aradım çıkınca paylaşmak istedim .uzman rakadarlar sizi aydınlatacaktır.

-------------
<font color=RED>ONUN ARABASI BİLE YOK :([/COLOR]
[/COLOR]



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2010 Saat 13:23
LUCKYBEN teşekkür ederim.  Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların cevabını bekliyorum



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net