Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

jantların performans ve yakıt tüketimine etkileri

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8352
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 19:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: jantların performans ve yakıt tüketimine etkileri
Mesajı Yazan: rifatseker
Konu: jantların performans ve yakıt tüketimine etkileri
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2010 Saat 10:05
Alıntıdır ;
JANTLARIN PERFORMANS YAKIT TÜKETİMİNE ETKİLERİ
Türkiye jant pazarının önde gelen firmalarından CMS Jant ve Makine Sanayii A.Ş. Kalite Kontrol Şefi Bülent Kantar, jantların performans, yol tutuşu ve yakıt tüketimine etkilerini değerlendirdi, jantlarla ilgili en çok merak edilen soruları cevapladı.1. Jant alırken öncelikle neye dikkat edilmesi gerekir?2. Jantların otomobilin performansına ve yol tutuşuna katkısı nedir?3. Hafif metal jantların araç hakimiyetini artırırken, yakıt tüketimini düşürdüğü doğru mu?4. Kalitesiz jant kullanmanın zararları nelerdir?5. Kaç çeşit jant vardır?6. Tek parçalı ve çok parçalı jantlar arasındaki farklar nelerdir?7. Hasar gören jant kullanılabilir mi?8. Jant üzerinde herhangi bir onarım yapılabilir mi?9. Doğru jant ölçüsü hangi parametrelere göre belirlenir?10. Jant montajı kime yaptırılır?11. Yeni jantta, eski bijon somunları kullanılabilir mi?12. Jantın üzerindeki ET harfi neyi simgeler?13. Jantın temizliği nasıl yapılmalıdır?


1. JANT ALIRKEN ÖNCELİKLE NEYE DİKKAT EDİLMESİ GEREKİR?
Jant alırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur, üreticilerin belirlediği değerlerin dışına çıkılmamasıdır. Beğendiğiniz jantın aracınıza uyumlu olup olmadığını aracınızın üretici firmasına sorarak ya da jant servislerinde bulunan jant uygulama tablolarına bakarak bulabilirsiniz. Türkiye'de hem yerli, hem de ithal birçok jant markası var. Bunlar arasında seçim yaparken, jantların TSE standartlarına uygunluk belgesini dikkate almalısınız. Avrupa'da geçerli olan standart normlar DIN ile ifade edilir.


2. JANTLARIN OTOMOBİLİN PERFORMANSINA VE YOL TUTUŞUNA KATKISI NEDİR?
Çoğumuz jantları otomobilin çekiciliğini arttıran dış görünüm unsurlarından biri olarak biliriz. Ancak jantlar, sadece otomobilin görünümüne değil, performansına ve yol tutuşuna önemli katkıda bulunur. Otomobil teknolojisinde kısa sürede yaşanan baş döndürücü gelişmeler, motor ve karoser kadar jantların tasarımında da kendini gösteriyor.Özellikle jantın ağırlığı, ölçüleri, konstrüksiyonu ve dizaynında yapılan değişiklikler, otomobillerin performansını ve yol tutuşunu önemli ölçüde arttırıyor.Bununla birlikte, son yıllarda yapılan araştırmalar jantın, fren sisteminin soğutulmasında da etkili olduğunu gösteriyor. Bu nedenle jant hazırlanırken, mümkün olduğunca dayanıklı ve aynı zamanda kollu tasarım olmasına dikkat ediliyor. Otomobil yol alırken, jantın rotasyonuyla sirküle edilen hava, kolların arasından fren diskine iletiliyor ve böylece frenlerin daha verimli olması sağlanıyor.

3. HAFİF METAL JANTLARIN ARAÇ HAKİMİYETİNİ ARTIRIRKEN, YAKIT TÜKETİMİNİ DÜŞÜRDÜĞÜ DOĞRU MU?Hafif metal jantlar, yapısal özellikleri ve tubeless lastiklerle uyumları neticesinde, araç denge ve direksiyon hakimiyetine olumlu yönde katkıda bulunur. Alüminyum ve titanyum gibi metallerden üretildikleri içinse, saçtan üretilen jantlara göre daha hafiftirler. Bu nedenle alüminyum jantlar, araç toplam ağırlığını azaltır ve yakıt ekonomisine katkıda bulunur.

4. KALİTESİZ JANT KULLANMANIN ZARARLARI NELERDİR?Kalitesiz bir jant, darbelere dayanıklı olmadığı taktirde ölümcül kazalara neden olabilir.

5. KAÇ ÇEŞİT JANT VARDIR?Çelik ve hafif metal alaşımlı olmak üzere iki gruba ayrılan jantlar, motor sporlarından elde edilen tecrübelerle geliştiriliyor. Böylece daha sağlam ve uzun ömürlü olması sağlanıyor. Jantlar, alüminyum, çelik, titanyum, magnezyum ve son alarak da karbon fiber malzemesinin de katılımıyla farklı ağırlık ve dayanıklılıkta üretiliyor. Jantlar, tek ya da çok parçalı olabiliyor.

6. TEK PARÇALI VE ÇOK PARÇALI JANTLAR ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?İki veya üç parçadan oluşan çok parçalı jantlar, her türlü otomobilde kullanılabilir. Ayrıca tamir edilebiliyor olması nedeniyle tek parçalıya göre çok daha avantajlıdır. Herhangi bir darbe nedeniyle çok parçalı jantın kenarı hasar gördüğünde, sadece o parçanın değiştirilmesi mümkün. Ancak tek parçalı bir jant zarar gördüğünde yapılabilecek tek şey, yenisiyle değiştirmek!

7. HASAR GÖREN JANT KULLANILABİLİR Mİ?Uluslararası Lastik ve Jant Teknik Kurumu'nun (ETRTO) tavsiyesine göre, hasar görmüş bir jant kullanılamaz.

8. JANT ÜZERİNDE HERHANGİ BİR ONARIM YAPILABİLİR Mİ?Jant üzerinde kaynak, doğrultma, talaş kaldırma, boyama, bijon somunu veya göbek deliğini büyütme ve eksen kaydırma işlemleri kesinlikle yapılamaz.

9. DOĞRU JANT ÖLÇÜSÜ HANGİ PARAMETRELERE GÖRE BELİRLENİR?Otomobilin motor gücü, ağırlığı ve büyüklüğü gibi unsurlar, jant ölçülerinin belirlenmesinde büyük rol oynuyor. Yüksek güç üreten bir motorun gücünü yola aktarabilmesi için çekişinin iyi olması, bunun için de lastik yüzeyinin uygun genişlikte olması gerekiyor. Dolayısıyla lastikle jant genişliği uyumlu olmalı. Küçük sınıftaki otomobiller için 12 inçten başlayan jant çapı, büyük ve yüksek performanslı otomobillerde 20 inçe kadar çıkıyor.

10. JANT MONTAJI KİME YAPTIRILIR?Jantın montajı, uygun makine ve ekipmanlara sahip servislere yaptırılmalıdır.

11. YENİ JANTTA, ESKİ BİJON SOMUNLARI KULLANILABİLİR Mİ?Bijon, havsa açıları her jantta farklı olacağından jantla birlikte verilen orijinal bijon somunları kullanılmalıdır.

12. JANTIN ÜZERİNDEKİ ET HARFİ NEYİ SİMGELER?Uluslararası olarak ET harfleriyle simgelenen ofset değeri, jant dikey ekseninin ofset yüzeyine olan uzaklığını ifade ediyor.

13. JANTIN TEMİZLİĞİ NASIL YAPILMALIDIR?Jantın temizliği, su ve normal deterjan kullanılarak yapılır. Sert olmayan bir fırça veya süngerle jant üzerindeki yağ ve benzeri izleri çıkarabilirsiniz. Metal, çözücü (solvent) katkılı temizleyiciler ve aşındırıcı malzemeler ile jantınızın kaplamasına zarar verebilirsiniz. Jantları, sert cisimlerin darbelerinden koruyunuz ve kaldırım kenarlarına çarpmaktan kaçınınız.


-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4



Cevaplar:
Mesajı Yazan: MirakGTI
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2010 Saat 10:11
Paylaşım için teşekkürler..


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2010 Saat 11:18
paylaşım için teşekkürler.
bu sabah radyoda dinlediğim bir haber vardı. İthal jantlarda Türk Standartları Enstitüsü şartı kalkmış. Yani her önüne gelen jantı sokabilecek ithalatçılar artık. çin malları yoldadır. Eğer doğruysa vay Türkiye jant pazarının haline...


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2010 Saat 12:25
bi o eksikti çin malı jantda ne sağlam olur varya allaha emanet

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: FTH
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2010 Saat 12:37
Saol rıfat güzel yaplaşım saol...

-------------
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005
207 Millesim   2009
207 GT   2009    
VW Scirocco white ed. 2017
206 CC SİYAH 2003
206 CC GRİ 2004


Mesajı Yazan: emredeniz
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2010 Saat 12:53
eyvallah rıfatcım..

-------------
2010 206+ 1.4
ANKARA 1985


Mesajı Yazan: BuRÇaK
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2010 Saat 14:01
Orjinalini yazan: Onur Onur Yazdı:

bi o eksikti çin malı jantda ne sağlam olur varya allaha emanet
 
ya sorma. tanesi 50 tl den jant satarlar. 2 ayda bir değiştirirsin birini. artık jantlardada MADE IN PRC yazısını görücez.. Bi yerede el atmayın be PRC lilerWall


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 13:15
aracımın üzerinde orijinal plastik jant kapakları var böyle kalması mı daha iyi yoksa çelik veya-alüminyum jant mı takmalı?


Mesajı Yazan: EK-6
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 13:26
Orjinal gibisi yok.

-------------
Bizi eskiler tanır,Yeniler örnek alır,Tanımayanlar ibret alır.


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 17:41
Tüv buna da el atar.... Muayene girerken birde jant değiştirecez...
- Kardeş bunlar çinmalı.... değiştir getir.... Muayene tekrarın var...


Mesajı Yazan: shamed
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 19:10
Paylaşım için teşekkürler..

-------------
Sen Giderken Ben Dönüyodum Diyenler! Bir Gün Beraber Yürüyelim

Bakalım Kim Önce Dönücek


Mesajı Yazan: Melih
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 20:10
güzel paylaşım teşekkürler


Mesajı Yazan: muhlisoz
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2010 Saat 22:30

paylaşım için teşekkürler

çin bu heran heryerden çıkabilir Kahkaha



-------------
Muhlis Özdemir
2005 206XT 1.4
Adana
1986



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net