Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206'mın Minik Sorunlar-Yakıt Tük.-Subap Ayarı vs.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8176
Tarih: 30 Ekim 2025 Saat 11:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206'mın Minik Sorunlar-Yakıt Tük.-Subap Ayarı vs.
Mesajı Yazan: Anatolianss
Konu: 206'mın Minik Sorunlar-Yakıt Tük.-Subap Ayarı vs.
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 23:20
    Aslında başlığı minik sorunlar diye açtım ama belki de çok ta minik değildir problemlerim beyler :) Bu arada acaip detaycıyımdır belki konuyu gören çoğu forum sakini geri çıkacaktır sayfadan :) Bu riski de göze alıp uzun uzun yazmaya başlıyorum..

    Öncelikle herkese merhaba...
Arabamı alalı yaklaşık 2 ay oldu.. Peugeot 206 1.4 XR Sıralı sistem zavoli lpg'li. Ben arabayı bi tanıdıktan aldım. Aldığım günden yaklaşık 15 gün önce araba conta yakıyor, tamirciye götürülüp 700 tl karşılığında tamir ediliyor. Arabayı ilk teslim aldığımda tekleme yaptığını farkettim, sorun araç sadece gazda çalışırken kendinini gösteriyordu, bir süre benzinde kullandıktan sonra çok fazla şehirçi km yaptığım için gidip tamir ettirmeye karar verdim. Zavoli sistemleri montajı yapan rastgele bi sanayi dükkanına girdim, usta 1 saate yakın bir süre uğraşıp sorunun enjektörlerden kaynaklandığını ve elinde zavoli 4 lü çıkma enjektör olduğunu söyledi neyse ben de değiştir bari dedim düzgün çalışacaksa :) Adam değiştirdi kontrol ettim fena değildi yani benzindeki kadar düzgün hissettirmese de oldu diye adama 175 tl verip ayrıldım ordan.. Bi hafta sonra lpg ile kullanırken neredeyse benzinden daha fazla maliyetle aynı km yol yapıyor olduğumu farkedip tekrar aynı lpg ustasına gittim, aracın filtrelerinin vs değişmesi gerektiğini söyledi , hemen yağ, yağ filtresi hava filtresi bujiler ne gerekiyosa değiştirip geldim adamın yanına daha sonra ayardı kalibrasyondu derken tekrar paketleyip gönderdi beni , bir hafta sonra hiçbirşeyin değişmediğini anlayıp daha iyi referanslı bir lpg servisine gittim , orada takılan enjektörlerin memelerinin en fazla 1.8 lik olması gerekirken 2.0 lık takıldığını söyleyip memeleri değiştirdiler , tekrar ayar kalibrasyon yol testi vs. bu süre zarfında aynı modelde başka bir lpg li 206 test ettim bahsettiği yakıt tüketimi neredeyse benimkinin tam yarısı.

    Arabada çalışırken hissettiğim tuhaflıklar var ve bu yakıt tüketimine etkisi olduğunu düşünüyorum bu yüzden sizinle paylaşmak ve gerekirse kendim için de çözüm üretmek istiyorum.

    Öncelikle araba biraz kabaca ifadeyle "aptal aptal" çalşıyor yani traktör gibi (30-40 km hızla giderken de ritmik bir ses geliyor devirle aynı orantıda azalıp artan ), rölantide ufak ufak gezinmeler, motor ısındıktan sonra bile özellikle uzun yoldan gelip şehir içindeki ilk trafik lambalarında duruken stop etmeler , sabahları ilk çalıştırmada tek marşta çalışmasına rağmen sanki benzin bitiyormuş gibisinden stop etmeler v.s. ... Bu haftasonu manisa sanayi sitesinde çok iyi bir ustaya baktırdım sesi dinledi ve ilk izlenim olarak subap ayarının bozuk olduğunu söyledi ve müsait bi zamanda arabanın işi olmadığı bir günde getirmemi istedi ve 60 tl karşılığında ayarın parça değişimine gerek olmaksızın yapılabileceğini söyledi..

    Ayrıca 1 ay önce falan arabaya benzin istasyonunda antifriz koydurttum ve her ne olduysa bir gün sonra sanırım arabanın kalorifer peteği delindi , sürücü kısmının tabanı yeşil antifrizli su ile dolmaya başladı , bu peteğin 206 larda göğüslük sökülmeden de değiştirilebildiğini okudum sanırım forumda bir yerde .

    Şimdi sizlere sorum şu, öncelikle motor sesi yakıt tüketimi ve sürüş esnasında yaşadığım problemlere yaklaşımınız nelerdir , bu konuda tecrübelerinizi paylaşır ve tamirhaneye girmişken bu konularda yapılabilecek uygulamalar başka ne olmalıdır (Gaz kelebeği temizliği ,carbon clean v.s.) ?
Ayrıca kalorifer peteği için ne yapmalıyım ( Değişim mi? , yoksa radyatör sızıntı giderici vs  mi?)


    Bu konu için vakit ayıran , okuyan , cevap yazan ve hatta yazmayan herkese şimdiden çok çok teşekkürlerimi ve sevgilerimi sunuyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Anatolianss
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 23:34
Bu arada eklemem gerektiğini düşündüm, arabayı kullanırken bile çiğ yakıt kokusu geliyor burnuma . Hem benzinde hem de lpg de çalşırken. Bu arada subap ayarı denen şeyin yakıta etkisi kaydadeğer midir?

Edit: Yakıt tüketimi , 60 TL ( 30 Litre) LPG ile 270-280 KM Bu arada şu anki benzin tüketimim de bunula aynı oranda yükselmiş bulunmakta :)


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2010 Saat 12:51
Öncelikle arabanın benzinde düzgün çalışmasını sağlamak gerekiyor..


Mesajı Yazan: rifatseker
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2010 Saat 13:06
Bilmem bana katılan olur mu ama ? Bence sen sat o arabayı :) Hemen hemen benzer sorunlar yaşadığım Clio mu ne yaparsam yapayım ne kadar masraf edersem edeyim , benden önceki sahiplerinin arabada ne gibi fantezilerini , egolarını denediklerini bilemediğim için bir türlü düzene bindiremeyip bu kadar uğraşmak yerine satıp yerine dizel Peugeot aldığım için kafamda rahat cebimde :) 

-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2010 Saat 13:25
peugeot ya  lpg yaramıyor her konuda söylüyorum bunu hiç lpg olan bi peugeot u düzen tutmuş görmedim daha bende lpg taktırcaktım bi ara tanıdık lpg ustaları hiç biri sakın uzak dur dedi şimdi bu sorunları okuyunca lpg si batsın varsın pahalı olsun benzinin gözünü seveyim  arabanın iyi bi ustaya gitmesi lazım benzinde tüm ayarlarını yapcak degiştircegini degiştircek sonra iyi bir lpg ustası canavar gibi olur mrk etmeyin

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: arifkemal
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2010 Saat 13:37
Merhabalar dostum, öncelikle sorunların için üzüldüğümü belirtmek isterim. Ve enteresandır aşağı yukarı aynı sorunları yaşadım bende. arabamı aldıktan 10 gün sonra başladı sorunlarım. dediğin gibi tekleme yapıyor ve benzinde çok fazla yakıyordu yaklaşık 50 kuruş,  sonra atiker tüp taktırdım. ancak tüp takıldıktan sonra tüpü takan usta tüpün beyninin içindeki antifrizli radyatör suyunun ısınmadığını doğal olarak beyin ısınmadığı için tüpe geçmediğini söyledi. önce bunu halletmemiz gerektiğini söyledi, ve gittik hallettirmeye. aynı seninki gibi conta sorunu vs.  onlar değişti hakikaten çürümüş conta, ve benim aldığım adam antifriz kullanmamış hiç o yüzden devir daim yapmıyormuş düzgün, radyatörün içi çürümüş tıkamış heryeri. neyse ben radyatörü değiştirdim bu sefer  kalorifer çalışmadı. kalorifer için kalorifer peteği tıkalıdır onu değiştirelim dediler ama değişmesi için ön konsol sökülür vs. dediler ama sökülmeden değişiyor  sakın ha ön konsolu söktürme. kısaca bu işler sanayide bukadar oluyor, en son gittim peugeot yetkili servisine , bağladılar bilgisayara herşey ortada  yani, sanada tavsiyem bilgisayara bağlatıp hataları gör. benim tahminim rolanti  ve tekleme sorunu için motordahi hararet müşürünü  falan kontrol ettirmen.  sadece o bile okadar çok etkiliyorki arabanın herşeyini. neyse serviste bakıldı öüşür değişti, iş çözüldü, gittim tüpcüye tekrar kalibrasyon yaptırdım şu an tüpte  şehir içi 20 kuruş yakıyor. Bu arada bu yeşil müşür neleri çözdü onuda izah ediyim( arabamın çiğ gaz atmasını, ilk marşta çalımıyordu bazen onu, gaz yemeyişini, rolantideki saçma sapan hareketlenmeyi) muhtemelen başka şeylerede yaramıştır da onları ben farkedemiyorum. ucuz bir parçadır  ama bilgisayara bağlatmadan anlayamassın sağlamlığını. Yetkili servise git  billgisayara bağlat hatalar neler baksınlar ona göre  başka şeylerde varsa ister yaptır ister yaptırma en azından ne olduğunu bilirsin ona göre  fiyatını alırsın. Şimdiden geçmiş olsun.


Mesajı Yazan: Anatolianss
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2010 Saat 14:09
Beyler öncelikle hepinize çok teşekkür ediyorum.  Bu götüreceğim usta gerçekten kendini ıspat etmiş bir usta ama sonuçta peugeot servisi değil. Sizin söyledikleriniz doğrultusunda o zaman bu ustayla da anlaşıp bir peugeot servisine gidip aracı cihaza bağlatıp daha sonra işlemlere başlamalıyım. Rıfat abi ya sattırmayın hemen şirin arabamı bana :) azıcık uğraşalım bakalım bi :=) 


Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2010 Saat 18:12
Öncelikle geçmiş olsun ve aracınızda hayırlı olsun allah kaza bela vermesin..
Ben sorununuz nedır bılmıyorum ama yaşadıklarımdan dolayı tecrubeye dayanarak yakıtı artıracak şeyleri söliyim
 Debriyaj sıyırıyosa - buji ve buji kabloları - rolanti valfi - hava filtresi - sibop ayarı


Mesajı Yazan: Anatolianss
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2010 Saat 18:36
Teşekkür ederim carmania , söylediklerini dikkate alacağım. Beyler bu arada işim halloldu gelmiyorum sanmayın diye söylüyorum. Daha fırsat bulup atamadım kendimi sanayiye. Gelişme olunca burdan paylaşırım. Sevgiyle Kalın.


Mesajı Yazan: Carmania
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2010 Saat 22:16
Ha birde oksijen sensörü (lambda)..
Her 30.000 km'de değiştirilmesi gerekiyormuş ve yakıtta %30 fark ettiriyormuş, Bazı servislerde el değmeden özel şekilde temizliği yapılıyormuş ama ayar tutması çok zormuş dıye bılıyorum yani en güzeli değiştirmek


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2010 Saat 22:17
elektronik parça aranın yakıtını gerçekten çok etkiliyo temizlik falan işe yaramıyor önemli bi parça

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: Anatolianss
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2010 Saat 00:21
Beyler iyiymiş güzelmiş te ben bu oksijen sensörünü bir an ucuz sandıydım , az önce baktım netten 150 TL civarı yaktınız beni :) bunu oksijenli suya batırsakta hem oksijeni artsa hem de temizlense olmam mı ya? :)


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2010 Saat 11:06
206 1.4 xr ise muhtemelen bosch un o2 sensörüne bakmışsındır 150 lira onu aldıgında egzoza delik deldirmen lazım baglantı için orjinali serviste 325 lira parçacılarda 270-280 arası boschun tam uyan modelide 280 lira orjinal taktırmanı tavsiye ederim taktırırsan

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2010 Saat 11:08
hıı bu arada o2 sensörü arızalıdır diye bişey yok bilgisayara baktırdıgında hata veriyosa degiştir yoksa gereği yok zaten

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: Anatolianss
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2010 Saat 13:18
Anladım. Yani cihazda çıkmayıp ta yarım çalışıyor veya az arızalı gibi bi ihtimal yok değil mi?  Bi de bu yeşil müşir hangisi oluyor ?


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2010 Saat 13:37
yarım çalışıyo vs bişey yok orda çıkar zaten gitceğiniz ustada planet 2000 olsun yeter

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net