Cenevre
Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak olan 508 konseptinin ilk resmi
fotoğrafları yayınlandı.Seri üretim halini Paris Otomobil Fuarı'na
saklayan Peugeot bu modelle birlikte ürün gamında değişikliğe gideceği
sızan haberler arasında...
Peugeot'nun yeni Marka projesi,
yeni pazarlar kazanmak ve markanın tarihsel pazarlardaki varlığını
güçlendirmek olmak üzere çift yönlü bir ürün atağına dayanıyor. Bu
çerçevede Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenecek olan '5
BY PEUGEOT' konsepti, Marka'nın prestijli sedan otomobiller
segmentindeki iddialı hedefinden ipuçları veriyor. İnce teknolojik ayrıntılarla uyumlu şekilde birleşen şık çizgileri, modele zamana meydan okuyan, özel ve modern bir tasarım kazandırıyor.
BY
PEUGEOT konseptinin tasarımına, mükemmel şekilde dengeli ve pürüzsüz
hacim arayışları yol gösterdi. Bu sedan siluetin çizgileri, motor
kaputundan bagaj kapağına kadar uyumlu bir biçimde, herhangi bir
kesinti veya kırılma veya gereksiz süsleme olmaksızın birbiri ardına
geliyor. Bütün yüzeyler aynı hizadalar ve kaporta aksamları arasındaki
boşluklar detaylı bir şekilde belirlenerek, adeta kuyumcu
işçiliğindekine benzer bir birleştirme kalitesi elde edildi. Bütün
bunların sonucunda, aracın bütünü, sanki 'masif mermerden yontulmuş'
bir model izlenimi veriyor.
Aracın ön yüzünün işlenişi dikkat
çekiyor. 'Led' tasarımları karoserle bütünleşen ışıklı bir çerçeve ile
vurgulanıyor. Farlar, Markanın karakteristiği olan radyatör ızgarasını
çerçeveliyor. Marka karakteristiğin estetik kodları, Peugeot SR1
konsept modelinde görülen yenilikçi fikirlerde olduğu gibi, yeniden
yorumlanıyor. Bu şekilde, radyatör ızgarası sanki araçtan ayrılmış,
havada asılıymış gibi duruyor. Yeni Peugeot logosu, uzun alüminyum
kaputun ucunda yerini alıyor.
Peugeot 508 4860 mm uzunluğa
sahip bir araç, 607 modelinden 42 mm kısa, 407 modelinden ise 168 mm
daha uzun. Boyutlar yorumlandığı zaman Fransız üreticinin bu 407 ve 607
modellerinin yerini alacak tek bir otomobil üretebileceği mantıklı
geliyor.
Konsept modelin yalın tasarımlı kasa yanları ise,
oluklu parlak alüminyum cam pervazlar, aynı metalden yapılmış kapı
kolları ve 19' jantlarla süsleniyor.
Arka hacim, sağlamlık ve gücü
yansıtıyor. Özgün ifadeli stop lambaları, çıkıntılı üç kırmızı çizgiden
oluşuyor. Marka'nın bazı tarihi modellerini hatırlatan bu arka tasarım
aynı zamanda, geceleri görsel olarak otomobile özgün bir imza
kazandırıyor.
Otomobilin dış tasarımının şıklığı ve
kontrollü dinamizmi, aracın mekaniğiyle bütünleşiyor. 5 BY PEUGEOT
konseptinde, 2011 yılında itibaren 3008 ile seri üretimi başlayacak
olan HYbrid4 teknolojisi kullanılıyor.
Bir yandan düşük hızlarda
yalnızca elektrik modundan, isteğe bağlı olarak sürekli 4x4 çekiş
sisteminden yararlanan ve özellikle çığır açıcı nitelikte tüketim ve
salım (3,8 l / 100 km ya da 99 g/km CO2, (hatta, ZEV modunda 0) değerleri
sergileyen bu kavram model, aynı zamanda önde 120 kW'lik (163 hp) 2.0 l
HDi FAP motor, arkada da 27 kW'lik (37 hp) bir elektrikli motor ile
toplamda 147 kW'lik (200 hp) bir güce erişiyor.
Peugeot çevre
stratejisini 5 BY PEUGEOT konseptiyle de sürdürüyor. Pazarların
ihtiyaçlarına göre başka termik motorlarla da birleşebilen bu yatay
teknoloji, farklı siluetler ve farklı platformlarda kullanılarak,
otomobilde yepyeni keyif ve heyecan duyguları yaşatacak.