Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 gti yolda resmen zıplıyo bilgi istiyorum.

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8023
Tarih: 27 Ağustos 2025 Saat 02:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 gti yolda resmen zıplıyo bilgi istiyorum.
Mesajı Yazan: yusufcilgin
Konu: 206 gti yolda resmen zıplıyo bilgi istiyorum.
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 05:05
arkadaşlar yaa benim arac yolda özelliklede köprü ve bozuk yollarda cok zıplıyo aracı aldıgım zaman yaklasın 1 yıl önce ön takım yaptrdım ve istanbulda olanlar bilir sanai de namistain amortisör'e götürdüm aracı ve amortisörleri üzerinde olan yaylara göre serlestrip kısalttırdım fakat o zman bana demslerdi yayları değissen ii olur yıpranmıs die değişmemiştim zaten cok sık aracı kullanmıyorum işimden dolayı fakat suan bu durumdan cok rahatsızım bi cözüm arıyorum yardımcı olursanız sevinir dua ederm :) bana eibach yay al yumusak oldugundan bu olayı azaltır dediler bunu yapmalımıyım yada ne yapmalıyım. bu aractan öncede 106 gti ve 106 quıksilvrm vardı bunlarda eibach kullandım gercekten cok memnun kaldım smd yine bi yaymı almalıyım yoksa baska bişey önerirmisiniz özellikle tecrübesi olan arkadslar üşenmeden yorum yaparsa sevinirim hürmetler.. cümleten



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 09:18
eibach ta yolda giderken kendini hissettirir ama yormaz eibach' tan şaşmanı tavsiye etmiyorum. Eibach en kaliteli yay markasıdır.

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: yusufcilgin
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 16:34
Eibach le cözüme ulasabilirmym


Mesajı Yazan: yusufcilgin
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 18:55
okuyan arkadslar bilgi sahibi olan varsa lütfen bilgisini paylassın :)


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 19:06
Zıplama nasıl bir zıplama?? vuruntu mu? yoksa yumuşak bir zıplama mı?


Mesajı Yazan: yusufcilgin
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 20:03

sert oldugundan zıplıyo yani hiç esnemediginden kaynaklanan bişy öyle paldır küldür bi zıplama deigl ama yoldaki en ufak eyimi hissettiren cinsten örnek bagaz köprüsünden gecerken resmen arabada oynuyoruz :) kolbastı gibi valla  muhtemelen yayla alakalı markasını bilmıyorum silinmiş kırmızı bir yay ama cok dandık oldugu kesn sizlerin önerilerini dikkate alarak hareket etmek  istiyorum tesekürler..



Mesajı Yazan: APO
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 20:13
valla boğaz köprüsünden geçerken ben hergün kolbastı oynuyorum çünkü köprü sallanıyor...:)

-------------
APO, 1978


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 21:48
eibach gerçekten sağlam yay ma yinede mucize bekleme bence.. spor yayda sarsıntı normal.. yolda karınca ezsen hissedersin


Mesajı Yazan: yusufcilgin
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 22:55
ilk kez spor yayla arac kullanmadım ama bu yaylar bi enteresan sorun yayda sanırım yay alcam bakalım suan bende eibach almayı düşünüyorum birde bunda spor ve pro modeli var farkı bilen varmı biri kırmızı (spor) digeri siyah (pro) kit.


Mesajı Yazan: Aytaç
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 23:42

Eger Tek Sorunun Bogaz Koprusu ise Kopru Zaten Bozuk.!Yayları Kısaltmıssın Acıkcası Kestirmissin.Zaten Nizam Ustam Veya Elemanları Seni Uyarmıs Bu Konuda..Belli bir Zaman Sonra Bu Sorunlar Bence Normal..!Acillinden Eibach Lazım Sana..!saygılar....



Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 23:46

bence markdan ziyade esneme mesafesine dikkat et derim 6 çok fazla 4 çok az 5 daima en idealdir :) eibach kanusunda buna dikkat etmeyen arkadaşlar sıkıntı yaşar. kulşe gerisi ile uyumuna ve ustaya dikkat etmek gerekli kazsız günler dileri m ..



-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: yusufcilgin
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 23:52
eibach suan sanırım en iisi sizlernde tavsiyesi bu yönde alıcam bi yay bide kule gergisi yok gercekten bu kadr fark edermı kule gergisi yaa ? kule gergisinin maksadı benm bildigim aracın motoru yukledgnde motora binen agırlık yüzünden kulenın kapanmaması birde her iki kulenn aynı hareket içinde kalması bununda virajlarda etkisi büyük die biliyorum ama amortisöre faydasını bilmiyorum acıkcası tabii bunlar tecrübeyle alakalı kimse yanlıs anlamaın kimseyi elestirmiyorum sizin dedkleriniz dogrudur yani burda bende biraz bilgi noksanlıgı var :) yardımlarınızın devamını dilerm tesekürler herkeze


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2010 Saat 23:56
Not :  Alıntıdır ...
Kule Gergisi Nedir? Ne İşe Yarar?

Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.Kule Gergisi Nedir? Ne İşe Yarar?

Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir?

Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.Kule Gergisi Nedir? Ne İşe Yarar?

Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.



-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: yusufcilgin
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2010 Saat 00:00

bilgi için saol kule gergiside alcaz :Sırıtma



Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2010 Saat 00:02
şimdiden hayırlı olsun ama ne olur ustaya dikkat et işçilik çok önemli yoksa demir her yerde aynı :)

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: yusufcilgin
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2010 Saat 00:03
eyvallah saol



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net