http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/peugeot-5008-turkiye-de-peugeot-5008/5192/129080/sayfa/1/"> http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/peugeot-5008-turkiye-de-peugeot-5008/5192/129074/sayfa/7/"> http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/peugeot-5008-turkiye-de-peugeot-5008/5192/129072/sayfa/9/"> http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/peugeot-5008-turkiye-de-peugeot-5008/5192/129067/sayfa/14/"> http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/peugeot-5008-turkiye-de-peugeot-5008/5192/129059/sayfa/22/#"> http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/peugeot-5008-turkiye-de-peugeot-5008/5192/129049/sayfa/32/"> http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/peugeot-5008-turkiye-de-peugeot-5008/5192/129039/sayfa/42/"> |
http://aktuel.mynet.com/galeri/otomobil/peugeot-5008-turkiye-de-peugeot-5008/5192/129080/sayfa/1/ - Peugeot 5008 Foto Galeri - ( 70 fotoğraf ) |
Peugeot'un
monospace (tek hacimli)segmentinde yer alan modeli 5008, Türkiye'de
satışa sunuldu. 5008'in '5' rakamı Markanın aile modelleri dünyasındaki
geçmişini hatırlatırken, ortadaki iki sıfır klasik Peugeot gamının
genişlemesi sonucunda ürün gamına eklenen yüksek mimari ve sürüş
konumuna sahip araçlara özgü tanımlamadan geliyor. 8 rakamı da bu yeni modelin ait olduğu nesli belirtiyor.
5008'in tasarımına baktığımızda ilk
göze çarpan geniş cam yüzeyler oluyor. Otomobilin etrafını saran geniş
yan camlar panaromik cam tavan ile birleşince 5008 metal ve cam
yüzeylerin birleşimi gibi duruyor. Farları ve ön tekerlek aksı
hizasında başlayan geniş ön camın doğrudan uzantısında öne eğimli
kaputuyla aracın ön tasarımı oldukça etkileyici. 5008'den yayılan bu
doğal akıcı his, ön panjurun tamamını süsleyen krom çerçeve ile iyice
belirginleşiyor ve araca prestij ile şıklık kazandırıyor. Profilde
pürüzsüz ve ince uzun çizgilerle tasarlanmış olan gövde otomobilden
yayılan sürekli hareket izlenimini güçlendirirken, yüksek tampon kuşağı
güvenlik hissini güçlendiriyor.
Yandan bakıldığında, arka
kapı hizasında başlayıp çamurluk üzerinde yoğunlaşan ve 5008'in
arkasını saran şık bir stil çizgisi göze çarpıyor. Bu dinamik tasarım,
5008'in arka bagaj kapısının özgün tasarımını güçlendiriyor. Arka stop
lambaları, araca görsel bir imza
kazandırıyor. Aracın arka tasarımından sadelik, sağlamlık ve statü
izlenimi yayılıyor. Arka bagaj kapısının dizaynı aynı zamanda aile
otomobilleri için temel bir özellik olan bagaja erişim kolaylığı
sağlıyor. Bu yeni tarz, dinamik dış stil ile geniş iç mekanın uyumlu
bir şekilde kaynaştığı, monospace kavramının daha önce görülmemiş bir
yorumuna dayanıyor.
İç mekana geçtiğimizde ise dışarda elde edilen yüksek kalite duygusu devam ediyor. Sınıfın genel
özelliği olan yüksek sürüş pozisyonuna sahip olan 5008'de sürücü geniş
bir görüş açısına sahip. 5008'in iç mekanda sunduğu bir diğer özellikte
ön koltuk kafalıklarına entegra edilen 7 inçlik monitörler arka
koltukların sahibi olan çocukların uzun yolculuklarda keyifli vakit
geçirmelerini sağlıyor. Standart olarak 7 koltuğa sahip olan 5008'de
üçüncü sıra ise göstermelik olarak değil gerçekten iki yetişkinin
yolculuk edebileceği kadar geniş tasarlanmış. Sürücü koltuğu hariç tüm
koltuklarının birbirinden bağımsız olarak katlanabildiği 5008 oldukça
kullanışlı bir iç mekan sunuyor. Bir çok farklı konfigrasyon
oluşturulabilen 5008'de ön yolcu koltuğu da katlandığında boyu 2,5
metreyi bulan eşyalar da taşınabiliyor. 2. sıra koltuklar katlandığında
ise 2500 litreye ulaşan bagaj hacmi ile 5008 hafif ticarilere rakip
olabilecek bir yükleme hacmi sunuyor.
5008'in 7 koltuğunda
keyifli ama aralarında en keyiflisinin sürücü koltuğu olduğunu
vurgulayan tanıtım film gerçekten söylemek istediklerimizi en iyi
şekilde anlatıyor. Evet arka koltukta yolculuk edip film izlemek
keyifli ama sürücü koltuğunda olmak çok daha keyifli.
Kartalkaya'da
düzenlenen lansmanda otoyol şartlarında kullanma fırsatını bulduğumuz
5008 performans açısında da oldukça yeterli. 4000 dev/dk�da 110 hp güç
üreten 1560 cm3 silindir hacimli partikül filtreli HDi motor 1750
dev/dk�da ürettiği 240 Nm (overboost ile anlık olarak 260 Nm) tork ile
canlı ve esnek kullanım sağlıyor. Bu özelliklere değişken geometrili
bir turbo kompresör ve yüksek basınçlı bir direkt enjeksiyon sistemi
sayesinde ulaşılıyor. Bu yüksek performanslı motor 5008�in sürücüsüne
maksimum sürüş keyfi sağlayan Auto6R vites kutusu ile birleştirildi.
5008 Türkiye'de şu an için sadece bu konfigrasyon ile satışa sunuluyor.
Peugeot markasının tüm bilgi birikimi 5008'in süspansiyon
sisteminde ve yürüyen aksamında kendini gösteriyor. Bu performans
öncelikle, mükemmel yol davranışı ve titreşim konforunu garanti eden,
bu tür araçlarda şimdiye kadar görülmemiş düzeydeki (0,69 mrad) bir
kasa sertliği ile elde edildi. Daha sonra, dinamik alanda bir referans
oluşturan 308'den alınan büyük viraj çubuklu MacPherson tipi ön
süspansiyon aracın mükemmel yol tutuşuna katkıda bulunuyor.
Ayrıca,
büyük hacimli otomobiller için özel olarak geliştirilmiş bir
versiyonda, Grubun 2. platformundan alınan deformasyonlu esnek dingilli
arka süspansiyon bu eşsiz yol tutuşunun elde edilmesinde rol oynuyor.
Yürüyen
aksamın ileri düzeydeki ayarlarına ilave olarak, lastikler 16� ve 17�
ebatlarda özel olarak geliştirildi. Cömert boyutlu frenler çok etkin
bir frenlemeyi temin ederken, Peugeot'nun her zaman önem verdiği
direksiyon keyfi ise bir hidrolik elektro-pompa grubu tarafından
sağlanıyor.
Boyu 4.5 metreye ulaşan ve eğimli ön kaputu
nedeni park manevralarının bir işkence haline almasını ise Peugeot
5008'in park destek sistemleri engelliyor. Ön tamponda yer alan
sensörler 5008'in sığabileceği park yerini belirlerken, ön ve arka
tamponda yer alan sensörler ise oldukça yardımcı oluyor.
Bu
işlev ön tamponun iki yanında bulunan iki sensör tarafından sağlanıyor.
Bu sensörler boş bir yere park etme olasılığı ve yapılacak manevranın
güçlük derecesi hakkında çok fonksiyonlu ekran üzerinde görsel olarak
bilgi veriyorlar.
5008'de, 3008'den tanıdığımız head-up
display ve mesafe kontrol sistemi yer alıyor. Mesafe kontrol sistemi
her ne kadar sadece bilgilendirme amaçlı olsa ve sürüşe müdahale etmese
de gene de sürücüye yardımcı olan bir sistem.
SUV ve
Crossoverların karşısında gittikçe kan kaybeden MPv segmentinde yeni
bir modelle giriş yapan Peugeot'un bu adımını yanlış olarak
değerlendirebilirsiniz. Fakat Peugeot Genel Müdürü Jean Pierre Vienux,
5008 ile bu segmentte yüzde 20 pazar payı alacaklarını ve 1000 adetlik
bir satış beklediklerini belirtti.
Segmentinde, Citroen C4
Picasso, yeni yüzü ile 2009'un sonunda satışa sunulan Renault Grand
Scenic, gene yenilenen ve Corolla ailesinden ayrılan Toyota Verso gibi
güçlü modeller ile rekabet edecek.
Peugeot 5008 Premium
donanım seviyesi 52.790 TL, üst donanım seviyesi olan Premium Pack ise
57.290 TL'den satışa sunuluyor. Lansman kampanyası süresince, opsiyonel
olarak sunulan ve içerisinde iki adet 7 inçlik monitör, iki adet
kulaklık ve portatif DVD oynatıcının bulunduğu video paketi hediye
ediliyor.