Volant arızası-Servise gidildi,kafa karıştı!
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 407
Forum Tanımlaması: Peugeot 407, 2005'ten 2011'e kadar üretilen 406 serisinin yenilenmiş hali geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7683
Tarih: 29 Aralık 2024 Saat 02:39 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Volant arızası-Servise gidildi,kafa karıştı!
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Konu: Volant arızası-Servise gidildi,kafa karıştı!
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2010 Saat 20:52
407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?
Bugün 2si özel 1i yetkili Peugeot servisi olmak üzere 3 farklı servise gittim ve aracı gösterdim. Teşhis 3 yerde de aynı; fakat işin enteresan yanı özel servisin biri şimdilik bir sıkıntı yaratmaz ileride ses artarsa tekrar gelin dedi, diğer özel servis şimdi değiştirseniz bile 10.000km sonra aynı sesi yine yapacak, bunlarda böyle, 100.000-110.000km'ye kadar bir sorun olmaz, o zaman tekrar bakarız dedi. Bu haliyle kullanmam sorun çıkarır mı diye ısrarlı sorularıma "hayır" yanıtını verdi, hatta usta 5-10dk tur attı ben servisin sahibiyle muhabbet ederken balatalar falan iyi durumda dedi, yani sıkıntı çıkarmaz dedi. Fakaaaaaatttttt; yetkili servis başka bir alemdi; direkt volant dedi, değişmesi lazım dedi, ne kadar süre idare eder bu şekild dedim, garanti veremeyiz, içinde dağılıp şanzımana zarar verebilir vs. dedi. imdi ben kime inanayım, ne yapayım arkadaşlar?????
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2010 Saat 22:18
valenciaendoor Yazdı:
407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim? |
bende de geliyor. yani bi 90.000 km. dir geliyor :) :).. direksiyon pompasından geliyor. Varsın gelsin :)
|
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 13:25
Sizde de sadece motoru stop ederken mi geliyor? benim ses direkt motordan geliyor, kaputu açıp özellikle dikkat ettim, stop ederken motordan bahsettiğim ses geliyor.
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 13:33
valenciaendoor Yazdı:
Sizde de sadece motoru stop ederken mi geliyor? benim ses direkt motordan geliyor, kaputu açıp özellikle dikkat ettim, stop ederken motordan bahsettiğim ses geliyor. |
evet stop edip motorun o durma sarsıntısında cıyk ediyor. Ama ses kayış tarafından geliyor. ben komple triger, egzantrik kayışları ve gergi bilyalarını değiştirdim kesmedi. Büyük ihtimalle ya direksiyon pompası yada klima motoru.. Normal kullanımda bir sorun yok ama stap edince oluyor .. bi uzun bir zamandır böyle kullanıyorum
|
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 15:05
Bende de normal kullanımda bir sorun yok açıkçası ama insanın aklına bi kere düştü mü artık sıkıntı başlıyor.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 19:17
bu sorun tüm dizellerin motorundan çıkan sestir bazen volant ten gelir bazen de debriyaj bilyasıdır rulman yani ama bu ses volantın veya rulmanın arızalandığını göstermez bu sesin aracında bulunmadığını söyleyenler rolantide sessiz şekilde kapı açık dinlesinler tüm dizeller bu sesi yapar yaylı yatak gibi ses tr volant arızası genelde marşa basınca jiiiiit diye kaydırır veya kalkışlarda araba da aşırı titreme yapar bu modellerde oynar volant vardır debriyaj volantla bir değişir fiyatı 1300 tl tutar bence aracınızı sakın yetkili serise götürmeyin adamlar motor takozu kopuk araca bile volant arızası diyor ben ce aracı çok dinlemeyin arabadan soğursunuz
|
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 19:46
Aslında haftasonu yetkili bir servise gitmeyi düşünüyordum, en azından tam olarak ne olduğunu anlamak için. Zaten direkt yapın bunu demem, birkaç farklı yere gösteririm yaptırmadan önce emin olmak için.
Yine de korkuyor insan acaba zararlı birşey midir, hasara yol açar mı diye...
Peki arkadaşlar, diyelim ki sorun volant; ama dediğim gibi şu an sadece motoru stop ederken cik cik gibi bi ses yapıyor ve yokuşta aracı kaldırırken gacırtı gibi bir ses geliyor; bu şekilde kullanmak sorun yaratır mı yani daha büyük masraf açar mı? Bu şekilde kullanmamın bir sakıncası var mı ve ne kadar bu şekilde kullanabilirim?
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 19:53
abi senin sorun volant değil bence volant olsa kalkışta vibrasyon aşırı sarsıntı yapar rahat ol volant en fazla yayları biter oda zaten kendini elli eder beni değiştirdiye yayları tamir ediliyo 250 tlye yenisi 1050 tl volantın bence çok servise gitme para tuzağı kuruyolar birşeyden de anlamıyolar
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 21:32
valenciaendoor Yazdı:
Aslında haftasonu yetkili bir servise gitmeyi düşünüyordum, en azından tam olarak ne olduğunu anlamak için. Zaten direkt yapın bunu demem, birkaç farklı yere gösteririm yaptırmadan önce emin olmak için.
Yine de korkuyor insan acaba zararlı birşey midir, hasara yol açar mı diye...
Peki arkadaşlar, diyelim ki sorun volant; ama dediğim gibi şu an sadece motoru stop ederken cik cik gibi bi ses yapıyor ve yokuşta aracı kaldırırken gacırtı gibi bir ses geliyor; bu şekilde kullanmak sorun yaratır mı yani daha büyük masraf açar mı? Bu şekilde kullanmamın bir sakıncası var mı ve ne kadar bu şekilde kullanabilirim? |
aracınız triptronik ise polat beyin dediği doğrudur. volan göbeği 2 parça halinde ve zamanla balans yapmaya başlıyor. fiyat aşşağı yukaru arkadaşın dediği gibi.. ama volan vuruntusu biraz daha farklı, siz yinede sesin kayış tarafından mı şanzıman tarafındanmı geldiğini kesinleştirin.
|
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 21:52
Aracım manuel; ilk kalkışta titreme ya da vuruntu yapmıyor; yokuşta kalkarken debriyajdan geldiğini düşündüğüm gacırtı gibi sesi de yapmıyor genelde düz bir yerde kalkarken. Motor konusunda gayet cahil olan ben sesin kaynağının şanzımandan mı kayıştan mı geldiğini nasıl anlarım acaba? Yani ne tarafa dikkat kesilmem gerek
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 21:58
valenciaendoor Yazdı:
Aracım manuel; ilk kalkışta titreme ya da vuruntu yapmıyor; yokuşta kalkarken debriyajdan geldiğini düşündüğüm gacırtı gibi sesi de yapmıyor genelde düz bir yerde kalkarken. Motor konusunda gayet cahil olan ben sesin kaynağının şanzımandan mı kayıştan mı geldiğini nasıl anlarım acaba? Yani ne tarafa dikkat kesilmem gerek |
kaputu aç motor karşında.. şu anda motora karşı duruyorsun.. senin duruşuna göre, soldanmı geliyor ses sağdanmı
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 22:03
Mesajı Yazan: Sinan
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 22:28
hasim abi aynı sorun bendede var. komple bakım yaptırdıktan sonra yani 1 ay once olmaya basladı. bakımını yaptırdıgım yer trigerden gelıyo zamanla gecer dedi.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ocak 2010 Saat 23:43
triger kesinlikle ses yapmaz kopar gider belli etmez triger takımında olan devirdaim pompa ses yapar ama bu ses farklı yaylı yatak sesi gibi dir çok zor ihtimalle debriyaj ana rulmanı yapabilir volant kasnağı içinde yaylar vardır bu yaylar motorun sarsıntısını azaltır dizellerde bu şekildedir bnzinlilerde sabit volant vardır yaysız düz kasnak benzinlide 300 tl ye debriyaj yaparsın dzelde 1300 tl debriyaj yaparsın aracı mutlak kalkışlarda gaza basarak kaldırın hem volanta hem motr ve şanzıman tokozunu yıpratmaz 10 tane ustaya baktırın onuda volan derse değiştirin ama sakın ha yetkili servise gitmeyin adamlar uzaktan baksın volant arızası derler nasıl demesinler 1500 tl gelcek dikkat edin çok pimpirikli omayın ne kadar arabanın üstüne düşersen o kadar arıza çıarır
|
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2010 Saat 09:38
polatkaptan Yazdı:
triger kesinlikle ses yapmaz kopar gider belli etmez triger takımında olan devirdaim pompa ses yapar ama bu ses farklı yaylı yatak sesi gibi dir çok zor ihtimalle debriyaj ana rulmanı yapabilir volant kasnağı içinde yaylar vardır bu yaylar motorun sarsıntısını azaltır dizellerde bu şekildedir bnzinlilerde sabit volant vardır yaysız düz kasnak benzinlide 300 tl ye debriyaj yaparsın dzelde 1300 tl debriyaj yaparsın aracı mutlak kalkışlarda gaza basarak kaldırın hem volanta hem motr ve şanzıman tokozunu yıpratmaz 10 tane ustaya baktırın onuda volan derse değiştirin ama sakın ha yetkili servise gitmeyin adamlar uzaktan baksın volant arızası derler nasıl demesinler 1500 tl gelcek dikkat edin çok pimpirikli omayın ne kadar arabanın üstüne düşersen o kadar arıza çıarır |
Çiftli volant sadece 1,6 ve 2,0 dizellerde olur. Sanayide 400 - 500 TL gibi bir fiyatı var. 1,4 HDI larda klasik sabit volant var. Vuruntu sorunu yoksa değiştirmeye gerek yok. İki volant türü için de geçerli olmak üzere, illa debriyaj baskı balta değişirken değişecek diye bir durum söz konusu değil.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2010 Saat 11:44
Stop ederken bi şıkırtı benim 307de de geliyordu. Motor Kulağından dediler onu değiştik. Bir miktar azaldı ama esas ses için Volant yayından geliyor demişlerdi. Debriyaja basarak Stop edince seste hissedilir bi azalma oluyor.
|
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2010 Saat 13:38
Haşim Bey ilginiz için çok teşekkür ederim. Şu an işteyim ve araç otoparkta; akşam aracı stop ederken dediğiniz şeylere dikkat edip buraya yzacağım sesin hangi kısımdan geldiği konusunda.
Bir yerde okumuştum ben de; denemek amaçlı debriyaja basarak stop ettim; seste bir değişim olmamamıştı. Buradan yola çıkarak bir sonuca ulaşabilir miyiz bir de?
|
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2010 Saat 13:52
Aracın km'si sorulmuş ve yazmayı unutmuşum. Araç 77.000'de.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2010 Saat 15:41
Bir arkadasın 308 inde de aynı ses var stop ederken. oda farkına varmış servis baktı bi problem yok dedi diyor. belki kronik bir sorun dur. veya sorun değil de biz sorun ediyoruz.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2010 Saat 18:33
hasimayaz Yazdı:
polatkaptan Yazdı:
triger kesinlikle ses yapmaz kopar gider belli etmez triger takımında olan devirdaim pompa ses yapar ama bu ses farklı yaylı yatak sesi gibi dir çok zor ihtimalle debriyaj ana rulmanı yapabilir volant kasnağı içinde yaylar vardır bu yaylar motorun sarsıntısını azaltır dizellerde bu şekildedir bnzinlilerde sabit volant vardır yaysız düz kasnak benzinlide 300 tl ye debriyaj yaparsın dzelde 1300 tl debriyaj yaparsın aracı mutlak kalkışlarda gaza basarak kaldırın hem volanta hem motr ve şanzıman tokozunu yıpratmaz 10 tane ustaya baktırın onuda volan derse değiştirin ama sakın ha yetkili servise gitmeyin adamlar uzaktan baksın volant arızası derler nasıl demesinler 1500 tl gelcek dikkat edin çok pimpirikli omayın ne kadar arabanın üstüne düşersen o kadar arıza çıarır |
Çiftli volant sadece 1,6 ve 2,0 dizellerde olur. Sanayide 400 - 500 TL gibi bir fiyatı var. 1,4 HDI larda klasik sabit volant var. Vuruntu sorunu yoksa değiştirmeye gerek yok. İki volant türü için de geçerli olmak üzere, illa debriyaj baskı balta değişirken değişecek diye bir durum söz konusu değil. | evet kardeşim aynen öyle 1.4 hdi ve partnerlerin bazıları sabit volant 550 tl debriyaj 350 tl 1.6 v 2.0 larda oynar yani yaylı volant bu modellerde sadece volantı değiştirmek sğlıklı değildir zaten şanzıman açılmış değiştirmek en mantıklısı debriyaj biterse volantı bozar volant biterse debriyajı bozar
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2010 Saat 18:34
bu araçların volant yayı çok kaliteli değil
|
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2010 Saat 11:34
hasimayaz Yazdı:
valenciaendoor Yazdı:
Aracım manuel; ilk kalkışta titreme ya da vuruntu yapmıyor; yokuşta kalkarken debriyajdan geldiğini düşündüğüm gacırtı gibi sesi de yapmıyor genelde düz bir yerde kalkarken. Motor konusunda gayet cahil olan ben sesin kaynağının şanzımandan mı kayıştan mı geldiğini nasıl anlarım acaba? Yani ne tarafa dikkat kesilmem gerek |
kaputu aç motor karşında.. şu anda motora karşı duruyorsun.. senin duruşuna göre, soldanmı geliyor ses sağdanmı |
Haşim Bey dediğiniz gibi kontrol ettim bu sabah; kaputu açıp aracın karşısına geçtim. Ses bana göre sağdan geliyor gibi(araç karşımdayken). Bu neye delalettir?
|
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2010 Saat 21:55
Bugün 2si özel 1i yetkili Peugeot servisi olmak üzere 3 farklı servise gittim ve aracı gösterdim. Teşhis 3 yerde de aynı; fakat işin enteresan yanı özel servisin biri şimdilik bir sıkıntı yaratmaz ileride ses artarsa tekrar gelin dedi, diğer özel servis şimdi değiştirseniz bile 10.000km sonra aynı sesi yine yapacak, bunlarda böyle, 100.000-110.000km'ye kadar bir sorun olmaz, o zaman tekrar bakarız dedi. Bu haliyle kullanmam sorun çıkarır mı diye ısrarlı sorularıma "hayır" yanıtını verdi, hatta usta 5-10dk tur attı ben servisin sahibiyle muhabbet ederken balatalar falan iyi durumda dedi, yani sıkıntı çıkarmaz dedi. Fakaaaaaatttttt; yetkili servis başka bir alemdi; direkt volant dedi, değişmesi lazım dedi, ne kadar süre idare eder bu şekild dedim, garanti veremeyiz, içinde dağılıp şanzımana zarar verebilir vs. dedi. imdi ben kime inanayım, ne yapayım arkadaşlar?????
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Ocak 2010 Saat 22:22
beyefendi size dediğim gibi servisteki yetkililer sadece olaya para kazanmak amacı ile yaklaşıyolar adamların zihniyeti bizleri sağılacak inek gibi görüyorlar akıl var mantık var volant motora ilk hareketi veren dişlidir debriyaj volanta bağlıdır şanzıman ise debriyajla bağımlıdır volantı patlatsan bile ki kolay kolay patlamaz yani dağılmaz en kötü debriyajı dağıtır sen volantı değiştireyim desen zaten debriyajla ikisi bir değişir yani özel servisin dediği doğru benim kullandığım bütün dizel araçlarda bu ses vardı volant arızası rolantide debriyaja bastığında tak tak tak diye vuruntu yapar kalkışta ve 1.2.3. viteste aşırı titreme yapar sizden gelen ses volant yaylarından veya debriyaj rulmanından geliyodur bu gayet normaldir size tavsiyem yetkili servisten olabildiğince uzak durun aracınızdan soğumak istemiyorsanınız
|
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 30 Ocak 2010 Saat 09:08
polatkaptan Yazdı:
beyefendi size dediğim gibi servisteki yetkililer sadece olaya para kazanmak amacı ile yaklaşıyolar adamların zihniyeti bizleri sağılacak inek gibi görüyorlar akıl var mantık var volant motora ilk hareketi veren dişlidir debriyaj volanta bağlıdır şanzıman ise debriyajla bağımlıdır volantı patlatsan bile ki kolay kolay patlamaz yani dağılmaz en kötü debriyajı dağıtır sen volantı değiştireyim desen zaten debriyajla ikisi bir değişir yani özel servisin dediği doğru benim kullandığım bütün dizel araçlarda bu ses vardı volant arızası rolantide debriyaja bastığında tak tak tak diye vuruntu yapar kalkışta ve 1.2.3. viteste aşırı titreme yapar sizden gelen ses volant yaylarından veya debriyaj rulmanından geliyodur bu gayet normaldir size tavsiyem yetkili servisten olabildiğince uzak durun aracınızdan soğumak istemiyorsanınız |
Aslında haklısınız; zira önce özel servislere gittim, içim tamamen rahatlamış, kafamda soru işareti kalmamıştı, keyfim tekrar yerine gelmişti; fakat hata yasptım ve yetkili servis o özel servise çok yakın olduğu için o kadar yol gittikten sonra bir de oraya sorayım dedim ve tekrar altüst ettiler beni.
|
Mesajı Yazan: higungor
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2010 Saat 18:41
Çalıştığım şirkete ait 2000 model 2.5 tdi transportera biniyorum gün içinde. volanttan ses geliyordu. çok iyi bir VW tamircim var ona götürdüm sorun değil dedi sesi kesmek için o bölgeye pudra döktü ve ses kesildi
------------- 535 3032966 2005 307 xt
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 31 Ocak 2010 Saat 20:03
butür araçların en pahalı parçalarından biri volanttir serviste ortalama 1600 tl debriyajla beraber değişiyor adamlar bizi keriz zannediyor neredeyse arızalı fara lambaya bile volanttan kaynaklanıyor diyecekler serviste çalışan arkadaşımın tavsiyesi yetkiliden uzak dur diyor ki aracından soğumayasın
|
Mesajı Yazan: merkez fren
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2010 Saat 19:44
slm arkadaşlar biz volant sorunlarını cözüyoruz volantları düz sabit yapıyoruz mesala opelin 1.3 volantını yapıyoruz pejo 110 luk volantını sabit sıfır yapıyoruz baskı balatayı luk marka kullanıyoruz . buna benzer yaylı volantların coğunu duz sabit yapıyoruz
|
Mesajı Yazan: merkez fren
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2010 Saat 19:49
volant larımız markalıdır markası VOLMERKtir .02324615901
|
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2010 Saat 19:50
merkez fren Yazdı:
volant larımız markalıdır markası VOLMERKtir .02324615901 |
Hayırlı Satışlar
------------- PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2010 Saat 20:47
volantı kaça satıyorsunuz
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2010 Saat 23:38
merkez fren kardeşim şu volant sabitleme nedir ne işe yarar bir açsan 206 lara yapılır mı yapılırsa ne işe yarar teeşkkürler hayırlı işler. ..
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: bahcekapiliyavuz
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2010 Saat 13:50
Volantı sabit volanta çevirerek bu dertlerden kurtulabilirsiniz ama başınıza bu sefer şunlar gelecektir.
1. Vites geçişleri daha problemli olacaktır.
2. Yakıt tüketimi bir miktar artacaktır çünkü volant aynı zamanda bir enerji depolama birimidir. Çift kütleli volantın yakıt tüketimine olumlu katkısı vardır.
3. Triger kayışının ömrü azalacaktır zira motora daha fazla yük binecektir.
4. Gazı bırakıp tekrar hızlanmak istediğinizde araç daha geç tepki verecektir. Zira mantık aynı. Volant bir enerji depolama birimi olarak görev yaptığından tekrar hızlanmak istediğinizde daha fazla enerji depolayabildiğinden düz volanta göre tepkiler daha iyi olacaktır.
Bunun yanında kesintisiz hızlanma istediğinizde tek kütleli volant daha iyidir.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2010 Saat 16:27
vbmaster Yazdı:
merkez fren kardeşim şu volant sabitleme nedir ne işe yarar bir açsan 206 lara yapılır mı yapılırsa ne işe yarar teeşkkürler hayırlı işler. .. |
zaten 206 larda yaylı volan olayı yok. dolayısıyla senın volanında sabıt. o acıdan yapman gereken herhangı bırsey yok. sende benım gıbı sabıt sabıt devam et... bunu yaylı olanlar dusunsun... senı benı ılgılendırmez bu konu :))))
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Ekim 2010 Saat 20:29
bahcekapiliyavuz Yazdı:
Volantı sabit volanta çevirerek bu dertlerden kurtulabilirsiniz ama başınıza bu sefer şunlar gelecektir.
1. Vites geçişleri daha problemli olacaktır.
2. Yakıt tüketimi bir miktar artacaktır çünkü volant aynı zamanda bir enerji depolama birimidir. Çift kütleli volantın yakıt tüketimine olumlu katkısı vardır.
3. Triger kayışının ömrü azalacaktır zira motora daha fazla yük binecektir.
4. Gazı bırakıp tekrar hızlanmak istediğinizde araç daha geç tepki verecektir. Zira mantık aynı. Volant bir enerji depolama birimi olarak görev yaptığından tekrar hızlanmak istediğinizde daha fazla enerji depolayabildiğinden düz volanta göre tepkiler daha iyi olacaktır.
Bunun yanında kesintisiz hızlanma istediğinizde tek kütleli volant daha iyidir. |
dostum hangi sanayide çalışıyosun merak ettim galiba araba dan pek anlamıyorsun ne alakası var kardeşim güç deposuymuş cartmış curtmuş bilmediğin konuda atıp tutma rezil olursun senin oynar volant dediğin sadece artısı motor sarsıntısını en aza indirmektir pamuk gibi olur araç ama yaylar zedelenir se rezalet olur ancak debriyaj bitik araç çok yakar az kaçar çünkü araç kaydırır volant sabit olrsa debriyaj yaylı olur sarsıntı az olur sana tavsiyem gel 6. sanayi kaya özel pejo servise sana öğretiyim atıp tutma vites geçişinin volantla ne alakası var baskımı bu kardeşim bu triger demişsin sen trigerin nerde oldunu biliyonmu biyel kolu neye bağlı kol arkası aktarma nedir gaza basınca az tepki verecekmiş ya sen iyice saçmalamışsın
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2010 Saat 00:36
BİLİP BİLMEDEN YORUM YAZMAYIN
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 10 Ekim 2010 Saat 11:10
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 30 Kasım 2010 Saat 23:25
bu misafir arkadaş bişeyler biliyo galiba ama neden misafir yoksa doğru söyliyeni dpkuz köyden kovarlar hesabımı
|
Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2010 Saat 01:32
foruma üye olsun.
------------- 2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa
|
Mesajı Yazan: erk
Mesaj Tarihi: 03 Aralık 2010 Saat 23:51
Yazdı:
bahcekapiliyavuz Yazdı:
Volantı sabit volanta çevirerek bu dertlerden kurtulabilirsiniz ama başınıza bu sefer şunlar gelecektir.
1. Vites geçişleri daha problemli olacaktır.
2. Yakıt tüketimi bir miktar artacaktır çünkü volant aynı zamanda bir enerji depolama birimidir. Çift kütleli volantın yakıt tüketimine olumlu katkısı vardır.
3. Triger kayışının ömrü azalacaktır zira motora daha fazla yük binecektir.
4. Gazı bırakıp tekrar hızlanmak istediğinizde araç daha geç tepki verecektir. Zira mantık aynı. Volant bir enerji depolama birimi olarak görev yaptığından tekrar hızlanmak istediğinizde daha fazla enerji depolayabildiğinden düz volanta göre tepkiler daha iyi olacaktır.
Bunun yanında kesintisiz hızlanma istediğinizde tek kütleli volant daha iyidir. |
dostum hangi sanayide çalışıyosun merak ettim galiba araba dan pek anlamıyorsun ne alakası var kardeşim güç deposuymuş cartmış curtmuş bilmediğin konuda atıp tutma rezil olursun senin oynar volant dediğin sadece artısı motor sarsıntısını en aza indirmektir pamuk gibi olur araç ama yaylar zedelenir se rezalet olur ancak debriyaj bitik araç çok yakar az kaçar çünkü araç kaydırır volant sabit olrsa debriyaj yaylı olur sarsıntı az olur sana tavsiyem gel 6. sanayi kaya özel pejo servise sana öğretiyim atıp tutma vites geçişinin volantla ne alakası var baskımı bu kardeşim bu triger demişsin sen trigerin nerde oldunu biliyonmu biyel kolu neye bağlı kol arkası aktarma nedir gaza basınca az tepki verecekmiş ya sen iyice saçmalamışsın
|
Arkadaşın söyledikleri doğru. Hareketli volant, 1500 devir seviyelerinde 200Nm civarındaki torkun ani güç etkisinden dolayı meydana gelen sarsıntı ve vuruntuları absorbe etmek için kullanılmakta. Zaten 1700 devir civarındaki kalkışlarda ayağınızı aniden bırak bas yaptığınız durumlarda torkun volant üstündeki etkisini hissedersiniz.
|
Mesajı Yazan: erk
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2010 Saat 00:01
Serkan Yazdı:
Bir arkadasın 308 inde de aynı ses var stop ederken. oda farkına varmış servis baktı bi problem yok dedi diyor. belki kronik bir sorun dur. veya sorun değil de biz sorun ediyoruz. |
308 kaç model Yetkili servismi garanti devam ediyormu :)
|
Mesajı Yazan: bahcekapiliyavuz
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2010 Saat 09:16
Birşey yazıyorsam muhakkak araştırıp yazıyorumdur. Az buçuk İngilizce biliyorsanız google.da benefits of dual mass flywheel ya da advantages of dual mass flywheel yazıp okuyun.
Ben sanayide çalışmıyorum ama bakıyorum bana lafa atanlar sanayide cahil cuhela usta ağzıyla konuşuyor. Devam edin bilmeden atıp tutmaya. Biraz okuyun anlayın neden bu adamlar çift kütleli volant kullanmış. Biraz düşünün niçin Citroen Peugeot 1.6 HDI 180.000 km.de triger değişirken Megane 1.5 dci 60.000 km.de triger değişiyor.
İyi günler.
DAha fazla bilgi isteyen lütfen internette araştırsın.
|
Mesajı Yazan: emin15
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2010 Saat 23:22
407 veya 307 olsun 110 beygirlik 1.6 dizellerin zamanla volanttan gelen gıcırtı sesi normaldir bu volantta dağılma gibi bir tehlike oluşturmaz, yalnız zamanla bu problem volantın balnsında bozulma noktasına kadar gelebilir onuda araç rölantide çalışıken sanki motor tekliyormuş gibi hisse kapılırsın onun sebebi volantın balansının bozulmasıdır bununda tek çözümü volantın set halinde değişimidir
|
Mesajı Yazan: furkan
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2010 Saat 00:06
sarsıntı neden olur kalkışta titreme volantla alakası varmı
|
Mesajı Yazan: erk
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2010 Saat 11:27
bahcekapiliyavuz Yazdı:
Birşey yazıyorsam muhakkak araştırıp yazıyorumdur. Az buçuk İngilizce biliyorsanız google.da benefits of dual mass flywheel ya da advantages of dual mass flywheel yazıp okuyun.
Ben sanayide çalışmıyorum ama bakıyorum bana lafa atanlar sanayide cahil cuhela usta ağzıyla konuşuyor. Devam edin bilmeden atıp tutmaya. Biraz okuyun anlayın neden bu adamlar çift kütleli volant kullanmış. Biraz düşünün niçin Citroen Peugeot 1.6 HDI 180.000 km.de triger değişirken Megane 1.5 dci 60.000 km.de triger değişiyor.
İyi günler.
DAha fazla bilgi isteyen lütfen internette araştırsın. |
Arkadaşlar biriniz teknik diğeriniz pratik olarak konuşuyorsunuz. b.k yavuz Hareketli yaylı çift kütleli oynar amortisörlü gibi bir çok ad verilen bu volantın ne için üretildiği çalışma prensibi gibi konulara bilimsel olarak yaklaşıyor Guest ise ne işe yaradığını bozulduğunda nerelerden ses getirdiğini olayı yaşayarak anlatmaya çalışıyor Sözün özü aynı şeyi söylüyorsunuz yorum farkı ile Tartışmanıza gerek yok ;)
|
Mesajı Yazan: emin15
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2010 Saat 01:35
zamanla baskı balata ve volant yüzeylerinde özellikle devirli sık dur kalklarda yüksek ısı oluşur bu yüksek ısıdan ötürü salgı oluşur buda kalkışlarda kavrama sırasında debriyajda titreme yapar.
|
Mesajı Yazan: suat.1989
Mesaj Tarihi: 23 Nisan 2011 Saat 23:58
BOXER ARACIMDA DA KALKİŞTA SILKELEME VAR VOLANT Mİ BASKIMI HANGİSİ ARIZALI OLABİLİR?
|
Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2011 Saat 11:01
arkadaşlar benim aracım 1.4 hdi 307 2004 model kalkışta inanılmaz titreme vardı baskı balata değişti ve titremeden eser kalmadı volant sabit oluo 1.4 lerde onuda söküp tornada yüzeiy temizliyorlar sorun kalmıyor.ben denedim kalkışlar süper oldu aracın çekişide arttı debriyaj yumuşacık oldu keyif veriyor :)
------------- 2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
|
Mesajı Yazan: sercinho
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2011 Saat 11:29
arkadaslar bu cık cık ses bazen egzos kelepcesındende gelıyor ona gore once ona baktırın derım bosuna volant falan gırmeyın derım 20 tl ıle kurtulabılırsınız tabı ordan gelıyorsa bendede vardı kalkıslarda vıyk vıyk edıyordu onu degıstırdım ve sorun kalmadı
------------- peugeot 307 1,6 16v 110 hp technoplus uranüs yeşili brc lpg kıt simota air intake kit otto spec egzos eicbah 3,5 pro kıt yay,17 ınc rc jant marshal 215 45 17 matrac lastik 0505 603 85 79
|
Mesajı Yazan: xmutti
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2014 Saat 16:48
bende de cık cık sesi var. sadece stop ederken değil, debriyajı bıraktığımda, gazdan ayağımı çektiğimde de geliyor. ustama telefonla sorduğumda egzosda olabilir dedi o da. araç 75 binde. yalnız araba 20-30 dk çalışıp, ısınınca ses kesiliyor. neyse, geçenlerde gösterdim ustama attı turu. volanı öğrendi yaylımı sabitmi sordu Peugeot parçacıya. sonra dedi ses volandan. ama sen bin bu şekilde, ne zamanki araç ısınınca bile ses kesilmez olur, çok rahatsız edici olur o zaman tekrar bakalım dedi. bu arada 4-5 bin km önce triger seti değiştim. (bir arkadaştada triger değiştikten sonra olmuş tesadüf te olabilir)
|
Mesajı Yazan: droprain72
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2014 Saat 17:29
merhaba arkadaşlar 2005 model 307 1.6 110 hp dizel aracım var.bu cik cik sesi benim aracımda da vardı.stop edince bi cikleme geliyordu.aracı vitese takıp gaza basmadan hafifce kalkarken bile yapıyordu.kartal sanayide ustama götürdüm, ekzos a komple bakıldı , ekzos boğazı kelepçelerine bakıldı temizlendi ama ses kesilmedi.triger devirdaim yeni değimişti.benim aracım da yaylı volant varmış. sonuç: şanzuman komple indi ve arıza volant tan çıktı.değişmişken debriyaj balatasıda değişti.şimdi cik cik sesinden eser yok. herkese kazasız sürüşler diliyorum...
------------- 2005 307 sw hdi
|
Mesajı Yazan: emre_akdag
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2014 Saat 21:41
Sevgili valenciaendoor dostum,
Öncelerde Peugeot servisinde çalıştığım için bir kaç 407 ve 307 müşterisi aynı sıkıntı ile gelmişti. Senin özel servisteki ustanın söylediği şimdi değiştirsen bile 10.000 km sonra yine aynı sesi yapacak lafı çok doğru. Çünkü bizde teknik personellere danıştığımızda aynı şeyi söylemişlerdi ve değiştirilmedi de. Bence boşuna değiştirme, çünkü ileride aynı sesi duymaya başlama ihtimalin yüksek.
------------- ALP OTO YEDEK PARÇA YENİŞEHİR / BURSA
|
|