Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 hakkında bir iki soru ya da sorun

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7543
Tarih: 24 Ekim 2025 Saat 00:36
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 hakkında bir iki soru ya da sorun
Mesajı Yazan: neo
Konu: 307 hakkında bir iki soru ya da sorun
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 18:05
Arkadaslar, hafta bası teslim aldıgım 307 110 hp lik 1.6dizel aracımla ilgili bir iki sorum var:    
 
1) aracın arka yuruyeni kotu asfaltta yururken, bir kasisden hızlı inince ya da asfaltta bir cukura girip cıkınca arkadan sanki bagajda birsey havalanıp tekrar bagaja dusmuscesine gurultu cıkarıyor.
bu tip bir durumla karsılananız var mı? neden olabilir, gurultuyu kesmenin caresi nedir ?
 
2) arac rolantide iken dusuk frekansta da olsa bir surekli ugultu/vınlama/inilti sesi var. aracın onune gidip kaputu acmadan dinledigimde sanki vantilatorden ya da motorundan geliyormus gibi bir izlenim edindim. tecrubelerinize istinaden bu sesin nere kaynaklı oldugunu bilen var mı?     
 
 


-------------
saygılar...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: individual
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 18:15
1-stepneyi ve stepne ile ilgili tüm ekipmanları bagajdan çıkartın. ayrıca pandizot mu derler bilmiyorum , bagajın üstünü örten kumaş sert kapağıda çıkartın (bazen üstüne kolon takarlar)
 
bu şekilde tekrar deneyin. seste bir azalma olmuyor ise amortisor - takoz vs.. gibi ekipmanların değişmesi gerekiyor. ayrıca monroe gibi markalar tercih edin. orjinal peugeot üretimi olanlar biraz gürültülü. ille orjinal olsun derseniz XSI modelindeki amortisörleri tercih edin. bunlar 5 kapılı modellere ve 3 kapılı XS modele göre daha sessiz çalışır fakat daha serttir.
 
2- bu direksiyon pompasının sesidir. olduğunuz yerde direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde ses artar fakat normal bir durumdur. inleme gibi ses çıkarır.
bu konu ile alakası yok ama hiç bir zaman direksiyonu tam sağa ya da tam sola çevirmeyin , sert vurdurmalar yapmayın.


Mesajı Yazan: neo
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 18:27
Orjinalini yazan: individual individual Yazdı:

 
2- bu direksiyon pompasının sesidir. olduğunuz yerde direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde ses artar fakat normal bir durumdur. inleme gibi ses çıkarır.
bu konu ile alakası yok ama hiç bir zaman direksiyonu tam sağa ya da tam sola çevirmeyin , sert vurdurmalar yapmayın.
 
cevaplar icin tskler...  bu yukarıdakinden anladıgım bu sesle yasamak zorundayız oyleyse, dogru mudur? kesmenin imkanı yok yani ?   


-------------
saygılar...


Mesajı Yazan: taylor 307
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 18:46
 motor takozlarının 307 de bu şikayetlere çok sebebiyet verdğini biliyorum bende..arabanın km siyle doğru orantılı artıyo bu gürültü olayı.bi ömrü var bu takozların.. değişimini veriyo servis çünkü.inş. kurtulman dileklerimle..

-------------
307'm benim


Mesajı Yazan: neo
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 18:49
motor takozu dediginiz motor kulakları mı?  yalnız benim dedigim arkadan gelen gurultuler...   

-------------
saygılar...


Mesajı Yazan: taylor 307
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2010 Saat 19:44
evet motor destek parçaları.bu 307 motor titreşim sarsıntı yada tıkırtılarında ilkönce bunlara bakılıyor.
bende 307 kullanıyorum..ama ses olayına fazla takmıyorum açıkcasıı.çünkü bu 307 süspansiyon olayı kronik biliosunuz.arkadan gelen ses de bence yaylardandır.


-------------
307'm benim


Mesajı Yazan: Tayfun
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2010 Saat 17:17

Arka süspansiyon sesi pejolarda kronik sorun anladığım kadarıyla.. Aynı sorun bende de var. Hatta bir arkadaşımın amortisörler patlak ısrarı sonucu ustaya götürüp gösterdim ancak hiç bir sorun yok dedi usta..



Mesajı Yazan: taylor 307
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2010 Saat 17:45
c4 dahada sert ama.aslında benim 1.ayım bitti 307de..alıştım ben korna yesemde gaz kesiyorum her kasiste:)

-------------
307'm benim


Mesajı Yazan: neo
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2010 Saat 18:12
cok derinlemesine olmasa da ben de baktırdım. arkada yedek lastigin icinde avadanlıgı pejo firması tamamen bos bir sekilde, bir yere sabit ettirmeden sadece ustundeki sıkıstırma bandı ile sabitlenir diye dusunmus, ama sabitlenmiyor. o bir kere yedek lastik icinde hoplayıp gurultu yapıyor olmalı. onun dısında pandizot sanırım tıkırtı yapıyor. ama arka kapılar da sanırım baska bir tıkırtı kaynagı. arka amortisor nedense cok sert bir yapıda uretilmis. sanırım yol tutus maksatlı...
 
sonucta henuz tam sebepleri bulamamıs olsam da genel olarak sesler bu yerler odaklı gorunuyor.     


-------------
saygılar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2010 Saat 21:39
arkadaşlar bende xsı var.evet arka amtisörler çok sert.o yüzden kasislerde küüüt diye ses geliyo.ama her güzelin bir kusuru vardır.arabamı seviyorum.karizması yeterrrrrrrrr..


Mesajı Yazan: yigit1989
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 13:42
o ses banada sürekli geliyordu aracı alalı 20 gun oldu sımdı alıstım anlamıyorum bıle ses geldiğini madem yeni peugeot almıssınız size birkac sey soyleyım
 
sakın sürekli aracınızdan bir sorun olacakmıs gibi şüphelenmeyin lakin siz irdeledikce sorun cıkıyor siz aracınızı sürün periyodik bakımları yaptırın gerisine karısmayın :)


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2010 Saat 14:05
Orjinalini yazan: neo neo Yazdı:

cok derinlemesine olmasa da ben de baktırdım. arkada yedek lastigin icinde avadanlıgı pejo firması tamamen bos bir sekilde, bir yere sabit ettirmeden sadece ustundeki sıkıstırma bandı ile sabitlenir diye dusunmus, ama sabitlenmiyor. o bir kere yedek lastik icinde hoplayıp gurultu yapıyor olmalı. onun dısında pandizot sanırım tıkırtı yapıyor. ama arka kapılar da sanırım baska bir tıkırtı kaynagı. arka amortisor nedense cok sert bir yapıda uretilmis. sanırım yol tutus maksatlı...
 
sonucta henuz tam sebepleri bulamamıs olsam da genel olarak sesler bu yerler odaklı gorunuyor.     
 
Lastiğe oturduğu yerlere sünger yapıştırın. Orjinal sünger zamanla deforme oluyor. Yeni daha kalım bir sünger sorunu gideriyor


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2010 Saat 21:44
307 lerde akada yaylı amortisör yoktur önlerde vardır arkta takım sadece yaysız piston dur iten yaylı amortisördür bu amortisörün artısı vrajda aşırı esneyp aracın savrulmasını engeller arba yere tam basr arka tekerleklerin alt kısmı süratlendikçe dışarı doğru açılır araba virajda ters tarafa faza yatmaz ve savrulmaz bu piston amortisör kolay kolay patamaz ama düşük hızda vuruntu hissi yapar  90 km hızla giderken pamuk gbidir 40 km hızda ise traktör gibidir motor takozu 307 lerde bilhassa dizellerde kronik hastalıktır ilk marş ve stopta sarsıntı yapar kalkışlardada debriyaj titremesi gibi sarsıntı yapar 3 adet kulak vardır 2 şanzıman 1 motor takozu 18000 kmde değiştiren arkadaşlarım var kışın daha çok belli eder tokoz kendini aranızda değiştiren varmı acaba


Mesajı Yazan: İBRAHİM
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2010 Saat 22:11
  ARKADAŞLAR KIRONIK OLAN BU SES BENDE BİRAZ FAZLA İDİ BİRAZDA BEN TAKINTI YAPTIM GECEN AY GITTIN TAMIRCIYE ARKA AMORTİSÖRLERİ VE TRAVERS TAKOZLARINI DEYIŞTİRTDİM DENEDİM YINE BAZI SESLER GELYOR AMA ARKADA 3 KIŞI VARKEN GELEN TOOK SESİ GELMİYOR
   VE POLAT KAPTANIN  SÖYLADIKLERİME AYNEN KATILIYORUM


-------------
307 1.4 HDI


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2010 Saat 22:51
arka bagaj veya koltua ortalama 200  kg aırlık bindiği zaman mersedes mortisörü gibi oluyor yoa yapışıyor bu arabanın ağırlığı ruhsatta 1300 kg ortalama bu şekilde olmasaydı yani yumuşak olsaydı çok yaylanırdı be virajda denge kaybolurdu birde 250 kg ağırlık bindiği zaman yaylı amortisör iyice laçka oluyor bence bu sistem çok güzel 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net