Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

motor üfleme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7179
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 17:54
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: motor üfleme
Mesajı Yazan: Guests
Konu: motor üfleme
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 15:05

Motor üfleme denilen olay nedir?

Moto çalışırken Motor yağ kapağını açınca hava üflemesimi?
Yoksa motor yağ kapağı açılınca duman üflemesimi? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 15:37
Ermm?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 16:11
bilen yokmu arkadaşlar???


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 17:12
haşim ustaaaa!!!
sen bari çöz bu olayı:))
 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 19:15
araba dizel mi dizel hdi modellerde üstten eksantriklidir çift eksantrik mlii vardır yağ atması normaldir gelelim duman yani üfleme bu model motorlarda kesinlikle üfleme diye bişey olmaz byle tabir bile yoktur o gelen duman araba sıcak iken açıldığında!!! yağ buharıdır!!! sıfır arabanın bile yağ kapağını çalışırken aç duman gelir bu arabanın çalışma sistemidir eğer motorun durumunu anlamak istiyorsan kabaca yağ değişiminden 3000 ortalama km sonra yağ çubuğunu çek seviyeye bak eksilme varsa tehlike yağda siyahlanma varsa sıkıntı yok normal ama metal alışımlar yağda mevcutsa tehlike yağın kayganlığını bozuyorsa tehlike birde egzos tan gelen duman beyaz ve gürse asıl tehlike budur en iyi anlamak için egzos a bak siyah dumansa enjektörler ve pomba bitmiştir beyaz ve gürse motor bitmiştir bitik motor dizel kışın zor çalışır uzun yolda sık hararet yapar yğ yakar mazotu çok harcar kuvvet çekiş düşer sakın ama sakın çalışan arabanın yağ kapağını açmayınAngryAngry


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 20:05

saolasın polat kaptan araba 16 benzinli! bende bir yerde duydum bakmak amacıyla motor yağ kapağını açtım duman hiç yok ancak hızlı aralıklarla yani pistonun hareketine göre sanki saç kurutma makinesi gibi üflme war oda pistonun bir aşağı bir yukarı gitmesiden kaynaklanıyor sanırım  yağ çubuğunu cektim aynı olay onda yok



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 20:26
BENZİNLİ DE OLAY ÇOK FARKLIDIR BU ŞEKİLDE ANLAŞILMAZ YAĞ EKSİLTMESİ VE YA EGSOZ DUMANINDAN ANLAŞILIR YAĞ KAPAĞI  BİTİK MOTORDA BİLE ÜFLEME YAPMAZ


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 20:58
üfleme yapmaz derken sanırım duman olmaz anlamıda dedin çünki hava geliyoBig smile


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 21:58
benzinlide duman zaten gelmez hava gelir ama yağ buharı çıkar duman zannedersin


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 22:16
servise sormuştum 307 dizellerin motoru farklı dedi üfleme diye bir tabir olmıycağını söyledi


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 22:22
Orjinalini yazan: kundun kundun Yazdı:

<FONT style=": #9cb9e1">saolasın polat kaptan araba 16 benzinli! bende bir yerde duydum bakmak amacıyla motor yağ kapağını açtım duman hiç yok ancak hızlı aralıklarla yani pistonun hareketine göre sanki saç kurutma makinesi gibi üflme war oda pistonun bir aşağı bir yukarı gitmesiden kaynaklanıyor sanırım  yağ çubuğunu cektim aynı olay onda yok



piston hareketinden kaynaklanıyor demişsin. sen kontrol ederken araç liftte miydi?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 22:30
neey!! lift ne ?Confused


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 22:31
polat kaptan aracım 1.6 benzinli dizel deil!


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 22:33
Orjinalini yazan: kundun kundun Yazdı:

neey!! lift ne ?Confused


http://img96.imageshack.us/i/pr0111247max.jpg/">


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 22:38
yok yerdeydi


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 23:23
liftte yada yerde olması fark yaratırmı?


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 23:44
araç yerde sabitse, bahsettiğin saç kurutma makinesi ayarındaki üfleme piston hareketlerinden kaynaklı değildir.

çünkü araç sabitse, motor çalışsa dahi, pistonlar oynamaz (inip-kalkmaz). zaten kapağı açıp da aracı yürütürsen , sadece üfleme değil, yağ da çıkar , ağzın gözün yağ olur.

dolayısıyla, üfleme piston hareketinden sanırım demişsin. anlatım yanlış olmuş. çünkü sen üflemeyi gördüğünde pistonlar aslan gibi yerlerinde yatıyordu.


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 23:47
kardes uflemeyi genelde eski tofaslar icin kullanirlar bu yeni model araclarda motorun geldigini yag kapagini acarak anlayamazsin yagini suyunu eksik etme 200 bini rahatlikla devirirsin icin rahat olsun

-------------


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2009 Saat 23:50
Orjinalini yazan: h_307 h_307 Yazdı:


çünkü araç sabitse, motor çalışsa dahi, pistonlar oynamaz (inip-kalkmaz).

kardes su kismi anliyamadim o olay nasil oluyor biraz acabilirmisin?


-------------


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 01:23
yanlışın war kardeş piston hareket etmeden motor çaolışmazBig smileBig smileBig smile


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 15:10
...


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 17:12
O gelen havanın mantıklı açıklaması ne ozaman? konu bayağı sardıda beni :)


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 17:34
Orjinalini yazan: cerci07 cerci07 Yazdı:


Orjinalini yazan: h_307 h_307 Yazdı:

çünkü araç sabitse, motor çalışsa dahi, pistonlar oynamaz (inip-kalkmaz).
kardes su kismi anliyamadim o olay nasil oluyor biraz acabilirmisin?


tabi açalım...marşa bastın, motor çalıştı. kaputu açtın. motor kapağını çıkardın. araç senin tabirinle üflüyor. bunu pistonların hareketine bağlayamazsın. çünkü pistonların o anda sabit durduğunu gördüğün halde nasıl o üflemeyi pistonlara bağlarsın ki !

pistonlar sadece araç yürürse harekete geçerler. yoksa motor çalışsa dahi sabit olarak beklerler. bu basit şeyi herkes biliyor. size neden garip geldi?

yada sen "motor çalışır haldeyken, araç hareket etmese dahi, pistonlar hareket eder." mi diyosun?

Sakın EVET deme, herkes güler...


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 17:36
Orjinalini yazan: kundun kundun Yazdı:

yanlışın war kardeş piston hareket etmeden motor çaolışmazBig smileBig smileBig smile


motorun çalışmasının pistonla alakası yoktur. cümleni düzeltiyim. "piston hareket etmeden araç yürümez."


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 17:42
"üfleme sanırım piston hareketinden kaynaklı" demiştin ya. bunun böyle olduğunu görmen için aracın hareket halinde olması şart ki pistonların hareket ettiğini göresin. bu durumda araç ya liftte olacak, yada sen kaputu açıp kaputun üzerinde dikilirken araç hareket halinde olacak.

cümleler iyice karıştı sanırım. ama yazdıklarım açık ve net.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 18:21
Big smile çok komik olamaz böyle birşey!
debriyaj yani kavrama sayesinde viteş boşa alınır!!! araçtaki pistonun verdiği hareket difransiyele iletilmez asıl sana herkez gülerBig smile


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 18:24
sen difransiyelle karıştırıyorsun difransiyalin özelliği bir teker havadaysa havadaki döner yerdeki değil!!! (4x4 hariç)Big smile


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 18:31
Orjinalini yazan: h_307 h_307 Yazdı:

Orjinalini yazan: cerci07 cerci07 Yazdı:


Orjinalini yazan: h_307 h_307 Yazdı:

çünkü araç sabitse, motor çalışsa dahi, pistonlar oynamaz (inip-kalkmaz).
kardes su kismi anliyamadim o olay nasil oluyor biraz acabilirmisin?


tabi açalım...marşa bastın, motor çalıştı. kaputu açtın. motor kapağını çıkardın. araç senin tabirinle üflüyor. bunu pistonların hareketine bağlayamazsın. çünkü pistonların o anda sabit durduğunu gördüğün halde nasıl o üflemeyi pistonlara bağlarsın ki !

pistonlar sadece araç yürürse harekete geçerler. yoksa motor çalışsa dahi sabit olarak beklerler. bu basit şeyi herkes biliyor. size neden garip geldi?

yada sen "motor çalışır haldeyken, araç hareket etmese dahi, pistonlar hareket eder." mi diyosun?

Sakın EVET deme, herkes güler...

kardes sen marsa basinca arac calismasa dahi pistonlar assagi yukari hareket eder piston hareket etmeden arac calismaz LOL


-------------


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 18:34
kardeşim neler anatıyorsun  ya saçmalama motorun çalışması demek pistonun yukarı aşaı hareketi demektir ne lifti ya sen neler diyorsun motor çalışmasının liftle ne alakası var aktarma sıkıntısını sormuyor arkadaş üfleme diyor bu model arabalarda zaten üfleme diye bir tabir yoktur eski tofaş reno ford tabiridir senşimdi bu arabada defransiyal  de var dersin kardeş araştır öyle konuş şanzıman veya aktarma sıkıntısı liftte bakılır AngryAngryAngryAngryAngryAngryAngry lütfen bilmediğin konuda konuşmaOuchOuchOuchOuch


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 19:41
piston yuvalarındaki aşınma sebebiyle piston yeterli basıncı sağlayamaz bir kısım basınç segmadan dışarı kaçar. Kaçan basınçlı hava yağlama kanalları üzerinden motorun tamamına yayıılır. Dolayısıyla siz yağ kapağını açtığınızda üfleme hissi veren buharlı bir hava gelir. Ancak yeni araçların çoğunda yağ buhar tahliyesi ve eşanjör (yağ soğutucusu) bulunur. Dolayısı ile yağlama tertibatında bir miktar basıncın ve sıcaklık buharının bulunmas normaldir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 20:12
yani hasim usta normalmi???


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 21:27
ne haşim ustası kardeşim bu arabada defransiyel ne arar önden çekişli arabada


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 21:54
sen ne diyon ne defransiyeli
Angry


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 21:59
adam yazmış defransiyal diye bu önden çekite defransiyaldemi var


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 22:40
Embarrassedyok pardon bana dedin sandim kusura bakma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 22:44
önden çekişli arabalarda difransiyel oluyor sanzımanla birleşik konumda tekbir kutu ona transmisyon deniyorBig smile


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 23:38
ilk defa bu konuda duydum araba çalıştıgında pistonların yerinde olup araç harekete geçince haraket etmeye başladıgını. benim bildigim motor çalıştıgı an piston hareket eder.

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2009 Saat 23:54
Orjinalini yazan: polatkaptan polatkaptan Yazdı:

ne haşim ustası kardeşim bu arabada defransiyel ne arar önden çekişli arabada


diferansiyel kelimesini ben hiç kullanmadım.

her yere öfkeli ve bi gözü mor renkli adam şekilleri koymuşun. DTP kapatılmasın türü bi cümle mi yazdım bi yere? yanlışım varsa adam gibi düzelt, öğret. biz de öğrenip sana teşekkür edelim. daha sinirini alamadıysan gel de döv bari. ayıp yaa !

olayı denildiği gibi debriyaj kavrama sistemi ile karıştırmışım. yanlışımız varsa düzelt, ama saldırmadan.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Aralık 2009 Saat 00:24
Ya arkadaşlar bi soru sordum ortalık karıştı olur böyle şeyler uzatmayalımBig smile kimin


Mesajı Yazan: GürbüzBAYRAM
Mesaj Tarihi: 24 Aralık 2009 Saat 00:25
Kardeş sen biraz olayı karıştırmışsın.. Neyse canım yeni baba olmana verelim senin kafan karışıktır çünkü şimdi.. :))
Neyse tansiyonu fazla yükseltmemek lazım..
 
Üfleme olayına gelince o kadar üfleme normal arkadaşlarr.. Haşim ustamda olayı anlatmış zaten..Anlamayan tekrar okusun..


-------------
Gürbüz BAYRAM
1980 / Üsküdar / İSTANBUL
A Rh+
206 XR
Tabiki FENERBAHÇE!!!
“Cehennemde odun bulunmaz, herkes yakacağını kendisi getirir!"


Mesajı Yazan: HakanGokdemir
Mesaj Tarihi: 24 Aralık 2009 Saat 09:13
Ertan(kundun) arkadaşımız güzel bir konuya değinmiş, kafasına takılmış ve bizlerle paylaşmış bilgi edinmek için buraya kadar normal değil mi?
 
 
Sizlerden ricam arkadaşlar lütfen seviyeli devam edelim, yanlışı olanı sevimli dille uyaralım hepimiz burda olmamımızın sebeplerinden birisi öğrenmektir.
 


-------------
Hakan GÖKDEMİR
0 533 215 8019

Pendik / İSTANBUL
26.08.1980

A RH +

Kardeş zorunlu dosttur, Dost seçilmiş kardeştir...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Aralık 2009 Saat 15:06
haklısın gökan gardaşBig smile


Mesajı Yazan: Bedirhan52
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2015 Saat 17:06
Konuyu hortlaticam 307 1.6 hdi aracimi satacaktim alici araci gostermeye gitti geldiginde motorun 2bin lira masrafi var dedi ben tabi inanmadim baska bir ustaya goturdum birseyi yok devam et dedi yine icime sinmedi baska bir ustaya gittim motor yag kapagini acti dogru demisler motor ufluyor dedi biraz arastirdim fakat benim arabam ne yag yakiyor ne yag eksiltiyor kara duman da atmiyor kafam karisti bayaa yardimci olursaniz sevinirim


Mesajı Yazan: vpro
Mesaj Tarihi: 24 Mart 2015 Saat 17:28
Yanlis hatırlamıyorsam 0 arac bile üfler deniyor oyle anlaşılmaz motorun hali
gidip expertize verirsin ölçer verir eline torkunu beygirini


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2015 Saat 04:26
Senin arabada yağ kapağını açıp hava geliyor diye motor bitik diyen usta tofaşın motorundan başka motor görmemiştir eminim. 

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2015 Saat 14:01
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Senin arabada yağ kapağını açıp hava geliyor diye motor bitik diyen usta tofaşın motorundan başka motor görmemiştir eminim. 

Thumbs Up



Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2015 Saat 14:53
hava gelir normal , elinizi hava gelen yeri kapatacak şekilde kapatınca eliniz vakumlanıyorsa kuvvetli bir şekilde hiç bir sorun yoktur. bilmeyen adam için duymuştur bi yerden motor üflüyor der. motor üflemesi mi kaldı ya..


Mesajı Yazan: serdaralısan
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2015 Saat 11:15
ARKADAŞLAR MERHABA UZUN SÜREDİR ŞİFREYİ UNUTTUĞUMDAN YAZAMIYORDUM
şimdi bu üfleme olayını anlatayım sizlere üfleme denen olay eski tip motorlarda olur genelde çünkü egzantiriği alttadır itici çubuklar yardımı ile piyanoları haraket ettiren bir yöntem söz konusudur bu tip motorlarda segman aşınmaları sonucu oluşan boşlukta bir kompresör kaybı ortaya çıkar aradaki boşluk sonucu araç yağı basınçla birlikte yağ kapağını açtığınızda dışarıya üfler kapağı açtığınız gibi kapatmaya çalışırsınız gelelim yeni nesil üstten egzantirikli yani kullandığımız şuanki araçların motoruna kara duman atarsa egsozdan fazla yakıttan dolayı attığını bu kara dumanı bilmeyen yoktur zaten ayar zamanı bakım zamanı gelmiştir ama önemli bir olay değildir beyaz duman ve gri duman vardır beyaz duman motorun sağlıklı olduğunu gösterir motorun ilk çalışmalarında soğuklarda daha belirgindir buhardır aslında bir nevi beyaz duman, gri olan yağ yakan motorlarda çıkar bu motor ömrünü doldurmuş revizyon gerektiğini gösterir yağ çubuk kontolü eksilme varsa ordanda anlayabilirsiniz ama sıcak havalarda uzun yol yapan araçlarda yağın genleşmesi sonucu eksiltir unutmayın bunu o zaman motor sıcakken yağ çubuğunu çekip bakıyoruz oradan dışarıya çıkan bir üfleme ve yağ atma varmı ona bakılacak ve egsozdan çıkan duman rengi ile anlayabiliriz yada teste sokarak ölçüm yapılabilir bu kadar anlaşılmayan yoktur heralde artık

-------------
change


Mesajı Yazan: serdaralısan
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2015 Saat 11:33
arkadaşlar konuyu biraz okudumda baya gülesim geldi bazı arkadaşlar konuyu hortlatmış bakın öndende olsa arkadanda çekişi defransiyel vardır önden çekişlide defransiyel yok diyen arkadaşım senin akısları taktığın kısım neresi tabikide defransiyel he tabi sen şimdi direk şanzumana bağlı olunca arada şaft göremediğin için yok sandın sanırım var defransiyel olmadan akıslara güç nasıl aktarılacak şanzuman direk veriyor olamaz dimi öyle olsa o zaman dirak motor krangı prizdireğe oda gruplara ordan hemen tekeremi gidecekti birde piston duruyor çalıştığında diyen arkadaşım en basit örnek al bi mobilet motoru 100 tl birsey alıştırma yap sök bak bir motor nasıl çalışır o kadarda param yok diyorsan youtube yaz motorun çalışma prensibi diye bir sürü video var izle bi pistonların hareketi ve ortaya çıkan basınç ile emme subaplarından gelen yakıtın bujinin sıkıştırma anında ateşlemesi ile ortaya çıkan patlama sonucu piston haraket eder ve o yanmanın çıkardığı fazla basınç egsoz manifolduna subaplar ile tekrar iletilerek böyle bir dizi olayın devamı ile gerçekleşir yoksa piston hareketsiz kalırsa motor aten çalışmaz


-------------
change


Mesajı Yazan: Bedirhan52
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2015 Saat 17:36
Gosterdigim usta sadece uflemesinin sorun olmadigini buhar gelmesinin sorun oldugunu soyledi . egzozdan ilk calistirdigimda beyaz duman atiyor ilginiz icin tesekkurler



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net