Otomobilde, fabrika çıkışlı veya perakende satış öncesi dönüştürülmüş LPG'li marka sayısı 5'e çıktı. Lada, Daihatsu ve Proton'da bu furyaya katıldı, LPG'li oto satışı 7 kat arttı..
Benzine göre yüzde 35'e varan oranda tasarruf sağlayan LPG'li (Sıvılaştırılmış Petrol Gazı) araçlar Türk tüketicisinin gözdesi oldu. Akaryakıt fiyatlarına birbiri ardına gelen zamların da etkisiyle talepte yaşanan canlılık, otomotiv firmalarını harekete geçirdi. Düne kadar iki olan fabrika çıkışlı veya perakende satış öncesi dönüştürülmüş LPG'li marka sayısı 5'e çıktı. Chevrolet ile Fiat'ın öncülük ettiği bu pazara Daihatsu, Lada ve Proton da katıldı. Chevrolet 2007 Ocak ayından bu yana tüm benzinli modellerinde LPG seçeneği sunarken, Lada ve Proton'da kısa bir süre önce tüm modellerinde garantili LPG satışına başladı. Daihatsu ve Fiat ise LPG'li araçlarını tek modelde pazarlıyor. 2004'de sadece 800 bin adet olan LPG'li araç sayısı 2007'de 1.8 milyon adete ulaştı. LPG'ye olan talepteki artış ve otomotiv pazarına yeni giren fabrika çıkışlı LPG'li oto markaları, pazarı daha da büyütecek gibi görünüyor. 2008 sonunda yollarda gezen LPG'li oto sayısının 2 milyon adedi bulması bekleniyor.
SATIŞLAR YÜZDE 664 ARTTI
Bu arada, otogaz tüketiminde de artışlar görülüyor. 2008 yılının ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine göre otogaz tüketimi yüzde 7 artarak 418 bin tondan 440 bin tona yükseldi. Bu artışta önemli bir rolü 0 km. LPG'li araç satışı yapan otocular oynadı. 2007 Ocak ayından beri LPG'li araçlarını garantili olarak 0 km. sunan Chevrolet, 2007 yılında sattığı LPG'li aracı 2008'in sadece ilk dört ayında sattı, satışlarını yüzde 664 yani 7 kat arttırdı. 2007'yi 702 adet LPG'li Chevrolet satarak kapattıklarını söyleyen Chevrolet Türkiye Satış Müdürü Murat Aydın, "2008'in ilk dört ayında 704 adet LPG'li oto sattık. İlk 4 ay itibariyle satışları yüzde 664 artırdık. Bu artışın tek sebebi akaryakıt fiyatlarındaki zam değil. LPG talebini, pazarlama faaliyetleri ile desteklememiz de etkili oldu" dedi.
|