200
araç modelinde kullanılan Bosch park etme teknolojisi, pek çok yeniliği
içinde barındırmaya devam ediyor. Bosch’un önümüzdeki dönemlerde de
geliştirmeye devam edeceği yenilikler arasında dik açılarda park etmek
için bir yardımcı, yan çarpışmalar için uyarı sistemi, park
alanlarından çıkmak için yardımcı ve tam otomatik park işlevi gibi
genişletilmiş kolaylıklar bulunuyor.
Araçların sürülmesinde önemi
gitgide artan teknoloji, park manevralarını daha rahat ve kolay hale
getirerek özellikle büyükşehirlerde sürücülerin sınırlı alanlardan
yararlanmasını sağlıyor. Park etme ve park alanlarından çıkma süresini
hızlandıran sensörler, trafik akışını sürdürmeye ve park etme
manevraları sırasında oluşan hasarları azaltmaya yardımcı oluyor.
Park alanlarından dışarı çıkmak için yeni yardımcı
İlerde park destek
sistemleri, sürücülere doğru başlangıç konumunu almalarında yardımcı
olacak ve park alanından emniyetle dışarı çıkmaları için gerekli olan
sürüş manevralarını gerçekleştirebilecek. Sürücünün rolü gözünü
trafikte tutmak ve doğru zamanlamayla gaz ve fren pedallarına basmak.
Park etme işlevini sonlandırmak için sürücünün direksiyonu kavraması
yada frene basması yeterli olacak.
Bosch, park etme işlevleri için gerekli koşulları sağlayacak uzun menzilli ultrason sensörlerini otomobil
üreticilerinin kullanımına sunuyor. Bu işlevler şu an sürücüyü paralel
park sırasında destekliyor. İlerde dik açılı parklarda da
destekleyebilecek. Sadece aracın ön ve arka tarafındaki açıklığı değil,
her iki taraftaki açıklığı da izleyecek sensörler aracın yan
taraflarını korurken, sürücünün göremeyeceği, aracın gövdesine can
sıkıcı ve pahalı hasarlar verebilecek nesnelerle çarpışmalara karşı da
uyarı sağlayacak.
Park etme işlevlerinde yirmi yıllık mühendislik deneyimi
1989
yılında otomobillerin ön ve arka kısmındaki park açıklıklarının
izlenmesine yönelik olarak ultrason sensörlerini geliştirmeye başlayan
Bosch, 1993 yılında Almanya Ford’a Scorpio modelinin bir özelliği
olarak ilk
Bosch sistemini uyguladı. 1994'te ikinci nesli kullanıma sunulan ve
S-Sınıfı Mercedes Benz araçlara takılan ultrason sensörleri, bu
tarihten üç yıl sonra, General Motors tarafından sipariş aldı.
Başlangıçta
teknoloji, sürücülere kazalardan kaçınmaları için bilgi sağlayan basit
bir park etme pilotu iken, Bosch 2006’da dünya genelinde park destek
sistemini geliştirdi. Elektrikli direksiyona sahip araçlardaki ilk yarı
otomatik park destek sistemi olan Park Manevra Kontrolü 2008’de
Mercedes A ve B sınıfında uygulandı. 2009 yılında, Opel Insignia’da
tanıtılan Park Seyir Bilgi işlevi, hidrolik güçlü direksiyona sahip
araçlar için geliştirildi.
Bosch, ilk kez 1993’te imalata
başladığından bu yana 100 milyondan fazla ultrason sensör üretti.
Günümüzde 14 otomobil üreticisi, kompakt otomobillerden lüks sınıf
araçlara kadar, 200 civarında model üzerinde Bosch’un park destek
teknolojisini kullanıyor.