Kendisine
en çok hangi otomobili sevdiği sorulduğunda ‘Bir sonraki' cevabını
veren Ferry Porsche'nin hayali olan ve Porsche'nin tarihindeki ilk dört
kapılı Gran Turismosu Panamera, Ferry Porsche'nin doğumunun 100. yılına
ithafen showroom'larda yerini aldı.
Doğuş Otomotiv – Porsche
tarafından ilk aşamada Panamera S, Panamera 4S ve Panamera Turbo olarak
ithal edilen modelden yılsonuna kadar 25 adet satılması hedefleniyor.
Porsche
tarihindeki ilk dört kapılı Gran Turismo olan Panamera, Porsche
Showroomları'nda yerlerini aldı. İlk planda Panamera S, Panamera 4S ve
Panamera Turbo modelleri ithal eden Doğuş Otomotiv – Porsche, Panamera
S'i 180 bin Euro, Panamera 4S'i 194 bin Euro ve Panamera Turbo'yu ise
254 bin Euro'dan başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatlarla
satışa sunuyor.
Sadece güzellik Porsche için yeterli değil
30
Yıl öncesinde dört kapılı bir spor otomobil yaratma hayaline sahip biri
olarak Ferry Porsche'nin Stuttgart-Zuffenhausen'deki ilk günlerinde
mühendisler üzerinde etki bırakan ilkeleri, yeni Gran Tourismo'ya
tamamen taşınmış; Güzellik ve fonksiyonun birbirinden asla
ayrılamayacağını, çünkü güzelliğin başlı başına bir amaç olduğunu
belirten Ferry Porsche'ye göre böyle bir düşünce Porsche'de yer
alamazdı. Panamera da bu ilkeler doğrultusunda güzelliği ve
fonksiyonelliği en mükemmel şekliyle birleştiriyor. Yeni Panamera Ferry
Porsche'nin belirlediği hatlara sahip.
Basit bir denklemden çıkan müthiş sonuç
Panamera,
4 kapının spor coupe elitliği ile birleşmesi ve buna Porsche
sürücülerinin çok iyi bildikleri, sevdikleri tüm özelliklerin ve gücün
eklenmesiyle ortaya çıktı. Alçak koltuklar 4 kapılı lüks bir sedanda
oturulduğunu unutturuyor. İlk 4 koltuklu Grand Turismo Panamera,
Porsche'yi yeni bir alana taşıyor ve sınırları zorlayarak, markanın ne
denli güçlü olduğunu da gösteriyor.
Pazara üç farklı versiyonla geldi
Panamera'nın
şu an için model dizisi, 400 hp güce sahip, 4.8 litre hacimli sekiz
silindiri, standart donanımda gücün altı ileri manuel vites kutusuyla
aktarıldığı ve opsiyonel olarak da yedi vitesli PDK
Porsche-Doppelkupplungsgetriebe'nin alınabildiği arkadan çekişle
birleştiren Panamera S ile başlıyor.
Bir diğer seçenek olan
Panamera 4S, azami 400 hp güç çıkışı sergileyen 4.8 litre V8'e sahip.
Bu versiyonda güç aktarımı standart olarak PDK ve PTM Porsche Çekiş
Yönetimi tarafından gerçekleştirilerek yenilikçi, önde ve arkada aktif
bir dört tekerlekten çekiş mümkün kılınıyor.
Serinin en üst
modeli olan Panamera Turbo, çift turbo teknolojisine sahip 4.8 litrelik
V8 motorundan 500hp azami güç üretiyor. Güç, yine her durumda, standart
olarak verilen Porsche-Doppelkupplungsgetriebe ve PTM tarafından
aktarılıyor.