http://haber.mynet.com/galeri/otomobil/3931/94611/sayfa/1/test-fiat-doblo-vip-1-9-multijet-test-fiat-doblo-vip-1-9-multijet">
Tofaş'ın
Bursa fabrikasında üretilen Doblo yine Tofaş tarafından
projenledirilerek üretime geçen VIP versiyonu ile test köşemizde...
En lüks Doblo olarak lanse edilen Doblo VIP, serinin diğer modellerinden
dış tasarımında tasarımında standart olarak sunulan metalik siyah gövde
rengi, koyu renkli özel camları, alaşım jantlar, gövde rengi tamponlar
ve yan aynalar ile krom renkli tavan rayları ve sürgülü yan kapılarıyla ayrılıyor.
İç mekanda ise farklılık aynı zamanda
lüksü beraberinde getiriyor. Standart olarak sunulan bej renkli deri
döşeme, deri kaplı direksiyon simidi, ahşap kaplamalı orta konsol ve
vites topuzu, çift parçalı katlanabilir arka koltuklar, klima, sesli
arka park sensörü, MP3 çalarlı radyo-CD müzik sistemi yolculara iç
mekanda ekstra konfor sağlıyor. İç mekanda kullanılan ahşap kaplama
biraz ucuz görünse de göze batmıyor. Açık renkli döşemeler ve orta
konsol ferah bir görünüm kazandırıyor. Dizel ve ticari sınıfta yer alan
bir model olmasına rağmen Doblo VIP sessiz sayılabilecek bir otomobil.
Arka koltuklar dik konumda 750 litre bagaj hacmi sunan Fiat Doblo VIP,
5 kişinin rahatça yolculuk edebileceği bir otomobil.
Test
ettiğimiz Doblo VIP'de 1.9 litrelik 105 beygir gücünde turbo dizel
motor bulunuyordu. 1750 devirde 200 Nm tork üreten bu motor Doblo VIP’e
şehir içinde yeterli çevikliği kazandırırken uzun yolda da 150 km/s
hıza kadar rahatça taşıyabiliyor. Klima açıkken performansından bir şey
kaybetmeyen motor kullanıma göre oldukça cimri veya savurgan bir
karakter sergileyebiliyor.
Doblo VIP her ne kadar yüksek
donanımı ile binek kullanıma daha uygun gibi görünse de ticari bir
araçtan türetildiğini kullanım sırasında unutmamak gerekiyor.
Virajlarda biraz fazla yatan Doblo'nun süspansiyonu yüksek süratler
için tasarlanmadığını hemen belli ediyor. Yüksek motor gücü ve doğru
seçilmiş vites oranları ile oldukça seri bir karakter sergileyen Doblo
VIP sürücüyü sık sık vites değiştirmek zorunda bırakmıyor.
Şehir
içi kullanımda yük taşıma amaçlı olarak tasarlanan Doblo boyutları ile
de herhangi bir sorun yaşatmıyor. Yüksek sürüş pozisyonu sayesinde her
yöne hakim olabildiğiniz Doblo VIP'te park sensörünün bulunması da park
manevralarını kolaylaştırıyor. Başlangıç ve bitişi kolayca kestirilen
Doblo VIP'te görüşü engelleyen tek şey arka koltuk kafalıkları.
Fiat
modellerinde görmeye alıştığımız Blue&Me Doblo VIP'te yer almıyor.
Bunun dışında MP3 çalma özelliğine sahip Radyo-CD direksiyon üzerinden
kontrol edilemiyor. Orta konsolun üstünde konumlandırılan üniteye
ulaşım zor olmasa da Fiat elinde hazır bulunan bir sistemi keşke VIP
olarak adlandırılan bu modele de adapte etseydi.
Fiat'ın en lüks
Doblo'su olan VIP genel olarak başarılı Doblo özelliklerini taşıyor.
Sınıfının en çok tercih edilen modellerinden biri olması da bu
başarının bir kanıtı. Eklenen donanımlar ve görsel detaylar ile ufak
tefek eksiklerine rağmen zengin bir duruşa kavuşmuş. ÖTV indirimi ile
şu an 26 bin 560 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Doblo VIP
sınıfında oldukça iyi bir alternatif.
http://haber.mynet.com/galeri/otomobil/3931/94611/sayfa/1/test-fiat-doblo-vip-1-9-multijet-test-fiat-doblo-vip-1-9-multijet">
http://haber.mynet.com/galeri/otomobil/3931/94608/sayfa/3/test-fiat-doblo-vip-1-9-multijet-test-fiat-doblo-vip-1-9-multijet">
http://haber.mynet.com/galeri/otomobil/3931/94602/sayfa/7/test-fiat-doblo-vip-1-9-multijet-test-fiat-doblo-vip-1-9-multijet">