90
yaşını kutlayan Citroen tanıttığı modelleri ile otomobil severleri
kendine hayran bırakmaya devam ediyor. C3 Picasso ile C3 ailesinin
yenileneceğinin sinyallerini veren Citroen bizleri yanıltmadı ve C3'ün yeni yüzünü tanıttı. İlk kez Frankfurt Fuarı'nda satışa sunulacak olan yeni C3 güncel C3'ün tasarımını daha da ileri taşıyor.
Yeni
C3, dış tasarımında teknolojisine vurgu yapan güçlü çizgilere, iç
tasarımında ise ısıya dayanıklı ön panel ve farklı krom detaylarıyla
özel bir görünüme sahip. Markanın “Créative Technologie” imzası ile
tanımladığı yeni kimliğinin ilk ürünü olan Yeni Citroën C3 sürücü
koltuğunun arkasına kadar uzanan özel “Zenith” ön camı sayesinde görüş
açısı maksimuma çıkarılmış. 80 derecelik görüş açısı ise bu iddiayı
doğruluyor.
Yeni Citroën C3, pazarın en kompakt araçlarından
birisi. 3.94 m uzunluğu, 1.71 m genişliği ve 10.2 m dönüş çapı ile
şehir içi kullanımda büyük rahatlık sağlıyor. Yeni C3, kompakt bir
otomobil olmasına karşın geniş kullanım alanları da sunuyor. Yeni C3’ün
300 litrelik bagaj hacmi ve çeşitli saklama bölmeleri ailelerin
kullanımı için küçük otomobil segmentindeki araçlardan beklenmeyecek
seviyede kolaylık sağlıyor.
Yeni C3, üstün ses yalıtımı ile
karmaşadan ve gürültüden uzak bir sürüş alanı sağlarken, aynı zamanda
teknolojinin avantajlarından da yararlanmak isteyenler için dış dünya
ile sürekli iletişim halinde olmayı sağlayan özellikler ile donatılmış.
RD4 mp3 müzik sistemi,
USB Box (USB girişi, iPod uyumluluğu, Bluetooth hands free özelliği),
MyWay navigasyon sistemi ve bunlardan maksimum verim alınmasını
sağlayan Hifi Ses Sistemi ile Yeni C3 “Créative Technologie”yi bir adım
ileri götürüyor.
Yeni C3, sağlam yol tutuşu, dinamik sürüş
özellikleri sayesinde şehir içinde olduğu kadar uzun yolda da sürüş
konforu sunuyor. Optimize edilmiş aerodinamizme bağlı ağırlık kontrolü
sayesinde (0,30 Cx ) yakıt tüketimini ve karbonmonoksit salınımını
minumum seviyede tutuyor. Otomobilin lansmanı ile birlikte 99g/km
karbondioksit salınımına sahip, HDi 90 DPFS motora sahip bir versiyonu
da satışa sunulacak. 2011’de ikinci nesil Stop&Start sistemini de
kapsayan yeni motorlar sayesinde yakıt tüketimi yönetiminde yeni bir
çığır açılacak. Böylece 5 ve 6 vitesli manüel şanzımanlı 95 ve 90g/km
karbonmonoksit salınımına sahip yeni dizel motorlar da pazara
sunulacak. Benzinli versiyonda, yeni nesil 3 silindirli motorlarda
salınım 100g/km olacak.