Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

bakım soruları

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=6201
Tarih: 15 Haziran 2025 Saat 03:51
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: bakım soruları
Mesajı Yazan: ErkanKurnaz
Konu: bakım soruları
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2009 Saat 13:01

sevgili dostlar.

henüz  acemi bir dizel araç sahibiolduğumdan ( yaklaşık 5 gün) kafama takılan sorular var. yanıtlarsanız çok memnun olurum. aracım 2004 model 206 hdi km. 110.000
 
1. Standart bakımlar kaç km  de yapılır?
2. bakımda neler yaptırmam gerekir(düzenli olarak değişecek olan parçalar neler)
3. dizel araç kullanım önerileriniz neler(kullanım ve motor yağı mesela)?
4. triger kayışı kaç km de değişir(yağ değiştirirken usta kayışın çatlamaya başladığını söyledi)?
5. bursa da önerebileceğiz iyi bir tamirci var mı yoksa servise mi gideyim?
 
şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim..


-------------
Erkan KURNAZ

1982/ERZURUM

0 RH +

NİLÜFER/BURSA



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2009 Saat 13:17
Orjinalini yazan: ekurnaz ekurnaz Yazdı:

sevgili dostlar.

henüz  acemi bir dizel araç sahibiolduğumdan ( yaklaşık 5 gün) kafama takılan sorular var. yanıtlarsanız çok memnun olurum. aracım 2004 model 206 hdi km. 110.000
 
1. Standart bakımlar kaç km  de yapılır?
2. bakımda neler yaptırmam gerekir(düzenli olarak değişecek olan parçalar neler)
3. dizel araç kullanım önerileriniz neler(kullanım ve motor yağı mesela)?
4. triger kayışı kaç km de değişir(yağ değiştirirken usta kayışın çatlamaya başladığını söyledi)?
5. bursa da önerebileceğiz iyi bir tamirci var mı yoksa servise mi gideyim?
 
şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim..


1 - dizel araclarda bakım da sanırsam 10 bin km de bir yapılıyor benzinli gibi
2 - bujiler mazot filtresi hava filtresi yağ filtresi motor yagı sürekli değişmesi gerekiyor.
3 - fazla yüklenmeden devirsiz kullanmanı öneririm dizel motorlar benzinli gibi saglam olmuyor tasarruf üzerine yapılmıs araclar zaten yag konusunda bir bilgim yok
4 - triger kayısı 90 bin kmde bir değişiyor diye biliyorum ama catlamaya basladıysa hemen değiştirmeni tavsiye ediyorum set olarak yaklasık 90 tl gibi bir fiyatı olması lazım. önemli bir parça sonra motorda bir sorun cıkarmadan değiştir.
5 - bursadaki servisler hakkında bir bilgim yok


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Sinan
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2009 Saat 13:30
bende dızel kullanıcısıyım...

1- bakımlarını duzenlı olarak 10 bın kmde bır yapabılırsın.
2- gokhan arkadasımızın dedıgı gıbı butun filtreleri degismesi gerekiyor. yaz gelince klima acacaksan eger polen filtresinide degistirmelisin.
3- bu araclar nazikdir kibar kullanım ister. fazla zorlamadan.
4- ben 60 bn kmde bir triger kayısı degısıyor bılıyorum yanlıs olmasın yinede.
5- bursada peugeot servisleri olarak şançelik oto, nilkar oto,Karsat Oto,bilge oto var.


Mesajı Yazan: İsmailAteş
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2009 Saat 16:04
Tecrübeli olduğum birkaç noktaya değinmek istiyorum.Gökhanın 2.soruya verdiği yanıtta buji yok yanlışlıkla söyledi sanırım.Bir de dizel araç kullanırken 3000 devirin altında vites değiştirmemenizi tavsiye ederim.Bunlar nazik değil bilakis benzinli motorlara nazaran daha dayanıklıdırlar.Yüksek devir sadece belli bir yerden sonra turbonuza zarar verebilir.Bir diğer tavsiyem ise aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket etmeyin motorun belli bir süre yağlanmasını bekleyiniz ve yine durur durmaz stop etmeyin ki turbonuz kendini toparlasın.Böylelikle motorunuzun ömrü daha uzun olacaktır.Eğer kayışta çatlamalar var ise bunu vakit geçirmeden değiştirmenizi öneririm.Filtrelere gelecek olursak hava filtresi çok çok şart değil ama değişmesi gerekir dizel araçta en önemli fitreler mazot ve yağ filtreleridir.Bunları aksatmamanızı tavsiye ederim.

-------------
Her Yiğidin Gönlünde Bir Aslan Yatar..


Mesajı Yazan: ErkanKurnaz
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2009 Saat 23:07

sayın dostlar önerileriniz için teşekkür ederim. En azından kafamdaki karmaşıklık gitti . ama yine merakım coştu bi kere, siz bakımı 10000 de bir yaptır diyosunuz ama araçta bakım göstergesi 20000 yazıyor bu nedendir  acaba?



-------------
Erkan KURNAZ

1982/ERZURUM

0 RH +

NİLÜFER/BURSA


Mesajı Yazan: Sinan
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 00:02
hepsınde 20000 yazar :) sen ona bakma 10 bınde bır bakımını yaptırdnmı gerisini bosver.


Mesajı Yazan: ErkanKurnaz
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 11:32
eyvallah kardeşim..

-------------
Erkan KURNAZ

1982/ERZURUM

0 RH +

NİLÜFER/BURSA


Mesajı Yazan: Murat
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 11:47
Orjinalini yazan: ekurnaz ekurnaz Yazdı:

sevgili dostlar.

henüz  acemi bir dizel araç sahibiolduğumdan ( yaklaşık 5 gün) kafama takılan sorular var. yanıtlarsanız çok memnun olurum. aracım 2004 model 206 hdi km. 110.000
 
1. Standart bakımlar kaç km  de yapılır?
2. bakımda neler yaptırmam gerekir(düzenli olarak değişecek olan parçalar neler)
3. dizel araç kullanım önerileriniz neler(kullanım ve motor yağı mesela)?
4. triger kayışı kaç km de değişir(yağ değiştirirken usta kayışın çatlamaya başladığını söyledi)?
5. bursa da önerebileceğiz iyi bir tamirci var mı yoksa servise mi gideyim?
 
şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim..


Bende bir 206 hdi kullanıcıs olarak bildiklerimi söyleyeyim.
Her 10bin kmde bakımı mutlaka yapılmalı.
Yağ, hava, polen, mazot filtreleri mutlaka değişmeli.
Dizel motorun düşük devirde kullanılması önerilmez aslında. Vitesi genelde 3000 devir ve üstünde değiştir. Yağ olarak total ve castrol 10/40 kullanabilirsin.
Triger kayışı 70-90 arası değişebilir. Aklında şüphe varsa hemen değiştirmeni öneririm yoksa sana yüklü bir masraf açabilir. Triger setini 1 ay önce 120 tl ye almıştım. Tabi triger değişirken motor kulağı ve krank kasnağıda değişti.



Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 12:38
1. Standart bakımlar kaç km  de yapılır?
 
10.000 km. de bir hava, yağ, polen filtreleri.. 20.000 de bir bunlara ek olarak mazot filtresi değiştirilmeli.. 60.000 de bir triger seti ve ekzantrik setinin değiştirilmesinde fayda var. kayışlar değişirken motor kulağınında kontrol edilmesinde fayda var. Zira dizel araçlar biraz sarsıntılı çalıştığı için motor kulakları daha çabuk yıpranır. 2 balata değişiminde bir disklerin tornalanmasındada fayda var. Debriyaj balatası da takribi 120.000 km. gider. Peugeotlarda genelde kavrama yukardandır, bittikçe yok aşşağıdan kavrar yok yukardan kavrar tamamen hurafedir. Nerde ne zaman biteceği hiç belli olmaz. :).. Kullanıma göre 170.000 de gider 120.000 de. Ön takımlarında elle kontrolü makbuldür. Vites itici kollarının kafasını arada bir yağlatırsanız daha yumuşak bir vitesiniz olur.. Kabaca aklıma gelenler bunlar.
 
triger kayışı kaç km de değişir(yağ değiştirirken usta kayışın çatlamaya başladığını söyledi)?
Kayışın fiziksel görüntüsü değişim için ölçüt olamaz. ayrıca triger kayışını görebilmeniz için sağ tarafın komple indirilmesi ve koruma kapağını açabilmeniz için kasnakların sökülmesi gerekir. Ustanın gözle kontrol ettiği kayış ekzantrik kayışıdır. Bu kayışın kopması aracınızda büyük hasarlara sebebiyet vermez sadece değişene kadar araç çalışmaz duruma geçer, ancak triger kayışının kopması sente kaydırır ve subap kırmanıza sebebiyet verir.
 
dizel araç kullanım önerileriniz neler(kullanım ve motor yağı mesela)?
Açık yağ kullanmadığınız sürece sorun yok. Total yada Castrol olabilir. Yanlız yağ değişiminde tüm tenekeyi boca etmeyin son 250 gr. ını ayırın bir gün aracı kullanıp çubuk ile kontrol edin ihtiyaç varsa koyun. Fazla yağ turbonun yağ tahliyesini zorlaştırıyor ve kurumlanmaya sebebiyet verebiliyor. Değişimde kontrollü koyun fazlası zarar.
 
 


Mesajı Yazan: ErkanKurnaz
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 14:34
abiler çok teşekkür ederim bu bilgiler için. daha önce dediğim gibi akıl karışıklığım gitti. çünkü kime sorsam ayrı bişey söylüyor.

-------------
Erkan KURNAZ

1982/ERZURUM

0 RH +

NİLÜFER/BURSA


Mesajı Yazan: Doktor
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 17:28
Ben de 1.4 hdi kullanıcısı olarak çaktırmadan bu cevaplardan nasiplendim. Wink
Teşekkürler 


-------------
Doktorlar da modifiye sever... :)


Mesajı Yazan: SelmanBeber
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 18:13
haşim usta gerekli tüm cevaplerı vermiş.
haşim usta benzinli 206 için
benim araçtata sevis zamanı için 20000 km yazıyor, servise sordum normalmi bu
Bana 20000 dolunca yada senesi dolunca getirmen gerekli dediler birde aracım daha dün 60000 km gördü henüz hiç triger değişmedi burada triger kayışına  ( TİME KAYIŞI ) diyorlar komple setmi değiştirmek gerekir yoksa sadece kayış yeterlimi birde benzinli modelleri için burdaki bir garaj müdürü orjinal kayışın 10000 km gideceyini söylemişti.
Birde tirigerin fiyatı nedir ??


-------------
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 18:52
Orjinalini yazan: SelmanBeber SelmanBeber Yazdı:

haşim usta gerekli tüm cevaplerı vermiş.
haşim usta benzinli 206 için
benim araçtata sevis zamanı için 20000 km yazıyor, servise sordum normalmi bu
Bana 20000 dolunca yada senesi dolunca getirmen gerekli dediler birde aracım daha dün 60000 km gördü henüz hiç triger değişmedi burada triger kayışına  ( TİME KAYIŞI ) diyorlar komple setmi değiştirmek gerekir yoksa sadece kayış yeterlimi birde benzinli modelleri için burdaki bir garaj müdürü orjinal kayışın 10000 km gideceyini söylemişti.
Birde tirigerin fiyatı nedir ??
 
Benzinlilerde 80.000 tavsiye ediyor servis.. 80 den sonra sıkışık olmadığın bir zamanda değiştir bence.. seti 170 lira falandı, işçilikle birlikte sanayide 250 ye çıkar.. ama ekstra masrafta çıkabilir diye düşünürsek sen cebine 350 koy ne olur ne olmaz..  yağ ve filtre bakımınıda 10.000 de bir yap..


Mesajı Yazan: SelmanBeber
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 19:07
ozaman daha 20000 km yolum var buda bana 1 yıldan daha fazla zamanım var demektir :)
saol haşim usta  sen olmazsan valla hep yolda kalırız...


-------------
3 in 1     

     FS 156
F-E-N-E-R-B-A-H-Ç-E


Mesajı Yazan: extreme307_34
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2009 Saat 19:18
http://img183.imageshack.us/i/img0004s.jpg/">
bakımlarını zamanında yaptırmak en dğrusu benim hiç sıkıntım yok aracımdan cok memunum


-------------
Bir TutKuduR PEUGEOT


Mesajı Yazan: NURULLAH
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 18:53
SLM ARKADASLAR.BEN PEJO 206 ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM VE Bİ PEUGEOT 206 1.6XS 3 KAPI BULDUM . KM 200.000 DE..BU ARAÇLAR KAÇ KM DE MOTOR BAKIMI İSTİYOR...YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.  Gülme


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 18:58
Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

Orjinalini yazan: ekurnaz ekurnaz Yazdı:

sevgili dostlar.

henüz  acemi bir dizel araç sahibiolduğumdan ( yaklaşık 5 gün) kafama takılan sorular var. yanıtlarsanız çok memnun olurum. aracım 2004 model 206 hdi km. 110.000
 
1. Standart bakımlar kaç km  de yapılır?
2. bakımda neler yaptırmam gerekir(düzenli olarak değişecek olan parçalar neler)
3. dizel araç kullanım önerileriniz neler(kullanım ve motor yağı mesela)?
4. triger kayışı kaç km de değişir(yağ değiştirirken usta kayışın çatlamaya başladığını söyledi)?
5. bursa da önerebileceğiz iyi bir tamirci var mı yoksa servise mi gideyim?
 
şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim..


1 - dizel araclarda bakım da sanırsam 10 bin km de bir yapılıyor benzinli gibi
2 - bujiler mazot filtresi hava filtresi yağ filtresi motor yagı sürekli değişmesi gerekiyor.
3 - fazla yüklenmeden devirsiz kullanmanı öneririm dizel motorlar benzinli gibi saglam olmuyor tasarruf üzerine yapılmıs araclar zaten yag konusunda bir bilgim yok
4 - triger kayısı 90 bin kmde bir değişiyor diye biliyorum ama catlamaya basladıysa hemen değiştirmeni tavsiye ediyorum set olarak yaklasık 90 tl gibi bir fiyatı olması lazım. önemli bir parça sonra motorda bir sorun cıkarmadan değiştir.
5 - bursadaki servisler hakkında bir bilgim yok

Bazı düzeltmelerim olacak kendi bilgim dahilinde;

2-hava fitresi,yağ filtresi ve motor yağı 10.000de bir ötekiler 3 bakımda bir.
3-kesinlikle dizel arabayı 2000inin altına düşürmenin çok büyük zararı var hem yağlanma az olacağından riski var dizel deviri sever devir demek motorun zorlanması demek anlamına gelmez aksi taktirde devirsiz kullanımda motor zorlanır .


Mesajı Yazan: efsanemurat
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 20:03

arkadaşlar bende dizelkullanıcısıyım bu devir konusu kafama takıldı herkes bir şey diyor çoğu kişide 2500 devir en ideali diyor



-------------
2004 model 307 hdi xr 120000 km de


Mesajı Yazan: emin08
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 20:55
Orjinalini yazan: ErkanKurnaz ErkanKurnaz Yazdı:

sevgili dostlar.

henüz  acemi bir dizel araç sahibiolduğumdan ( yaklaşık 5 gün) kafama takılan sorular var. yanıtlarsanız çok memnun olurum. aracım 2004 model 206 hdi km. 110.000
 
1. Standart bakımlar kaç km  de yapılır?
2. bakımda neler yaptırmam gerekir(düzenli olarak değişecek olan parçalar neler)
3. dizel araç kullanım önerileriniz neler(kullanım ve motor yağı mesela)?
4. triger kayışı kaç km de değişir(yağ değiştirirken usta kayışın çatlamaya başladığını söyledi)?
5. bursa da önerebileceğiz iyi bir tamirci var mı yoksa servise mi gideyim?
 
şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim..


Erkan kardeşim Emek' te benim bir ustam var. Ben aracımın her türlü mekanik bakımını ona yaptırıyorum. Arzu edersen o sana nelerin değişeceğini söyler gidersin kendin orjinal parçalarını alırsın getirirsin değiştirir. İşini sağlam yapan güvendiğim bir ustadır. İstersen telefon numarasını vereyim arayıp görüşürsün. Özel servis dışında Biroto' da peugeot konusunda oldukça iyidir.



-------------
Peugeot Partner 2.0HDI (2005)


Mesajı Yazan: emin08
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 21:03
Orjinalini yazan: efsanemurat efsanemurat Yazdı:

arkadaşlar bende dizelkullanıcısıyım bu devir konusu kafama takıldı herkes bir şey diyor çoğu kişide 2500 devir en ideali diyor

Bu konuda "İsmail Ateş" arkadaşım gayet güzel açıklamada bulunmuş.

Benim düşüncem 1. ve 2. viteslerde fazla devirli kullanmamak gerekiyor. Bu hem yakıt sarfiyatını artıracaktır hemde motor ve aktarma organlarını gereksiz yere zorlayacaktır. Bunun haricinde 2500 - 3500 devir aralığında rahatlıkla kullanabilirsiniz. Sürekli düşük devirde kullanılan araçlarda kurum birikmesi olur. Bu da zamanla araç performansının düşmesine neden olacaktır.   



-------------
Peugeot Partner 2.0HDI (2005)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net