http://haber.mynet.com/galeri/otomobil/3679/86866/sayfa/1/test-surusu---chevrolet-cruze-1-6-ls-chevrolet-cruze-1-6-ls">
Chevrolet Cruze dört-kapılı coupé tarzı dizaynı ile hemen dikkat çeken bir otomobil. Gövde rengi tamponlar sportif görünümü desteklerken 1.6 litre motor ‘keşke biraz daha performanslı olsaydı’ dedirtiyor.
Dik
eğimli ön camdan ince arka sütunlara kadar uzanan kavisli bir tavan
çizgisi Cruze’yi rakiplerinden ayırıyor. Cruze ilk kez dört-kapılı
coupé tarzı görünümüyle fark yaratıyor.
Cruze, gergin çizimli
karoser işçiliğinin dış kenarlarına yerleştirilen tekerlekleri ile
iyice oturmuş, dengeli, yere yakın bir duruşa sahip. Fark yaratan özelliği olan bir iç bükey omuz tasarım
çizgisi, otomobilin yan taraflarından bagaja doğru akıp gidiyor. Bu
yeni bir Chevy tasarım özelliği imzası olmak üzere ayarlanmış. Üst
düzey görsel görünüm temiz ve yalın bir karoseri işçiliği ile
güçlendirilmiş.
Geniş ön ızgara üzerindeki büyük Chevrolet
logosu güçlü bir duruş sergiliyor. Dış yan yüzü, ön tamponlardaki bir
noktaya ok gibi sürüklenen ‘mücevher-etkili’ ayrıntıları ile yine fark
yaratan far yuvaları tarafından çevrelenmiş. Cruze’nin arka tasarımı,
klasik Chevy ikiz ışık tasarımı motifini vurguluyor.
Sportif ama
yine de sıcak bir hava hissettiren beş kapılı kabinin tipik özelliği,
uyumlu, akıcı tasarım hatları ve yumuşak doku malzemelerin kalitesi.
İç
mekân tasarım teması, klasik Chevy model tasarımı ipucunun modern bir
anlatımı. Yine çok özel bir Chevrolet tasarım özelliği olan
Corvette’nin ‘çift renkli’ kokpiti Cruze’de kullanılmış. Bu sürücüyü ve
yolcuyu ‘ortaklaşa paylaşılan’ bir deneyime daha da yakınlaştırmak için
tasarlanan bir motif. ‘Çift renkli kokpit’ simetrisi içindeki ön
panelde ekran ve kumanda düğmeleri uyum içinde ergonomik
konumlandırılmış. Ancak bilgi ekranı çok küçük tasarlanmış. Cruze’a
özgü mavi renkli ışıklandırma paneli prestijli bir görünüm sunuyor.
Dört
yönlü ayarlanabilir ön koltukların ön ve arka ayar menzili, yaklaşık 50
mm daha uzatılmış. Bu değer kompakt segmentte en uzun hareket mesafesi.
4.6 metre uzunluğu ile geniş ve ferah bir iç mekân sunan Cruze arka
koltuk diz ve baş mesafesi olarak da sınıfının en iyisi. Arkadaki
yolcuların oturma düzeni oldukça rahat diyebiliriz.
Standart baz
donanımdan itibaren sekiz adet hava yastığı standart olarak sunuluyor.
Yine standart donanım içerisinde sunulan ESC Cruze’nin güvenlik
seviyesini artırıyor.
Test aracımız 1.6 LS donanımına sahipti.
Standart 1.6 modele ilave olarak; gövde rengi kapı kolları ve yan
aynalar, ön sis farları, 16 inç hafif alaşımlı jantlar, elektrikli arka
camlar, derinlik ayarlı direksiyon, deri kaplamalı direksiyon ve vites
topuzu, ön kol dayama desteği, güneş gözlüğü saklama cebi, yol
bilgisayarı, park sensörü, direksiyondan kumandalı müzik sistemi
sunuluyor.
1.6 litrelik test aracımızın 113Hp güç üreten motoru
çok performanslı olmasa da beklentileri karşılıyordu. Motor EURO 5
standartlarında, düşük yakıt tüketimi ve emisyonu sağlıyor.
Cruze
ile başlayan katlanabilen kontak anahtarı tasarımı Chevrolet’in değişen
tasarım anlayışının bir göstergesi. Üç günlük test sürüşümüz boyunca
etraftan yapılan yorumlar da Cruze için oldukça olumluydu. Cruze başta
tasarım olarak etkileyici bir görünüme sahip. Keskin hatlarıyla agresif
bir kişilik sergiliyor. Kullanım rahat, iç mekanda ferahlık duygusu
hakim.
Cruze 28.500 TL’den başlayan fiyatları ile oldukça rekabetçi bir satış
iddiasında. Ancak elinizi çabuk tutun. Türkiye için ayrılan satış
kotası sadece 2000 adet. Şu an için araca oldukça yoğun bir talep var.
http://haber.mynet.com/galeri/otomobil/3679/86861/sayfa/5/test-surusu---chevrolet-cruze-1-6-ls-chevrolet-cruze-1-6-ls">
http://haber.mynet.com/galeri/otomobil/3679/86862/sayfa/4/test-surusu---chevrolet-cruze-1-6-ls-chevrolet-cruze-1-6-ls">
http://haber.mynet.com/galeri/otomobil/3679/86866/sayfa/1/test-surusu---chevrolet-cruze-1-6-ls-chevrolet-cruze-1-6-ls">