Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

rölanti arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=607
Tarih: 25 Nisan 2024 Saat 10:40
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: rölanti arızası
Mesajı Yazan: Guests
Konu: rölanti arızası
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2008 Saat 14:29
1998 model 106 gti aracımda rölanti problemi yasamaktaydım. Araba boşta iken devir saati oynuyordu surekli. Bazen 2000 e cıkıyor bazen de cok dustugu için arac stop ediyordu. örnegin 3000 d/d  ile giderken vites değiştirmek için debriyaja bastığımda devir 3500-4000 e kadar cıkıyordu. Ankaraya gittigimde Ümitköy'de .........yetkili Peugeot servise göturdum ve 163 ytl karsılıgında rölanti sensörü değişti (işçilik dahil). Şimdi saat gibi. Bu arıza cok sıkca rastlanan sorunlardan biriymiş, sökülüp takılması yaklasık 10 dk surdu.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2008 Saat 14:35
dereceli egzantrik varmı aracında kardeşim 


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2008 Saat 14:39
Geçmiş olsun...106 larda bu sıkıntı çok oluyor...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2008 Saat 16:20
yok. sadece kısa sanzıman var 13-59. bi de herkesteki gibi hava filtresi ve egsoz. ilgisi olabilir mi sizce egzantrikle rölanti devrinin?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2008 Saat 16:32

Bizde'de çıkmıştı aynı arıza.Aynı tedavi ile geçmişti.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2008 Saat 16:33
Orjinalini yazan: strin strin Yazdı:

yok. sadece kısa sanzıman var 13-59. bi de herkesteki gibi hava filtresi ve egsoz. ilgisi olabilir mi sizce egzantrikle rölanti devrinin?


Ooo hemde nasıl eger egzantrik milini değiştirdiysen ve timing dişlisi kullanmıyorsan veya kasnak ayarlarını yaptırmadıysan direk rolantini bozar hatta ve hatta zamanla subap yaylarını ve subabplarını etkiler


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2008 Saat 16:51
bahsettıgım parca 2 numara ıle ısaretlenmıstır

http://imageshack.us">

gercı bı şema TU5JP nın şeması senın motor kodunu biliyormusun eger motor kodunu bılıyorsan daha fazla yardımcı olmaya çalışırım


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2008 Saat 01:57
Orjinalini yazan: DERAN_TUYNER DERAN_TUYNER Yazdı:

bahsettıgım parca 2 numara ıle ısaretlenmıstır

http://imageshack.us">

gercı bı şema TU5JP nın şeması senın motor kodunu biliyormusun eger motor kodunu bılıyorsan daha fazla yardımcı olmaya çalışırım
Usta doğru söylemiş rolantin aşağı yukarı sürekli oynar sanki araba nefes alıv veriyormuş hissi verir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2008 Saat 09:58
 NFX (TU5J4) sizin verdiginiz linkte cıkan motor kodu bu. nereden kontrolunu yapıyorsun peki bunun? genelde bu tur resimler servislerde ya da yedek parca satanlarda oluyor yanlış bilmiyorsam internette bulma sansı yok.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2008 Saat 00:26
Resim paylaşımı icin tesekkurler.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2008 Saat 23:53
aynı sorunu bugün yaşamaya başladım :S:S:S  yarın gelmek isterdim ama yapabilirsek yinede gelirim sabah bakcaz bakalım..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2008 Saat 02:51
Pejo 106 206 306 serisinin bilidiğim en kronik hastalığı..Birde stepne vidasının gevşemesi..Her hafta...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2008 Saat 14:05
evet stepneyi 3 günde bir sıkıyorum :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2008 Saat 19:53
Peugeot kaliteli bir arabadır kolay kolay arıza yapmaz istemediğin sürece peugeottun adını lekeleyen tek arabası vardır oda eski 307 lerdir ama şuanda 307 araç üretimi bitti ve 307 nin son çıkan modellerinde o kronik arıza giderilmiştir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2008 Saat 19:56
407 lerin kronik arızası ise volandan ses gelmesi ve turbo hortumunun yırtılmasıdır başkada hiç bir sorun yaşamassınız neden olsa fransız mercedesi konforlu ve rahat bir araç almaya değer bir araç


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2008 Saat 20:34
Aynı sorunu ben de yaşamaktayım ilk aldığım günden beri. Tanıdık ustalara götürüyorum izmitte ve adapazarındaki. Adamlar bişiy yok yiğenim bunda deyip geri gönderiyorlar beni. İki üç başlık aşağıda anlatmıştım benim rölanti problemimi. Hava pompası değişti, egsozda çatlak var dediler, onarıldı. Motorcu, karbüratörcü derken bi sürü usta kontrol etti hiçbiri çözemedi sorunu.
Hayır sıkıntı şu ki, arabayı sanayiye götürdüğümde hiç rölanti sorunu çıkmıyor, hiç durmuyor ya da devir yükselmiyor. 2 gün boyunca sanayideki ustaya bıraktım arabayı, hani denesin görsün problemi diye. Adam 500km ye yakın yol gitmiş ama bi kere bile sıkıntı yaşamamış. Haliyle inanmıyorlar bana diye düşünmeye başladım. Hatta "kullanıcı hatası mı acaba" diye konuşuyorlardı kendi aralarında;> Yavaşlarken, ikinci vitesten birinciye alırken, ışıklarda ve sert virajlarda oluyor çoğunlukla ha bir de bazen ilk çalıştırırken arabayı. Gerçekten çok keyifsiz bi durum olmaya başladı, gözüm sürekli devirde. iniyo mu aşağıya inmiyor mu diye panik içinde.
Şimdi gönül rahatlığıyla gidip sorun "rölanti sensöründe" diyebilirim değil mi. Çünkü burada anlatılanla benim yaşadığım sorun nerdeyse aynı.



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2008 Saat 20:13
arkadaşlar, benim rölanti sorunumun çözümlendiğini sevinerek belirtmek isterim. yukarıdaki mesajda sorunumu kısaca anlatmıştım.
*İlk yolda kalışımın ardından izmit sanayide bilgisayara bağlandı, hiçbir problem bulunamadı.  karbüratörcü  "ateşleme bobini-coil pack"ni çıkarıp bi güzel temizlemişti. sorunun bundan kaynakladığına emindi, bi kaç gün daha araba tekler sonra düzelir demişti.
fakat iki hafta aynı sorun devam edince tekrar sanayiye götürdük.
*Bu sefer motorcu bi usta herşeyini kontrol etti. buji kabloları değişti, egsozdaki ufacık çatlak onarıldı, hava pompası değişti, filtreler kontrol edildi.
150-200km yolda denediler, bir sorun kalmadı diyerek teslim ettiler arabamı.
Ama daha iki gün geçmeden yine yolda kalmaya başladım.

*Son kez geçen hafta izmitte tanıdığımız bi ustaya teslim ettik. Durumu güzelce izah ettik. Aynı zamanda peugeot servisinden biriyle de görüştük. Doğrudan ikisi de aynı yanıtı verdi. "rölanti motorunun ayarının yapılması lazım"mış. O bobin her temizlendiğinde bu ayar yapılmazsa motor böyle tepki verirmiş. Yine -miş -mış diye anlatıyorum. Ben ustanın yalancısıyım heheh.
Bir haftadır sorunsuz çalışıyor 206ım. Umarım tekrarlamaz da.


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2008 Saat 22:00
Benimde aynı sorun olmuştu...Parçayı değiştirince düzeldi...


Mesajı Yazan: gökan
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2008 Saat 14:15
aracın ayarsız ise bu sorun cok karşına cıkar dostum rolantı sensoru bozulmuştur lutfen motorlarınızıda yıkatmayın buda bı kotu seye yol acıyor


Mesajı Yazan: kerten
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2008 Saat 16:29
Orjinalini yazan: cronicruel cronicruel Yazdı:

Aynı sorunu ben de yaşamaktayım ilk aldığım günden beri. Tanıdık ustalara götürüyorum izmitte ve adapazarındaki. Adamlar bişiy yok yiğenim bunda deyip geri gönderiyorlar beni. İki üç başlık aşağıda anlatmıştım benim rölanti problemimi. Hava pompası değişti, egsozda çatlak var dediler, onarıldı. Motorcu, karbüratörcü derken bi sürü usta kontrol etti hiçbiri çözemedi sorunu.
Hayır sıkıntı şu ki, arabayı sanayiye götürdüğümde hiç rölanti sorunu çıkmıyor, hiç durmuyor ya da devir yükselmiyor. 2 gün boyunca sanayideki ustaya bıraktım arabayı, hani denesin görsün problemi diye. Adam 500km ye yakın yol gitmiş ama bi kere bile sıkıntı yaşamamış. Haliyle inanmıyorlar bana diye düşünmeye başladım. Hatta "kullanıcı hatası mı acaba" diye konuşuyorlardı kendi aralarında;> Yavaşlarken, ikinci vitesten birinciye alırken, ışıklarda ve sert virajlarda oluyor çoğunlukla ha bir de bazen ilk çalıştırırken arabayı. Gerçekten çok keyifsiz bi durum olmaya başladı, gözüm sürekli devirde. iniyo mu aşağıya inmiyor mu diye panik içinde.
Şimdi gönül rahatlığıyla gidip sorun "rölanti sensöründe" diyebilirim değil mi. Çünkü burada anlatılanla benim yaşadığım sorun nerdeyse aynı.



sert virajlarda direksiyon pompası daha yüksek basınçla çalıştığı için rölantide zaten oynama olması normal diye biliyorum, hatta sert virajlarda arac klima acmıs gibi cekisten düşebilir.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2008 Saat 01:35
selam
 
bende de ayni problem var  106 xsi im da  rolanti bir turlu yerinde durmuyor :(
 
rolanti motorunu degistirdim  catlak var dediler yaptirdim hala ayni :((
 
baska ne lerden bu ayar bozukluhunu yapar
 
kasnak ayar i mi
 
yada baska bir sey mi ??


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2008 Saat 02:22
Orjinalini yazan: kerten kerten Yazdı:

Orjinalini yazan: cronicruel cronicruel Yazdı:

Aynı sorunu ben de yaşamaktayım ilk aldığım günden beri. Tanıdık ustalara götürüyorum izmitte ve adapazarındaki. Adamlar bişiy yok yiğenim bunda deyip geri gönderiyorlar beni. İki üç başlık aşağıda anlatmıştım benim rölanti problemimi. Hava pompası değişti, egsozda çatlak var dediler, onarıldı. Motorcu, karbüratörcü derken bi sürü usta kontrol etti hiçbiri çözemedi sorunu.
Hayır sıkıntı şu ki, arabayı sanayiye götürdüğümde hiç rölanti sorunu çıkmıyor, hiç durmuyor ya da devir yükselmiyor. 2 gün boyunca sanayideki ustaya bıraktım arabayı, hani denesin görsün problemi diye. Adam 500km ye yakın yol gitmiş ama bi kere bile sıkıntı yaşamamış. Haliyle inanmıyorlar bana diye düşünmeye başladım. Hatta "kullanıcı hatası mı acaba" diye konuşuyorlardı kendi aralarında;> Yavaşlarken, ikinci vitesten birinciye alırken, ışıklarda ve sert virajlarda oluyor çoğunlukla ha bir de bazen ilk çalıştırırken arabayı. Gerçekten çok keyifsiz bi durum olmaya başladı, gözüm sürekli devirde. iniyo mu aşağıya inmiyor mu diye panik içinde.
Şimdi gönül rahatlığıyla gidip sorun "rölanti sensöründe" diyebilirim değil mi. Çünkü burada anlatılanla benim yaşadığım sorun nerdeyse aynı.



sert virajlarda direksiyon pompası daha yüksek basınçla çalıştığı için rölantide zaten oynama olması normal diye biliyorum, hatta sert virajlarda arac klima acmıs gibi cekisten düşebilir.
 
O Senin Dediğin Direksyonu Tam Sağ ve Tam Sola Kırarken Olur.
Sert Virajlarda Direksyon Çeviriyosun Diye Araba Çekişten Düşmez.Viraj Döndüğün İçin Fizik Kuralı Olarak Hızdan Düşer Buda Sürücün Kontrolündedir...


Mesajı Yazan: SİNAN GTI
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2008 Saat 10:22
rolantı motoru ve sansoru sık yapan arızadırSmile


Mesajı Yazan: TOLGA
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2008 Saat 10:29
bende de vardı rolanti motorunu söktük tinerle yıkadık temizledik hatta birazda tiner içinde bekleettik sonra taktık yerine sanuç 10 numara sorunsuz çalışıyor, malıyeti 6 ytl 1 litre tiner :))

-------------
KADIN DEDİĞİN,
İSTANBUL GİBİ OLMALI,
FETHİ ZOR,
SAHİBİ TEK...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net