Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

motor arıza kodu açılımı?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=5624
Tarih: 08 Mayıs 2025 Saat 15:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: motor arıza kodu açılımı?
Mesajı Yazan: Nightmares
Konu: motor arıza kodu açılımı?
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2009 Saat 01:31

slm arkadaşlar.bi sorunum var;

"benzin regulasyon hatası" adıyla çıkan motor arıza kodunun açılımı nedir? bilen varmı?
 
ne demek stiyor.sorun nerde?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2009 Saat 12:40
Regulasyon motoru doğru datayı göndermiyor. Araç modeli nedir?? Öncelikle kelebek ve regulasyon motorunu temizleyin. aşağıdaki makale yardımcı olacaktır:
 
http://www.peugeotturkey.com/nasil_yapilir.asp?MakaleID=2 - http://www.peugeotturkey.com/nasil_yapilir.asp?MakaleID=2
 


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2009 Saat 12:56
regülasyon motorunu değiştirdik.kelebek de temizlendi.başka bi ihtimal varmı?


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2009 Saat 13:55
araç 2001 model.
 
doğru datayı göndermiyor derken?doğru datanın gönderilmediğine neye göre karar veriliyor?
 
araçta bu hata ile gelen, rolanti bozukluğu, tekleyerek çalıma, stop etme (rolantide ve ilk çalışma anında), aşırı benzin kokusu gibi sorunlar mevcut.


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 25 Nisan 2009 Saat 23:17
Orjinalini yazan: Nightmares Nightmares Yazdı:

araç 2001 model.
 
doğru datayı göndermiyor derken?doğru datanın gönderilmediğine neye göre karar veriliyor?
 
araçta bu hata ile gelen, rolanti bozukluğu, tekleyerek çalıma, stop etme (rolantide ve ilk çalışma anında), aşırı benzin kokusu gibi sorunlar mevcut.
 
Aracın sıcak yada soğuk olması durumu değiştiriyormu??


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2009 Saat 00:08
soğukken sorun yok.
 
misal sabah soğukken tek seferde marş alıyor çalışıyor.sorunsuz.
 
ama 90 derece ye gelmeye yakın sapıtıyor.misal yoldan geldin.motor sıcak(rolanti tekliyor vs bu sırada).stop et.marşa basar basmaz, devir 1500 lere çıkıyor,700 e düşüyor,1200 e çıkıyor, ve direk stop ediyor.eğer sağlam 2 - 3 kez gaza basarsan bu esnada toparlıyor.ama tekler gibi sallayarak çalışıyor.
 
araç 206gti.


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2009 Saat 19:08
Orjinalini yazan: Nightmares Nightmares Yazdı:

soğukken sorun yok.
 
misal sabah soğukken tek seferde marş alıyor çalışıyor.sorunsuz.
 
ama 90 derece ye gelmeye yakın sapıtıyor.misal yoldan geldin.motor sıcak(rolanti tekliyor vs bu sırada).stop et.marşa basar basmaz, devir 1500 lere çıkıyor,700 e düşüyor,1200 e çıkıyor, ve direk stop ediyor.eğer sağlam 2 - 3 kez gaza basarsan bu esnada toparlıyor.ama tekler gibi sallayarak çalışıyor.
 
araç 206gti.
 
Isındığında sıkıntının başlaması pek hayıra alamet değil. Sıcaklık sondası nı denemek gerekir ama umarım conta yakmamıştır.
Araçta lpg varmı?


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2009 Saat 22:04
lpg yok.benzinli.motor suyu sıcaklık sondasından bahsediyorsan denedim.deiştirdim yararı olmadı.oksijen sensörünüde denedim olmadı.manifold basınç sensörüde deiştim.enjektörleride deiştim.rolanti motoruda deişti.
 
conta olayını açarmısın lütfen? araçta yağ su eksiltme falan yok.hararet de yükselmiyor.hiç yükselmedide öyle yakacak kadar.?


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 26 Nisan 2009 Saat 22:19
Orjinalini yazan: Nightmares Nightmares Yazdı:

lpg yok.benzinli.motor suyu sıcaklık sondasından bahsediyorsan denedim.deiştirdim yararı olmadı.oksijen sensörünüde denedim olmadı.manifold basınç sensörüde deiştim.enjektörleride deiştim.rolanti motoruda deişti.
 
conta olayını açarmısın lütfen? araçta yağ su eksiltme falan yok.hararet de yükselmiyor.hiç yükselmedide öyle yakacak kadar.?
 
Bizim burdan önerebileceğimiz herşey değişmiş zaten. Sıcaklığın artmasındaki işleyiş düzensizliği contaya alamet olabilir. Veya küçükte olsa bir ihtimal ısı sebeiyle ateşleme veya ecu sıkıntı çıkarabiliyor olabilir. Egzos emilsyonunu kontrol edebilecek bir servise danışmanız gerekli. Tabi araç sıcakken.


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2009 Saat 00:35
sıcaklık 90 ile 100 e yakın bi seviyede gidip geliyor sıcak havalarda.


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2009 Saat 21:20
soğuk havalarda sorun olmuor.motor 70 dereceyken faln sorunsuz.ama 90 ile 100 arasındayken, sıcak havalarda,sık dur kalk yapınca sapıtıyor.


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2009 Saat 22:02
Orjinalini yazan: Nightmares Nightmares Yazdı:

soğuk havalarda sorun olmuor.motor 70 dereceyken faln sorunsuz.ama 90 ile 100 arasındayken, sıcak havalarda,sık dur kalk yapınca sapıtıyor.
 
Daha öncede benzer bir sorunla karşılaştım.. Çok fazla dur kalktan sonra sanki araba boğulmuşcasına teklemeye başlıyor.. Daha sonra bir müddet tam gaz verip, birkaç tekleme ve patırtıdan sonra motor kendine geliyordu.
 
Ama o araç lpgliydi ve LPG boğazını değiştirip kelebek temizliğinden sonra düzeltmiştik.


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2009 Saat 14:56
benzer durum bendekide.
 
aracı yekili servisde diag a bağladık.orada çıkan hata yorumu ise: "aralıklı arıza.zenginlik düzenlemesi hatası."
 
bunun üzerine bi yorum yapabirmisin?


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 01 Mayıs 2009 Saat 17:59
aralıklı arıza.zenginlik düzenlemesi hatası nın egr ile alakası olabilirmi drsin? egr nin manifolda giren borusu boşta.ağzı kapalı değil.ben bundan şüpheleniyorum?


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2009 Saat 10:37
Orjinalini yazan: Nightmares Nightmares Yazdı:

aralıklı arıza.zenginlik düzenlemesi hatası nın egr ile alakası olabilirmi drsin? egr nin manifolda giren borusu boşta.ağzı kapalı değil.ben bundan şüpheleniyorum?
 
Mümkün. EGR daha önce iptal edilmiş olabilir mi?


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2009 Saat 12:51
egr nin borusunu ben çıkarttım manifolddan.bunun haricinde ecu dan falan başka bir müdahale yapmadım.sadece motor bloğunun ordaki bağlantıyı çıkarttım.blok üstünde kalan kısım açık.


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2009 Saat 17:05
ECU dan bir şey yapılmıyor. İptal için sadece geri dönüş boşa çıkacak.. Birde egr yi temizletip normale dönerek deneyebilirmisin??


Mesajı Yazan: Nightmares
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2009 Saat 22:31
ecu dan bikaç arkadaş haledildiğini sölüyor.ucu boşta brakmak yerine cota kestim.taktım.akalımne yapacak.oladı bide normale çevirerek deneyeceğiz.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net