Arkadaşlar Olayın Mantığı Şudur;
Egzoz sistem modifiyesi`nin mantığı motorun egzoz subaplarundan çıkan
atık gazların dışarıya daha kolay atılmasını ve pistonların artık egzoz
gazlarını o küçük borulardan ve susturuculardan dışarıya postalamak
için uyguladıkları direncin azaltılmasını sağlamaktır. Standart egzoz
susturucuları, adından da belli olacağı üzere motorun, egzoza yansıyan
seslerini susturmak için yapılmışlardır. Ama bu susturma işlemi
sırasında da egzoz gazlarının çıkışını zorlaştırırlar ve bu da arabanın
performansının olabileceğinden daha düşük olmasına sebep olur. İşte bu
olayda, modifiyeciler için performans tipi egzoz susturucularu
üretilmiştir. Bu susturucular egzoz sesini fazla kesmezler, gaza
bastığınızda baya bir bağırırlar, ama aynı şekilde motordan çıkan gazın
dışarıya kolay bir şekilde atılmasını sağlarlar. Aslında çıkardığı ses
de çok sportif bir sestir. Malum yarış motorsikletlerinin çıkardığı
seslere benzer sesleri.
-Olayın Uygulanması Şu Şekildedir;
Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda
bir de katalitik konvertör bulunur. (Egzoz gazını temizleyen bir alet).
Bu 2 susturucu, orta susturucu ve arka susturucu olarak
adlandırılırlar. Bir egzoz modifiyesinde, öncelikle arka susturucu
değiştirilmelidir. Arka susturucuyu değiştirmek, orta susturucuya
nazaran daha yüksek performans artışı sağlarlar. Aslında en iyi
performans için komple bir egzoz sistemi uygulaması yapmak gerekir. Bu
uygulama, orta ve arka susturucuların, performans tipi susturucularla
değiştirilmesi, egzoz borularının daha geniş borularla değiştirilmesi
ve katalitik konvertörün iptali ya da performans tipi katalitik
konvertörlerle değiştirilmesinden oluşmaktadır. Olayın en sonunda ise
Headers denilen, egzoz manifoldu sisteminin değiştirilmesi vardır.
Fakat bu olayın maliyeti diğerlerine göre daha yüksek olduğu için
genelde en son olarak uygulanır.
-Avatajları ve DezAvantajları Şunlardır;
Ses olayına girmek uygun olmaz. Bu kimisinin rahatsız olacağı,
kimisinin ise hoşlanacağı bir durumdur. Fakat ses olayıda susturucu
markalarına göre değişebilmektedir. Supersprint susturucularının onaylı
olduğu ve az ses çıkardığı bilinmekle beraber, Remus susturucularının
da daha fazla performans verdiği fakat yüksek sesinden dolayı başınıza
polisleri topladığı bilinmektedir.
Modifiye edilmiş egzoz sisteminin motor performansını etkileme konusuna
gelirsek. Performans, farklı devirlerde farklı değişiklikler gösterir.
Motor gücünde, yüksek devirlerde (4000 ve üstü) %10′lara kadar varan
farkedilir bir artış yaşanmasına rağmen, düşük devirlerde de (3000 ve
altı) bir miktar güç düşüşü görülmektedir. Yani bu modifiye sistemini
ancak aracınızı devirli olarak kullanıyorsanız uygulamanız
mantıklıolur. Aksi takdirde, şehir içi veya sakin kullanımlarda
beklediğiniz etkiyi bu sistemden göremezsiniz… Düşük devirli
kullanımlar için en uygun modifiye Chip Tuning’dir.
-Maliyeti Şudur;
Katalitik konvertör iptali, konvertörün yerine ve şekline göre 20-50 milyon arasıbir maliyete söktürülebilmektedir.
Performans tipi Supersprint veya Remus marka arka susturucu fiyatları
400-600 euro civarlarındadır, orta susturucular ise bunlardan biraz
daha pahalıdır.
Headers egzoz manifoldu sisteminin maliyeti ise 1000 eurolara kadar varabilmektedir
------------- 106->206->208->207->301->308->3008->C4X
Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr
|