Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Egsoz ve Performans İlişkisi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=5610
Tarih: 22 Haziran 2025 Saat 12:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Egsoz ve Performans İlişkisi
Mesajı Yazan: GökhaN
Konu: Egsoz ve Performans İlişkisi
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2009 Saat 17:56

Arkadaşlar Olayın Mantığı Şudur;
Egzoz sistem modifiyesi`nin mantığı motorun egzoz subaplarundan çıkan atık gazların dışarıya daha kolay atılmasını ve pistonların artık egzoz gazlarını o küçük borulardan ve susturuculardan dışarıya postalamak için uyguladıkları direncin azaltılmasını sağlamaktır. Standart egzoz susturucuları, adından da belli olacağı üzere motorun, egzoza yansıyan seslerini susturmak için yapılmışlardır. Ama bu susturma işlemi sırasında da egzoz gazlarının çıkışını zorlaştırırlar ve bu da arabanın performansının olabileceğinden daha düşük olmasına sebep olur. İşte bu olayda, modifiyeciler için performans tipi egzoz susturucularu üretilmiştir. Bu susturucular egzoz sesini fazla kesmezler, gaza bastığınızda baya bir bağırırlar, ama aynı şekilde motordan çıkan gazın dışarıya kolay bir şekilde atılmasını sağlarlar. Aslında çıkardığı ses de çok sportif bir sestir. Malum yarış motorsikletlerinin çıkardığı seslere benzer sesleri.

-Olayın Uygulanması Şu Şekildedir;
Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik konvertör bulunur. (Egzoz gazını temizleyen bir alet). Bu 2 susturucu, orta susturucu ve arka susturucu olarak adlandırılırlar. Bir egzoz modifiyesinde, öncelikle arka susturucu değiştirilmelidir. Arka susturucuyu değiştirmek, orta susturucuya nazaran daha yüksek performans artışı sağlarlar. Aslında en iyi performans için komple bir egzoz sistemi uygulaması yapmak gerekir. Bu uygulama, orta ve arka susturucuların, performans tipi susturucularla değiştirilmesi, egzoz borularının daha geniş borularla değiştirilmesi ve katalitik konvertörün iptali ya da performans tipi katalitik konvertörlerle değiştirilmesinden oluşmaktadır. Olayın en sonunda ise Headers denilen, egzoz manifoldu sisteminin değiştirilmesi vardır. Fakat bu olayın maliyeti diğerlerine göre daha yüksek olduğu için genelde en son olarak uygulanır.

-Avatajları ve DezAvantajları Şunlardır;

Ses olayına girmek uygun olmaz. Bu kimisinin rahatsız olacağı, kimisinin ise hoşlanacağı bir durumdur. Fakat ses olayıda susturucu markalarına göre değişebilmektedir. Supersprint susturucularının onaylı olduğu ve az ses çıkardığı bilinmekle beraber, Remus susturucularının da daha fazla performans verdiği fakat yüksek sesinden dolayı başınıza polisleri topladığı bilinmektedir.
Modifiye edilmiş egzoz sisteminin motor performansını etkileme konusuna gelirsek. Performans, farklı devirlerde farklı değişiklikler gösterir. Motor gücünde, yüksek devirlerde (4000 ve üstü) %10′lara kadar varan farkedilir bir artış yaşanmasına rağmen, düşük devirlerde de (3000 ve altı) bir miktar güç düşüşü görülmektedir. Yani bu modifiye sistemini ancak aracınızı devirli olarak kullanıyorsanız uygulamanız mantıklıolur. Aksi takdirde, şehir içi veya sakin kullanımlarda beklediğiniz etkiyi bu sistemden göremezsiniz… Düşük devirli kullanımlar için en uygun modifiye Chip Tuning’dir.

-Maliyeti Şudur;
Katalitik konvertör iptali, konvertörün yerine ve şekline göre 20-50 milyon arasıbir maliyete söktürülebilmektedir.
Performans tipi Supersprint veya Remus marka arka susturucu fiyatları 400-600 euro civarlarındadır, orta susturucular ise bunlardan biraz daha pahalıdır.
Headers egzoz manifoldu sisteminin maliyeti ise 1000 eurolara kadar varabilmektedir



-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2009 Saat 18:48
keske banada olsu bu egzstlar :)


Mesajı Yazan: OneZeroSix
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2010 Saat 16:11
Devirli Kullananlar için Gaz Tahliyesinin Rahat olması Şart
emeğine sağlık kardeş


-------------
Bas Çek patlasın Ver Gazı Atlasın!
Çata Pata Küte Çuff!
Antep İşi 106 Tarifi: 40 Yıllık Ayyaş Gibi (Benzin)İçer, 40 Tane Köpeğin Kovaladığı Adam Gibi Kaçar :)
(Ben Deyil İl Eşrafı Böyle Söylüyo :D)


Mesajı Yazan: FTH
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2010 Saat 17:05
Gene döktürrmüşsün Gökhanım... Teşekkürler.

-------------
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005
207 Millesim   2009
207 GT   2009    
VW Scirocco white ed. 2017
206 CC SİYAH 2003
206 CC GRİ 2004


Mesajı Yazan: EminÖNAL
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2010 Saat 17:12
teşekkürler paylaşıma..

-------------
A3



Mesajı Yazan: pug307_26
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2010 Saat 17:24
düşük devirlerde yakıtın artması gibi bir durum da gözlemlenebilir sebebide argede hesaplanan borulardan çıkan basıncın dengesizleşmesidir çapla orantılı bi durumdur...

-------------
Pug 307 XT


Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2010 Saat 17:25
çok güzel açıklanmış anlamayan kaldı mı? :)
teşekkürler


-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net