En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı,
motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart
hava filtreleri, kağıdımsıbir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine
bağlıbir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla
arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt
filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.
Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç,
motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans
tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi
kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava
geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu
filtreler de üç türlüdür.
1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava
filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar.
Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine
bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan
motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi
kolaylaşmış olur.
3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere
uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu
sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil,
gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.
Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır.
Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer
açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun
altındaki ısınan havayıemecektir ve bu da motorun performansını
düşürecektir.
Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu
kesmektir, Subaru Impreza’larda olduğu gibi kaput üstüne, hava
filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten
açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir
iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek
istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden
yeterince genişbir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava
yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi
filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmışbir açık filtre kadar
katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran
daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.
Avantajları, dezavantajları
Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek
dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz,
bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız
arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı
arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu
arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık
%5 oranında arttırır, bunun yanında 100km’de 0.5lt civarıbir yakıt
tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran
daha güçlü olmasını sağlar.
Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N
olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde
ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır. Performans
olarak auto-show dergisinin yaptığu bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en
yüksek performansu veren filtreler olarak çukmuştır. Ayrýca EAFY bir
Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.
Alıntıdır.
------------- 106->206->208->207->301->308->3008->C4X
Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr
|