Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Hava Filtresi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=5608
Tarih: 11 Nisan 2025 Saat 00:30
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Hava Filtresi
Mesajı Yazan: GökhaN
Konu: Hava Filtresi
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2009 Saat 17:54

En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır. Olayın mantığı, motorun daha rahat temiz hava alabilmesini sağlamaktır.Normal, standart hava filtreleri, kağıdımsıbir maddeden yapılmış olup, motor ünitesine bağlıbir kutu içerisinde bulunurlar. Bu kutu bir boru vasıtasıyla arabanın ön taraflarından bir yerlerden hava çeker ve bu hava, kağıt filtrenin içinden geçerek silindirlerin içine, yanma odasına girer.

Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler. Bunun için işte, performans tipi hava filtreleri üretilmiştir. Bu filtreler kağıt filtreler gibi kirli havayı tutmanın yanında, kağıt filtrelerden daha kolay hava geçirdikleri için, motorun daha kolay nefes almasını sağlarlar. Bu filtreler de üç türlüdür.

1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar. Kağıt filtrelerle aynı tip ve boyuttadırlar.
2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar. Böylece direnç azalmış, hava emişi kolaylaşmış olur.
3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır. Fakat onlardan farklı olarak, hava emiş borusunun ucuna değil, gaz kelebeğinin hemen üstüne monte edilir.

Uygulamada dikkat edilecek noktalar:
Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. Bu da motora girecek olan havanın sıcak olmaması gerektiğidir. Eğer açık hava filtresine bir hava girişi desteği yapılmazsa, filtre kaputun altındaki ısınan havayıemecektir ve bu da motorun performansını düşürecektir.

Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza’larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir.Eğer bu şekilde kaputu kestirmek istemiyorsanız, ya açık filtre için, arabanın önünden bir yerlerden yeterince genişbir boru vasıtasıyla açık filtreye temiz, soğuk hava yönlendireceksiniz, ya da kutu içi filtre kullanacaksınız. Ama kutu içi filtrelerin performans konusunda iyi uygulanmışbir açık filtre kadar katkıları yoktur. Ayrıca açık filtreler, kutu içi filtrelere nazaran daha yüksek ve sportif bir ses çıkartırlar.

Avantajları, dezavantajları
Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır. Eğer sportif yürekli biriyseniz, bu ses fazlasıyla hoşunuza gidecektir, ama uzun yollarda veya babanız arabayı bindiğinde biraz zorlayıcı olabilir.
Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez. Performansı arttırırlar, yakıt tüketimini azaltırlar, her devirdeki motor torkunu arttırırlar. Evet, iyi bir açık filtre uygulaması motor gücünü yaklaşık %5 oranında arttırır, bunun yanında 100km’de 0.5lt civarıbir yakıt tüketimi sağlar ve ayrıca motorun düşük devirlerde, eskisine nazaran daha güçlü olmasını sağlar.

Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır. Performans olarak auto-show dergisinin yaptığu bir testte EAFY, RAMAIR ve ITG, en yüksek performansu veren filtreler olarak çukmuştır. Ayrýca EAFY bir Türk markası olduğu için de bariz bir fiyat avantajı vardır.

Alıntıdır.



-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr



Cevaplar:
Mesajı Yazan: OneZeroSix
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2010 Saat 16:12
öhöm fazla yaktırmasa ii olcak ama eksozla birleşince süper bi performans ikilisi oluyorlar!
emeğine sağlık kardeş


-------------
Bas Çek patlasın Ver Gazı Atlasın!
Çata Pata Küte Çuff!
Antep İşi 106 Tarifi: 40 Yıllık Ayyaş Gibi (Benzin)İçer, 40 Tane Köpeğin Kovaladığı Adam Gibi Kaçar :)
(Ben Deyil İl Eşrafı Böyle Söylüyo :D)


Mesajı Yazan: canberk
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2010 Saat 16:32

yakın bir zamanda bende aracıma (206 gti) hava filtresi kiti almayı düşünüyorum fakat hangi markayı tercih edicem karar veremedim yardımcı olursanız sevinirim herkez bir fiikr yürütüyo ama en iyi performansı ve sesi hangi filtreden alırım bilemedim,bu arada bilgiler için teşekkür ederim



Mesajı Yazan: FTH
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2010 Saat 17:04
Teşekkürler Gökhan güzel paylaşım.. Thumbs Up

-------------
106 Quiksilver 2000
206 Quiksilver (KUPON) 2005
207 Millesim   2009
207 GT   2009    
VW Scirocco white ed. 2017
206 CC SİYAH 2003
206 CC GRİ 2004


Mesajı Yazan: pug307_26
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2010 Saat 17:17
açık tip filtrenin çok yakıt durumunla alakası yok şöyle ki kapalı tip orjinal arge sonuçlarından hesaplanan düzeyden daha fazla hava emisyonu yakıtı asla arttırmaz fakat motordan sıcak bir şekilde hava emdirilirse orantısız bir şekilde sebep budur araca uygun c.a.i kit alınmadan amatörce eskisnin girişini sök açık tipi tak şeklindeki işler performansın artıcagı gibi beklentilerin aksine düşüş saglar ses alınabilmek içinde gaza fazla dokunulunca yakıt artar olay budur...

-------------
Pug 307 XT


Mesajı Yazan: karayel1984
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2010 Saat 18:52
açık hava filtrsini dizellerde kullanamıyoruz galiba?ya da deneyen var mı acaba?


Mesajı Yazan: bbcb
Mesaj Tarihi: 30 Nisan 2010 Saat 19:05
ben geçenlerde ölçtürdüm motora normalden fazla hava nın girdigini söylediler  kn nin filtresini kullanıyorum aracın performansını ve sesi süper +3 HP ucuz ve rahat performans

-------------
peugeot sport


Mesajı Yazan: yigithan34
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2010 Saat 01:36

selamlar ... benim anlamadığım bende düşünüyorum taktırmayı ancak yakıt artması var mı ?



Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 30 Haziran 2010 Saat 21:10
Orjinalini yazan: yigithan34 yigithan34 Yazdı:

selamlar ... benim anlamadığım bende düşünüyorum taktırmayı ancak yakıt artması var mı ?



elbette var yakıt artıyor minimum 30 kr civarı km de artar


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net